В настоящата статия ще ви споделим стратегия за атрактивни летни реклами, тъй като бизнесите, онлайн магазините и дигиталните специалисти вече започнаха да планират цялостната си комуникация за този период. Ще ви покажем тънкости, които съпътстват предстоящите маркетинг активности, като ще обърнем специално внимание и на бизнесите, за които летният сезон се оказва особено предизвикателство. В статията ще откриете ценни съвети за предстоящите летни месеци, които можете да приложите още сега за вашия онлайн магазин. С помощта на наръчника ни ще можете да създадете атрактивни, работещи и ангажиращи вниманието реклами и кампании.

Какво трябва да имате предвид, когато създавате лятна маркетинг кампания за онлайн магазин

Всяка успешна кампания категорично се ръководи от случващото се в конкретния момент и от специфичните за бизнеса таргет потребители и тяхното поведение. През изминалата 2020г. станахме свидетели на множество случаи, в които брандовете изцяло промениха комуникационния си подход и съобразиха дигиталното си присъствие със създалата се пандемична обстановка.

В този ред на мисли е важно да изградим предстоящите си маркетинг фунии с фокус върху предстоящия летен сезон. Така всеки бизнес може да се позиционира успешно, общувайки с редовните си и потенциално бъдещи потребители на език, който обективно отговаря на моментната действителност. Нека да разгледаме някои особености и тънкости, които вярваме, че ще са ви от полза:

Започнете планирането на предстоящата си лятна кампания навреме

Така винаги ще разполагате с достатъчно възможности за обмисляне и промени. Често допускана грешка, особено при стартиращите бизнеси, е ненавременното стартиране на важното маркетинг планиране. Знаем, че сферата на маркетинга е изключително динамична и непрестанно променяща се. Определено обаче по-добрият и осигуряващ добри резултати подход би бил да започнете работа по своята бъдеща лятна комуникация достатъчно рано. Какви предимства ще ви донесе това?

На първо място следва да отбележим, че всяка работеща кампания е плод на дългосрочен труд и щателно обмисляне. Отделете си необходимото време, за да проучите таргетираните си потребителски сегменти, както и да изградите план за достигането до нови групи от аудитории, ако бизнесът ви предоставя тази възможност. Може би именно през лятото планирате лансирането на нов продукт или услуга, които евентуално да разширят потребителските ви кръгове. Помислете как бихте могли да привлечете вниманието на тези бъдещи клиенти, както и да затвърдите отношението на вече съществуващите такива.

Включването на нови продукти или услуги, изготвянето на нови комуникационни визии за социалните мрежи и ангажирането на потребителите с тематични летни нюзлетъри определено са инициативи, изискващи внимателно създаване и интегриране. Започнете още през пролетта, за да сте сигурни, че до старта на лятото ще разполагате с професионални и ефективни маркетинг стратегии. Веднъж готови с основната си посока на комуникация, ще можете лесно да я развиете, да я изпълните и да нанасяте необходимите промени в последствие.

Определете бюджета си предварително

Бюджетът е важен компонент за всяка кампания, тъй като той има основно значение за това какви активности можете да включите. Колкото по-голям е, толкова повече дейности могат да са част от кампанията ви. Все пак е важно да го съобразите с маржовете си. Изчислете каква е чистата ви печалба при продажба на даден продукт и преценете каква част от нея можете да вложите в кампанията. Ако работите с агенция или маркетинг експерт, той може да ви насочи за бюджетирането, но е желателно да споделите някаква отправна точка. Така той може да се съобрази и да предложи нещо малко повече или по-малко, в зависимост от резултатите, които целите да постигнете.

Когато изчислите маржовете, преценете кое би било по-удачно: да придобиете по-голям брой продажби от нови потребители или търсите потребители, които биха закупили повече продукти с една поръчка, която има по-висока стойност. Размишлението върху този въпрос може да ви даде яснота дали в кампанията да комуникирате намаления на повече артикули или да предложите комплекти и бъндели, които излизат изгодно, но имат по-висока единична стойност.

summer ecommerce sales banners 1
Стратегия за атрактивни летни реклами? Наръчник за подготовка на онлайн магазини 5

Конкретни стъпки, по които да изградите лятната си кампания

След като вече разполагаме с няколко добри отправни точки на идеи и мислене, нека пристъпим към конкретните стъпки, които бихте могли да предприемете при изграждането и създаването на вашата бъдеща успешна маркетинг кампания.

1. Дали сега не е най-подходящият момент за отстъпки, промоции и ексклузивни предложения

Ръководейки се от идеята за мислене в дългосрочен аспект, обръщаме внимание на една безспорно работеща и често срещана маркетинг стратегия. Лятото е добро време, в което да предоставите на своите потребители куп възможности за отстъпки, акции и изгодни предложения. Ето няколко идеи:

  • На ежемесечна база бихте могли да предлагате с намаление и отстъпки различни продукти или услуги, предлагани от вашия онлайн магазин – така си осигурявате възможност за неспирна потребителска активност;
  • Добавете опция за ранна резервация или запазване на места – ако онлайн бизнесът ви е изграден около предлагането на спортни активности, хотелски услуги или друг тип потребителски изживявания, то е добра идея да лансирате отстъпка при по-ранна резервация. Тази стъпка може да е изключително полезна и за бизнесите, които продават артикули или услуги, които не намират приложение през лятото;
  • Ваучери за отстъпка до края на лятото или за покупки през есента и зимата (при бизнеси, за които лятото не е сезон) са също брилянтен маркетингов подход, осигуряващ потребителска ангажираност и по-нататъшни постъпления;
  • Лоялни карти – ако искате да изградите стабилни летни продажби създайте лоялна програма. Тя може да е изградена под форма на карти за нарастващи отстъпки, да предоставя трупане на точки или в края на всеки летен месец да се тегли победител, който да печели награда. Така от една страна ще повишите ангажираността на бранда, и от друга – ще получите по-висока стойност на поръчка от всеки един клиент.
  • Тематични продукти – лятната кампания е страхотно време за лимитирани колекции и специални продукти, които са налични само за няколко месеца. Обикновено продуктите са насочени към употреба в горещините, като пример за такива са: специална слънцезащитна серия, козметика с нов дизайн и специална нова активна съставка, специални аксесоари за плажа, разделители за книги, декор, кухненски пособия и домашни потреби в ляна стилистика, дрехи, чанти, хавлии и бански с по-закачливи и забавни принтове и т.н. Ако бизнесът ви може да си позволи производство на лимитирана серия, то несъмнено опитайте, защото новите продукти винаги предизвикват интерес, особено ако вече имате изградена лоялна аудитория.

2. Създайте запомнящи се визии за социалните мрежи и имейл маркетинг кампаниите си

Всеизвестен факт е, че ролята на социалните мрежи нарасна и няма изглед тази тенденция скоро да залезе. Всички са във Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn – ето защо се подразбира, че вашият бизнес също трябва да установи своето присъствие там. Вижте нашите предложения за Facebook и Instagram маркетинг.

Ръководейки се от един от основните маркетингови принципи, а именно това да бъдете там, където са и клиентите ви, то успешна стратегия за създаване на ефективна рекламна кампания би било създаването на интригуващо, правещо впечатление и запомнящо се дигитално съдържание. Постове, сторита, reels, месечни нюзлетъри – от решаващо значение за онлайн магазина ви е да поддържа непрестанна комуникация с аудиторията си. Ако чрез съдържанието си съумеете да провокирате отзиви, комуникация и коментари – още по-добре! Работеща идея е да имплементирате вид игра с награди, използвайки социалните си канали – така дори и лятото да е слаб за бизнеса ви сезон, отново ще намерите начин да поддържате диалог с клиентите си.

Ако пък досега имейл маркетингът е представлявал инструмент с второстепенна важност за вас, може би именно сега е моментът, в който да помислите и в тази насока. Ежеседмичното или ежемесечното персонализирано общуване с потребителите ви е прекрасен начин за поддържането на висока ангажираност – в имейлите си бихте могли да публикувате новини, свързани с онлайн магазина или бизнеса си или да открехвате завесата относно всичко предстоящо.

Разбира се, повече от добра стратегия би била да обвържете както дизайна, така и копирайтинга с лятната тематика – така ще достигнете до потребителите си и на емоционално ниво, говорейки на техния език към момента. Използвайте имейл абонатите си като им давате по-специални отстъпки, промоции и образователно съдържание, което не предоставяте на останалите си потребители. Така показвате, че листът ви с абонати е с приоритет и можете да повишите продажбите си, без да харчите допълнителен бюджет за реклама.

3. Стартирайте блог или влог, ситуирани около естеството на бизнеса ви

Популярността, до която достигнаха блоговете и най-вече – влоговете, през последните години бе повече от зашеметяваща. Споменавайки за разширяването на онлайн присъствието ви, то е повече от препоръчително да помислите в тази насока. Може би летният сезон за бизнеса ви е повече от подходящо време за инвестиция на финанси, труд и креативност в съвършено нова посока – ако досега не сте разполагали с блог или влог, то е време да се сдобиете с такива.

Масовият интерес към този тип съдържание категорично ще затвърди позициите ви пред вече утвърдените ви клиенти, а и е много вероятно да привлече и нови такива – в днешно време едва ли има човек, активен в онлайн пространството, който да не следи по няколко канала в мрежата. Вашият бизнес би могъл да е един от тях – акцентирайте върху полезно съдържание, даващо допълнителна стойност на потребителите ви. Запознавайте ги с нови продукти, споделяйте за начините на употреба, отделете внимание на ревютата и винаги отговаряйте на всички коментари.

Добра стратегия е да се обърнете към инфлуенсъри, ако откриете такива, които се вписват във вашата изградена бизнес концепция. Дори и бизнес нишата ви да не резонира пряко с лятото, креативността на инфлуенсърите винаги може да открие адекватен, интригуващ и изненадващ начин, по който да рекламира вашите продукти или услуги, дори през горещите месеци.

4. Не изпускайте от поглед конкуренцията – как е подхождала тя в минали летни кампании

Друго основополагащо правило за успешното развитие и интегриране на всеки бранд в дигитална среда касае информираността по отношение на дейностите, в които се впускат преките ви конкуренти. Проучването на конкурентните бизнеси не е задача, която трябва да си поставите само при изначалното изграждане на бранда ви. Добрите практики съветват регулярно да се информирате относно подхода, избран от бизнесите по отношение на дигиталната комуникация с клиентите им.

Същото важи и при създаването и планирането на лятната ви кампания – хвърлете поглед към миналогодишните рекламни стратегии, създадени от преките ви конкуренти. Какво е работило за тях? Кои практики изглеждат най-ефективни, базирайки се на обратна връзка, коментари, харесвания, споделяния. Важно е да упоменем, че е от съществено значение да използвате идеите като вдъхновение и адекватна проверка на потребителските реакции и ангажираност. Всеки бранд следва да се осланя на собствения си tone of voice, комуникирайки със своите таргет потребители и създавайки криейтивите за собствените си кампании.

summer ecommerce sales banners 2
Стратегия за атрактивни летни реклами? Наръчник за подготовка на онлайн магазини 6

Какво да правят бизнесите, които не са обвързани с лятото

Безспорно лятото е сезонът, в който онлайн магазините, предлагащи бански костюми, летни дрехи или слънчеви очила например, чакат с най-голямо нетърпение. Но как стои въпросът за онлайн магазините, които предлагат ски екипировка, например?

Макар и брандът ви по никакъв начин да не резонира с летния сезон, това в никакъв случай не значи, че трябва да ограничите или стопирате комуникацията си с настоящите и бъдещите си клиенти. Динамичната онлайн среда е неумолима – ежедневно ни залива информация от всякакво естество, на ежемесечна база се срещаме с нови и нови марки и онлайн магазини, борещи се за своето виртуално кътче. Ако искате успешно да ръководите и развивате бизнес в дигитална среда, то е от съществено значение да бъдете постоянни и регулярни в комуникацията си. Не позволявайте потребителите ви да се отдалечат от вас – изграждайте маркетинг стратегията си така, че вашите настоящи и бъдещи клиенти винаги да са в постоянен диалог с вашия бизнес.

Изграждането на ефективна рекламна комуникация за онлайн магазините, предлагащи зимни стоки, се превръща в истинско предизвикателство. Добрата новина е, че за креативността, добрите идеи и поетапното планиране няма сезон! С лекота бихте могли да осъществите истински интересна и работеща маркетинг стратегия. По-долу ще ви споделим какви стъпки можете да предприемете, ако не продавате релевантни за лятото продукти, за да имате стабилно онлайн присъствие.

Идеи за изграждане на успешни летни маркетинг кампании за вашия бизнес или онлайн магазин

Ако притежавате онлайн магазин, пряко обвързан с лятната тематика, то маркетинг кампанията ви би могла да е пряко насочена към извършването на определени действия от страна на потребителите – покупка, резервация, посещение, обаждане. В случаите обаче, в които бизнесът или онлайн магазинът ви е концептуално отдалечен от летния сезон, се налага да предприемете по-различен подход при изграждането на успешна и ефективна рекламна стратегия.

  • Мислете в дългосрочен аспект – макар и лятото да се очертава като слаб сезон за бизнеса ви, това никак не означава, че не бихте могли да изградите своята маркетинг кампания с идея от нея да извлечете дивиденти на един по-късен етап;
  • Не прекратявайте комуникацията – както споменахме по-горе, никак не е препоръчително да има време от годината, в което да прекъснете контакта и комуникацията с потребителите си;
  • Използвайте летния сезон за разширяване на онлайн присъствието си – безспорно наличието на добре функциониращ и професионално изглеждащ онлайн магазин е задължително, но дали не бихте могли и допълнително да разгърнете потенциала си, що се отнася до дигиталното си присъствие?
summer ecommerce sales banners 3
Стратегия за атрактивни летни реклами? Наръчник за подготовка на онлайн магазини 7

В резюме – как да очертаем бъдещата си лятна кампания

Независимо дали брандът ви е пряко свързан с летния сезон или драстично се отдалечава от него, е наистина важно да не прекъсвате по никакъв начин комуникацията с потребителите си. Дори и слабите на пръв поглед сезони в пазарно отношение биха могли да се използват пълноценно като време за привличане на нови клиенти.

Навременното планиране и детайлното, подробно изпипване дори и на най-малките подробности, касаещи летните послания и криейтиви, категорично биха превърнали кампанията ви в истински успешна и ефективна. Детайлното познаване на аудиторията, както и запознаване с дейностите на конкурентите, е друг задължителен елемент, върху който е повече от препоръчително да обърнете внимание. Разширете дигиталните си хоризонти – блоговете и влоговете са мощен инструмент за достигане до нови потребителски сегменти. Чрез силата на социалните мрежи можете да поддържате непрестанен и динамичен диалог с верните си последователи и клиенти.

Ако имате допълнителни въпроси или пък предпочитате да отправите запитване за създаване на успешна лятна маркетинг кампания, то нашият екип е на разположение – с удоволствие ще участваме в подготовката и създаването на бъдещата ви интригуваща рекламна стратегия!

Вижте още: