Научете защо НЕ бива да търсите собствените си реклами в Google и как да проверите как изглеждат

Ако сте пуснали реклама в Google Ads или ви предстои да я настроите за първи път, вероятно ще искате да видите как се показва в резултатите при търсене. В днешната статия ще ви запознаем с причините защо не трябва да търсите рекламите си и какви последствия може да има това, в случай че го правите редовно. Ще засегнем и въпроса защо е възможно да не виждате рекламите си, когато ги търсите, както и как правилно можете да ги проверявате и коригирате, без да окажете негативно влияние върху резултатите.

Без значение дали сте млад специалист или собственик на бизнес, не се колебайте да използвате статията ни, за да получите подробни указания какво да правите при стартиране на кампания в Google Ads, така че да винаги да знаете как се показва, без да вредите на резултатите. Тъй като търсенето и кликването върху собствената ви реклама може да има отрицателно въздействие върху резултатите ви, първо ще преминем през всички причини, заради които не бива да търсите рекламите си.

Причини, заради които не трябва да търсите собствената си реклама в Google Ads

1. При кликване върху собствените си реклами, губите от бюджета си и „замърсявате“ резултатите

Кампаниите в мрежата за търсене се таксуват на база на брой кликвания, което означава, че при всеки ваш клик върху собствената си реклама, ще похарчите част от бюджета си. Ако той не е особено голям на дневна база, не е изключено дори и напълно да го изразходите. Кликвайки върху рекламите си, ще промените и статистиката, тъй като всяко ваше търсене ще бъде преброено от Google и ще попадне в отчета за кампаниите ви. Така ще „замърсите“ резултатите си и няма да знаете какво е реалното търсене на ключовите ви думи.

2. По-ниският бюджет може да ограничи показването на рекламата ви

Цената на клик на вашите реклами определя дали сте конкурентоспособни спрямо останалите рекламодатели. Сумата, която оферирате, е важен фактор в алгоритъма на Google за позицията на рекламата ви. Ако имате твърде нисък бюджет, дори и да имате най-подходящото съдържание за потребителите, е възможно то да не успее да достигне до тях. Когато разполагате с ограничен бюджет, вашата рекламна кампания няма да бъде конкурентоспособна и това означава, че някои потребители, които търсят рекламите ви, може да не ги видят. А това може да доведе до по-малко подходящ трафик и по-малък брой възможни клиенти, които да направят поръчка.

Защо не трябва да търсим рекламите си в Google Ads?
Защо не трябва да търсим рекламите си в Google Ads? 5

3. Търсенето на рекламите ви може да измени данните в статистиката и да понижи качественият ви рейтинг

Търсенето на рекламите ви увеличава броя на импресиите, които всяка реклама получава. Когато търсите веднъж или два пъти, това няма да създаде голям проблем, но ако правите това редовно, веднага ще забележите увеличение в този показател. Така неминуемо ще получите неточни данни за броя на потребителите, до които достига вашата реклама. По този начин Google ще отчете, че ключовата дума се търси и рекламата ви се показва, но няма кликвания върху нея. В последствие това ще се отрази върху качествения ви рейтинг, който ще спадне и рекламата ви ще започне да се показва по-рядко. По-ниският качествен рейтинг ще увеличи разходите ви, тъй като колкото по-нисък е той, толкова по-висока е цената на клик.

В най-лошият случай, ако качественият ви рейтинг продължи да спада, Google може да спре рекламите ви. Единственият начин за потенциално увеличаване на показването на вашата реклама в този случай ще е да увеличите зададеният от вас бюджет или да пуснете изцяло нови кампании.

4. Степен на отпадане

Google записва колко дълго потребителят остава в страницата, която сте сложили като линк в рекламата, както и какво е поведението му и дали конвертира. Ако кликнете върху рекламите си, ще бъдете пренасочени към сайта си или целевата си страница. Но тъй като те са ви познати, можете само да проверите дали всичко със сайта е наред. Когато се убедите, че това е така, е логично да напуснете сайта, без да предприемете каквото и да е действие. Ако излезете бързо от линка, това ще увеличи степента на отпадане (bounce rate-а) на вашия уебсайт.

Степента на отпадане е процентът от времето, което посетителите на вашия уебсайт прекарват преди да го напуснат. Това кара Google да индексира, че рекламите ви не са релевантни за потребителите и съответно ще намали качествения ви рейтинг.

Ако пък видите, че имате нисък bounce rate на дадена страница, може да решите да потърсите проблема и да направите оптимизации, за да накарате потребителите ви да се задържат повече време в нея. А реално е възможно страницата ви да няма нужда от оптимизации и да води до добри резултати за потребителите ви, но данните да не са реалистични, заради вашето поведение и бързо напускане на сайта.

Поведение като описаното по-горе ще доведе до ненужно оскъпяване на вашите реклами и те ще започнат да се показват по-рядко. Важен показател, който Google използва за оценката на качеството на вашите реклами е вашият CTR%. Това е процентът кликове от общия брой хора, видели рекламата ви. Той се намалява при всяко търсене, което показва вашите реклами, при което не се стига до клик. Ако рейтингът на качеството на рекламата ви е нисък поради ниския ви CTR%, ще се наложи да плащате повече за своите кликвания, отколкото би трябвало.

Накратко: Поведението ви при търсене на собствените ви реклами изпраща сигнали до Google, които засягат кампаниите Ви. Всичко това е предпоставка за по-нисък процент на реализация, по-ниска честота на кликване и по-малко трафик. Това поведение влияе на това колко често ще се показва рекламата ви, колко ще плащате за клиент и какъв ще бъде вашият качествен рейтинг. Важно е да следите качественият си рейтинг, защото той е жизнено важен при изчисляването на рекламния ви ранг. А рекламният ранг е този, който определя къде ще се показват рекламите ви на страницата с резултатите от търсачката (SERP), както и колко бихте платили за всяко кликване.

5. Вашата реклама не се показва всеки път

Със сигурност колкото и да е добра вашата реклама, тя не винаги ще се показва. Много са факторите, които определят къде и кога да се покаже дадена реклама, като например: ден, устройство (IP адрес), час и др. Google се стреми да показва само рекламите, които счита за подходящи за конкретен потребител, на база на неговите предходни търсения и поведение. Следователно, ако продължите да търсите рекламите си, Google може да започне да вярва, че тези реклами не са подходящи за вас (тъй като не кликвате върху тях) и да спре да ви ги показва напълно.

Освен това, Google проследява вашия IP адрес, за да ви идентифицира и да определи кои реклами биха били подходящи за вас и така собствените ви реклами могат да спрат да се показват пред вас. Това не значи, че тотално кампаниите ще спрат, но ще бъдат видими само за другите потребители, които биха проявили интерес към тях.

blog post 2 1
Защо не трябва да търсим рекламите си в Google Ads? 6

Ето и някои причини, заради които може да не виждате рекламите си

  • Избрали сте аудитория, в която вие не попадате

Google позволява на рекламодателите да са много конкретни с настройката на аудиторията, пред която да се показват рекламите, за да достигнат идеалните потребители. Можете да настройвате в коя локация да се показват рекламите ви като държава, град или дори по-малки населени места. Също така, имате възможност да настроите в какъв часови диапазон да се показват рекламите ви.

Пример: Ако сте настроили реклама за Гърция, но се намирате в България, то вие няма да видите рекламите си. Също така, ако идеалните ви клиенти търсят ключовите ви думи в работно време и вие сте настроили рекламите ви да се показват от 09:00ч. до 18:00ч., но осъществявате търсенето си в 19:00ч. или през уикенда, то те няма да се покажат на вашето търсене.

Ако наистина искате да знаете дали вашите реклами работят, трябва да разгледате по-дългосрочни данни, като например колко често рекламата се показва за конкретни условия в рамките на 30 дни и дали хората са кликнали върху нея.

  • Вашият IP адрес може да е блокиран или рекламата да се счита за нерелевантна

За да определи кои реклами да видите, Google ще използва IP адреса на компютъра или рутера ви. Ако Google установи, че многократно кликвате върху реклама, може да ви блокира, защото действието може да изглежда като злонамерена атака. От друга страна, ако Google забележи, че непрекъснато търсите собствените си реклами и не кликвате върху тях, може да спре да ви ги показва, тъй като такова поведение сигнализира, че рекламата не е подходяща за вас.

Как правилно да проверите рекламите си без да окажете негативно влияние върху тях

За да видите как изглеждат рекламите ви, без да повлияете отрицателно на резултатите от кампанията ви, препоръчваме директно да влезете в акаунта си в Google Ads. Там ще можете да видите как ще изглеждат рекламите ви на страницата с резултатите от търсенето спрямо ключовата дума, която сте заложили и да прецените дали искате да нанесете някакви корекции в заглавието, подзаглавието или описанието. Също така, по този начин лесно можете да видите кои са причините, поради които може рекламата ви да не се показва. Ето и как да направите това:

  • За да проверите рекламите си, влезте в акаунта си в Google Ads
  • Изберете иконата “Tools” в горния десен ъгъл
  • Изберете секция планиране “Planning” и изберете “Ad preview and Diagnosis”, за да видите как изглеждат рекламите ви.
  • След като сте на този екран, можете да нанесете корекции. Ако прецените, тук можете да смените местоположението, езика и типа на устройството, на което искате да се визуализират рекламите.
  • Можете директно да търсите и по ключова дума, която искате да проверите. Така ще видите рекламите, които ще се показват в резултатите от търсенето, ако отговарят на условията за показване. Ако ключовата ви дума не покаже никакви реклами, ще видите съобщение, което обяснява защо рекламата ви не е там.
blog post 3 1
Защо не трябва да търсим рекламите си в Google Ads? 7

Заключение

Въпреки че може да бъде изкушаващо да проверите ключовите си думи в Google, когато новите ви реклами стартират, вие само ще окажете негативен ефект върху акаунта и кампанията си и ще похарчите част от рекламния си бюджет, без да достигате до реалните ви таргет потребители. Търсенето на собствените ви реклами оказва влияние върху данните ви, създава риск да понижите качествения си рейтинг и даже има шанс рекламата ви да спре да се показва.

При твърде честото търсене на вашите реклами рискувате IP адреса ви да се блокира, независимо дали непрекъснато кликвате върху тях или не. Така изобщо няма да виждате рекламата си, въпреки че тя продължава да е активна и видима за аудиторията ви. Вместо да правите всички тези стъпки, още веднъж ви препоръчваме да използвате инструмента за визуализация и диагностика на реклами в Google Ads, когато искате да потърсите своите собствени реклами, тъй като така няма да повлияете на резултатите от кампаниите си и ще можете да видите всички реални данни, от които имате нужда. А ако имате нужда от съдействие за рекламите си в Google Ads, не се колебайте да се свържете с екипа ни на DigitalExpert.