Не е тайна, че вашата маркетингова фуния – процесът, който превръща непознатия потребител в ангажиран с вашия бранд клиент – е най-важният аспект на всяка една маркетингова стратегия.

Но ако искате да дадете още по-голяма стойност на конверсиите, които получавате чрез вашите маркетинг стратегии, фунията ви трябва да включва някаква форма на ремаркетинг: следене на поведението на клиента на вашия сайт и използването на тази информация, за да го върнете обратно към него на по-късен етап.

Ремаркетингът е отличен начин да увеличите възвръщаемостта на инвестициите си в пазара, но нещата не са толкова лесни за реализиране, колкото си мислите. Ще се нуждаете от някои основни насоки, особено сега, когато 80% от потребителите на интернет признават, че имат притеснения относно тяхната поверителност.

В тази статия ще обясним какво точно представлява ремаркетингът и методите, които можете да използвате, за да насочите хората да извършат ценно за вашия бизнес действие на вашия уеб сайт.

Какво всъщност е ремаркетинг?

Ако ползвате интернет, то най-вероятно сте били свидетели на ремаркетинг многократно. Посещавате уебсайт и след това по-късно започвате да виждате банери за този уебсайт, които ви следват навсякъде в интернет. Случвало ви се е, нали? Е, именно това е ремаркетинг. Той се случва, когато посетите уебсайт, където без вашето съгласие, се постав „бисквитка“ на вашия компютър. Благодарение на тази „бисквитка“, независимо къде отивате в мрежата, вие ще бъдете идентифицирани, което означава, че ще могат да ви показват реклами, свързани с уеб страниците, които сте посетили.

Когато за първи път бе въведен ремаркетингът, специализирани платформи, като AdRoll, бяха едни от първите, които осъществяваха подобен подход. В последствие компании като Facebook, Google и Twitter също започнаха да предлагат опции за ремаркетинг, което ви позволява да пренасочите хората директно от тяхната платформа.

Защо да използвате ремаркетинг?

Най-вероятно маркетинговата ви фуния е създадена, за да стимулира разпознаваемостта на бранда ви и да увеличава реализациите (конверсиите). Ремаркетингът може да подпомогне и за двете, защото имате възможност да създавате директни, уникални и персонализирани реклами – с други думи, рекламите, които ще доведат до висок процент на кликване (CTR) и възвръщаемост на инвестициите (ROI), за които дори не сте и предполагали.  

Само вижте тези три основни статистики:

  • Всеки 3 от 4 клиенти забелязват ремаркетинг рекламите;
  • Ремаркетинг рекламите във Facebook са със 76% по-голяма вероятност да получат кликвания, отколкото обикновените дисплейни реклами;
  • Ако използвате ремаркетинг заедно с други канали (напр. Google), можете да увеличите продажбите си с до 50%.

Личен подход

Въпреки че стандартната маркетингова фуния може да бъде ефективна, тя е лишена от личен и индивидуален подход към потребителя. Налага се да използвате сходни и стандартизирани послания за цялата фуния. Именно затова ремаркетингът може да бъде още по-добра стратегия, защото предлага персонализиран подход, който отговаря на интересите на потребителя, които самият той е заявил.

В миналото маркетолозите нямаха друг избор, освен да създадат свои собствени маркетингови стратегии, основани на анализ на аудиторията и пазарни проучвания. Но благодарение на силата на ремаркетинга, сега вече можете да продължите комуникацията с клиента, без задължително да се нуждаете от неговия имейл или телефонен номер.

Висока степен на ангажираност на вашата аудитория

Знаете ли, че цели 96% от посетителите напускат сайта ви, без да бъдат конвертирани, а 49% от посетителите разглеждат страницата ви средно от 2 до 4 пъти, преди да направят покупка? Не позволявайте на ценните за вас клиенти да си отидат просто така! Във ваш интерес е да ги следвате и да се уверите, че ще влязат обратно в маркетинговата ви фунията на правилния етап.

За да направите това, ще трябва да ги ретаргетирате с ново съдържание. Ремаркетингът ви помага да проследите потребителя от един сайт на друг, за да го ангажирате отново на по-късен етап. Крайната цел разбира се е да го върнете обратно към вашия сайт, където са извърши ценно за вашия бизнес действие, например покупка на продукт, записване за имейл бюлетин, сваляне на онлайн книга и т.н.

Увеличаване на разпознаваемостта на вашия бранд

Още малко цифри – 43% от фирмите в световен мащаб вече използват ремаркетинг за увеличаване на разпознаваемостта на техния бранд (Brand Awareness).

Използвайки ремаркетинг, вие ще можете да установите висока степен на разпознаваемост на марката си още на ранен етап от процеса на покупка. Установяването на тази разпознаваемост е основна съставна част от изграждането на доверие по оста клиент-бранд, доверие, което има за цел да връща отново и отново потребителите на вашия сайт, когато те са готови да извършат покупка в друг бъдещ момент – защото всеки бизнес иска да задържи своите клиенти, а не да ги загуби безвъзвратно, след като веднъж вече успешно са преминали през маркетинговата ни фуния.

Увеличаване на реализациите (конверсиите) на вашия уебсайт

Близо 56% от компаниите използват ремаркетинг, за да спечелят нови клиенти или да задържат стари такива. Той ви помага да си върнете обратно посетителите, като им покажете реклами на други места, като например уебсайт за новини, блогове и статии.

Рекламите за ремаркетинг ви позволяват да създавате персонализирани съобщения, които привличат посетителите да посетят уебсайта Ви и да завършат покупка. Колко пъти потенциалните ви клиенти виждат рекламата Ви е от съществено значение, когато те са готови да направят покупка. Потребителите, които се връщат на вашия сайт за втори, трети или четвърти път, са по-склонни да купуват, защото вече са виждали вашето съдържание и вашите продукти или услуги са вече по-познати за тях.

Привлечете клиентите на вашите конкуренти

Още една интересна статистика – 11% от фирмите използват ремаркетинг, за да привлекат клиентите на вашите конкуренти.

С използването на ремаркетинг, рекламите Ви ще се показват в браузъра на потребителя, който е посетили уебсайта Ви, или е търсил определена ключова дума. Това означава, че можете да насочвате рекламите си и към хора, които са посещавали уебсайтове, които са силно свързани с вашия продукт, включително конкурентите ви.

Използвайки това голямо предимство на ремаркетинговите кампании, вие ще можете да достигнете дори и отвъд вашата целева аудитория и значително да повишите вашата клиентска база. Ремаркетингът е ефективно решение за увеличаване на процента на реализациите и за подобряване на вашите дългосрочни бизнес цели.

Нашите експерти от Digital Expert разбират от ремаркетинг и са на ваше разположение, за да ви помогнат да изкачите бизнеса си на следващото ниво. Запишете се на сайта ни за експертна консултация, където ще обсъдим най-добрия и ефективен начин за реализиране на ремаркетинг кампания, която да отговаря най-добре на вашите индивидуални бизнес нужди

Искаш да научиш повече как бизнесът ти да стане по-печеливш?

Заяви сега безплатно услугата “Експертен анализ и консултация” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече