Интернет рекламата е начин да представите продуктите и услугите си в различни онлайн канали, за да достигнете до по-голям брой потенциални клиенти. Вече почти всеки бизнес използва дигитална реклама поради една причина – без нея не може да се постигнат желаните продажби. През последните години потребителското поведение много се измени и все повече хора пазаруват онлайн. Това ни кара да се запитаме кои са факторите, от които зависи рекламата да е успешна и ефективна. В днешната статия ще ги засегнем и ще обясним какво е влиянието на всеки от тях.  

Присъствайки в интернет, брандовете изграждат свой имидж. Едни потребители ги харесват, други – недоволстват, затова е важно всяка марка да управлява ефективно всичките си дигитални канали във всеки момент. Само така можете да имате някакъв контрол върху взаимодействията ви с вашите клиенти. Интернет рекламите осигуряват стабилни приходи и могат да се окажат значително важни за бранда ви, особено ако искате да достигнете до по-широка аудитория. Затова е необходимо да създадете дигитална маркетингова стратегия, която е в синхрон с цялостната маркетингова стратегия на компанията ви. Нека разгледаме факторите, които са ключови за успеха на интернет рекламите ви.

Фактори за успешна и ефективна интернет реклама

  1. Подбиране на правилното съдържание: Клиентите вече са много по-взискателни, в сравнение с предишни години. Те имат достъп до огромна информация и често, когато търсят нещо, онлайн проучването формира техния нулев момент на истината. Това се явява първата точка, в която потенциалният клиент среща марката. Следователно е от решаващо значение да установите онлайн присъствие, с което комуникирате точните неща в точното време. Всеки потребител вижда стотици реклами и послания на ден, които го обстрелват от всички посоки и това провокира интерес единствено към съдържанието, което носи някаква реална стойност. За да постигнете това, трябва редовно да публикувате висококачествено съдържание, което създава стойност за клиентите.
  2. Определяне на правилните метрики: За да имате ефективна и успешна интернет реклама е необходимо да набележите правилните показатели, които искате да измервате. Само така ще можете да разберете коя стратегия и кой канал са най-подходящи за компанията ви. Мениджърите искат отчети с конкретни суми и цифри, относно интернет рекламите и дигиталната стратегия, и затова е важно да следите метриките като продажби, възвръщаемост на инвестициите, приходи, по-висока удовлетвореност на клиентите, причини, заради които клиентите се връщат отново, за да пазаруват от вас и т.н.

Етапите от процеса на вземане на решение за покупка се влияят от различни моменти в дигиталната стратегия, затова ще трябва да следите различни показатели. Например, четенето на статиите ви може да повлияе върху фазата на проучване и вземането на решение за покупка и може да се измери с броя на прочитанията, потребителите, които са харесали и са споделили статията, потребителите, които са кликнали на бутон от статията и са продължили фунията напред. По същия начин стойността на клиента (Customer Lifetime Value) може да се измери чрез броя на всички поръчки, направени от един клиент в рамките на една година или чрез стойността на всички поръчки на даден клиент, направени от създаването на вашия бизнес до сега.

  1. Анализ и инсайт моменти (прозрения), базирани на данни: За да правите качествен и дълбочинен анализ, трябва да имате достатъчно данни. Можете да започнете с демографски проучвания, дискусии в социалните медии, разглеждане на форуми и групи, отзиви, мнения и т.н. Те ще ви помогнат да разберете кои са показателите, които да следите и как да формулирате стратегията си. Например, времето за публикуване на пост или за изпращане на имейл може да има голямо влияние върху нивото на ангажираност на вашите клиенти. Можете да анализирате всички данни за ангажираността, за да дефинирате кои са основните ви канали, в които трябва да инвестирате. Също така, проучванията ще ви помогнат да забележите промените в поведението и да разработите правилната стратегия за създаване на съдържание. Така ще подобрите ефективността на интернет кампанията ви, за да отговаря максимално на пазарните ви сегменти. Данните могат да са вашия източник за това какви конкурентни предимства трябва да имате, затова използвайте анализите, когато взимате вашите маркетингови решения.
  2. Лесно използване на сайта (User experience): Често бизнесите инвестират големи суми в интернет реклама, без да оптимизират сайта си и дизайна му. Успехът на рекламите зависи и от онлайн магазина ви и начина, по който клиентът се ориентира в него. Миксът от добро послание, страхотна рекламна визия и добре работещ сайт, в който клиентът се ориентира лесно, гарантира по-добрите ви продажби. Затова не подценявайте предоставянето на добро потребителско преживяване във вашия сайт и обърнете внимание на дизайна и лесното ориентиране на клиентите си.
  3. Мобилни устройства: Все повече потребители прекарват много време на телефона си и все по-малко на десктоп устройството си. Google пусна актуализация на алгоритъма си, кръстена „mobilegeddon“, с което се дава приоритет на сайтовете, които са създадени така, че да работят и изглеждат перфектно на мобилни устройства. Това е ключово и трябва да му обърнете внимание, когато създавате кампаниите и стратегиите си, като винаги трябва да ги оптимизирате за мобилни устройства.

Сами ли да създадем интернет рекламите си или да се доверим на професионалисти

Да управлявате кампаниите си сами не е препоръчителна стратегия, защото ще ви коства много време и усилие да навлезете в детайлите на всяка платформа и канал. Ще трябва да се обучите и да преминете през много материали по темата, рискувайки финансите си, без гаранция, че ще увеличите приходите си. Освен това, управлението на рекламите ви ще ви коства времето, в което можете да управлявате бизнеса си и да вземате важни решения. В дългосрочен план подобна стратегия би могла да доведе до необратими загуби. Много по-бърз и лесен начин да имате ефективни и успешни рекламни кампании, е да се доверите на дигитална агенция, която разполага с достатъчно голям екип. Специалистите, които работят в агенция постоянно следят тенденциите и иновациите и винаги са в течение с най-успешните подходи за реклама. Можете да се доверите на Digital Expert, защото сме агенция с професионалисти, които специализират в рекламите на онлайн магазини и можем да постигнем желаните резултати, благодарение на експертизата си. На разположение сме да обсъдим проекта ви и да ви дадем идеи за развитието му. Ние знаем как да повишим ангажираността към бранда ви и да скалираме продажбите ви, така че с всяка изминала година да сте по-успешни!

Вижте още: