Най-прекрасното време от годината отново наближава. Подхождаме към тазгодишния празничен сезон с предпазливост, след тази силно предизвикателна година, но все пак усещаме, че е добър момент да помислим какво е наистина важно за нас – какво искаме да постигнем в семейството си, как да подобрим здравето си, как да сме по-успешни в работата си и в същото време да изпитваме удовлетвореност. Да, вероятно това са въпросите, които всеки от вас си задава, но няма как да пропуснем и групата на маркетинг ентусиастите! Стане ли време за Коледа, в главата им изниква само едно – Коледните рекламни кампании!

Днес ще ви споделим любимата си колекция с Коледни реклами и стратегии и ще ви потопим в магията! Рекламите в този период от годината показват истинската емоция и носталгия към близостта ни и по-забавения ритъм на живот. Нашите фаворити ще ви изненадат с разтърсващи послания, които едновременно носят вдъхновение и умиление и по-скоро приличат на късометражен филм, отколкото на реклама.

И така, нека видим нашата колекция с 10 незабравими Коледни реклами, които вече са неразделна част от празниците. Понесете се в магията и усетете този празничен дух. Ще забележите елегантното позициониране на съответните продукти, а ако сте собственик на бизнес или маркетинг специалист, със сигурност ще получите голяма доза вдъхновение.

Ето и кои са нашите топ 10 Коледни рекламни кампании, които винаги предизвикват усмивки.

  1. John Lewis: The Man on the Moon (2015)

Когато обсъждаме Коледни рекламни кампании, е задължително да започнем с реклама на Джон Луис. John Lewis е бизнес, който буквално е изграден около идеята за Коледа. 20% от годишните им продажби и 40% от годишния им приход идват от празниците. Коледната реклама на John Lewis е най-очакваната реклама в Обединеното кралство година след година. Рекламата дори бележи началото на обратното броене до Коледа за много хора и генерира неописуем капитал на марката.

Рекламите им винаги са изключително емоционални, а видеоклипът от 2015 г. „Човекът на Луната“ е широко приет като най-тъжният, създаван някога. Кампанията включва партньорството на Джон Луис с AgeUK, с което целят да повишат осведомеността за самотата по Коледа, причинена заради възрастта. Рекламата е имала толкова силно емоционален ефект, че компанията е решила да преразгледа подхода си през следващата година, тъй като възниква притеснението дали рекламата не е твърде тъжна. 

  1. Ikea: D-double E (2019)

Следва кампанията на шведския мебелен магазин IKEA. Ikea получават супер добри отзиви за първата си коледна реклама в Обединеното кралство, след като си сътрудничат с ъндърграунд изпълнителя „D Double E“. Рекламата представя семейство, което трябва да посрещне гости за Коледните празници. Семейството си почива у дома, когато получава sms, че приятелите им ще ги посетят тази вечер. Рязко всички фигурки и декорации от всекидневната започват да рапират с гласа на Double D.

В текста на песента се чуват доста обиди, че домът е мръсен и разхвърлян, че огледалото и диванът са стари, че цари хаос. Клипът показва колко е лесно да обзаведеш дома си с IKEA и как почистването след това става за секунди. Изборът на ъндърграунд изпълнител от нишов музикален жанр показва колко добре Ikea разбира целевата си аудитория и колко силен инсайт са открили с тази реклама – а именно, че семействата в Англия изобщо нямат време да чистят и да правят ремонти. Затова пък в IKEA избираш, сглобяваш и поддържаш мебелите си лесно и бързо. Определено крайният резултат от това видео е наистина забавен и ефективен. 

    1. Burger King

    Burger King успява да отбележи две основни цели със своята коледна кампания през 2016 г. Whopper Exchange: да насърчи потребителите да опитат техния водещ продукт – Whopper и да дадат своя принос за благотворителност през празничния период. Те успяват да накарат хората в Обединеното кралство, САЩ, Бразилия, Русия и Мексико да занесат всички Коледни подаръци, които не харесват или няма да използват в Burger King в един конкретен ден, наречен Boxing Day и да ги дарят за благотворителност.  В замяна ще получат вкусен и разбира се, безплатен бургер от марката – техния водещ продукт Whopper. 

    1. Cocа-Cola

    Coca-Cola целогодишно носи коледните цветове и се свързва с техния емблематичен коледен камион. В световен мащаб традицията на Coca-Cola повелява бутилките да имат специални коледни опаковки, камионът им да носи подаръци или да се случват интересни магии, свързани с Дядо Коледа. През 2020 г.  Coca-Cola обаче по-скоро се фокусира върху емоционалността ни и важния момент всеки член от семейството да е у дома за Коледа. Тази година марката искаше да покаже семейството и признателността за това, което имаме, въпреки пандемията.

    Рекламата показва бащата на малко момиченце, който се опитва да достигне Северния полюс, за да може да предаде писмото на дъщеря си на Дядо Коледа. Рекламата вплита коледния камион на Coca-Cola много деликатно, за да върне бащата при дъщеря му за Коледа с ясно послание – Тази Коледа подарете нещо, което само вие можете да дадете – Coca-Cola!

    1. Cocа-Cola (Отново!)

    Следващата кампания на Coca-Cola сама по себе си заслужава специално внимание. „Sing For Vending Machine“ е кампанията на Coca-Cola, която разпространява коледното настроение с помощта на музиката.

    Компанията отпразнува празничния сезон през 2012 г., като постави вендинг машина без никакво лого в Кралския технологичен институт в Стокхолм. Хората, които преминават покрай нея трябва да изпеят една песен по техен избор и ще получават бутилка Coca-Cola като подарък. Кампанията показва колко е важно да се забавляваме и да прекараме повече време с приятелите си.  

    1. Lego

    Около 2017 г. Lego стартира своята коледна кампания #BuildtoGive, която приканва родителите да играят повече с децата си. По този начин кампанията насърчава родителите да създадат коледен орнамент от LEGO тухлички и да го споделят в социалните мрежи с помощта на хаштаг #BuildtoGive. За всяко споделяне LEGO дарява комплект на дете в болница, в център за бездомни или в дом за деца. Тази коледна инициатива продължава да получава огромна сила всяка година. Lego дори посвети микро сайт на цялата инициатива.  

    BPPcf9oFQDSHQiz1bhiBjUQzQzZwAogjhYJ5BAga9RXMSrn Lv1Di

    Кампанията зад инициативата #BuildtoGive наистина създаде коледно настроение и то основно чрез социалните медии. Така заслужено донесе световна популярност за LEGO. Повече от 10 000 публикации в Instagram съдържат хаштаг с коледни орнаменти.

    През 2020 г. Lego пусна своята супер завладяваща Коледна реклама, в която показва света на Lego и говори за това как да освободите креативността си и да живеете в един по-цветен и забавен свят заедно с децата си. Кампанията също е свързана с тяхната инициатива – Rebuild the World. 

    1.  Apple: Make Someone’s Holiday

    Тази реклама ни създава цял куп разнообразни емоции и усещания. Започва, показвайки истински хаус в цялото семейство, което пътува по време на празника, за да посети роднините си.

    Магията на рекламата се създава още от качването им в колата и самолета, където iPad е единственото нещо, което помага за поддържането на мира. И точно когато си помислите, че това е смисълът на рекламата, се създава един горчиво-сладък обрат, тъй като продуктът се използва за създаване на подарък за любим човек. Децата подаряват таблета на дядо си, като са създали празнично видео, в което участва и починалата им баба. 

    Такъв тип реклами са супер ефективни, защото разкриват функциите на продукта и показват, че той може да се ползва, както в ежедневните ситуации, така и в най-емоционалните моменти. Apple често създава подобни реклами, елегантно показвайки продуктите си, чрез които създават емоционална връзка.
       

    1. Microsoft: Find Your Joy

    2020 година беше трудна за всички нас. Прекарахме повече време в Zoom от всеки момент досега и до голяма степен разчитахме на технологиите, за да се справим някак с всички мерки около пандемията на COVID-19. Но това не означава, че все още не трябва да празнуваме празниците и да се възползваме максимално от тях с нашите близки и домашни любимци.

    Празничната реклама на Microsoft използва именно тази тема. Рекламата започва с кученце на име Руфъс. То копнее да си играе и се доближава до всеки член на семейството, за да привлече вниманието им, но всички, от майката до дядото, се радват на продукт на Microsoft и не му обръщат внимание.

    Руфъс вижда съседското кученце и иска да излезе заедно с нея, но остава затворен у дома. Заспива тихо и кротко и в съня му те заедно отиват на въображаемо приключение, включващо игрите и дейностите, на които хората се радват. От една страна рекламата показва предложенията на Microsoft, а от друга ни напомня колко е важно да ценим любимите си хора и домашните си любимци!

    1. Airbnb: Airbnb Hosts Ring Our Opening Bell

    Airbnb ни показва един чудесен пример за реклама, която не намеква изрично важността на празниците, а по-скоро подчертава стойността на общността и благодарността.

    Airbnb празнува сезона, като благодари на своите четири милиона домакини, че отварят домовете си за непознати по целия свят. Видеото показва домакини от различни страни, които отварят вратата, след като са чули звънеца си. В рекламното видео преминаваме от САЩ до Япония, от Кения до Нова Зеландия, от Бразилия до Испания. (Наистина ни харесва, че всяка от тези страни е показана заедно с националния си език!)

    Тази кампания демонстрира, че може да се създаде невероятна кампания, която олицетворява празничния дух и без елхи, декорации и Коледни песни. Можете да издигнете ценностите на вашата компания, да отпразнувате победите си и да оцените онези, които са изиграли роля във вашия успех. Гарантираме, че подобна реклама ще ви помогне да подобрите успехите си. 

    1. Erste Group Bank: #EdgarsChristmas #believeinlove #believeinchristmas

    Може да не разпознаете тази компания, но определено си заслужава да гледате празничната им реклама от 2018 г. Този късометражен филм има повече от петдесет милиона гледания в YouTube и докосна сърцата на милиони хора в други социални медийни платформи.

    Erste Group Bank го направи отново по време на празничната си кампания през 2020 г. Този път те показаха малко по-ясно какво предлагат: заеми, които могат да ви помогнат да закупите нещо, което може да ви се струва недостъпно, но което може да помогне за събирането на семейството ви.

    Рекламата започва с това, че внучка подава слуховите апарати на дядо си. През цялото видео дядото изглежда нещастен. По-късно разбираме, че той е искал да бъде музикант и да свири на пиано, но мечтата му никога не се е сбъднала, защото не е успявал да си го закупи.

    Внучката му решава да му подари пиано за Коледа и в крайна сметка дядото успява да изсвири песента, която е написал за майка си като дете. Цялото семейство се присъединява и те изсвирват песента заедно.

    Заключение 

    Това беше скромната ни колекция с 10 незабравими Коледни реклами, която подбрахме с много внимание. Признаваме си, че се просълзихме няколко пъти и в момента силно искаме да сме заедно със семейството и любимите си хора. Когато брандовете подходят емоционално и събудят чувствата ни, те се трансформират – потребителят никога вече не ги възприема единствено като марка обувки, играчки или компютри. 

    Емоцията в тези кратки филми сближава компаниите с клиентите си и засилва любовта към бранда. Ако и вие имате бизнес и ви предстои Коледна кампания, силно ви препоръчваме да направите нещо, което стопля сърцето и оставя трайна следа. Нека предварително споменем, че тези реклами също генерират страхотни резултати, които понякога надминават поставените таргети. Маркетингът преди всичко е психология, така че в най-милото време на годината можем да ви дадем само един съвет – бъдете истински, споделете идеите си пред света и покажете състрадателност. Екипът ни винаги е на разположение, за да ви съдейства с всичко необходимо. Надяваме се, че колекцията ни наистина ви е разчувствала!