В днешната статия ще ви запознаем с едно от най-нашумелите онлайн приложения за последната година – TikTok и начините за реклама в него. Платформата се използва все по-активно в България, като увеличава възрастовата граница на потребителите си. По света вече опцията за реклама е активна и се очаква да бъде пусната и в България до лятото на 2021 г. Именно това ни провокира да създадем статия, в която показваме защо и как можем да рекламираме в този канал. Прочетете я до края, за да разберете дали TikTok е подходяща платформа за вашия бизнес, какви са видовете рекламни формати, как да създадете свой бизнес профил и как да управлявате рекламните си кампании. Нашият екип вече активно създава рекламни кампании в TikTok и няма как да не ви ги препоръчаме. Да започваме! 

Какво представлява TikTok

Това e мобилно приложение, в което потребителите и брандовете споделят кратки и силно ангажиращи видеа. Вече се радва на повече от 800 милиона активни потребители месечно, с което се превръща в шестата най-популярна апликация в световен мащаб, разработена, както за iOS, така и за Android. Използва се в над 150 държави и се припознава като любим начин за забавление на различни поколения. През 2018 г. беше пусната бета версията на рекламната им платформа и вече има голям брой рекламодатели, които се радват на изключителни резултати. Нарастващата популярност сред аудиторията прави приложението изключително интересно за големите световни брандове. TikTok не само надмина Twitter и Snapchat по популярност, но засега показва и доста по-малък брой реклами, с което се превръща в революционна социална мрежа.  

Още от пускането на рекламната си платформа, брандове като Apple Music, Nike, Fenty Beauty и GrubHub създадоха привлекателни визуални кампании, с които успешно популяризираха продуктите си. Universal Pictures използваха високоефективни кампании в TikTok, за да популяризират предстоящия си филм, като стартираха Hashtag Challenge на тема #FindYourMagic и ключови влиятелни лица публикуваха видеоклипове с него. Тепърва предстои да видим и кои ще са следващите големи брандове, които ще инвестират стабилни бюджети за реклама точно в TikTok. Нека да разгледаме за кои бизнеси този канал ще бъде най-подходящ. 

Какви бизнеси могат да рекламират в TikTok

Ето някои ключови статистически данни, с които можете да определите дали вашият бизнес трябва да рекламира в TikTok:

  • Има 800 милиона активни потребители месечно, с което побеждава LinkedIn (660+ милиона), Reddit (430+ милиона), Snapchat (218+ милиона), Twitter (340+ милиона) и Pinterest (322+ милиона).
  • Потребителите на Apple и Google Play са изтеглили приложението TikTok над 1,5 милиарда пъти.
  • TikTok е шестото най-популярно приложение в световен мащаб въз основа на броя месечни активни потребители.
  • Потребителите на TikTok обхващат 150 държави по целия свят.
  • TikTok беше едно от най-изтегляните приложения в САЩ, Япония, Индия и Корея през 2018 г.
  • 63,5% от потребителите на TikTok в САЩ са на възраст под 29 години.
  • 51,8% от потребителите на TikTok в САЩ печелят над 75 000 долара годишно

TikTok е перфектен избор, ако таргет групата ви попада в Z и Y поколенията 

Въпреки че аудиторията в TikTok е голяма, тя все още не обхваща абсолютно всяка демографска група. Засега марките, които предлагат продуктите си на поколение Z и на по-младите потребители могат да намерят най-голям брой потенциални клиенти в платформата. По-голямата част от аудиторията на TikTok в САЩ например, е на възраст между 10 и 29 години. Тази възрастова граница обаче активно започва да расте. Тенденциите в използването на приложението показват увеличение на потребителите на възраст между 25 и 54 години. Освен това, в САЩ около 51,8% от тях имат среден доход от $75 000 или повече, с което се гарантира, че те имат възможност да пазаруват ако попаднат на достатъчно интересен продукт. 

dexpert 1200x628 1
TikTok реклами - защо и как да рекламираме? + Наръчник за настройка на кампания 13

Как да рекламирате в TikTok

В зависимост от това какъв тип реклама искате да пуснете, имате две опции – да се регистрирате като бизнес, за да управлявате изцяло рекламните си кампании в TikTok или директно да настроите реклама в тяхната платформа за самостоятелна настройка. Ще ви запознаем с различните типове реклами и ще ви покажем как да създадете свой профил, в който можете да настройвате различни реклами. 

Изберете опцията си за реклама

  • In-feed video ads – Видео реклами, които се показват на стената на потребителите

Тези реклами са под форма на кратки видеа, които се показват на стената на потребителите. Те са подобни на всички останали TikTok клипчета и се сливат  естествено с органичното съдържание. В момента те са единствената достъпна опция за реклама, ако използвате рекламния мениджър акаунт за самостоятелно настройване на реклами. 

  • Branded hashtag challenge – Предизвикателства с брандиран хаштаг 

В предизвикателствата с брандиран хаштаг, конкретният бранд подканва TikTok потребителите да заснемат видео със себе си, докато показват някакъв танц, хореография или друго действие и след това да го публикуват с конкретния хаштаг. Тези реклами се поставят в горната част на страницата Discovery или близо до нея, а кликването върху хаштага води потребителите до всички останали TikTok видеа, които са снимали същото предизвикателство.

  • TopView реклами

Подобно на Brand takeover рекламите, TopView също се показват на цял екран. Разликата е, че тези реклами могат да бъдат с продължителност до 60 секунди и не се показват още от стартирането на приложението, а се появяват по-късно.

  • Branded effects – Брандирани ефекти 

Брандиранитеефекти могат да бъдат под форма на стикери, AR филтри и ефекти, които потребителите могат да добавят към собственото си видео. Те са подобни на AR филтрите в Instagram. Всеки нов брандиран ефект е достъпен за употреба в платформата в рамките на 10 дни.

Как да рекламирате в TikTok

За почти всички рекламни опции ще трябва да създадете рекламен мениджър в TikTok. Изключение прави само първия вид рекламна кампания – In-Feed видео рекламите, при който можете да използвате самостоятелното настройване на реклами от дашборда ви в платформата. За да използвате всички функционалности за реклама в TikTok, ще ви трябва рекламен акаунт или достъп до акаунт мениджър. За да видите дали вашият бизнес отговаря на условията за регистрация, можете да се свържете директно с обслужващия екип за реклами – TikTok Ads и да им изпратите нужната информация за регистрация.

image4
TikTok реклами - защо и как да рекламираме? + Наръчник за настройка на кампания 14

След като изпратите информацията си, представител на TikTok ще я прегледа. Ако вашият бизнес отговаря на условията, те ще се свържат с вас, за да настроите вашия рекламен акаунт.

Настройка на акаунта в TikTok

След като имате достъп до платформата TikTok Ads, можете да влезете, за да получите достъп до таблото си за управление. От там може да се наложи да завършите настройката на рекламния си акаунт с още няколко стъпки. Понякога самите представители от TikTok допълват и завършват настройките на вашия акаунт, вместо вас.

image1
TikTok реклами - защо и как да рекламираме? + Наръчник за настройка на кампания 15

Създаване на нова рекламна кампания 


След като попълните нужните данни в профила си, можете да отидете в раздела Кампания, за да създадете първата си рекламна кампания. TikTok ви позволява да организирате рекламите си, като използвате три нива в акаунта си: кампании, рекламни групи и реклами (сходно на структурата в рекламния ви акаунт във Facebook). 

  • Най-високото ниво е кампанията. На тази стъпка трябва да определите основната цел на кампанията си и бюджета си.
  • В рамките на една кампания може да имате една или множество рекламни групи. Вие решавате колко рекламни групи да създадете, на база на желаните места, на които искате да се покаже рекламата, различните таргет групи, бюджета ви за всяка отделна група и графика ви на показване.
  • След това идва ред на създаването на рекламите. Можете да създадете реклами с видео съдържание, за да достигнете до целевата си аудитория, която сте заложили в конкретната си рекламна група.

Да разгледаме детайлно всяка стъпка:

Важни моменти при създаването на кампанията 

Кликнете върху бутона „Създаване“, за да създадете нова кампания. Когато избирате целите на кампанията си, можете да разполагате с различни опции, спрямо държавата, в която се намирате. Възможни цели са:

  • Максимално голям трафик към вашия сайт 
  • Оптимизиране за конверсии
  • Сваляния на мобилни приложения
image2
TikTok реклами - защо и как да рекламираме? + Наръчник за настройка на кампания 16

Наименувайте кампанията си и решете дали ще разпределите бюджета си на дневна база или ще заложите общ бюджет за целия период. Това е много важна стъпка, защото има шанс да допуснете грешка и да сложите общия си бюджет с настройка за дневно харчене. Тогава бюджетът ви ще стане значително по-голям от предвидения и можете да се окажете неприятно изненадани. Затова настройвайте бюджета си с повишено внимание. Ако използвате lifetime budget (общ бюджет за целия период), това ви позволява да достигнете до колкото се може повече хора от вашата целева аудитория, за възможно най-кратък срок. Дневният бюджет пък позволява на кампанията ви стабилно и консистентно да достига до целевата ви аудитория.

image10
TikTok реклами - защо и как да рекламираме? + Наръчник за настройка на кампания 17

Важни моменти при създаването на рекламните групи  

След това е време да създадете първата си рекламна група. Започнете, като изберете разположенията на рекламната си група. За да получите най-добри резултати, можете да оставите TikTok да избира разположенията автоматично. Това ще позволи на рекламата ви да се показва в партньорските приложения на TikTok, които включват BuzzVideo (Япония), TopBuzz (САЩ и Великобритания), Babe (Индонезия) и News Republic (по света).

image5
TikTok реклами - защо и как да рекламираме? + Наръчник за настройка на кампания 18

След това трябва да настроите целевата си аудитория. TikTok ви позволява да използвате аудитории с дефинирани демографски данни, интереси и устройства.

image9
TikTok реклами - защо и как да рекламираме? + Наръчник за настройка на кампания 19

Използване на персонализирани аудитории (познати още като Custom Audiences) 

TikTok също ви позволява да използвате персонализирани аудитории, като можете да ги създадете по няколко начина. Можете да използвате данните от вашата база данни с клиенти, данните от трафика на уебсайта ви, активността на потребителите в приложението или ангажирането на потребителите с рекламите ви.

Минималният размер на аудиторията от трафика на вашия уебсайт трябва да е 1000 потребители. Ако искате да използвате TikTok Ads за ретаргетинг, ще трябва да инсталирате TikTok Pixel преди да стартирате рекламната си кампания. Разбира се, трябва да изчакате пиксела да събере достатъчно данни за трафика, за да ги съобрази с потребителите на TikTok.

TikTok пикселът ще ви помогне и при:

  • Измерване на ефективността на рекламните кампании от TikTok;
  • Оптимизиране на показването на реклами за потребители, които са по-склонни да постигнат целта на рекламната ви кампания;
  • Премахване на аудитории, които вече са извършили желаното действие, за да не харчите рекламния си бюджет за ненужни импресии или кликвания.

След като настроите на кои аудитории да покажете рекламите си, можете да конфигурирате бюджета и графика за рекламната си група.

image6
TikTok реклами - защо и как да рекламираме? + Наръчник за настройка на кампания 20

Някои акаунти имат достъп и до опция за персонализиране на начина на офериране и оптимизиране на разходите за рекламния бюджет. Колкото по-висока е цената на вашия бид, толкова по-вероятно е рекламата ви да бъде видяна от по-голям брой хора от целевата ви аудитория, сравнено с рекламите на конкурентите ви.

image3
TikTok реклами - защо и как да рекламираме? + Наръчник за настройка на кампания 21

Важни моменти при създаването на нова реклама

След като сте готови с настройките на рекламната си група, можете да преминете към създаването на вашата първа реклама. Рекламите могат да бъдат във видео формат или под форма на няколко изображения. Ако изберете опцията за изображения, TikTok автоматично ще ги групира във видео вместо вас.

image8
TikTok реклами - защо и как да рекламираме? + Наръчник за настройка на кампания 22

TikTok има опции за настройка на изображенията и видеата, за да създадете максимално красиво и добре изглеждащо рекламно съдържание. Все пак има и препоръчителни изисквания, затова се уверете, че вашите видеоклипове отговарят на следните спецификации:

  • Препоръчително съотношение – 9:16/1:1/16:9;
  • Разделителна способност, по-голяма от 720px на 1280px, 640px на 640px или 1280px на 720px;
  • Видео с дължина от 5 до 60 секунди, въпреки че се препоръчва дължината от 9 до 15 секунди;
  • Дължина на името на бранда от 2 до 20 знака (на английски език) или дължина на името на приложението ви от 4 до 40 знака;
  • Описание на рекламирания от вас продукт или услуга с дължина от 12 до 100 знака (на английски език).

TikTok има и няколко творчески инструмента. Рекламодателите могат да ги използват, за да създадат правилното съдържание за целевата си аудитория. Тези креативни инструменти включват комплект за създаване на видео, целева страница към видео, интелигентен видео саундтрак и TikTok Ad Studio.

След като приключите със създаването на рекламата си, можете да използвате инструмента за предварителен преглед на рекламите в TikTok, за да видите как ще изглежда рекламата ви на десктоп и мобилни устройства. След като сте готови, можете да продължите да създавате други реклами и рекламни групи за кампанията си. След като завършите настройката на рекламната си кампания, можете да я изпратите за преглед.

Мониторинг на ефективността на рекламната кампания

След като TikTok одобри рекламната ви кампания и тя стартира, можете да наблюдавате ефективността ѝ в таблото за управление на вашите реклами.

image7
TikTok реклами - защо и как да рекламираме? + Наръчник за настройка на кампания 23

Използвайте филтри във вашите отчети, за да разгледате данните си подробно. Разберете как се представят рекламите ви, като анализирате различните показатели. Филтрите, които можете да ползвате включват рекламно послание, демографски данни на аудиторията, тип устройство и разположение.

Най-добри практики 

Разгледайте раздела за вдъхновение – Inspiration

Преди да направите първата си кампания, влезте в раздела за вдъхновение на TikTok. Там ще откриете някои от най-успешните рекламни кампани, пускани на платформата досега. Прекарайте достатъчно време в проучване на кампаниите, за да можете да създадете рекламно съдържание, което изглежда като органични видеа.

Разгледайте страницата за откриване – Discovery 

Използвайте Discovery страницата, за да видите съдържанието, което е актуално. Докато я разглеждате, ще видите и рекламодателите, провеждащи кампании за Hashtag Challenge. Можете да използвате и полето за търсене, за да намерите най-известните потребители, видеоклипове, звуци и хаштагове, свързани с вашия бизнес.

Свържете се с инфлуенсъри

Можете да потърсите инфлуенсъри в секцията с потребители. Проверете колко последователи има всеки инфлуенсър и колко видеоклипове е публикувал. Потребителите, които са одобрени като инфлуенсъри от TikTok имат синя отметка до името си. Намирането на одобрени инфлуенсъри във вашата ниша може да бъде плюс, ако искате да създадете вирусна рекламна кампания за ангажиране с бранда ви. Проучете ги, за да се запознаете със съдържанието, което споделят и да прецените дали са подходящи за вашия бранд.

В заключение

TikTok вече е често избиран канал за реклами по света, тъй като генерира страхотни резултати. Съвсем скоро ще набере скорост и в България и се надяваме днешният материал да ви е бил полезен, за да можете да използвате приложението за увеличаване на конверсиите си. Ако все още не се чувствате готови да стартирате рекламите си в TikTok сами, не се колебайте да се свържете с екипа ни – ще ви предложим най-удачните рекламни стратегии за вашия бранд и ще изберем всички иновативни подходи, които може да са подходящи за бизнеса ви.