Далеч сме от времената, в които телевизията, радиото и вестниците бяха стратегически козове на компаниите. Откакто се появи на бял свят през 2004 година, Фейбук направи заявка, че ще бъде важен “играч”, с който всички трябва да се съобразяват.

Истината е, че компанията на Марк Цукърбърг  дава огромно поле за изява на бизнесите и оферирането за реклами е жизненоважна част от тяхната маркетингова стратегия, а за много малки онлайн магазини си е целият бизнес. Използвайки офериране за реклами, рекламодателите могат да контролират къде, кога и колко са готови да платят за своите реклами. Рекламодателите също имат възможност да тестват различни цени на офертите, като видят коя цена на клик работи най-добре за техните публикации. Ефективната стратегия рекламна стратегия може да ви помогне да направите вашите продукти забележими, а продажбите – значително по-големи. 

Какво представляват стратегиите за офериране във Facebook Ads

Стратегиите за офериране във Facebook ви помагат да получите бизнес резултати, които са обект на интерес за вашия бизнес – общи продажби, привличане на клиенти и/или повторно ангажиране. За целта трябва да изберете стратегия, която най-добре съответства на това, което искате да постигнете.

Най-добрата стратегия за всяка кампания зависи от това какво се опитвате да постигнете; колкото по-добре разбирате желаните резултати, толкова по-добре можете да проектирате печеливши кампании. Не забравяйте, че стратегиите за офериране са най-успешни, когато разбирате от какво има наистина има нужда бизнеса ви. 

Как работят стратегиите

Стратегиите са един от “make-or-break”  факторите на всяка рекламна кампания. За да могат да бъдат бизнесите релевантни спрямо конкурентите си, те трябва да оптимизират рекламните си разходи. 

Но много често хората мислят, че ако платят с 0.01 цент повече от конкурентите си, техните оферти ще бъдат на първо място. Истината е, че има няколко фактора, които трябва да се вземат предвид.

Facebook рекламите функционират като аукцион. Обикновено този, който предложи най-много, печели.

Оферта

Ако имате най-добрата оферта, шансовете ви ще се увеличат. Ако конкурентите ви задават бюджет от максимум $2 на клик, а вие можете да предложите $10, то вие вероятно ще спечелите търга за показване пред даден потребител. Разбира се, вие няма дадете $10, а $2.01. Тук обаче има един тънък момент. Ако доста хора мислят като вас, а такива има – особено нови онлайн магазини или огромни вериги, които имат големи рекламни бюджети – ще изразходите всичко за отрицателно време.

Ниво на релевантност

Фейсбук е наясно, че ако показва реклами, които видимо не се харесват на хората, те ще спрат да използват платформата. Затова и един съществен компонент в рекламния алгоритъм е степента на релевантност. Например – колкото повече кликове, харесвания или коментари генерира платената публикация, толкова по-нагоре ще излиза в класирането и ще струва по-малко да се буустне, защото ще печели търгове. Обратно, ако рекламата бъде скрита от клиента или просто игнорирана, нейният рейтинг ще падне.

Фейсбук е наясно, че колкото повече качествени реклами се показват на потребителите, толкова повече те ще бъдат активни в социалната мрежа.

Очаквани действия

Един задкулисен елемент от алгоритъма има доста голяма тежест в действителност. Ако Фейсбук прецени, че вашата реклама има доста добър шанс да получи по-голям брой реакции – било то харесвания, коментари или кликове, то алгоритъмът ще даде приоритет на вашата реклама спрямо останалите реклами. 

Как стратегиите влияят на разходите

Стратегиите са изключително важните за успешните рекламни кампании. От една страна, алгоритъмът на Facebook е изключително прецизен, защото има достъп до огромна база от данни. От друга страна пък конкуренцията е значителна. 

Изборът на правилна стратегия може да оптимизира рекламните разходи на вашия онлайн магазин и да ви даде шанс да достигнете до повече потребители, съответно да генерирате повече продажби. 

Но какви са видовете стратегии?

Видове стратегии

Рекламните стратегии на Фейсбук дават разнообразие от опции, и са насочени да задоволят различни рекламни потребности. 

Facebook Ads Фейсбук реклама
Стратегии за офериране във Facebook Ads: Какво представляват и как влияят на разходите ни? 3

Lowest Cost (Най-ниска цена)

Това е най-лесният начин да заложите рекламна стратегия. Не се изисква никакво усилие. Просто оставете полето “Cost Control” празно. В този случай Фейсбук ще се опита да реализира максималния бюджет. 

  • Това е най-добрата опция, ако искате да изразходвате целия си бюджет
  • Тази стратегия гарантира възможно най-много показвания на най-ниска цена

Разбира се, когато нямате “таван” на бидовете, може тази ниска цена да не е толкова ниска, ако имате конкуренти, които дават доста пари. 

Cost Cap (най-ниска цена с “таван”)

Това е подобрената версия на ниската цена, но с едно много важно уточнение – имате лимит на максималната оферта. Така се предпазвате от нежелани излишни разходи. Според препоръките на Facebook най-оптималният вариант е възможност най-висок CPA (разход по привличане), който все пак да запази кампанията на печалба.

Евентуалният проблем с такъв тип стратегия е, че може да не изразходите оптималния бюджет и да не стигнете достатъчно хора, защото сте малко по-ниско от другите.

Target cost (Целенасочен разход)

Taзи стратегия е доста ефективна, защото е плаваща. Тя позволява на Фейсбук да вдига или сваля рекламния разход в зависимост от продажбите. Когато основната цел са конверсиите, тази стратегия би била много добър избор. Target cost може да се прилага в случаите, когато искате да развиете кампаниите си.

Успешно се прилага в случаите, в които искате:

  • Конверсии
  • Генериране на нови лийдове за бизнеса
  • Каталожни продажби
  • Инсталиране на приложения

Редно е да се отчете, че макар и да има най-много приложения за проспериращи онлайн магазини, тази стратегия се нуждае от солидна база от данни като за начало.

Minimum ROAS стратегия

ROAS – или преведено на български, възвръщаемост на рекламни разходи, е основен похват в маркетинга. Тази стратегия се фокусира върху това онлайн магазинът да генерира по-голяма чиста печалба, вместо по-голям оборот. Когато се заложи тази стратегия, вие казвате на Фейсбук да приоритизира стойността на конверсиите пред техния брой.

Как да използваме стратегиите за офериране в Facebook Ads успешно

    Не бива да се заблуждавате, че в такива конкурентни времена някоя стратегия с 1 или 2 цента на клик би донесла страхотни резултати. Всяка стратегия има своите ключови предимства или недостатъци.

    Управлението на стратегиите за офериране ви дава по-голяма гъвкавост в ръководенето на рекламните кампании, но това далеч не значи, че целта винаги ще бъде изпълнена. Ако заложите ROAS от 50, навярно Фейсбук ще се опита да го достигне. Когато не успее, ще започне да отделя все по-малко от бюджета ви, докато накрая кампанията не утихне.

    Затова трябва да имате реална представа от това какви са възможностите пред магазина, кои са целите, които той може реално да постигне и къде трябва да се цели. 

    Заключение

    Всяка стратегия за офериране във Facebook Ads има своя смисъл. Най-важното пред вас е да разберете как работи алгоритъма, както и да разберете кои точно стратегии са най-полезни за вашия магазин. Разбира се, това няма как да стане без тестване на различни модели.

    Нашите експерти са се доказали в годините, че имат дълбоки познания от Фейсбук реклама и са направили не един или два магазина успешни. Ако и Вие искате да оптимизирате резултатите на Вашия онлайн магазин, се свържете с нас.

    Очакваме Ви!