В днешната статия ще разгледаме интересната социална мрежа, под форма на мобилно приложение Snapchat и разнообразието от реклами, които предлага. Тя се превърна в една от най-популярните социални мрежи в света и има близо 200 милиона активни потребители на ден. Това са много хора, които ежедневно споделят и се ангажират със съдържание. Огромният брой потребители показват невиждана активност досега – хората използват приложението над 25 пъти на ден, като 60% от тях създават съдържание ежедневно. С тези данни няма съмнение, че Snapchat има потенциал като рекламна платформа, с която да постигате ангажираност към бранда си и в последствие – повече продажби.

Основната характеристика на Snapchat е разликата ѝ от всяка друга платформа. Съдържанието в нея често е естествено и нередактирано, показва бекстейдж кадри или дейности от реалния живот, които не са обработени допълнително. И така, ако се питате дали наистина можете да използвате платена реклама в Snapchat и да ангажирате клиентите си с вашия бранд, то прочетете ръководството ни за стартиране на първата ви кампания.  

За платформата и аудиторията ѝ

snapchat infographic
Snapchat рекламите и УАУ ефектът, който създават + Ръководство за стартиране на първата ви кампания 9

Рекламата в Snapchat вече се използва в САЩ и други пазари и се оказва, че може да генерира изключително добри доходи, като в същото време е и много забавна. Възрастовата група от 18 до 24 години продължава да е най-силно привлечена от приложението. 186 милиона души използват Snapchat всеки ден, създавайки 3 милиарда снимки на ден. Ако се опитвате да рекламирате пред по-млада демографска група, спокойно можете да добавите и Snapchat като ваш рекламен канал. В днешната статия ще ви споделим важните точки, които трябва да знаете за рекламите в Snapchat, включително как да:

  • Определите целите на кампанията си
  • Изберете Snapchat рекламен формат
  • Насочите аудиторията си към Snapchat
  • Измерите резултатите си

Какви цели можете да изберете във вашата кампания

Подобно на други социални платформи, Snapchat също има няколко различни цели на кампанията, от които можете да избирате. В зависимост от вашите цели и бюджет, Snapchat рекламата предлага различни видове формати на рекламите. Споделяме списък с различните видове цели, които можете да ползвате, когато създавате своята рекламна кампания. 

Познаваемост на бранда и гледания на видеа

Това е най-лесният начин да рекламирате в Snapchat, тъй като показвате видеоклиповете си пред потребителите и те единствено трябва да ги изгледат – действие, което така или иначе те вече постоянно извършват в приложението. Създайте кратко видео, което грабва вниманието.

Допълнителен съвет: Рекламодателите в Snapchat по света съобщават, че в Snapchat по-бързо се достига до така нареченото „изхабяване на рекламите“, в сравнение с другите социални рекламни платформи. За да избегнете това, направете няколко различни версии на видео рекламите си и тествайте коя е най-успешна.

Разглеждане на уебсайта и конверсии

Препращането на вашите потенциални клиенти към уебсайта и онлайн магазина ви и следването на фунията за продажби за постигане на конверсии чрез Snapchat, е може би най-популярният начин за постигане на бизнес цели в тази платформа. Ако сте потребител на Snapchat, със сигурност вече сте виждали реклами, при които ви подканват да плъзнете нагоре, за да прочетете повече или да разгледате сайта.

Придобиване на лийдове

Ако се опитвате да разширите горната част на своята маркетинг фуния, можете да използвате целта за придобиване на лийдове. С нея можете да създавате реклами в Ad Manager-а, за да накарате потребителите да изтеглят даден материал, да попълнят контактна форма, въпросник, тест или да се регистрират за даден уебинар, събитие и т.н.

Инсталиране на приложения и ангажираност

Тази Snapchat реклама е силно насочена към потребителите, които са склонни да използват мобилни приложения. Можете да използвате това във ваша полза, когато изграждате цялостна кампания за вашето мобилно приложение и искате да постигнете по-голяма ангажираност към него. С тази кампания можете да накарате потребителя да отвори линк към мобилното ви приложение, да го разгледа и дори да го свали мигновено, ако му допадне.

Важно е, че Snapchat наскоро въведоха проследяване на събитията, като влизане в сайт, инсталиране на приложение, покупки, попълване на форми и други. Когато създавате реклама в тази платформа, използвайте проследяването, за да измервате прецизно резултатите от кампаниите си.

Deep Linking

Deep linking е много популярно действие в дигиталния маркетинг, тъй като той позволява на потребителя да попадне на точно конкретна част от мобилното ви приложение. Snapchat позволява на маркетолозите да свързват рекламата към приложението си, като водят потребителите точно там, където биха искали, чрез Deep linking. Не забравяйте да тествате тази функционалност и с вашите приложения.

Ангажираност към бранда

Почти половината от студентите в Америка са склонни да гледат публикация в Snapchat (snap), от бранд, който не познават и никога не са виждали. По-изненадващото е, че почти ¾ от всички студенти са склонни да отворят snap от бранд, който им е познат. Причината е, че повечето от тях търсят отстъпки и промоции и са склонни да купят след разглеждане на даден продукт в Snapchat. Не се колебайте да използвате цел на кампанията за придобиване на по-голяма ангажираност към бранда ви. Безспорно тази цел заслужава да влезе в маркетинговия ви план. 

Продуктов каталог за продажби

snap 20191017125649225
Snapchat рекламите и УАУ ефектът, който създават + Ръководство за стартиране на първата ви кампания 10

Сходно на Facebook и Instagram рекламите, Snapchat въведе продуктови каталози като нов начин за генериране на конверсии. С пускането на Collection Ads, Snapchat ви позволява да добавите продуктите от онлайн магазина си и можете да показвате персонализирани реклами с продуктите, които са интересни за конкретния потребител. Това е още един начин за стимулиране на пазаруването директно от мобилния телефон, по бърз и лесен начин.

Какво представляват Snapchat рекламите

Когато потребителите на Snapchat видят реклама в приложението, те се чувстват комфортно, тъй като тя не се отличава от останалото съдържание. След като сте определили целите на кампанията си, трябва да помислите и кои типове реклами биха работили най-добре за постигането им. Добрата новина? – Всеки от тези формати е универсален и може да ви е от полза, така че нека да ги разгледаме заедно!

Snap Ads Реклами

snapchat 3
Snapchat рекламите и УАУ ефектът, който създават + Ръководство за стартиране на първата ви кампания 11

Snap Ads са реклами, които се показват на цял екран в Snapchat и се предлагат във видео формат. Те винаги са с включен звук и са 100% видими. Със Snap Ads можете да пускате три различни типа реклами:

1.      Разглеждане на уебсайт

2.      Инсталиране на приложение

3.      Видео с по-дълго съдържание

Разглеждане на уебсайт

snapchat ecommerce ads
Snapchat рекламите и УАУ ефектът, който създават + Ръководство за стартиране на първата ви кампания 12

Ако използвате опцията за разглеждане на уебсайт, ще повишите трафика си, тъй като рекламата ви ще се възпроизвежда във видео формат, което кара хората да се ангажират и да плъзгат нагоре, за да посетят уебсайта ви.

Можете да използвате реклама с функцията за автоматично попълване на данни, ако искате да съберете имейлите на вашите потенциални клиенти, само с натискане на един бутон. Сега потребителите могат просто да натиснат бутона и ще ви предоставят имейла от профила си, без да губят излишно време.

Реклама за сваляне на приложение

С тази реклама можете да показвате кратки видео реклами, които подканват потребителите да изтеглят приложението ви, без да се налага да отварят магазина за приложения и да напускат Snapchat. За пореден път Snapchat предоставя невероятна технология за поддържане на потребителската пътека във възможно най-лесен формат. 

Реклама с дълго съдържание

Рекламата с дълго съдържание представлява видео, което е с по-дълга продължителност. То съдържа по-голямо и обикновено по-качествено съдържание. Най-често се използва за привличане на трафик към вашия уебсайт, но може да е добър инструмент и за промотиране на новия ви филм или пък да ползвате такава реклама, за да направите по-дълго обучително видео. 

Филтри

superbowl blogpost asset
Snapchat рекламите и УАУ ефектът, който създават + Ръководство за стартиране на първата ви кампания 13

Филтрите са най-голямото предимство на платформата и се добавят при създаването на селфита. Можете да направите лицето си да изглежда като куче, котка или каквото и да е, което Snapchat предлага като филтър в този момент. Постоянно излизат нови актуализации за филтрите, което ги прави едно от най-приятните преживявания в приложението. Сега Snapchat позволи създаването на филтри и за рекламодателите. Така могат да се направят брандирани филтри, въз основа на това къде се намира потребителят в реалния свят. Да кажем например, че присъствате на футболен мач. Когато отворите Snapchat и направите снимка, прекарвайки пръст през филтрите, вероятно ще видите спонсориран филтър за футбол.

Този рекламен формат обикновено се използва от фирми с локация и компании, които искат да повишат познаваемостта на бранда си. За съжаление, няма как да използвате филтри, за да пренасочвате потребителите си директно към сайта си. 

Лещи

Последният тип реклама, който можете да използвате със Snapchat, са уникалните лещи и обективи за вашата компания. Обективите са подобни на филтрите и отново ги виждате, когато си правите селфи. Те могат да променят външния вид на лицето ви или да поставят динамични характеристики на добавена реалност върху снимката ви. Компаниите се възползват от тях, за да повишат познаваемостта на брандовете си.

Този рекламен формат се използва предимно от огромните компании, които вече са наложили се марки и продават на масови целеви пазари. Ако сте в B2B пространството или в нишово фокусирана индустрия, този тип реклама вероятно няма да е подходящ за вас.

Нека обобщим всеки тип реклама, преди да разгледаме някои данни за тяхната ефективност:

screen shot 2017 09 29 at 3.06.35 pm
Snapchat рекламите и УАУ ефектът, който създават + Ръководство за стартиране на първата ви кампания 14

Snap Ads: Snap Ads се харесва на най-голям брой рекламодатели. Може да се прилага в три различни форми. Видеоклипове с по-дълго съдържание, видео за препращане към уебсайт и видео, провокиращо инсталиране на приложение.

2.  Филтри: Филтрите се показват, когато правите снимки в приложението. Те са предназначени повече за използване на конкретни локации или по време на събития на живо, като спорт, концерт, театър и т.н.

3.  Лещи: Подобно на филтрите, лещите се показват, когато правите снимки и  селфита и са най-подходящи за големи компании, целящи повишаване на познаваемостта на бранда.

Таргетиране с рекламите в Snapchat

След като сте определили целите на кампанията си и сте започнали да създавате рекламите си, ще искате да настроите и таргетирането, така че да показвате рекламите си на идеалните си клиенти. Подобно на Facebook, Snapchat ви позволява да достигнете до потребителите си чрез огромен брой категоризации. За разлика от Facebook обаче, Snapchat ще ви покаже от къде точно взима данните за аудиториите си – дали те са от компании като Comscore, Nielsen, Placed, Datalogix или от друг доставчик на данни. 

Това означава, че можете да получите супер конкретни данни, например можете да покажете рекламите си на зрителите на Fox News, на майките с деца в гимназията, на скорошните посетители на магазин за авточасти, на хората с интерес към занаятчийската бира и какво ли още не, има безброй възможности!

За рекламите с филтри и лещи ще бъдете подканени да изберете местоположение, но можете да сложите местоположение и в другите си Snapchat реклами. Snapchat Ads Manager ви позволява да изберете област, град или пощенски код, като позволява и да зададете радиус около определено местоположение.

И накрая, подобно на конкурентните социални мрежи, Snapchat позволява на търговците да създават персонализирани и подобни (lookalike) аудитории. Lookalike таргет групата може да се създаде от файл с потенциални клиенти или посетители на уебсайта ви, който сте свалили от CRM системата ви. Персонализираните аудитории могат да включват посетители на сайта и профила ви и потребители, които вече са се ангажирали с вашите реклами и съдържание. Това е оптимален начин да превърнете тези хора във ваши клиенти! А сега нека да видим как да измервате резултатите от рекламните си кампании.  

Измерване на резултатите от рекламна кампания

audienceinsights 466906471
Snapchat рекламите и УАУ ефектът, който създават + Ръководство за стартиране на първата ви кампания 15

Въпреки че всяка платформа има голям брой различни анализи, Snapchat спокойно може да се превърне в любимата ви! В нея всички важни данни са показани в ярко жълт цвят и е невъзможно да не ги видите. В същия цвят са и сегментите, които са важни, като например потребителите, които са взаимодействали с рекламите ви, дори ако не сте включили точно тях в кампанията си. Увеличавайки уместността на кампаниите си, подобрявате потребителското изживяване и спестявате пари. По принцип платформата ви помага да подобрите таргетирането си и да намалите разходите. Това е печеливш ход, както за вас, така и за Snapchat и потребителите, които го използват. 

Можете бързо и лесно да преглеждате показателите за ефективност от рекламите си в Ads Manager на Snapchat за десктоп или в мобилното приложение за управление на кампаниите. Най-често използваните метрики за всички видове цели на кампанията са следните:

  • Разход: общата сума, похарчена за кампанията до момента
  • Импресии: общият брой показвания на рекламата
  • eCPM: средна цена на хиляда импресии

Някои показатели са по-специфични за целите, като swipe up или гледане на видео. За тях Snapchat предлага удобен речник на показателите, показан по-долу:

  • Завършвания: броят гледани Snap-ове с над 97% от тяхната продължителност
  • Средно време на използване на екрана: колко време хората са гледали рекламата ви
  • eCPV (средна цена на хиляда импресии): средната цена за гледане на дадено видео, като се отчитат данните от две-секундните гледания и плъзганията нагоре – което от двете настъпи първо като събитие
  • Плъзгане нагоре: броят на пътите, в които хората са плъзнали пръста си нагоре, за да видят сайта ви
  • Рейтинг на плъзганията: средният брой плъзгания за импресия (като процент) 
  • eCPSU: ефективна цена за 1 плъзгане нагоре

От Ads Manager-а можете също да видите резултатите по период от време. В долната част на таблото за управление можете да разделите данните на отделни кампании, рекламни сетове или реклами. Можете също да експортирате всички данни, които искате. Можете да персонализирате показателите, които искате да видите, да определите продължителността на времето, за което искате отчет и да експортирате резултатите си като CSV или PDF.

В мобилното приложение можете да получавате известия за показателите за ефективност и да преглеждате как се променят на живо. В приложението се показват същите показатели, които се показват и в изгледа за десктоп, така че постоянно можете да следите кампаниите си от всяка точка на света. В приложението можете да преглеждате и чакащите одобрение, отхвърлените и приключилите си реклами, а не само активните. 

Заключение

Snapchat е платформа, която може да има потенциал за всеки бизнес, който е насочен към по-младата аудитория и може да представи продуктите и услугите си с видеа. Рекламата там не изисква големи бюджети, тъй като започва от $ 5,00/ден, а може да е от огромно значение за постигането на годишните ви цели. Със сигурност потребителите приемат рекламите като органично съдържание, затова ви съветваме да опитате. А ако имате някакви въпроси относно Snapchat и рекламите в приложението или искате да поверите дигиталния си маркетинг на доказана рекламна агенция, не се колебайте да се свържете с екипа на Digital Sales Expert.