Ако си задавате въпроса “Как да рекламирам физически магазини във Facebook и Google
Ads”, сте на правилното място. Ръководството, което създадохме, съдържа всички стъпки,
през които е желателно да преминете, за да знаете как да рекламирате физическите си
магазини и обекти във Facebook и Google Ads. За щастие, и в двете платформи има
солиден брой начини, по които можете да направите това и то без да ви коства много
усилия. В днешната статия първо ще преминем през идеи и стратегии за реклама на
локални бизнеси във Facebook, а след това ще ви запознаем и с регистрацията на местен
бизнес в Google My Business и начините за реклама в Google Ads. Да започваме с първата
част от нашето ръководство.

Как да използвате Facebook рекламите, за да промотирате физическите си магазини (и защо тези реклами работят)

Първо ще ви запознаем с причините, поради които е важно да имате такъв тип реклама и
ще обясним детайлно защо е ефективна. Ако сметнете, че точките по-долу са валидни и за
вас и вашите потребители, можете да продължите да четете, за да видите конкретните
стъпки, с които да стартирате рекламите си във Facebook.

1. Обикновено потребителите не използват търсачката на Google за продукти, които купуват често и се намират в близост до тях

Разбира се, абсолютно категорично заявяваме, че е задължително да присъствате в
Google и във втората част на статията ще разгледаме точно тази тема. Но говорейки за
Facebook, ситуацията е следната – ако даден потребител има любим локален магазин,
познава стоките и често го посещава, той обикновено няма да потърси информация за
него в търсачката, а ще отиде на място, за да купи веднага всичко, което му трябва. За
сметка на това обаче, този потребител прекарва достатъчно време във Facebook. Вие
можете да се възползвате от това и да му покажете вашата нова промоция, някакви
комплекти с подаръци, специалната ви колекция с нови артикули, цялата ви нова
категория с продукти, които започвате да продавате и т.н.

Освен, че ще достигнете до потребителите, които вече купуват от бранда ви, рекламите
със зададен радиус ще ви позволят да се покажете и пред нови клиенти, които нямат
идея, че в близост те могат да посетят подобен физически магазин. Facebook е чудесна
платформа, с която можете да достигате до всички потребители в даден географски
периметър и да комуникирате бизнес предложенията си бързо и лесно.

2. Можете лесно да насочвате хората към определен периметър, в който е вашия бизнес

Facebook ви позволява да използвате конкретна локация и радиус. Това гарантира
показването на рекламите ви само на потребителите, които могат пеша да стигнат до
конкретното място или са в непосредствена близост с кола. Ако достигането до магазина
ви е лесно и бързо, е твърде вероятно потребителят да ви посети на място, вместо да
поръча онлайн. Причините са няколко – ще вземе продуктите веднага, без да чака и да
плаща доставки, ще разгледа на място и ще може да зададе въпросите, които са му
изникнали. Това не е повод за подценяване, защото често точно тези причини все още
задържат потребителите лоялни към физическите обекти.

blog maps 1
Ръководство: Как да рекламираме физически магазини във Facebook и Google Ads 6

3. Можете да покажете рекламите си на хора, които са купували от вас в миналото

Използвайки аудиториите във Facebook, можете да създадете реклама с аудитория, която
съдържа само потребители, които вече са пазарували от вас. Така има много по-голям
шанс да генерирате приходи, тъй като тези клиенти вече познават бизнеса ви и ако
харесват продуктите ви, има по-голяма вероятност да станат лоялни към вас.
Рекламирането на топли аудитории повишава стойността на клиента във времето
(Customer Lifetime Value), което значително се отразява на чистата ви печалба в края на
годината. В аудиторията можете да ползвате потребители, които са пазарували от сайта
ви или да добавите техен имейл или телефон, ако разполагате с тях.

Малък съвет – – Можете да вземете имейла и телефона на потребителите си, ако
направите малка томбола във физическия си обект и ги помолите да ви ги предоставят, за
да имат право на участие и за да ги уведомите, ако печелят.

Видове Facebook реклами за физически магазини

Ще разгледаме видовете реклами, които можете да използвате и как да ги прилагате в
различни ситуации. Фокусът ни ще е върху REACH кампаниите, които правят достигането
до потребителите по-лесно и показват бизнесите, които се намират близо до тях, на
достъпна цена. Този тип кампания е създадена с цел достигане до максимален брой
потребители, но е уместна за употреба от физически обекти, тъй като има инструменти, с
които се постигат оптимални резултати за даден географски периметър.

Можете да използвате Reach Ads, за да информирате клиентите за промоция или
предстоящо зареждане на нови продукти, давайки стимул на аудиторията да посети
вашия магазин на място. Reach Ads може и да се използва, когато има някакво събитие,
което се е случило току що и вие имате отношение към него, като давате конкретно
намаление или промоция (рожден ден на магазина ви, например). Можете да създадете
и оферта като Happy Hour или Happy Day – например в конкретен ден от месеца, всички
дами да ползват % отстъпка за всички артикули. Такъв тип закачливи рекламни
съобщения могат да предизвикат публиката ви да се ангажира и дори да пресподели
рекламата ви с други хора, които биха имали интерес от офертата.

Reach Ads са полезни и за изграждането на връзка между вашата марка и клиентите ви.
Можете да създадете реклама, в която да споделите как сте стартирали бизнеса си и с
какво вашата компания е свързана с района, като след това ги поканите на място.

Нека разгледаме някои от характеристиките, които правят тези реклами ефективни

Важна функция в този тип кампания са четири различни бутона, които можете да
добавите към рекламното си изображение или видео. Те съдържат различен призив за
действие и всеки има различна цел. Ето кои са:

  • Достигане до конкретната локация (Get directions) – този бутон помага нап отребителите да намерят бизнеса ви от тяхното устройство. Ако искате да увеличите човекопотока към физическия си магазин, това е бутонът, който трябва да заложите в рекламата си. Кликайки върху този бутон, на потребителите се показва директен маршрут от тяхното местоположение до вашия физически обект, а самия маршрут се визуализира в Google maps.
  • Обадете се сега (Call now) – Мислете за този бутон като начин за изграждане на взаимоотношения с клиентите ви. Клиентът може да натисне този бутон, за да се обади, а това значително скъсява дистанцията. При едно много добро обслужване по телефон, имате свобода да отговорите на въпросите и да предложите най-подходящия продукт за вашия клиент.
  • Изпращане на съобщение (Send message) – Когато потребителите кликнат върху този бутон, те могат да изпратят директно съобщение до вашия бизнес, така че това е чудесен начин да дадете бърз начин на клиентите ви да се свържат с вас.
  • Научете повече (Learn more) – Ако целите повече хора да посетят сайта ви, то този бутон ще изпрати потребителите директно към вашия уеб сайт и ще им предостави подробна информация за вашите продукти или услуги.
blog maps 2 1
Ръководство: Как да рекламираме физически магазини във Facebook и Google Ads 7

В Reach кампаниите има и други призиви за действие, които можете да добавите, като:

  • Свалете приложение – ако имате такова;
  • Кандидатствай сега – ако сте обявили свободна работна позиция;
  • Резервирайте сега – ако предлагате услуги, за които е необходимо да се запази предварителен час;
  • Изпратете запитване – ако предлагате лимитирана оферта или по-специфичен продукт, за който е необходима по-дълга маркетингова фуния;
  • Абонирайте се – ако искате да изпращате промоционални съобщения, имейли или предлагате продукти и услуги на абонаментен принцип.

Ако сметнете, че някой от тях би бил полезен за вашия бизнес, не се колебайте да тествате
и да видите дали е ефективен.

С този тип кампания можете да избирате всички потребители, които се намират на дадена
локация, или в конкретен радиус около нея. Така вместо да създавате аудитория с
потребители, можете да изберете всички мъже, всички жени или всички полове, които в
момента са в близост от няколко километра до вас. Потребителите ще виждат реклами
само ако са активирали местоположението на устройствата
, които използват, защото
така Facebook проследява местоположението им.

След като вече знаете, че можете да тествате кампания за Reach Ads, нека разгледаме
някои съвети, с които рекламите ви да приковат вниманието на вашите потенциални
потребители.

Съвети за създаване на ефективни реклами за физически магазини

Подбрахме няколко идеи, които можете да използвате всеки път, когато пускате реклама
с Reach кампания. Преминете през тях, когато създавате стратегията си и решете кои е
най-удачно да използвате.

1. Следвайте препоръките на Facebook за Reach Ads кампаниите

Когато създавате рекламата си, внимавайте дали спазвате препоръките на Facebook.
Вашият файл трябва да е png или jpg, а размерът може да е квадрат 1080х1080 или
правоъгълник 1200х628 px. Използвайте максимално добра резолюция и се старайте да
имате ясно заглавие/слоган в самото изображение. Трябва веднага да става ясно какво
рекламирате и каква е офертата.

2. Използвайте Reach Ads, за да повишите познаваемостта на бранда си

Можете да настроите бутонът „Научи повече“ и той да води към сайта ви с контакти. На
тази страница можете да разположите карта на магазина, както и да заложите един – два
абзаца, в които разказвате вашите мисия и цели. Така автоматично ще информирате
потребителите за локацията си, но в същото време ще подсилите свързаността им с вашия
бранд.

3. Използвайте ретаргетинг 

Покажете рекламата си на хора, които са близо до вас и вече са пазарували от вас. Това
може значително да увеличи продажбите и клиентите ви да станат още по-лоялни към
продуктите ви. Това е и ефективен начин да напомните за съществуването си, а ако рекламите ви са динамични ще можете да предложите и промоции, които са
персонализирани за всеки конкретен потребител.

4. Насърчавайте клиентите ви да посетят физическия ви магазин

Използвайте кампанията Reach Ads, за да увеличите броя на посетителите във
физическите ви обекти. Добавете промоции, които важат само на място, предложете
опаковане и картичка към продуктите, ако се купуват за подарък или добавете друга
ексклузивна оферта, която не присъства в сайта ви.

5. Анализирайте ефективността на рекламата и измерете
възвръщаемостта на инвестициите (ROI)

Проследяването на ефективността на рекламите е съществена стъпка в провеждането на
всяка кампания. Статистика за рекламите ви дава възможност да разберете дали
рекламата е била печеливша и успешна. Ключовите показатели като брой хора, до които е
достигнала, брой кликове на самия бутон, брой ангажирания и др. ще ви дадат представа
как да направите подобрения, за да постигнете по-ефективни реклами.

Препоръчваме да тествате различни визии и формати на рекламата. Понякога
каруселите и динамичните реклами са много по-успешни, а за други бизнеси по-работещи
се оказват визиите, снимките в реална среда и видеата. Експериментирайте с описанията
на рекламите си, слоганите, бутоните и бюджета, като винаги провеждайте тестовете за
еднакъв период от време
. Така можете да установите кои похвати са най-успешни за вас
и потенциалните ви клиенти.

Как да използвате реклами в Google Ads, за да покажете физическите си магазини на по-голям брой потребители

Според проучване, проведено от Search Engine Land, „85% от потребителите използват
интернет, за да намерят местен бизнес.“ Същото проучване е установило, че „72% от
потребителите предпочитат да намират информация за местни търговци чрез търсене в
Google.“ Когато се използва правилно, Google Ads може да покаже физическия ви магазин
на хиляди потребители, което от своя страна може да удвои или дори да утрои
продажбите ви. Следователно, ако в момента не използвате Google Ads или поне не в
пълния му потенциал, трябва мигновено да промените това. Ако сте собственик на
физически бизнес и искате да привлечете клиенти към вашия магазин или трафик към
вашия уебсайт, по-долу ще откриете ефективни начини да станете успешен рекламодател.
Нека да преминем заедно през нужните стъпки за създаване на реклама за физически
бизнес:

1. Регистрирайте бизнеса си в Google My Business

Google My Business (GMB) позволява на уеб търсачките лесно да намират информация за
вашия локален бизнес и да ви показват в страницата за търсене Serp и Google maps
картите. Хубавото е, че GMB е безплатен инструмент, който се използва лесно и ви
предлага контрол, така че да представите бизнеса си по възможно най-добрия начин.

При регистрация, ще е важно да дадете информация за името на вашия бранд, адрес,
телефон, имейл, уебсайт и кратко описание на услугите и продуктите, които предлагате.
Можете да добавите снимки на магазина, ресторанта, фитнеса или офиса си, за да може
хората по-лесно да се ориентират, когато дойдат на място или да добият представа за
обстановката, преди да ви посетят.

След като се регистрирате, Google ще поиска да верифицира адреса ви. Това се случва
като ви изпрати физическо писмо по пощата до адреса, който сте посочили при
регистрацията. Писмото съдържа картичка и код, който трябва да добавите, за да
верифицирате акаунта си и понякога отнема месец, докато го получите. Бъдете
търпеливи, то ще стигне до вас. След като завършите регистрацията си, ще можете да
правите промени, както и да стартирате желаните реклами.

2. В рекламния си акаунт добавете сайтлинкове с разширение за
набиране на телефонен номер и разширение за локация

Когато пускате реклами, които са предназначени за генериране на трафик към уебсайта
ви, добавете и разширения за мигновено обаждане и локация. Това ще позволи на
потребителите ви да ви наберат по-бързо ако имат някакъв въпрос или директно да видят
къде се намирате на картата. Разширенията имат и още един позитив – при добавянето
им, те увеличават полето, на което се показва рекламата ви в Serp и вашият резултат става
много по-видим.

За да включите разширения за местоположението си, първо ще трябва да свържете
профила си в Google My Business с профила си в Google Ads
. Ако това още не е направено
ще бъдете помолени да го направите в Ads, когато се опитвате да добавите
разширението.

fff
Ръководство: Как да рекламираме физически магазини във Facebook и Google Ads 8

3. Използвайте кампания само в мрежата за търсене

Това правило не е категорично, но принципно кампаниите са по-ефективни, ако са само в
мрежата за търсене или само в дисплейната мрежа. Когато създавате рекламите си,
изберете да се показват само в мрежата за търсене и тествайте, а когато разполагате с по-
голям бюджет тествайте и кампания в дисплейната мрежа.

Дисплейната мрежа е полезна за кампании за повишаване на осведомеността (и
ремаркетинг), но обикновено предлага по-ниски проценти на конверсии от рекламите в
мрежата за търсене. Ако искате да генерирате продажби, показването на потребители,
които търсят точно вашите продукти в момента, ще бъде безкрайно по-ефективно от
показването на всеки уебсайт, слабо свързан с вашата таргет група.

При пускане на реклама с ключови думи трябва да се убедите, че сте направили
подходящо проучване на думите си и че сте заложили разширението за локацията ви да
се показва на всяка реклама. Ако искате, можете да тествате добавянето на конкретен
периметър, в който рекламите ви да се показват, за да гарантирате, че потребителите са
близо до вас. Така обаче рискувате, че ще достигнете до много малък брой хора.

blog maps 3
Ръководство: Как да рекламираме физически магазини във Facebook и Google Ads 9

4. Използвайте кампания за реклама на локален бизнес

За да настроите кампания за локален бизнес се уверете, че рекламния ви акаунт е свързан
правилно с вашия Google My business. Ако не отговаряте на изискванията, няма да
виждате тази опция. При такъв тип кампания е желателно тя да продължи минимум 30
дни
, като имате опция от един акаунт да използвате 10 или повече местоположения.
Можете да използвате тези местоположения и в няколко кампании, ако е необходимо.

Ето как да създадете кампания за реклама на местен бизнес:

  • Влезте в Google Ads.
  • Щракнете върху Кампании и създайте нова.
  • В прозореца „Нова кампания“ изберете Посещения на местни магазини и промоции. (Тази опция ще се вижда само ако сте конфигурирали акаунта си в Google My Business)
  • В следващия панел имате възможност да изберете от местоположенията на вашите физически магазини и обекти от Google My Business списъка си.
  • Ще имате възможност да изберете всички местоположения в акаунта за локална кампания, като използвате опцията „Използване на всички местоположения от свързания Google My Business акаунт“. Можете да премахнете отметката от квадратчето, за да изберете и само конкретна локация, ако искате. Ако вече сте създали съществуваща група местоположения, можете да използвате и това. Този набор от местоположения ще бъде приложен към вашата кампания и ще можете да продължите да го ползвате като група и в последствие.
  • Рекламите ще се показват в конкретен радиус въз основа на физическите ви магазини, посочени в кампанията Ви. Ако е необходимо, можете да изключите определени географски местоположения от кампанията си или да добавите такива.
  • Въведете името на кампанията и попълнете текстовете за вашата реклама.
  • Изберете езици, стратегия за наддаване, дневен бюджет и допълнителни настройки.
  • Запазете кампанията си.

Така успяхте да създадете вашата локална кампания. Можете да прегледате настройките
си и да коригирате нещо ако има нужда. Преценете дали да стартирате кампанията с
конкретен срок или искате да върви, докато не я спрете ръчно.

В заключение

Ръководството ни за физически магазини може да ви е полезно, когато се колебаете дали
да използвате такава реклама и когато решите да започнете настройването ѝ в Google Ads
и Facebook. Дръжте го под ръка и се връщайте към него винаги, когато не сте сигурни
какво да направите. Физическите магазини и обектите все повече използват силата на
дигиталните канали
, за да достигат до повече потенциални клиенти, затова не се
колебайте и вие да се възползвате от този тип кампании. Ако рекламирате ефективно в
Google Ads и Facebook и започнете да използвате безплатните инструменти като Google
My Business, гарантираме, че ще постигнете значително увеличение на броя клиенти във
физическите ви локации. Свържете се с екипа ни ако имате някакви въпроси, а ние от дигитална агенция DigitalExpert ще се постараем да сме ви максимално полезни.

Вижте още: