Power 5 концепцията във Facebook е сравнително нов подход, който използват маркетинг експертите и в днешната статия ще му обърнем специално внимание, защото считаме, че може да окаже огромно влияние върху работата ви. Едно от най-големите предизвикателства пред маркетинг специалистите и собствениците на онлайн магазини е правилното скалиране на рекламите във Facebook и постигането на добра възвръщаемост.

Колкото по-голям бюджет оползотворявате, толкова по-висока става и цената на рекламата, която се обуславя от два основни периметъра – CPM (цена на хиляда импресии) и CPA (цена на придобиване). В опита си често наблюдаваме, че в рекламните акаунти на новите ни клиенти цари хаос, който е следствие на създаване на неограничен брой кампании, Ad set-ове и реклами, с които се търси най-правилната и конвертираща аудитория. За щастие, с появата на концепцията Facebook Power 5, нещата доста се промениха и стабилността на конверсиите вече не изглежда непосилна цел.

Екипът на Digital Expert прилага концепцията Power 5 на практика и определено виждаме разлика, както в процеса на работа, така и в резултатите, които успяваме да генерираме за клиентите си. Използвайки концепцията за наш клиент и структурирайки акаунта му по този начин, успяхме да понижим цената за Facebook реклама и постигнахме 20% ръст в продажбите. Уверяваме ви, че статията ще може да ви служи като страхотно ръководство и е написана достъпно, като включва всяка стъпка, която трябва да изпълните. Затова, нека се потопим в Power 5 концепцията без да губим повече време!

Съдържание:

  1. Какво представлява концепцията Power 5
  2. Структуриране на рекламния акаунт
  3. Оптимизиране на бюджета на ниво кампания (CBO – Campaign Budget Optimization)
  4. Автоматична настройка за местата на показване на рекламите (Automatic Placements)
  5. Повече данни за пиксела с Auto Advanced Matching
  6. Динамични реклами с каталог
  7. Заключение

Какво представлява концепцията Power 5

Facebook направиха собствено проучване и обявиха, че са открили метод за рекламиране, при който работата може да се олекоти и да се постигнат невиждани резултати от рекламните кампании. Именно това е Power 5 концепцията. Определяна като най-добрата практика за създаване на реклами, тя съдържа 5 стъпки, които гарантират по-добрите резултати на вашите реклами. По-долу в статията ще разгледаме всяка една поотделно и ще ви запознаем със стъпките, по които да преминете, за да започнете да ги използвате на практика.

Ние самите използваме методиката и гарантираме, че е ефективна и постигаща резултати! Добрата новина е, че можете да използвате Power 5 и при по-малки бюджети и не е необходимо да сте огромен онлайн магазин, за да видите ефективността ѝ. А защо е толкова ефективна? – Защото Facebook интегрираха силата на иновативните технологии като машинно обучение и създадоха автоматизация на алгоритъма. Нека да разгледаме първия етап от методиката – структурирането на акаунта.

Етап 1 от Power 5: Структуриране на рекламния акаунт

Както споменахме и във въведението, за щастие времето на хипертаргетирането отмина. Без значение дали досега сте настройвали специфични нишови аудитории или таргет групи с точно дефинирани демографски данни, това вече няма да ви донесе същия успех. Чрез опростяване на структурата на акаунта и създаването на по-малко кампании и Ad set-ове, позволявате на алгоритъма на Facebook да тества кои аудитории и рекламни послания ви носят най-голяма ефективност в реално време.

power5 1 1
Работи ли Power 5 концепцията във Facebook? 5

Kак се постига правилно структуриране на акаунта?

Всеки рекламодател има своите специфични потребности и уникални нужди, затова няма само един уникален метод за структуриране на всички рекламни акаунти, но все пак повечето B2C рекламодатели могат да следват опростена структура на акаунта, която има най-много 3 или 4 кампании. Ето и какво включва тя:

1. Top of funnel – Проучване

1.1. Студени аудитории с широки интереси, свързани с продукта
1.2. Lookalike аудитории
1.3. Аудитории с интерес към конкурентни брандове

2. Middle of funnel – Реангажиране

2.1. Аудитории, ангажирани с Instagram/Facebook реклами, които не са направили поръчка
2.2. Потребители, които са се ангажирали с видео съдържание и не са направили поръчка

3. Bottom Funnel – Ремаркетинг

3.1. Всички посетители на сайта, които не са направили поръчка

3.2. Всички потребители, които са се ангажирали с реклама, публикация или страницата на бранда и не са направили поръчка
3.3. Всички потребители, които са изоставили количката си

4. Bottom Funnel – Динамични реклами с продукти (DPA)

4.1. Ако имате каталог, създайте динамични реклами с продуктите от каталога и използвайте ремаркетинг аудитории с потребителите, които не са купили или тези, които поне от 30 дни не са купували
4.2. Използвайте динамични реклами и пред студени аудитории с цел проучване
4.2. Ако сте B2C услуга или продавате само 1 продукт, НЕ използвайте този метод и използвайте само горните 3 кампании

Преминавайки към тази опростена структура, можете да се възползвате от предимствата, които имат машинното обучение и алгоритъма на Facebook и да се съсредоточите върху вашите рекламни послания, за да генерирате по-големи печалби от рекламите си. Този метод може да бъде следван без притеснение и дава чудесни резултати.  

Етап 2 от Power 5: Оптимизиране на бюджета на ниво кампания(Campaign Budget Optimization – CBO)

Следващият етап от концепцията Facebook Power 5 е използването на стратегията за бюджетиране на кампанийно ниво – CBO (Campaign budget optimization). Оптимизирането на бюджета на кампанията е новият начин за задаване на рекламни бюджети на ниво кампания, а не на ниво Ad Set. Вместо да контролирате ръчно каква сума да се разпределя към всеки Ad set (набор от реклами), Facebook ще я коригира между вашите различни Ad Set-ове и ще я насочи там, където имате най-големи възможности за конверсии. Това премахва момента, в който вие ще тествате и ще предполагате кои рекламни сетове биха генерирали повече приходи и ви позволява да оптимизирате разходите си в реално време.

power5 2 1
Работи ли Power 5 концепцията във Facebook? 6

Рекламодателите използваха ежедневно функцията за настройка на конкретен бюджет към всеки Ad Set, тъй като можеха да дефинират колко точно ще изхарчат за всяка отделна аудитория. Проблемът с това е, че в крайна сметка предполагате коя аудитория ще се представи по-добре. Или, още по-лошо, задавате равен бюджет за всичките си Ad Set-ове и се надявате всички аудитории да се представят еднакво добре.

Добрите новини са, че вече не е нужно да гадаете коя аудитория е най-подходяща, тъй като Facebook ще направи това вместо вас. Доверявайки се на машинното обучение, ще получите максимална ефективност от рекламите си. Ако Facebook открие много добра аудитория в конкретен Ad Set, бюджетът ви ще се пренасочи към него.

Най-добрата част от CBO е лимитираната фаза на обучение

Преди CBO, всяка голяма промяна във вашия Ad set причиняваше рестартиране на учещата фаза. Със CBO бюджетите се разпределят в реално време от Facebook и алгоритъмът непрекъснато се учи. Има няколко дни, в които кампанията е във фаза на обучение, през които се събират данни, откриват се най-подходящите потребители и след това тя не се стартира отново. Това спестява много време, защото всички знаем, че рестартирането на всеки Ad set от нулата неминуемо ограничава ефективността.

Етап 3 от Power 5: Автоматична настройка за местата на показване на рекламите (Automatic Placements)

Автоматичната настройка за това на кои места да се показват рекламите е един от най-лесните начини да понижите цената на рекламата си и не изисква почти никакви усилия от ваша страна. Един от хаковете, които прилагат Фейсбук маркетинг експертите, е да използват автоматичните разположения, като оставите алгоритъма да прецени в кои рекламата се представя най-добре.

Ако искате да имате различни визии и послания, само в Instagram например, можете да ползвате новата функция във Facebook – „персонализиране на начините на показване в различните разположения“ и отново да имате само една CBO кампания. С персонализирането можете да настроите как визуално да изглеждат рекламите ви за всяко разположение. Това премахва необходимостта от създаването на отделни кампании, тъй като използвайки автоматичните разположения, съчетани с персонализиране на рекламните визии и послания, можете да сте сигурни, че където и да се показва рекламата ви, тя изглежда възможно най-добре.

И за финал, най-голямата полза от използването на автоматичните разположения са понижените разходи за Фейсбук реклама.

Както говорихме по-рано, ключът към намаляването на разходите ви е да намалите цената за 1000 импресии. С активираните автоматични разположения Facebook ще оптимизира разходите ви до най-добре представящите се разположения и ще намали цената на 1000 импресии, с което ще се понижи и цената за придобиване.

Етап 4 от Power 5: Повече данни за пиксела с Auto Advanced Matching

Това може би е една от най-подценяваните и рядко използвани тактики. Включването на тази опция е изключително лесно и в същото време – ефективно. Този метод работи безотказно, защото подсилва работата на Facebook пиксела, като му дава много по-голям капацитет за самообучение. 

Auto Advanced Matching ви позволява да:

  • Събирате данните на вашите потенциални клиенти по-прецизно 
  • Правите по-големи custom аудитории и да ги сегментирате по-точно

Тази стратегия стимулира събирането на информация от пиксела с невероятна прецизност, като дефинира кой, кога и по какъв начин купува вашите продукти. Също така, пикселът разширява значително източниците си на информация и започва да събира данни и от:

  • Регистрационни форми
  • Полета за събиране на имейли
  • История на сваляния

Пример: Когато даден потребител предостави имейла си в регистрационна форма, Facebook свързва имейла с профила на този потребител и така обогатява данните си за него. От своя страна, това допринася за по-добро таргетиране и по-качествена аудитория.

Ето как да задействате тази стратегия:

  1. Отидете в Events Manager и изберете пикселът, който ще използвате
  2. След като го селектирате, кликнете върху “settings”
  3. Активирайте опцията “auto advanced matching” и сте готови!
Динамични рекласи в каталог
Работи ли Power 5 концепцията във Facebook? 7

Етап 5 от Power 5: Динамични реклами с каталог

Динамичните реклами са последния трик от концепцията Facebook Power 5. Важно е да отбележим, че тази стъпка е приложима единствено при онлайн магазините, които имат продуктов каталог. Ако не разполагате с такъв, то спокойно можете да използвате предходните четири стъпки във вашата стратегия.

Силата на динамичните реклами е в това, че Facebook ви позволява да персонализирате рекламите си, без да губите излишно време в ръчна настройка. За да създадете персонализирани реклами за всеки отделен потребител, трябва да използвате динамични реклами и да настроите ретаргетинг аудитории. Така, рекламите ви ще показват продукти, към които конкретният потребител вече е имал интерес.

Пример: Ако потребител е разглеждал маратонки в сайт на ваш конкурент, то пикселът се задейства и отчита това. Автоматично динамичната ви реклама започва да му показва маратонки от вашия магазин и ако имате същия модел, може да покаже специфично и него.

Освен за ретаргетинг, този тип реклами са страхотни и за проучване на студени аудитории, за да видите как реагират потребителите. Затова, ако имате каталог, започнете да използвате динамични реклами. Алгоритъмът се превърна в изключително силен инструмент, който успява да покаже правилните продукти от вашия каталог на всички потребители, които биха имали интерес от тях. Истината е, че Facebook познава аудиторииите си повече от вас и наистина знае как да увеличи продажбите ви. 

Заключение

Петте стъпки от Facebook Power 5 стратегията ще да ви помогнат да:

  • Спестите пари 
  • Спестите време 
  • Имате ясен фокус върху по-голямата картина 

Ако все още не сте изпробвали тези тактики, то ви съветваме да го направите, колкото може по-скоро. Екипът на Digital Expert е на разположение и може да ви съдейства за интегрирането на подобни кампании и придобиването на по-голям брой лоялни клиенти и конверсии.