С нашия нов клиент – онлайн магазин за дрехи на 3 м., приложихме нашата експертиза с тази категория магазини. Започнахме с 4 хил. лв. месечен оборот, а за първия месец приходите ни достигнаха 64 хил.лв.

Нашият клиент работеше от 3 м. Седмицата преди да започнем работа имаше приходи 253 Евро и разход за реклама 198 Евро. Магазинът не беше свързан с Analytics и нямаме почти никакви други данни.

Предизвикателство: Да направим този онлайн магазин онлайн магазин

Като дигитална агенция, 100% фокусирана върху продажбите и печалбата, нашата задача беше да направим кампаниите да продават мин. 100 хил. Лв. на месец и да бъдат наистина печеливши. Ръстове от 10 – 20% или оптимизиране на разходи в този случай просто не работеха.

article 1
Case Study: Как увеличихме 20 пъти продажбите на нов онлайн магазин за дрехи? 4

Нашият подход

След експертен анализ решихме да започне кампании със 100 Евро на месец и да съсредоточим целия бюджет във Фейсбук. След като постигнем базовата цел – оборот от 100 хил.лв.месечно да скалираме проекта и да използваме и други канали и започнем оптимизации на възвръщаемостта.

Какво направихме?

Първата и задължителна стъпка беше да структурираме пътя на клиента и да заложим подходящи кампании във всички етапи на маркетинговата фуния. Използвахме оптимизация на ниво кампании с ръчно управление на наддаването. 

Тествахме безкрайно много вариации на продукти и категории, за да открием тези, които са най-привлекателните и където трябва да съсредоточим усилията си, респ. бюджетите си. 

Направихме и редица A/B тестове на ниво аудитории, категории и реклами.

feature 2
Case Study: Как увеличихме 20 пъти продажбите на нов онлайн магазин за дрехи? 5

Какво постигнахме?

За първия месец онлайн магазинът направи 64 хил.лв.  оборот, т.е. ръст спрямо предишния месец 60 хиляди лева или 20 хиляди % 🙂  Започнахме с 1.05% конвършън рейт, което не е никак много, а в края на месеца достигнахме 2,5 %.

Ръст в продажбите 20 пъти е стресов за бизнеса и имахме проблеми с обслужването, доставките и наличностите. Трябваше да сме по-внимателни, за да не постигнем обратния ефект, заради проблеми с организацията. 

Достигнахме възвръщаемост от 5 до 11 % в различните етапи на фунията. От нашия опит с подобни категории и по-познати брандове постигаме  15% до 30% в най-долната част на фунията. Макар, че този показател е много индивидуален, знаем че може да постигнем много по-добра възвръщаемост, както и приходи и печалба.

  • Кампания към нови потребители:
    • Общо транзакции: 15.
    • Приходи: 8 646,56 лв.
    • CPC: 0,05 лв.
  • Ремаркетингова кампания:
    • Общо транзакции: 3.
    • Приходи: 1204,50 лв.
    • Разходи: 16,31 лв.

Заключение

За първия месец онлайн магазинът направи 64 хил.лв.  оборот, т.е. ръст спрямо предишния месец 60 хиляди лева или 20 хиляди % 🙂  Започнахме с 1.05% конвършън рейт, което не е никак много, а в края на месеца достигнахме 2,5 %.

За първия месец онлайн магазинът направи 64 хил.лв.  оборот, т.е. ръст спрямо предишния месец 60 хиляди лева или 20 хиляди % 🙂 

Искаш да направиш онлайн магазина си по-печеливш и успешен?

Заяви безплатно услугата “Експертен анализ и консултация” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече!