В днешното кейс стъди ще Ви представим как успяхме да преодолеем конкуренцията в един изключително динамичен сектор по време на най-интензивния в маркетингов аспект период – Черния петък. Става въпрос за наш дългогодишен клиент – известен и предпочитан от аудиторията онлайн магазин за риболовни принадлежности и екипировка. 

В предишна статия Ви разкрихме ефективната рецепта, с която успяхме да постигнем за нашия партньор 27 увеличение на ROAS, което се изрази в 80% по-висок оборот само с 16% увеличение на рекламния разход. Сега ще Ви покажем и подробната стратегия, която изградихме за Black Friday за същия онлайн магазин за риболов, която донесе впечатляващо високи резултати за бизнеса. 

Заложеният таргет за месец ноември сам по себе си беше рекорден – 277 000 лв., а с рекламните кампании, които изготвихме и стартирахме на база на експертния ни анализ, успяхме да реализираме още по-високи числа. Месечният оборот за ноември възлизаше на недостиганите до момента 344 000 лв. 

Как постигнахме тези резултати – прочетете долните редове и ще откриете формулата ни за успех!

Бизнес предизвикателства

  • Основното предизвикателство беше свързано с поставянето на рекордна цел при наличието на огромна конкуренция в бранша.
  • Освен това в периода на Черен петък потребителското поведение търпи значителни промени, което винаги е предизвикателство за маркетолозите, дори при работата с дългогодишен клиент.

Основна цел

Генералната цел, която бизнесът си е поставил за своето развитие, е да се превърне в най-големия онлайн риболовен магазин на българския пазар. За да го постига, клиентът ни непрестанно се стреми да разширява асортимента, поддържа наличности и повишава оборота си.

  • Месечната цел за ноември беше рекордна – постигане на оборот от 277 000 лв. (само от реализирани и изпратени поръчки, без отказани такива).
  • Таргетът ни за маркетинг разход е 4% – ако той не бъде надвишен, нямаме ограничения в бюджета, който инвестираме в рекламите.

Избор на канали: 

Facebook Ads, Google Ads и Email маркетинг

След детайлен анализ на предишни кампании за Черния петък на бранда, както и обширно наблюдаване на активността на конкуренцията концентрирахме вниманието си към Facebook Ads, Google Ads и Email маркетинга. 

Освен че работихме с вече добре структурираните TOF/MOF/BOF рекламни фунии, фокусирахме усилията си и върху достигането на потребители, които биха осъществили емоционална покупка. За тази цел по-подходящият канал е именно Facebook. 

С нюзлетърите обхванахме постоянната база от потребители на онлайн магазина, за да им напомним за добавената стойност, която получават с имейлите. Информирахме ги за предстоящите промоции предварително, а след това им предоставяхме подробности за най-актуалните намаления. Подбрахме най-подходящите за конкретните сегменти на база на тяхното потребителско поведение до момента. 

Стъпка по стъпка: Каква рекламна стратегия изградихме?

Бизнесът на клиента ни е отлично познат в детайли като наш дългогодишен партньор, въпреки това поставените резултати изискваха да подходим още по-задълбочено при изготвянето на стратегията. 

  1. С оглед на огромната конкуренция по време на Черния петък заключихме, че правилният ход е да се извърши подробен анализ, на база на който да направим отделно планиране само за конкретния месец и период. 
  2. За да стъпим единствено на валидирани практики и работещи решения, използвахме за основа на анализа си вече наличните статистики в акаунтите за предишните години.
  3. Анализирахме и откроихме най-добре представящите се категории и криейтиви, както и най-успешните аудитории до момента.
  4. Детайлно разгледахме кампаниите от предишния Черен петък за бранда, както и резултатите, които са дали. Спрямо тях стигнахме до извода, че е нужно да удължим периода на Черния петък и да изместим старта за по-рано, за да изпреварим конкурентните онлайн магазини. 
  5. Само тази стъпка обаче не би била достатъчна гаранция за постигането на по-висок оборот. Достигнахме до заключението, че е нужно да изготвим уникални предложения за таргет аудиторията ни, като се съобразим и интегрираме в тях атрактивни намаления и най-купуваните продукти през годините. 
  6. Достигнахме първи до потребителите, тъй като стартирахме Black Friday кампаниите си преди останалите бизнеси в бранша. Още след първата седмица на ноември вече имахме активни кампании в различните канали.
  7. За да бъдем максимално точни в оптимизацията на следващите етапи, предварително запълнихме аудиториите, като реализирахме подгряваща кампания с Black Friday Teaser. 
  8. На база на числата и вече генерираните статистики използвахме най-добре конвертиращите аудитории – Interests, TOF, Lookalike. Също така насочихме и реклами към MOF и BOF, които вече бяха посетили организираната категория за Черния петък.
  9. За да постигнем най-високите резултати за клиента ни до момента, се спряхме на най-успешните типове криейтиви, които се възприемат най-добре от различните таргет групи – Dynamic, Collection, Single Image, Video.
  10. Една от междинните цели за постигането на месечния таргет беше повишаването на AOV на онлайн магазина. Успяхме да преминем и през този чекпойнт, като създадохме уникални комплекти с най-търсените риболовни принадлежности на много атрактивни цени. 

Още резултати

Какво успяхме да постигнем като резултат от работата ни с други онлайн магазини?

Резултат

При поставен рекорден таргет от 277 000 лв. знаехме, че трябва да надскочим представянето на кампаниите, които до момента бяхме стартирали за клиента ни.

С извършването на отделно планиране за Черния петък, детайлния анализ на статистиката от предни години и на конкуренцията и имплементирането на внимателно изградената от нас стратегия дори успяхме да надминем поставената цел и реализирахме:

  • 344 000 лв. месечен оборот за ноември (само за изпратени поръчки, без отказани и провалени)
  • 2.87% маркетинг разход
1 1
Риболовен успех: Как постигнахме рекорден оборот през Черния петък 162

2 1
Риболовен успех: Как постигнахме рекорден оборот през Черния петък 163

Изводи

Надскачането на поставения рекорден таргет беше предизвикателство, която успяхме да осъществим благодарение на критичния ни експертен анализ. Стъпвайки единствено на числата и проучвайки детайлно конкуренцията, достигнахме до правилните решения и стратегии как да изпреварим останалите в надпреварата, наречена Черен петък. 

С по-ранен старт, отлично сегментирани аудитории, правилен подбор на рекламни канали и криейтиви, както и предоставяне на уникални предложения за потребителите се отличихме от останалите риболовни онлайн магазини и спечелихме голяма част от пазарния дял.

Ако и Вашият бизнес има нужда от изготвянето на цялостна стратегия за развитие и нейното имплементиране, не се колебайте да се свържете с Digital Expert още сега.

  • logo
  • logo

    Работим с Digital Expert вече над година и съм доволен от съвместната ни работа. Екипът им работи бързо, отговаря на въпроси, когато имам такива и ми спестява много време в организирането и провеждането на голям брой рекламни кампании. Управлението на големи бюджети за тях е ежедневие.

  • logo

    Заедно с Digital Sales Expert успяхме да изградим цялостна концепция за повишаване разпознаваемостта на дейността DHL ESS сред таргетирана група от софтуерни специалисти. Радваме се, че общите ни усилия доведоха до желаните от нас резултати в предизвикателен и сложен проект като нашия.

  • logo
  • logo

    Рядко се среща екип с истинско разбиране за електронна търговия. Затова, когато започнахме да работим заедно, знаех, че ще постигнем успех, но това, което постигнахме, беше отвъд очакванията ми. Над 8 пъти увеличение на оборота за 5 месеца.

  • logo

    С екип от усмихнати хора с професионално отношение се работи бързо и лесно. Изцяло се доверих на Digital Expert да управляват бюджета ни за реклама. Това ни спести много време в организирането на много рекламни кампании и управлението на големи бюджети.rnrnСъвместната ни работа с агенцията помогна за увеличаването на онлайн продажбите на аптеките ни. Препоръчваме ви работата с агенцията, ако нямате време и ви липсва опит в електронната търговия.