През февруари 2022 г. година надградихме сътрудничеството си с онлайн магазин за световни марки алкохол като стартирахме работа и в посока имейл маркетинг

Състоянието на бизнеса беше стабилно. Дигиталното му присъствие – силно, но към дадения момент онлайн магазинът не беше полагал усилия в имейл маркетинг.

Въпреки че първоначално партньорът ни беше много скептичен, ни се довери.

📧 Поставихме си цел чрез имейл маркетинг да увеличим общия брой на продажбите и респективно оборота на онлайн магазина. 

Две години по-късно доказахме, че с експертиза и прецизност, можем не просто да покрием разходите на клиента за имейл акаунта, да работим върху лоялността на клиентите му и да надградим тяхното изживяване.

Доказахме, че можем да превърнем имейл маркетинга в един от основните източници на приходи.

И така – как започнахме…

Как генерирахме имейл базата 

Заглавие - Как изградихме базата с имейл адреси? Опция за имейл абонамент при покупка Постоянна, но деликатна форма за абонамент в сайта в изображението (имам предвид ограденото в червено): 5% отстъпка текст: Промокод за нови абонати 35% Open rate, 9.7% CTR текст под тях - лоялна база от 9 350+ човека

Нещо, без което няма как да стартираме имейл маркетинг, е базата с имейл адреси на клиенти.

От съществено значение е клиентите да са дали съгласието си да получават оферти и съдържание от конкретния бранд. 

За да изградим (и да увеличаваме) тази база, добавихме

✔️ възможност при поръчка през онлайн магазина потребителите да се абонират за актуална информация по имейл.

В допълнение – клиентът използва функционалност, която има сайтът му:

✔️ pop up форма с атрактивен дизайн.

Чрез нея всеки посетител на онлайн магазина, дори и без да прави поръчка, може да се абонира за ексклузивни предложения и промоции.

Допълнителен стимул за клиентите да предоставят имейла си е

✔️ еднократната отстъпка от 5%, която новите абонати получават при покупка на ненамалени продукти.

Вместо стандартната изскачаща pop up форма,

✔️ посетителите на сайта виждат малък банер с текст “ПРОМОКОД -5%”.

Той се визуализира постоянно, но изключително елегантно и ненатрапчиво, в десния край на екрана. При клик върху банера, се показва цялата форма за имейл абонамент.  

Към момента работим с лоялна база данни от 9 350 човека. Провели сме комуникация с партньора относно съдействието, което ни е необходимо, за увеличаване на имейл базата. 

Изборът на софтуер

Първоначално се спряхме на един от най-широко използваните софтуери за имейл маркетинг – Klaviyo.

В хода на работа партньорът ни, заради вътрешнофирмени причини, пожела да сменим системата с Releva.

Преходът мина без съществени сътресения и продължаваме успешно да работим с Releva.

Как изградихме идентичността на имейл канала?

de article march inside banner 2 1

Съобразихме (и продължаваме да го правим) цялостната визия на имейлите, които изпращаме, със стила на бранда. 

Обръщаме специално внимание на изображенията, които използваме за илюстриране на промоционалните продукти.

Дизайнерите ни отделят време и внимание да изпипат всеки детайл.

Изключително прецизни сме в текстовете, особено в заглавията и текста, който се визуализира.

Това е от голямо значение, тъй като subject-а на имейла и текста, който първоначално получателите виждат, са решаващи за това дали имейлът ще бъде отворен или не.

Ето защо, когато пишем заглавията (subject) на кампаниите и preview текста, спазваме правилото на трите въпроса:

“Какво?,

Къде?

До кога?”.

Така даваме максимално много информация на потребителя и той знае какво да очаква в имейла, преди още да го е отворил. 

Стратегията, която работи безотказно вече 2 години

При старта предложихме стратегията ни да включва

изпращане на тайни оферти и топ промоции до имейл абонатите на бранда. 

Тайните оферти представляват промоционални предложения, от които могат да се възползват само имейл абонатите на онлайн магазина.

Предоставяме промокод за 4 конкретни, често тематични за периода от годината продукта.

Ключът към успеха е големият процент отстъпка, който дава промокодът при тайните оферти – обикновено между 30 и 35%.

Като промоции в имейл комуникираме промо предложения, които са достъпни в сайта на партньора, но ключовият момент, е, че

подбираме тези с най-висок процент отстъпка

Можем с увереност да твърдим, че тази стратегия се оказа изключително успешна за продажбите и лоялността на базата.

Потребителите, които прекратяват абонамента си за имейл, са изключително малко – 0,2% при база 9 350 хил. човека. 

Кампаниите

imejl marketing kampanii

Подходът, който валидирахме като работещ при този бранд, е

👉 уточняване на кампаниите на месечна база с един месец аванс.

Планираме месеца на база детайлен анализ на изминалия период и сходен период година назад.

За да оптимизираме представянето на кампаниите, правим задълбочен анализ и на темплейтите, които използваме за самия имейл, както и на показателите click rate и open rate

Разбира се, при планирането се съобразяваме с празници или други тематични събития, с които да обвържем кампаниите.

До януари 2024 г. партньорът ни искаше да генерираме по две кампании месечно – една в началото, а другата в средата на месеца.

През февруари тествахме три кампании месечно като резултатите показаха ръст в приходите от имейл канала за месеца.

Постигнати резултати

Благодарение на усилията и опита ни,

🏆 имейл маркетингът е на второ място като източник на приходи за онлайн магазина за две поредни тримесечия.

revenue by medium 1

За последните три месеца

🏆 имейл каналът е реализирал приходи на стойност 150 380 лв. Това са почти 50% от приходите, генерирани от реклами

Имейл каналът през последните две тримесечия се утвърждава и като

🏆един от каналите, които генерират най-висока стойност на поръчката.

Потребителите са платили за поръчка

🏆 средно 254 лв

през последното тримесечие и 213 лв за предходния период.

Общият брой на поръчките за последните две тримесечия е средно 6 385 за период

average order value by medium 1

Друг важен показател, по който сме успели да допринесем за успеха на онлайн магазина с имейл маркетинг, е page views.

За последните две тримесечия благодарение на този канал са регистрирани

🏆 между 20 и 30% от прегледаните страници.  

page views by medium 1

Процентът на отворените имейли –

🏆 open rate е изключително висок 35% средно за двете години, в които си сътрудничим с онлайн магазина.

🏆 Click rate-ът също е много висок – 9,7%.

Тези резултати доказват, че стратегията, която прилагаме при работата с бранда, работи успешно

Свържете се с нас, ако искате да увеличите приходите на онлайн магазина си с имейл маркетинг.

Препоръки 

С цел освежаване на базата от абонати препоръчахме

👉 за период от 24 до 48 часа да направим кампания, при която % на отстъпка при абониране за имейл да се увеличи двойно, до 10%.

Най-добре би било тази кампания да е обвързана тематично с празник.

Подход, който също е в процес на одобрение от клиента, е

👉 pop-ups в отделните категории продукти, за да можем по-тясно да сегментираме аудиторията. 

Друга препоръка, която направихме, е

👉 увеличаване на броя на месечните имейли.

След успешния тест с 3 имейла можем да продължим няколко месеца да изпращаме по три. След това ще анализираме резултатите. При стабилен ръст на приходите, е желателно да направим

👉 тест и с 4 имейла на месец.  

Последно, но не на последно място – препоръчваме

👉 въвеждане на автоматизации.

Опитът ни сочи, че автоматизациите имат значителен принос към повишаване на поръчките от имейл канала.

    Още резултати

    Какво успяхме да постигнем като резултат от работата ни с други онлайн магазини?