Понякога, да имаш популярен бранд в определена ниша не ти помага. Чудите ли се защо? Ето и отговора.

Най-вероятно сте чували и знаете за логистичния гигант DHL. Логото им и доставянето на пратки в целия свят са добре познати на милиони потребители. Брандът е популярен, добре наложен и е символ на надеждност и сигурност, що се отнася до транспортната ниша.

Чували ли сте обаче за DHL Enterprise Software Solutions (DHL ESS) и знаете ли колко програмисти работят там? Признаваме, че преди година мнозина от специалистите в сферата на IT не бяха чували. Не знаеха и за кариерните възможности, които предлага компанията, чийто софтуерен екип е базиран в София.

dhl ess case study 2
Case Study: Как помогнахме на DHL ESS да спечели награди за най-добър HR проект 4

Срещнахме се с тях именно поради тази причина. Екипът на DHL ESS искаше да популяризира бранда и да го превръне в желано работно място на специалисти в областа на софтуерните технологии.

Предизвикателствата:

  • Популярен бранд в различна ниша, безинтересна за програмистите;
  • Голяма конкурентност на пазара в сферата на софтуерните решения;
  • Кандидатури за работа от неподходящи кандидати.

Целите:

  • Да превърнем DHL ESS в добре познат софтуерен бранд;
  • Да направим компанията атрактивна за специалистите в областта;
  • Да стимулираме добре квалифицирани и опитни кандидати да подадат кандидатури за работа

Резултатите:

Не само постигнахме посочените по-горе цели, но и още:

  • HR екипът им спечели НАЙ-ДОБЪР ПРОЕКТ НА МСП за 2019 на БАУХ;
  • Списание DevStyleR ги отличи като “Маркетингова кампания на годината”;
  • Получиха отличие и в категорията “Иновативен продукт на годината”.
dhl ess case study 3
Case Study: Как помогнахме на DHL ESS да спечели награди за най-добър HR проект 5

Признаваме, че резултатите надхвърлиха дори нашите очаквания, а каква е рецептата за техния успех, веднага разкриваме.

“Без ясна стратегия, няма как да получиш резултат”

Водени от този цитат, ние проучихме специалистите, които са част от софтуерната ниша, и видяхме, че прекарват най-много време във Facebook и LinkedIn. Така бързо избрахме каналите за действие.

Създадохме интегрирана стратегия в двата канала, която включваше:

  • Бранд публикации, за да запознаем аудиторията с DHL ESS;
  • Забавни публикации, защото това се оценява от таргет аудиторията ни;
  • Кампании за ангажираност, с които да влезем в комуникация със специалистите в IT сектора;
  • Публикации със свободни работни позиции

До тук добре. Стратегията е супер, но как я изпълнихме?

Използвахме профилите във Facebook и LinkedIn на един от ключовите служители в компанията, който превърнахме в истински посланик на бранда. През неговите профили публикувахме технологично съдържание, което да ангажира аудорията от софтуерни инженери и специалисти.

На потребителите, които вече са се ангажирали с информацията, предложихме допълнителни ресурси на информация, материали, които индиректно промотират бранда, както и споделихме свободните работни позиции.

За подобряване на резултатите използвахме подходящи бранд постове и обяви за работа като реклама в платена кампания във Facebook.

Успешното управление на всеки един от тези аспекти ни помогна да достигнем:

  • 10 000 000 импресии във Facebook (с 310 пъти повече в сравнение с предходния период);
  • Ангажирахме 87 000 000 потребители – 10 пъти повече от началото на работата ни.

Искаш да научиш повече как бизнесът ти да стане по-печеливш?

Заяви сега безплатно услугата “Експертна Рекламна стратегия” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече