В това Case Study ще ви покажем как протече нашата Black Friday кампания за клиент, който предлага голямо разнообразие от продукти в категория Дом и градина. С огромно удоволствие споделяме, че успяхме да подобрим миналогодишните резултати от Black Friday като удвоихме показателите, без да повишаваме рекламния разход. 

За да подобрим миналогодишните резултати, екипът ни от експерти в PPC рекламата създаде рекламна стратегия, с която успяхме да привлечем вниманието на по-голям брой потребители, да увеличим броя на посетителите в онлайн магазина и разбира се, да постигнем най-значимата цел, а именно – да удвоим продажбите. 

Цели

bf 03
Case Stuty: Как удвоихме резултатите на Black Friday за онлайн магазин в категория „Дом и градина“, без увеличение на разхода 5

Основните ни цели включваха повишаването на приходите от провеждането на целенасочена кампания по време на Black Friday и създаването на оптимизирана маркетинг стратегия, която се основава на нашия опит и дългогодишна експертиза.

  • Цел 1: Изготвяне на нова рекламна стратегия и одобрение от клиента
  • Цел 2: Дефиниране на по-подходящи таргет групи и оптимизиране на таргетирането 
  • Цел 3: Повишаване на резултатите по цялостното представяне на рекламните кампании без да увеличаваме рекламния разход

Предизвикателства

Когато работим по кампания, която се провежда ежегодно и вече има добри резултати, които са били достигнати, ние задължително преминаваме през предизвикателство! Екипът ни задължително трябва да достигне миналогодишните таргети и да ги подобри, като след края на кампанията целим да отчетем минимум 2-3 пъти по-добри числа. В най-оптималния случай, освен споменатото по-горе, експертите ни ще успеят и да понижат изразходения бюджет, за да оптимизират максимално рекламния разход. Ето и кои бяха стъпките, които усетихме като основни и значими предизвикателства, но все пак успешно преборихме: 

  • Клиентът е част от силно конкурентна ниша 
  • Конкурентите залагат по-високи бюджети за всички свои кампании по време на Black Friday и Cyber Monday
  • Задължително трябваше да достигнем и повишим резултатите, които клиентът е постигнал със същата кампания предходната година 
  • Заложихме генериране на двойно по-висок приход от осъществените продажби  

За щастие числата не ни пречат, даже напротив – обожаваме ги! Запретнахме ръкави и месец преди големия ден започнахме извършването на детайлно проучване и анализ. 

Анализ

За да можем да подобрим резултатите от миналогодишните маркетинг активации в периода на Black Friday и Cyber Monday, беше важно да осъществим детайлен анализ. Разгледахме кампаниите, които са били пускани, проверихме всички криейтиви и текстове, както и към какви таргет аудитории са насочени, анализирахме техническите настройки и вида на използваните фунии. Това ни даде голям набор от данни – кои послания и визии са по-ефективни, кои тагрет аудитория задължително трябва да използваме и тази година и как да скалираме, за да достигнем до по-голям брой клиенти и клиенти, които пазаруват до по-висока средна стойност на количката. 

Действия

Както вече споменахме, трябваше да създадем нова маркетинговата стратегия, която да надгради миналогодишната и да постигне повишаване на резултатите за този онлайн магазин. След обширен анализ, успяхме да предложим подходи, стратегии и ясно дефинирани действия, с които гарантирано да повишим както общите показатели на онлайн магазина, така и да генерираме двойно по-високи резултати за нашия клиент.

В стратегията заложихме подобряване на използваните таргет групи, местата на показване на рекламите, оптимизация на възрастовите групи, на база на поведението на клиентите през миналогодишния кампаниен период. 

Създадохме прогноза, при която ако повишим рекламния бюджет с 10%, то бихме могли да имаме възможност да проведем по-ефективен ремаркетинг с подсилване на ангажираността и social proof-a на приоритетните кампании. А тези действия от своя страна трябваше да ни доведат до увеличаване на продажбите.

Ето и какви подходи използвахме при изпълнение на стратегията си за този онлайн магазин: 

  • Провеждахме ежедневен анализ на рекламните кампании и поведението на потребителите;
  • Увеличихме количеството на трафика с Traffic/Reach кампани, които бяха насочени към градовете, в които марката има локации с физически магазини;
  • За увеличаването на поръчките  и оборота използвахме Conversion кампани, които бяха специфично съобразени с подходящите плейсмънти, демографските специфики (пол, локация на физическите магазини) и интересите на нашите таргет аудитории;
  • Повишихме доверието на потребителите като създадехме Engagement реклами към сингъл кампании;
  • Предварително предвидихме резерв от бюджет за предстоящи кампании;

Резултати

онлайн магазин
Case Stuty: Как удвоихме резултатите на Black Friday за онлайн магазин в категория „Дом и градина“, без увеличение на разхода 6

С огромно удоволствие след приключването на Black Friday и Cyber Monday успяхме отчетем удвояване и утрояване на всички ключови индикатори. 

С тази кампания още веднъж доказахме, че когато рекламните стратегии се създават и изпълняват от професионалисти с дългогодишен опит, резултатите винаги са налице! 

Кампаниите ни донесоха следните супер резултати:   

Тип KPIНОЕМВРИ 2020НОЕМВРИ 2021
Продажби2 760 5 750
Оборот (лв.)262 000979 000
Потребители471 000886 000
Маркетингов разход15%11%
Средна стойност на поръчката93 лв.149 лв.
онлайн магазин
Case Stuty: Как удвоихме резултатите на Black Friday за онлайн магазин в категория „Дом и градина“, без увеличение на разхода 7

Заключение

    Добрата дигитална агенция винаги разполага с доказани експерти, които успяват да достигнат предварително поставените таргети. В Digital Expert успяхме да надградим миналогодишните практики и стратегия и да удвоим всички резултати, без да повишаваме рекламния разход. Щастливи сме, защото определено отчитаме кампанията като супер успешна и знаем, че сме свършили работата за този клиент по най-добрия начин.  

    Ако и вие сте собственик на онлайн магазин и усещате, че не постигате резултатите, които желаете, не се колебайте и се свържете с нас. Превърнете се в успешен лидер и заемете челните места с по-успешни и ефективни рекламни кампании!