Кратката рецепта за успех на един онлайн магазин, предлагащ продукти в сферата на “Хоби и свободно време”

Знаете ли кое е едно от основните предизвикателства на големите онлайн търговци? Богатата гама от продукти, предназначени за различни цели. Ще се запитате: но защо? Отговорът е съвсем логичен – защото трудно може да се определи идеалният клиент за този онлайн магазин, съответно се изисква висока доза прецизност в таргетирането на онлайн рекламите.

Именно с такъв онлайн ритейлър се срещнахме, чиято анонимност клиентът пожела да запазим. Разнообразието от продукти в сайта на търговеца е толкова голямо, че включва такива на стойност 2-3 лева и достигаме до техника за над 2 500 лв. И това не беше единственото предизвикателство за нас.

cs1
Състоянието на онлайн магазина преди да започнем съвместна работа
cs2
Резултатите, които постигнахме 2 месеца по-късно

Предизвикателствата:

  • Изключително трудно дефиниране на таргет аудиторията и създаването на образ за идеален клиент;
  • Ограничен бюджет, който ограничаваше възможността ни за тестване;
  • Огромна конкуренция в нишата;
  • Сезонност на продуктите;
  • Неразпознаваем бранд, който до момента не е бил насочен към директни продажби.

Поставените цели:

  • Да поддържаме средно ниво на продажби, независимо от сезонността;
  • Да се насочим към директните покупки.

Класическата рецепта за успех обикновено не включва универсални решения. И ние не предприехме такива. Мислехме и анализирахме, записвахме какви ли не идеи, докато не създадохме идеалната стратегия за нашия клиент. Събрахме неговите и нашите силни страни, за да можем да постигнем успех, с който да се гордеем.

Едно от предимствата, които отчетохме в онлайн магазина, е, че продуктите са разпознаваеми, разнообразието е голямо и потребителите бързо и лесно откриват необходимата за тях информация. И решихме да го използваме МНОГО АКТИВНО!

cs4
Case Study: Да удвоим продажбите на онлайн магазин, без да увеличаваме разходите? Мисията възможна! 8

Стъпки към успеха:

Стъпка 1: Избрахме конкретни продукти и категории 

В това сме експерти и знаем как бързо, лесно и ефективно да тестваме продукти и категории, за да можем да подберем онези от тях, които дават най-добра възвръщаемост и съответно носят най-добра печалба на нашите клиенти. Фокусирахме първоначалните си усилия върху тях, за да натрупаме необходимите данни за последващи анализи и скалиране на бизнеса. Използвахме Facebook реклами за тази цел и за кратък период от време се сдобихме не само с точни данни за добра възвръщаемост, но и със солидна информация относно таргетирането на кампаниите.

Стъпка 2: Включихме Google Ads в играта

И още как! След като имахме данни и анализирахме първоначалното представяне, стартирахме и Google Ads кампании, за да можем да обхванем потребителското търсене за релевантните продукти, които нашият клиент предлага.

Стъпка 3: Нашата супер сила е оптимизацията

Да оптимизираш не означава просто да четеш статистиката в различните платформи. Това е процес, който включва също анализ на потребителското поведение, детайлно запознаване с бизнес модела на клиента, анализ на средата и куп други фактори. И да – това е нашата супер сила, колкото и нескромно да звучи. Използвахме я максимално, за да можем да подобрим досегашните резултати, а основните показатели, които бяха наша отправна точка и мерило за успех са:

  • Ниска цена на трафик;
  • Висок CTR;
  • Ниска цена на конверсия (продажба);
  • Средна стойност на поръчка.
cs5
Case Study: Да удвоим продажбите на онлайн магазин, без да увеличаваме разходите? Мисията възможна! 9

И първия кръг от сезонни продукти свърши. НО! Нашата цел е да поддържаме среден месечен оборот, затова повторихме стъпките отново, за да сме сигурни, че ще обхванем не само сезонните търсения на определени артикули, но ще поддържаме добри резултати във всеки месец от годината. И продължихме…

Стъпка 4: А бранда?

И за него сме помислили. Тъй като клиентът няма създаден бранд буук, решихме, че ние можем да създадем единна концепция на визуалните материали. Целта е не само да се популяризира името на онлайн магазина, но и да създадем психологическа връзка с потребителите, за да могат да разпознават рекламите, дори преди да са видели логото. Интегрирахме визиите във всички рекламни кампании, за да сме сигурни, че визуалната кореспонденция ще бъде максимално успешна.

Стъпка 5: Кръстосани продажби

Доста логичен подход, който често се пропуска сред редицата тестове. Нямаше как да не се възползваме от тази изкушаваща възможност, особено при наличността на сезонни продукти. А изградихме и добра база от лоялни клиенти.

Време е да си дойдем на думата…

cs6
Case Study: Да удвоим продажбите на онлайн магазин, без да увеличаваме разходите? Мисията възможна! 10

Какви са резултатите?

  • Период: 12 месеца
  • Ръст на продажбите: от 74 000 лв. до 160 000 лв. месечен оборот 
  • Ръст на продажбите в процент: 116%

И не, не увеличихме разхода за рекламни кампании. 

cs7
Case Study: Да удвоим продажбите на онлайн магазин, без да увеличаваме разходите? Мисията възможна! 11

Нашата мисия е не само да подобрим възвръщаемостта на онлайн магазините, но и да ги превърнем в лидери в тяхната сфера на дейност. Ние сме едни от малкото експерти, които Ви гарантират ръст на приходите и печалбата в рамките на 17 седмици, защото сме уверени в знанията и уменията си. Оползотворяваме всички фактори за растеж и не пропускаме възможност, защото сме Вашия доверен екип!

Искаш да научиш повече как бизнесът ти да стане по-печеливш?

Заяви сега безплатно услугата “Експертна Рекламна стратегия” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече