Какви стратегии използвахме за онлайн магазин за вино и алкохол, в рамките на 2 години

Днешното кейс стъди е посветено на наш клиент – онлайн магазин за бързооборотни стоки. Клиентът ни има най-голямата верига от специализирани физически магазини за този тип стоки. Логистичната им мрежа им позволява да имат изключително бърза и гъвкава доставка в цяла България.

В период от 12 години клиентът ни развива физическа мрежа и бранда си, като на 31.03.2020 г. стартира и собствения си онлайн магазин. Екипът на Digital Expert започна работа с клиента през октомври 2020 г. 

Какво беше състоянието на бизнеса преди да започне работа с нас?

Преди да започнем работа по проекта, направихме подробен анализ на всички рекламни канали, както и на целия уебсайт на клиента. Резултатите от анализа показаха, че има множество пропуски – липса на ясно изградена фуния, неправилно настроен ретаргетинг, неправилно насочен бюджет и пропуски на ниво тракинг. Дигиталното присъствие на компанията също не беше изградено професионално – дизайнът не беше консистентен, комуникацията с потребителите също не беше ясно дефинирана. 

Когато екипът ни започнахме работа по проекта, това бяха едни от първите ни задачи – да изчистим тези пропуски, за да можем в последствие да развиваме и надграждаме резултатите, стъпвайки на стабилна основа. Основната ни задача беше да сме отговорни за продажбите, разпределението на рекламния бюджет, стартирането и оптимизирането на рекламните стратегии и кампании във всички канали.

Какви бяха предизвикателствата за бизнеса?

  • Компанията имаше ограничение в бюджета за реклама, съответно ние бяхме ограничени в генерирането на по-високи обороти;
  • През 2022 г. се наблюдаваше спад в органичния и директния трафик, спрямо предходната 2021 г.;
  • Брандът имаше изградена визия за кампании, към която стриктно трябваше да се придържаме;

Каква беше целта, която си поставихме?

Основната цел, която си поставихме, беше да разширим базата от кампании, с цел увеличение на оборота. За целта беше нужно да вдигнем бюджета за реклама. Повишихме го с 65% и създадохме стратегия, с която успяхме не само да оправдаем по-високия рекламен разход, но и достигнахме до най-успешния месец откъм оборот за клиента.

През 2022 г. бяхме заложили като цели много по-високи числа и успешно генерирахме:

Месечен оборот октомври: 48 038 лв.
Месечен оборот ноември: 80 941 лв.
Месечен оборот декември: 100 111 лв., при MR – 6,4%
ROAS = 15

Декември месец беше най-успешният месец на клиента за онлайн магазина. 

Сравнение с декември 2021 г.

Сравнение с декември 2020 г.

PVhcBT2yPh Vr1lvu3h9kDqWzJpCHB eSRosGtW1bojxQ0BIn0 VlMPVjrY0mXcsR5U3FLsQa64y4UznTpiLuzIKZyj1s04R8mujCVENZjsFHVRdKABSPv5eor9NPUhRbMAhgQoeQ3eURaIROZP8u6hCNpGOSLrHq YkOeDpLn9aKKbHfDHWdJBR5wNvVQ

4-те основни стъпки, през които преминахме:

  • Направихме подробен анализ на резултатите от предишни години
  • Поставихме целите, изцяло базирани на статистика и числа (вместо на нереалистични обещания и мечти)
  • Адаптиране на рекламния разходи, спрямо планирания съвместно с клиента бюджет;
  • Увеличихме броя на рекламите в Google Ads и Facebook;
  • Преразгледахме и разширихме рекламната стратегия;
  • Разширихме рекламната фуния;

Анализ и дефиниране на проблеми 

Проблеми/Трудности

  • Стратегията за кампаниите и рекламните активности са изградени от бранд екипа на клиента, ние трябваше да се съобразим с тях и да направим така, че да продават.
  • Конкуренцията през декември беше много засилена;
  • Трафикът и рекламите бяха по-скъпи, заради множеството рекламни предложения от различни бизнеси;

Цели: 90 000 лв. месечен оборот. Постигнахме 100 111 лв. месечен оборот.

Рекламна стратегия

Стратегии, които приложихме

Спрямо дефинираните таргет групи, които проявяват най-висок интерес към продуктите на клиента, избрахме да използваме Facebook & Google Ads като рекламни канали. Изпълнихме следните стъпки: 

  • Обхванахме всички основни категории от сайта, за които отчитаме възвращаемост и с тях направихме агажиращи и привличащи кампании.
  • Обхванахме цялата рекламна фуния (топла, студена, гореща аудитория).
  • Във Facebook използвахме различни кампании, така че да покрием всички таргет групи.
  • В Google използвахме разнообразни кампании, като включихме реклами за основните категории от сайта и за всички страници от онлайн магазина. 

Добри практики, които приложихме

  • Насоченост към най-продаващите категории в сайта;
  • Реклами, насочени към buyer персоната;
  • Промоции, отговарящи на търсенето за сезона;
  • Промоции на нови, тепърва излизащи на пазара продукти (уникални и различни, които не се предлагат от други бизнеси)

Други съвети, които дадохме

Когато планирахме месеца, направихме подробен анализ на текущото състояние и дадохме съвет да ни бъде отпуснат по-висок рекламен бюджет, с който да създадем по-голям брой кампании и да достигнем до по-голям процент от потенциалните клиенти на бизнеса. 

Резултати

Стартирахме съвместната си работа по проекта на клиента през месец октомври 2020 г., като успяхме да пуснем рекламите още в същия месец. По-долу ще направим сравнение в резултатите ни за последното тримесечие от всяка година, в която сме работили за клиента – 2020, 2021, 2022 г. 

Какво направихме през октомври, ноември и декември 2020 г. (месец 1, месец 2, месец 3):

  • оборот – 40 000-50 000 лв./месечно;
  • брой поръчки – 250 – 300 месечно;

Оборотът на клиента за предходните месеци (юли, август и септември), в които не е работил с нас, е близо 30 000 лв./месечно, при около 200-250 брой поръчки. 

hbLrUsAUI7AtbSmAD2rgJLUb1Rms16iiLI5Uyx la1IkoSDl7U GDLWbznIAQOyofvHs2Bdsfj75dgXukQ58piYNk OaQFfGJflggreu1 PeuYIARiGTt F9g3rKGBqTVKVWUtokEm xNmxGk3KlSwsLDOq7DnRzO FpNgrdVt2yRaXza erm kWzf5lbg
MIF74k9oAnc6ftoec7 4UWR4vv4 gVd cvbPD98rNCtfc5pE sdONw52fV8mk29MHWduTOJRctzcGEgCsMZgCJ3WDfn7IMi4 p2wuvmgrL CcVVrtYo70rg8
nquYm4c1tMlYPy lrVx77fwktHLbgGS O2qUbwAu8TeGjpY0TThEIaZBKltBVEzlSBiDCXL3eEu3a4EZ7S 4D0od6T Jf57ePbL3VGX8SyYlL3oIhIFkGhh0bNx o4TUYx10mR3j2KNGa8TGD0kEzV7fQ6KUeH1RcFypuvz8aiVABQYWgoZ4P 2TICDsFQ

Какво направихме през октомври, ноември и декември 2021 г.: 

  • оборот – 45 000-84 000 лв./месечно;
4BQNAPMBv8io6yHL9PQrkJk1P6nCzMnDkEYQiqVZ8Sb 0YwSa5eJ Ntvw
A6MdtYxwFUopyWyKgdlYCiadMqRp9AvUye6A QQ41 yGdcDnUGpMZpBzUuoGcBNd qZDynxIbnrhwFidX9xkwVZ7n1mlRg94Z0FAMqOJJyt9ZYUwbJWY
w8Svu3m39Ywhv8RxiTxFsLeQoCovGurx1u7bzhebcmtf 1FTmf0gvsE8cGvn zZwAdIyxd5syNaqL2 WY8Nf1qWzIy0U vGAWLRt9t89Qtzli4IyDyXwhStcQXZBPUfvyiLJcTLWQfOJClB2vVS4QxZdanE1Q07SUZYihd3YkPNAPhDIe3w8 16JdT1VcQ

Какво направихме през октомври, ноември и декември 2022 г.:

  • оборот – 48 038-100 111 лв./месечно;
WYBvUZTlnU2uKfHwGoHzlcv5B1Hj0wcOmO3Q66BWQH72A08h428yMDZXcz2bsn8VdD2yBHr11YoaNFDoJvgIdeqavtF LzKC28TzDVqDXREYj YoSgjaqEOXTABCrqGXdyrU 0 eD8klB YD4bnQ6F1U1XE0gY2GhP6cDPg4Tl2setrbPuicPbZJfKCA
oc6cA0fyTCnQ3NuUn4ioeYtLn N NJD5OxWvBwQPf3DedhSbg 4jaDCgpzu9JxOoKu2Zf3ubrVTAeLdeGiqMPOm0FXImIbhEhQbMBNIltFjrQ8XOLsuBMeFp j7O80kIyRj8UqHf
e8y vyiC45I ymS3AKekcRl6OoFzrXj 58WnFyp8wPXuKWbmcEpFAuc QeUpsi3yN04 Np9sxcVOd5f wrAQf91GWlsZUwLWwCeIj7v xUDTTe8QOJ1Dtqi7hHKMz5TV k0hzXLBEecPC5S0E9E0aMIVGEtKb4VerSzJgreYDfMUfd9Wnev7UL2TblEKw

Вижте още постигнати резултати от нас:

  1. Как помогнахме на онлайн магазин да се превърне в пазарен лидер №1 в спорт и хоби индустрията?
  2. 200% ръст в поръчките за четири месеца? Подробна стратегия за успех
  3. Как постигнахме 120% ръст в онлайн продажбите за няколко месеца и как успешно да комбинираме Facebook & Google Ads?

Заключение

Клиентът ни имаше изградена мрежа от физически обекти, когато започнахме съвместна работа и вече беше познат за част от потенциалните си клиенти. Създаването на онлайн магазин обаче, както и развиването му до обороти, които напълно покриват заложените цели, не е никак лесна задача. В работата си през последните две години, ние постоянно оптимизирахме кампаниите, тествахме различни подходи и предлагахме нови стратегии. Това ни помогна през декември 2022 г. да надхвърлим заложения таргет и да достигнем до 100 000 лв. месечен оборот. Ако и вие търсите екип, който има нужната експертиза и опит в управление на големи рекламни бюджети и в развитието на големи онлайн магазини, не се колебайте и се свържете с нас ТУК

    • logo
    • logo

      Работим с Digital Expert вече над година и съм доволен от съвместната ни работа. Екипът им работи бързо, отговаря на въпроси, когато имам такива и ми спестява много време в организирането и провеждането на голям брой рекламни кампании. Управлението на големи бюджети за тях е ежедневие.

    • logo

      Заедно с Digital Sales Expert успяхме да изградим цялостна концепция за повишаване разпознаваемостта на дейността DHL ESS сред таргетирана група от софтуерни специалисти. Радваме се, че общите ни усилия доведоха до желаните от нас резултати в предизвикателен и сложен проект като нашия.

    • logo
    • logo

      Рядко се среща екип с истинско разбиране за електронна търговия. Затова, когато започнахме да работим заедно, знаех, че ще постигнем успех, но това, което постигнахме, беше отвъд очакванията ми. Над 8 пъти увеличение на оборота за 5 месеца.

    • logo

      С екип от усмихнати хора с професионално отношение се работи бързо и лесно. Изцяло се доверих на Digital Expert да управляват бюджета ни за реклама. Това ни спести много време в организирането на много рекламни кампании и управлението на големи бюджети.