Какви стратегии използвахме за онлайн магазин за вино и алкохол, в рамките на 2 години
Днешното кейс стъди е посветено на наш клиент – онлайн магазин за бързооборотни стоки. Клиентът ни има най-голямата верига от специализирани физически магазини за този тип стоки. Логистичната им мрежа им позволява да имат изключително бърза и гъвкава доставка в цяла България.
В период от 12 години клиентът ни развива физическа мрежа и бранда си, като на 31.03.2020 г. стартира и собствения си онлайн магазин. Екипът на Digital Expert започна работа с клиента през октомври 2020 г.
Какво беше състоянието на бизнеса преди да започне работа с нас?
Преди да започнем работа по проекта, направихме подробен анализ на всички рекламни канали, както и на целия уебсайт на клиента. Резултатите от анализа показаха, че има множество пропуски – липса на ясно изградена фуния, неправилно настроен ретаргетинг, неправилно насочен бюджет и пропуски на ниво тракинг. Дигиталното присъствие на компанията също не беше изградено професионално – дизайнът не беше консистентен, комуникацията с потребителите също не беше ясно дефинирана.
Когато екипът ни започнахме работа по проекта, това бяха едни от първите ни задачи – да изчистим тези пропуски, за да можем в последствие да развиваме и надграждаме резултатите, стъпвайки на стабилна основа. Основната ни задача беше да сме отговорни за продажбите, разпределението на рекламния бюджет, стартирането и оптимизирането на рекламните стратегии и кампании във всички канали.
Какви бяха предизвикателствата за бизнеса?
- Компанията имаше ограничение в бюджета за реклама, съответно ние бяхме ограничени в генерирането на по-високи обороти;
- През 2022 г. се наблюдаваше спад в органичния и директния трафик, спрямо предходната 2021 г.;
- Брандът имаше изградена визия за кампании, към която стриктно трябваше да се придържаме;
Каква беше целта, която си поставихме?
Основната цел, която си поставихме, беше да разширим базата от кампании, с цел увеличение на оборота. За целта беше нужно да вдигнем бюджета за реклама. Повишихме го с 65% и създадохме стратегия, с която успяхме не само да оправдаем по-високия рекламен разход, но и достигнахме до най-успешния месец откъм оборот за клиента.
През 2022 г. бяхме заложили като цели много по-високи числа и успешно генерирахме:
Месечен оборот октомври: 48 038 лв.
Месечен оборот ноември: 80 941 лв.
Месечен оборот декември: 100 111 лв., при MR – 6,4%
ROAS = 15
Декември месец беше най-успешният месец на клиента за онлайн магазина.
Сравнение с декември 2021 г.
Сравнение с декември 2020 г.
4-те основни стъпки, през които преминахме:
- Направихме подробен анализ на резултатите от предишни години
- Поставихме целите, изцяло базирани на статистика и числа (вместо на нереалистични обещания и мечти)
- Адаптиране на рекламния разходи, спрямо планирания съвместно с клиента бюджет;
- Увеличихме броя на рекламите в Google Ads и Facebook;
- Преразгледахме и разширихме рекламната стратегия;
- Разширихме рекламната фуния;
Анализ и дефиниране на проблеми
Проблеми/Трудности
- Стратегията за кампаниите и рекламните активности са изградени от бранд екипа на клиента, ние трябваше да се съобразим с тях и да направим така, че да продават.
- Конкуренцията през декември беше много засилена;
- Трафикът и рекламите бяха по-скъпи, заради множеството рекламни предложения от различни бизнеси;
Цели: 90 000 лв. месечен оборот. Постигнахме 100 111 лв. месечен оборот.
Рекламна стратегия
Спрямо дефинираните таргет групи, които проявяват най-висок интерес към продуктите на клиента, избрахме да използваме Facebook & Google Ads като рекламни канали. Изпълнихме следните стъпки:
- Обхванахме всички основни категории от сайта, за които отчитаме възвращаемост и с тях направихме агажиращи и привличащи кампании.
- Обхванахме цялата рекламна фуния (топла, студена, гореща аудитория).
- Във Facebook използвахме различни кампании, така че да покрием всички таргет групи.
- В Google използвахме разнообразни кампании, като включихме реклами за основните категории от сайта и за всички страници от онлайн магазина.
Добри практики, които приложихме
- Насоченост към най-продаващите категории в сайта;
- Реклами, насочени към buyer персоната;
- Промоции, отговарящи на търсенето за сезона;
- Промоции на нови, тепърва излизащи на пазара продукти (уникални и различни, които не се предлагат от други бизнеси)
Други съвети, които дадохме
Когато планирахме месеца, направихме подробен анализ на текущото състояние и дадохме съвет да ни бъде отпуснат по-висок рекламен бюджет, с който да създадем по-голям брой кампании и да достигнем до по-голям процент от потенциалните клиенти на бизнеса.
Резултати
Стартирахме съвместната си работа по проекта на клиента през месец октомври 2020 г., като успяхме да пуснем рекламите още в същия месец. По-долу ще направим сравнение в резултатите ни за последното тримесечие от всяка година, в която сме работили за клиента – 2020, 2021, 2022 г.
Какво направихме през октомври, ноември и декември 2020 г. (месец 1, месец 2, месец 3):
- оборот – 40 000-50 000 лв./месечно;
- брой поръчки – 250 – 300 месечно;
Оборотът на клиента за предходните месеци (юли, август и септември), в които не е работил с нас, е близо 30 000 лв./месечно, при около 200-250 брой поръчки.
Какво направихме през октомври, ноември и декември 2021 г.:
- оборот – 45 000-84 000 лв./месечно;
Какво направихме през октомври, ноември и декември 2022 г.:
- оборот – 48 038-100 111 лв./месечно;
Вижте още постигнати резултати от нас:
- Как помогнахме на онлайн магазин да се превърне в пазарен лидер №1 в спорт и хоби индустрията?
- 200% ръст в поръчките за четири месеца? Подробна стратегия за успех
- Как постигнахме 120% ръст в онлайн продажбите за няколко месеца и как успешно да комбинираме Facebook & Google Ads?
Заключение
Клиентът ни имаше изградена мрежа от физически обекти, когато започнахме съвместна работа и вече беше познат за част от потенциалните си клиенти. Създаването на онлайн магазин обаче, както и развиването му до обороти, които напълно покриват заложените цели, не е никак лесна задача. В работата си през последните две години, ние постоянно оптимизирахме кампаниите, тествахме различни подходи и предлагахме нови стратегии. Това ни помогна през декември 2022 г. да надхвърлим заложения таргет и да достигнем до 100 000 лв. месечен оборот. Ако и вие търсите екип, който има нужната експертиза и опит в управление на големи рекламни бюджети и в развитието на големи онлайн магазини, не се колебайте и се свържете с нас ТУК.