Когато онлайн магазинът ви е в силно конкурентна среда, е много възможно да не успеете да постигнете достатъчно добро позициониране на пазара. Това води до по-ниска познаваемост и по-ниско потребление на продуктите ви. Ако ви звучи познато, продължавайте да четете.

Екипът ни има опит с магазини в различни сектори и индустрии и това ни помага да проследяваме развитието и работещите тенденции за всяка ниша. В днешното ни Case Study ще ви запознаем с процеса ни за повишаване на продажбите и за подобряване на стойността на възвръщаемост от реклами в сектора за мебели и обзавеждане.

Основна цел:

Увеличаване на броя продажби и подобряване на възвръщаемостта от рекламните кампании

Основни предизвикателства:

  • Всичко пробвано от клиента досега, не е давало желаните резултати
  • Липса на ефективни ретаргетинг кампании
  • Нужда от бързи резултати

Трудностите:

Когато този клиент се свърза с нас, той изглеждаше напълно отчаян, защото вече беше вложил и изразходвал 6-цифрена сума за провеждането на рекламни кампании, с почти никаква възвръщаемост.

До момента киентът е работил с външа агенция, както и с ин-хаус екип, като са изпробвали различни методи и канали, но без резултат.

След като вече положението е силно рисково, те решават да се свържат с нас по препоръка на друг наш доволен клиент, за чиито резултати можете да прочетете тук.

Още преди да стартираме, целите ни бяха ясни – трябваше да постигнем бързи резултати и поне 2.5х ROAS в рамките на първите 3 месеца, за да може да стабилизираме положението на клиента.

За нас беше ясно, че поемаме голямо предизвикателство и именно това беше основната ни мотивация.

Бизнесът на клиента е търговия с мебели и обзавеждане, което е специфична ниша, изискваща предишен опит и ясна стратегия.

Преди да започнем работа:

Както винаги, стартирахме с детайлен анализ и одит на всичко, което беше правено до момента. Целта ни беше да открием пропуските, които не са позволявали да се скалират кампаниите и да се увеличат продажбите. И разбира се, подробният ни анализ, ни показа огромни грешки, които често биват допускани.

Анализ

В резултат на подробния одит, открихме няколко основни проблема:

  • Липсваше ефективно структурирана и работеща ретаргетинг кампания
  • Бяха използвани много малки аудитории (под 50,000-100,00 души), което не позволяваше на алгоритъма да разгърне пълния си потенциал
  • Не бяха използвани Dynamic Ads и Collection Ads
  • Липсваше добре организиран продуктов каталог  

Веднага щом финализирахме репорта, за нас беше ясно какво трябва да предприемем като следващи действия, за да постигнем таргетите и очакванията на клиента.

Рекламна стратегия

Резултатите от подробния одит винаги са красноречиви – трябваше да организираме каталога, да създадем нови кампании с по-широка аудитория в TOF, да включим Dynamic Ads и Collection Ads и да създадем релевантни ретаргетинг кампании.

От предишния ни опит в областта на онлайн търговията с мебели и аксесоари за дома, знаехме, че 80% от добрите резултати се дължат на добре изградена рекламна фуния и на разнообразието от релевантни продукти, които могат да предложат именно Collection Ads и Dynamic Ads.

Кои са основните елементи от стратегията, които ни помогнаха за постигането на заложените цели?:

  • Създадохме Collection Ads и Dynamic Ads
  • Добавихме изключително значимите MOF и BOF ретаргетинг кампании
  • Осъществявахме ежедневен мониторинг, с който следяхме дали всичко се движи по план

Резултати

В рамките на първите 3 месеца успяхме да генерираме над 3 пъти възвръщаемост на разхода за реклама (3.2x ROAS), или 220% ръст над резултатите в акаунта преди да започнем работа. В рамките на следващите месеци, успяхме да увеличим още повече ROAS-a, като в момента средният ROAS от всички активни кампании е 4.7х.  

Успяхме да генерираме изключително качествен трафик към сайта, с което Conversion Rate-a се увеличи от 1.2% на 3.5% и това се отрази пряко на увеличаването на оборота и броя поръчки.

За статистиката, средния % CTR (Click Through Rate) нарастна от 1% на 4% средно за акаунта, като успяхме да намалим цената за клик с повече от 7 пъти!

    Заключение

    За постигането на толкова бързи и добри резултати са нужни няколко неща:

    • Много добра и редовна комункация с клиента с взимане на важни решения в кратък срок и подаване на нужната информация към нашите опитни и супер експедитивни Account manager-и.
    • Много добър криейтив екип, който изготвя възможно най-грабващите визии и текстове, които са съобразени със стилистиката на бранда и поставените цели
    • И настина страхотен PPC екип от експерти, които знаят как да анализират, имат стратегическо, бизнес и маркетингово мислене, познават в детайли техническите възможности на платформите и винаги откриват подводните камъни, които нарушават  ефективността на кампаниите.

    Гарантираме, че акаунт мениджърите ни са страхотни и винаги ще получите редовни отчети и пълноценна информация, в приятелски диалог. Криейтив екипа ни и PPC експертите ни също ще ви изненадат с резултати и работа по всяка задача в рамките на 24 часа. Ще получите голям брой експерти, които с фокус се грижат за успеха ви. Защото наша основна ценност е, преди всичко да бъдем ваши партньори. Можете да се свържете с нас чрез нашата контактна форма тук. Очакваме ви!