Рецепта за 27х Roas на онлайн магазин

В днешното Case Study ще разгледаме стратегията и рекламните кампании, които създадохме за наш дългосрочен клиент – добре познат и наложен онлайн магазин за риболов. Основната цел на кампаниите ни беше да увеличим оборота на магазина и да постигнем по-висока възвръщаемост от инвестициите в реклами.    

Смело можем да кажем, че днешният материал е ефективна рецепта, с която постигнахме 27x ROAS, така че ако имате онлайн магазин и се стремите към подобни резултати, можете да разгледате практическия ни опит и да заимствате похватите на експертите ни. Като краен резултат, екипът ни анализира 80% по-висок оборот за периода на кампаниите, само с 16% увеличение на рекламния разход. 

Числата 

Нека преди всичко обсъдим числата: 

  • През месец април 2021г. оборотът на онлайн магазинът е 128.000лв., като инвестирания рекламен разход за същия период е 6452лв.  
  • През месец септември, същата година, успяхме да генерираме 210.000лв. месечен оборот, като рекламния разход беше повишен на 7715лв. 

За генерирането на тези резултати използвахме всеобхватните си знания в различни маркетинг направления и решихме да обновим стратегията, за да пасва на настоящите нужди на клиента.

roas 04 1
Case Study: Рецепта за 27х ROAS - Как успешно увеличихме оборота на онлайн магазин за риболов с 80% 3

Как го постигнахме  

  1. Промяна на таргет групите

Преди всяко едно действие, екипът ни винаги прави анализ, за да можем да се възползваме максимално от събраните до момента данни и да базираме стратегията си на досегашните ефективни и неефективни процеси. 

Когато за първи път анализирахме текущите таргет аудитории, установихме, че брандът е тясно насочен към рибари. Отделихме две седмици единствено за анализ на аудиториите и търсене на нови подходящи демографски групи, с които да увеличим общия брой потребители, пред които да се показват рекламите ни. 

Тази стъпка встрани спомогна да изменим цялостната концепция на бранда. В новата ни стратегия заложихме насочване на рекламните кампании към още няколко демографски групи. За да останем максимално консистентни ще ви споделим два примера:  

  • Пример 1: Ловците в България са около 150 000 души към 2017-та година. Това, което ние направихме, е именно да вкараме тази демографска група към нашата таргетирана аудитория.
  • Пример 2: Започнахме да таргетираме хора с предстоящи рожденни дни в рибарската/ловната ниша.
  1. SEO оптимизация 

При създадената от нас стратегия, бяхме заложили оптимизация на електронния магазин като се съобразихме с новостите, които трябваше да се интегрират своевременно. За да обясним накратко какво представлява оптимизацията, ще разгледаме нейните основни съставни елементи:

  • Анализ на ключови думи – Тук включваме детайлен подбор, анализ и избор на подходящи ключови думи за всяка продуктова, категорийна или целева страница. 
  • On-page SEO – Тук преминахме през отделните етапи, които гарантират, че всичко в онлайн магазина като дизайн, настройка и текст, е създадено съобразно оптимизацията и работи по желания от нас начин.   
  • Off-page SEO – Изградихме стабилна линк билдинг стратегия, за да подобрим резултатите в SERP (Search Engine Result Page – страница с резултатите след съответното търсене). Наличието на качествени линкове от авторитетни сайтове е само част от цялостната off-page оптимизация. Освен набавянето им, е важно онлайн магазинът да има професионално изградено присъствие в социалните мрежи. 

С изпълнената от нас SEO оптимизация успяхме да увеличим оборота от органичен трафик с над 50% – от 40.000лв. през април до над 60.000лв. през септември.

  1. Email маркетинг 

Друг важен процес, който внедрихме в обновената ни стратегия беше избора на още един допълнителен канал за комуникация – именно имейл маркетинга. Както вероятно повечето от вас знаят, този маркетинг канал е изключително ценово достъпен, тъй като разходите, свързани с него включват единствено заплащане на съответния имейл маркетинг инструмент за изпращане на съобщенията и заплащане за създаването на стратегия с теми, последователности, аудитории, текст и визуализации. В имейл маркетинга не е нужно да се отделя специфичен рекламен бюджет, а в същото време в световен мащаб е един от най-добрите канали за достигане до затоплена аудитория и увеличаване на печалбата, без инвестиция в рекламни бюджети.  

Решихме да стартираме e-mail маркетинг за клиента, като подберем специфични намаления, промоции и промокодове, които са релевантни на аудиторията ни от клиенти. Така имейл маркетингът ни е генерирал продажби за над 22.000лв. до този момент и е асистирал за поръчки на стойност над 36.000лв.

  1. Създадохме TOF/MOF/BOF рекламна фуния

Ако не работите в маркетинг индустрията, то може би акронимите TOF, MOF и BOF не са ви познати, но ще ги разгледаме накратко, така че да ги изясним предварително. Най-общо казано TOF се отнася до горната част на фунията, MOF се отнася до средата на фунията, а BOF се отнася до дъното на фунията. Ако за момента не ви е ясно, какво визираме, то вижте кратките определения по-долу: 

  • Маркетинг фуния – Фунията е процесът, през който вашият клиент преминава преди да направи покупка. Процесът включва етапи на осъзнаване, обмисляне и накрая вземане на решение. Като професионалисти, екипът ни винаги създава  съдържание и реклами, които да достигат до потенциалните ви клиенти по време на всеки етап от процеса на вземане на решения.
  • TOF – Началото на фунията е мястото, където винаги трябва да търсите по-голяма аудитория, тъй като с всеки следващ етап на фунията, тя ще се смалява.  За да постигнете възможно най-много реализации през фунията е нужно да вкарате максимално голям трафик от студени аудитории в тази част от фунията. 
  • MOF – Това е средата на фунията. Тук клиентът достига фазата на разглеждане. Имайте предвид, че реализациите могат да се случат по всяко време през цялата фуния, но това е мястото, където трябва да започнете да се насочвате към по-топли и заинтересовани аудитории. Типът съдържание, което обикновено се представя добре на този етап от фунията, може да включва кампания за преобразуване, при която изпращате тези, които се интересуват от вашия продукт, към фуния на целевата страница с пиксел за проследяване на трафика през нея. Тази информация е изключително важна, за да създадете прецизно последната част от фунията – BOF. 
  • BOF – Долната част на фунията е мястото, където ще пренасочвате най-силно заинтересованите си аудитории, които не са извършили реализация и не са станали ваши клиенти по-рано. Важно е да промените офертата/креативното послание в тези реклами, тъй като показването на една и съща реклама отново и отново неизбежно ще раздразни клиента ви и ще доведе до ниски проценти на реализация. Често рекламата с по-директни и кратки послания работи добре за подобен тип аудитория.

За целите на кампанията на риболовния онлайн магазин изградихме ТОФ/МОФ/БОФ фуния, като разпределихме бюджета по следния начин – 70/20/10%. 

Избрахме именно такова съотношение на бюджета, защото по този начин винаги ще можем да достигаме до голям брой студена аудитория, която все още не е изхабена. При разпределение от 70% за студени аудитории и 30% за ремаркетинг се подсигуряваме, че ще можем да захраним адекватно MOF и BOF с нова аудитория и рекламите няма да се показват само пред една и съща аудитория. 

  1. Увеличихме плавно рекламния бюджет 

По време на кампаниите създадохме плавно увеличаване на рекламния бюджет с 16%, тъй като искахме да сме сигурни, че промяната в бюджета няма да се отрази на резултатите от текущите кампании. При работещи и ефективни рекламни кампании винаги препоръчваме да бъдете внимателни и да повишавате дневния и месечния рекламен бюджет по-консервативно.   

    Заключение

    След свършената работа и отчитането на 27 х ROAS и 80% по-висок оборот клиентът ни беше приятно изненадан и разбира се – доволен. Вярваме, че добрите резултати са съвкупност от знанията на екипа ни в множество области, комбинирани със задълбочен анализ и стратегическо мислене. Ако искате и вие да поверите магазина си на дигитална маркетинг агенция с доказани експерти, не се колебайте да се свържете с Digital Expert. Винаги при работа с клиент ние разглеждаме бизнеса му като партньори, които търсят най-ефективните начини за растеж и развитие! На разположение сме и за вашите въпроси!