Започнахме работа с онлайн ритейлър за дрехи, аксесоари и козметика, който променяше стратегията си и мениджърите решаваха кои продукти да продават онлайн и към кои потребители да насочат рекламните си бюджети.

В тази ситуация имахме недостатъчни и намаляващи приходи и ниска възвръщаемост. Времето, прекарано на сайта и conversion rate също бяха проблемни. 

Търсехме едновременно бързо решение на проблема с продажбите и нова стратегия за онлайн продажби.

Нашият подход

След експертен анализ на различни сегменти, направихме хипотези за бестселъри и главни аудитории, които да тестваме. 

Заради силата на визуалното представяне, важно за категорията дрехи, а и заради ценовата ефективност, за тестовия период заложихме основно на Facebook. Като допълнителен канал избрахме Google Ads реклама. 

Final DSE blog Case
Case Study: Нова стратегия за онлайн продажби с бързи и устойчиви резултати 3

Какво направихме?

Започнахме с двойно увеличение на бюджета, за да тестваме бързо в повече кампании хипотезите ни. 

Организирахме поредица от тестове на конкретни артикули, продуктови линии и категории. 

За нас, като експерти в управлението на онлайн продажбите, дефинирането на правилните аудитории на всеки етап от продажбената фуния е ключов фактор за успех. След подробен анализ и брейнсторминг, създадохме и тествахме аудитории, които до този момент не бяха използвани. Приложихме всички подходящи методи за таргетиране – lookalike, detailed и broad таргетинг в началото на фунията и съответно custom аудитории в средната и долната част. 

Като цяло запазихме broad таргетирането за по-късен етап, когато пикселът ще бъде обучен да намира по-лесно и на по-ниска цена “правилните” потребители. 

Тествахме и нови продажбени фунии, включващи страници от блога, Youtube канала, реклами на бестселъри и др., за привличане на “правилните” потенциални потребители.   

В тестовия етап използвахме Single Image, както и динамични реклами, които показаха много добри резултати в средната част на фунията.

Какво постигнахме?

През първия месец постигнахме: 

  • Ръст на приходите + 90%
  • Ръст на възвръщаемостта + 20 %
  • Време прекарано на сайта +10%
  • Ecomm CR% + 160% 

Какво предстои?

На този етап тествахме и валидирахме кои продуктови категории трябва да са представени в онлайн магазина и значително увеличихме и стабилизирахме CR%. 

Предстои да се фокусираме върху привличане на по-широк кръг нови потенциални клиенти с: 

  • Тестове на нови и креативни фунии. 
  • Използването на нови студени аудитории, създадени с lookalike (широки нива на подобие) и detailed таргетиране. 
  • Кампании за бестселъри, нови тренди продукти или силни промо предложения.

Създадохме каталог и предстои да видим и резултатите от рекламите на най-популярни брандове и продукти от каталога към студена аудитория. 

Искаш да направиш онлайн магазина си по-печеливш и успешен?

Заяви безплатно услугата “Експертна рекламна стратегия” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече!