Започнахме работа с онлайн ритейлър за дрехи, аксесоари и козметика, който променяше стратегията си и мениджърите решаваха кои продукти да продават онлайн и към кои потребители да насочат рекламните си бюджети.
В тази ситуация имахме недостатъчни и намаляващи приходи и ниска възвръщаемост. Времето, прекарано на сайта и conversion rate също бяха проблемни.
Търсехме едновременно бързо решение на проблема с продажбите и нова стратегия за онлайн продажби.
Нашият подход
След експертен анализ на различни сегменти, направихме хипотези за бестселъри и главни аудитории, които да тестваме.
Заради силата на визуалното представяне, важно за категорията дрехи, а и заради ценовата ефективност, за тестовия период заложихме основно на Facebook. Като допълнителен канал избрахме Google Ads реклама.

Какво направихме?
Започнахме с двойно увеличение на бюджета, за да тестваме бързо в повече кампании хипотезите ни.
Организирахме поредица от тестове на конкретни артикули, продуктови линии и категории.
За нас, като експерти в управлението на онлайн продажбите, дефинирането на правилните аудитории на всеки етап от продажбената фуния е ключов фактор за успех. След подробен анализ и брейнсторминг, създадохме и тествахме аудитории, които до този момент не бяха използвани. Приложихме всички подходящи методи за таргетиране – lookalike, detailed и broad таргетинг в началото на фунията и съответно custom аудитории в средната и долната част.
Като цяло запазихме broad таргетирането за по-късен етап, когато пикселът ще бъде обучен да намира по-лесно и на по-ниска цена “правилните” потребители.
Тествахме и нови продажбени фунии, включващи страници от блога, Youtube канала, реклами на бестселъри и др., за привличане на “правилните” потенциални потребители.
В тестовия етап използвахме Single Image, както и динамични реклами, които показаха много добри резултати в средната част на фунията.
Какво постигнахме?
През първия месец постигнахме:
- Ръст на приходите + 90%
- Ръст на възвръщаемостта + 20 %
- Време прекарано на сайта +10%
- Ecomm CR% + 160%
Какво предстои?
На този етап тествахме и валидирахме кои продуктови категории трябва да са представени в онлайн магазина и значително увеличихме и стабилизирахме CR%.
Предстои да се фокусираме върху привличане на по-широк кръг нови потенциални клиенти с:
- Тестове на нови и креативни фунии.
- Използването на нови студени аудитории, създадени с lookalike (широки нива на подобие) и detailed таргетиране.
- Кампании за бестселъри, нови тренди продукти или силни промо предложения.
Създадохме каталог и предстои да видим и резултатите от рекламите на най-популярни брандове и продукти от каталога към студена аудитория.