В тази статия ще споделим точната статистика и какво ни беше необходимо, за да увеличим продажбите на онлайн магазин за козметика от 34 000 лева, до 74 000 лева на месец.

Постигнахме това за едва първите 8 месеца съвместна работа.

Ще ви разкажем какво донесе резултати, нашата подготовка, планиране, основните стъпки, които предприехме, и ключови стратегии, които сме използвали, за да се случи това.

screen shot 2022 03 14 at 8.42.31
Case Study: Как постигнахме 120% ръст в онлайн продажбите и 74 000 лева месечен оборот? 6

Предизвикателство

  •  Клиентът ни беше достигнал до момент, в който изглеждаше, че е достигнал максималния си обем от продажби, което не му позволяваше да развие пълния потенциал на бизнеса си.

Цели

  • 50% ръст на продажбите за първите 6 месеца
  • Намаляване на средната цена за поръчка (СРА)
  • Увеличаване на възвръщаемостта от рекламния разход (ROAS)

Стратегия

  • Детайлен одит на рекламните акаунти и анализ на възможността за подобряване на Conversion Rate, чрез оптимизиране на продуктовите страници в сайта
  • Оптимизиране и надграждане на продажбените фунии
  • Добавяне на нови кампании с висока възвръщаемост
  • Анализиране и съдействие за отстраняване на грешките и пропуските от продуктовия каталог и динамичния фийд
  • Ежедневно оптимизиране и A/B тестове  

Старт на проекта

За периода 01.04.2021 г. – 30.04.2021 г.:

  • Генериран оборот за месеца – 33 855 лв.
  • Брой поръчки – 1099
  • Средни данни за периода:
    • Дневен оборот – 1128 лв
    • Брой поръчки на ден – 36
    • ROAS – 5.6

Стъпка 1: Избрахме каналите

  • След като направихме задълбочен анализ, решихме, че ще постигнем най-добри резултати, като комбинираме двата канала Facebook & Google Ads.

Стъпка 2: Създадохме подходяща структура на акаунтите

  • TOF – кампании за широка аудитория, която никога не е взаимодейства със сайта или бранда на клиента;
  • MOF – кампании за потребители, които вече са виждали бранда и са взаимодействали с него;
  • BOF – потребители, които вече са добавили продукти в кошницата.
  • Loyalty – кампании за потребители, които вече са пазарували

Сегментирахме топлите аудитории (MOF & BOF) по дни: 

  • 2 дни
  • 7 дни
  • 14 дни
  • 30 дни
  • 180 дни
  • 360 дни

Това ни позволи да таргетираме подходящи реклами в зависимост от фазата, в която се намира клиентът.

Стъпка 3: Стратегия, насочена към различните TOF аудитории 

За Facebook:

  • Тествахме различни аудитории – широки аудитории; аудитории, базирани на конкретни интереси; lookalike аудитории и др. 
  • Тествахме различни кампании за всяка от аудиториите, рекламни криейтиви, текстове, СТА и др.
  • Използвахме динамичен продуктов каталог, карусели, видеа и др.

За Google:

  • Използвахме Google Search Network & Google Display Network
  • Внимателно подбрахме ключови думи с висока стойност, както и негативни ключови думи, които не конвертират добре и “изяждат” от бюджета
  • Използвахме RDSA, RLSA, Display и Dynamic Remarketing кампании
  • Добавихме и актуализирахме всички възможни Extensions
WovJ YXCZoogZnvDlA5fadXrRryWtCzoKlDhVWDNlRiJhS8WbYYQLU0SrruuZFl0vFTIOeVLxVBUPpvGF8GYWLPSrwYnmeVPD6wGUO2nEpMSKPrnXaxkp5wnZf1j6dBMx3 f tM

Стъпка 4: Ремаркетинг стратегия, насочена към микро-сегментирана топла аудитория (MOF & BOF)

  • Една от най-важните стъпки е да се структурира правилно топлата аудитория, като се изключат и съответните сегменти от нея, за да не се получава т.нар. застъпване на аудиториите (overlap)
  • Някои от най-често срещаните грешки на ниво ремаркетинг, които срещаме, са една или две големи custom аудитории, напр. Посетители на уебсайта в последните 30-60 дни. Това не позволява да се комуникира точната реклама към точната аудитория, според етапа на който се намира от вземането на решение за покупка. Ако това ви се струва трудно за разбиране – най-общо казано, е необходимо да се сегментират аудиториите на микро-категории по дни, както сме показали по-горе в Стъпка 2.
  • Стартиране и тестване на различни кампании с конкретни послания на различните сегменти. Пример:
    • 1-2 дни – Напомняме на клиентите за продукта, представяме различни USP, представяме марката, нейната мисия, пускаме няколко различни криейтива за тест
    • 3-5 дни – Започваме да предлагаме малка отстъпка, с цел финализиране на поръчка – промо код, ваучер, безплатна доставка и други
    • 5-10 дни – Увеличаваме отстъпките като последен опит да накараме клиента да конвертира, предлагаме допълнителни стимули да финализира поръчката си

Стъпка 5: Организиране на периодични промоции и кампании, съвместно с клиента

  • Организирахме различни атрактивни промоции, кампании с  безплатна доставка, ваучери, подаръци и др.;
  • Тествахме кампании с различните продуктови категории в сайта, за да разберем с кои типове продукти потребителите взаимодействат най-добре.
  • Специални предложения за лоялни клиенти и др.

Какво се случи само след 3 месеца?

79% ръст на продажбите и под 13% маркетингов разход!

KECLK2r7nPuDfafNTuHQywMS8lM1eX2sEvV29mcr gJqz1OUKnuwHX ealUL4gH6jlKGncWzLPvdI ivLdmqYsTOYnma5IlLYss94Uhefe0 GisQbSiSt

За периода 01.07.2021 г. – 31.07.2021 г.:

  • Генериран оборот – 60 797 лв.
  • Брой поръчки – 2268

Средни данни за периода:

  • Дневен оборот – 1961 лв.
  • Брой поръчки на ден – 73
  • ROAS – 8+

Дотук добре – всичко върви повече от обещаващо, ключовите метрики показваха, че сме на прав път, а резултатите не закъсняваха.

Стъпка 5: Оптимизация и надграждане
Този процес включва събиране на достатъчно информация от тестови кампании, преди да се вземат решения за пренасочване на бюджет и оптимизиране на конкретни кампании. Освен това, е необходим и ежедневен детайлен мониторинг на всички активни кампании и тяхното представяне, A/B тестове на демографски параметри, устройства и т.н.

Резултатът след 8 месеца съвместна работа?

banner 04
Case Study: Как постигнахме 120% ръст в онлайн продажбите и 74 000 лева месечен оборот? 7

118% ръст на продажбите и мисията преизпълнена!

За периода 01.12.2021 г. – 31.12.2021 г.:

  • Генериран оборот – 73 868 лв.
  • Брой поръчки – 2394

Средни данни за периода:

  • Дневен оборот – 2462 лв.
  • Брой поръчки на ден – 80
  • ROAS – 9.8

    Резултатите в момента?

    Оттогава досега успяваме да поддържаме тези резултати и да ги надграждаме поетапно и внимателно, в синхрон с очакванията на клиента. Резкият ръст оттук нататък би бил опасен и за бизнеса на нашия клиент, защото това е пряко свързано с неговата вътрешна инфраструктура, доставки, зареждане на стока, наемане на нови служители и редица други фактори.


    Важно уточнение: Когато искате да постигнете такива нива на скалиране, е важно да подготвите вътрешната структура на бизнеса Ви. Добре е да помислите дали ще Ви бъде необходим по-голям склад, ще трябва ли да наемете нови служители. Добре е да коментирате и условията на договорите си с куриерските фирми.

    Както неведнъж сме казвали, нашата супер сила е оптимизацията, а експертизата ни е доказана многократно. Използваме тези “оръжия”, за да помогнем на редица онлайн магазини да скалират бизнеса си и да се превърнат в лидери в тяхната сфера на дейност.

    Ако и Вие се стремите към по-голям успех, заявете безплатно услугата “Експертна консултация”, чрез която ще можете да се възползвате от цялото знание на екипа ни. Наистина ли се колебаете все още? Пишете ни!