Черният петък е традиционен ден в календара на всеки, независимо дали е от страната на продаващия или купуващия. Това, което се промени в последните години, е необходимостта бизнесът да се адаптира към новите нужди и да пренесе промоциите си изцяло онлайн. От една страна това улеснява клиентите, тъй като вече не им се налага да се борят за желаните стоки на място в магазина, но от друга страна, това се оказа пречка за голям брой по-малки бизнеси, които не успяха да се включат активно в намаленията онлайн.

Предизвикателства

Днес ще ви разкажем за клиент, който се намира в сферата на модата. Те са малък бизнес с онлайн магазин за дрехи и в годините на работа заедно ни приеха като част от семейството си. С наближаването на Черния петък преценихме, че с бюджета, който е заделен, не би било възможно да имаме резултатите, които постигат по-големите брандове в сферата. Затова трябваше да преминем към план Б. Проблемите, които се появяват пред бизнесите с по-нисък бюджет и с липсващ допълнителен бюджет за тези големи кампании е, че не могат да се вредят в аукциона, за да може рекламите им да се покажат, а дори и това да се случи, цената на клик е повишена, като в същото време резултатите не са гарантирани. В крайна сметка се получава така, че се заплаща повече, за по-ниски резултати.

Какви бяха целите, които искахме да постигнем:

  1. Да задържим сегашния оборот
  2. Да не надвишаваме заложения маркетингов разход
  3. Да подобрим резултатите, в случай, че това е възможно

Оказа се, че последната ни цел е напълно възможна и в следващите редове ще ви разкажем как успяхме да постигнем 58% увеличение на оборота и 50% по-нисък маркетингов разход с намален бюджет по време на Черен петък.

Анализ

Това, което трябваше да направим е да изготвим рекламна стратегия, която да обхваща не само уикенда на големите намаления, а целия месец. За тази цел направихме цялостен анализ на досегашните кампании, които са се пускали в месеци с големи намаления. В него включихме анализ на аудиториите, които сме ползвали досега, визии, текстове и послания, с които сме постигали максимални резултати. След като имахме цялата тази информация в синтезирана форма, събрана на едно място, можехме да преминем към създаване на стратегия и нейната изработка и прилагане.

Действия

  • Аудитории – Подобрихме използваните таргет групи и разширихме продажбената фуния, като добавихме нови аудитории на TOF и MOF ниво. Не само това, но и те се оказаха изключително успешни, предоставяйки ни по-ниска цена за продажба и по-висока възвращаемост. Стъпвайки на тази основа, можехме да продължим развитието на кампаниите, без притеснения.
  • Криейтиви – Подобрихме криейтивите. Сменихме визиите, които се използваха досега и посланията в тях. Забелязахме, че рекламни текстове с по-кратко съдържание привличат повече кликове, затова и заложихме на изцяло такива.
  • Различни видове кампании – Тествахме и различни видове рекламни кампании, като тествахме Collection реклама, с която успяхме да комбинираме елегантните дизайни с невероятното продуктово фолио на клиента.
  • План – Планирахме кампаниите. За да бъде работеща една машина, то всеки елемент от нея трябва да действа на правилна честота. Същото е с рекламната стратегия – за да бъде тя успешна, е необходимо всяка една кампания в нея да бъде добре планирана и приложена в правилния момент и на правилното място.
  • Намаляване на бюджета – Намалихме бюджета в точния момент. С това успяхме да постигнем сигурно задържане на сегашните резултати, а с помощта на горните точки успяхме в последствие и да ги повишим. Така резултатите, които целяхме да постигнем, бяха налице накрая.

Крайният резултат

увеличение на оборота
Case Study: 58% увеличение на оборота и 50% по-нисък маркетингов разход с намален бюджет по време на Черен петък? - Мисия възможна! 3

Бяхме изключително щастливи, когато в края на месеца успяхме да представим резултатите на клиента и да му съобщим, че сме постигнали:

  • 30% намален бюджет
  • 58% увеличение на оборота
  • 50% по-нисък маркетингов разход

Това, което съветваме всичките си клиенти, не е да се състезават с най-добрите на пазара или с най-големите бизнеси, които имат максимално високи бюджети. Напротив. Всеки бранд трябва да се сравнявате само със самия себе си и с резултатите, които е постигал на предишна база. Това е най-сигурният начин да знаете дали сте постигнали успех и дали вървите към върха.

    Заключение

    Създаването на ефективна кампания по време на Черния петък изисква, както технически познания за рекламната платформа, така и солидно аналитично мислене, чрез което маркетинг експертите да могат да преценят кои са работещите стратегии и похвати. С удоволствие можем да кажем, че постигнахме желаните таргети и успяхме да увеличим броя на потребителите, които познават бранда и вече са направили първата си поръчка.

    Ако и вие сте собственик на онлайн магазин, който не е сигурен как да се възползва от празничните дни и специалните промо кампании, с наличния му бюджет, не се притеснявайте да се свържете с нашия екип от експерти. В Digital Expert целим винаги да подхождаме като партньори и с удоволствие ще ви помогнем да разгърнете потенциала на бизнеса си.