Представяме Ви точната статистика на онлайн магазин за дамски облекла, ползващ само и единствено Facebook реклама

Случвало ли Ви се е разходът Ви за реклама да “изяжда” цялата Ви печалба? А да надхвърли общия приход? Звучи страшничко, нали… Да имаш бизнес било доходоносно – да ама не винаги!

Именно тази ужасяваща статистика ни срещна с нашия нов клиент, когото ще представим днес. Проектът е в сферата на дамското облекло – ниша с огромна конкуренция, богато разнообразие от продукти и също толкова широка аудитория. Ще запазим конфиденциалността на онлайн магазина, но пък ще можем да Ви покажем подробна му статистика.

Предизвикателствата:

  • Проект с огромна конкуренция;
  • Непознат до момента бранд;
  • Силно ограничен рекламен бюджет;
  • Нисък conversion rate на сайта.

Старт на проекта: 15.05.2020 г.

При първоначалния анализ на проекта, констатирахме следното – клиентът вече беше стартирал рекламни кампании, но те не само не носеха възвръщаемост – те генерираха реални загуби за бизнеса.

За периода 01.05.2020 г. – 14.05.2020 г.:

  • Изразходен рекламен бюджет – 538 лв;
  • Генериран оборот – 914 лв.
  • Брой поръчки – 27

Средни данни за периода:

  • Дневен оборот – 65 лв.
  • Дневен рекламен разход – 38 лв.
  • Брой поръчки на ден – 1.92
digitalexpert case study fashion facebook
Case Study: 360% ръст за два месеца? Мисията възможна + формула за успех 7

Маржът на клиента определено не надхвърля рекламния бюджет, съответно онлайн магазинът е на загуба. Тежка безизходица за проекта и лесно решение от наша страна. Чудите ли се как? Днес ще Ви представим:

Точна стратегия за онлайн магазин за дамски облекла,

без да скрием нито един детайл.

Стъпка 1: Избрахме каналите

Поради силно ограничения рекламен бюджет, решихме да използваме само Facebook.

Стъпка 2: Създадохме структура на акаунта
  • TOF – кампании за широка аудитория, която никога не е взаимодейства със сайта или бранда на клиента;
  • MOF – кампании за потребители, които вече са виждали бранда и са взаимодействали с него;
  • BOF – потребители, които вече са добавили продукти в кошницата или са поръчали.
Стъпка 3: Стратегии за оптимизиране – тествахме и двата модела, за да видим кой от тях ще даде по-добри резултати.
  • CBO модел;
  • Разпределяне на бюджет на ниво ad set

*Пет месеца по-късно имаме активни кампании и с двата модела на офериране.

Стъпка 4: Организиране на промоции и активности, съвместно с клиента 
  • Организирахме различни атрактивни промоции, кампании с подаръци и какво ли още не;
  • Тествахме кампании с различните продуктови категории в сайта, за да разберем с кои типове продукти потребителите взаимодействат най-добре.

Какво се случи само след 1 месец съвместна работа:

digitalexpert case study fashion google analytics
335% ръст на продажбите!
Постигнат с 60% ръст на рекламния бюджет!

Както и да го смятате, е чудесен резултат, който не само зарадва клиента ни, но и му вдъхна спокойствие и надежда за развитието на онлайн магазина.

И ако по-горните точни вече сте ги срещали, ето я и нашата тайна за успех, а именно КАК го постигнахме.

Анализите:

  • Тестване на различни аудитории и криейтиви – по този начин можехме да си изградим база за сравнение
  • Оптимизиране и проследяване на резултатите на дневна база – да, оптимизиране кампаниите абсолютно всеки ден, а когато се налага, по няколко пъти на ден. Целта ни е да имаме максимална възвръщаемост от маркетинговия разход. Имайте предвид, че това е добра стратегия за онлайн магазини, чиято средна стойност на количка е около 50 лв.
  • Оптимизирахме conversion rate-a на сайта – към момента на анализа, който изготвихме за онлайн магазина, клиентът ни нямаше програмист, който да му помага. Успяхме да го убедим, че техническите промени са изключително важни и така увеличихме оброта с общо 18%.
  • Подобреният conversion rate ни помогна да подобрим цената на придобиване на нов клиент. Така освободихме по-голям бюджет за най-широката част от потребителската фуния.
  • Клиентът ни активно следеше конкуренцията си и подготвяше промоционални кампании в сайта, които ние да рекламираме.
  • В следствие на всички изброени по-горе действия, оптимизирахме маркетинговият разход. В началото на работа той беше около 30%, а към третия месец на съвместна работа е 22%.
digitalexpert case study fashion info
Case Study: 360% ръст за два месеца? Мисията възможна + формула за успех 8

И за да сте сигурни, че това не е преходен резултат, Ви показваме и статистиката на клиента за месец октомври 2020 г.:

digitalexpert case study fashion google analytics screenshot.jpg
Case Study: 360% ръст за два месеца? Мисията възможна + формула за успех 9

Изводи и заключения:

  • Използвахме само Facebook реклама
  • Ръст на оборота – общо с 360%
  • Ръст на маркетинговия бюджет – общо със 80%

Цели:

  • Средно 20% маркетингов разход – постигната!
  • Дневен оборот от 2000 лв. – постигната!
digitalexpert case study fashion results
Case Study: 360% ръст за два месеца? Мисията възможна + формула за успех 10

Важно уточнение: Когато искате да постигнете такива нива на скалиране, е важно да подготвите вътрешната структура на бизнеса Ви. Добре е да помислите дали ще Ви бъде необходим по-голям склад, ще трябва ли да наемете нови служители. Добре е да коментирате и условията на договорите си с куриерските фирми.

Както неведнъж сме казвали, нашата супер сила е оптимизацията, а експертизата ни е доказана многократно. Използваме тези “оръжия”, за да помогнем на редица онлайн магазини да скалират бизнеса си и да се превърнат в лидери в тяхната сфера на дейност.

Ако и Вие се стремите към по-голям успех, заявете безплатно услугата “Експертна консултация”, чрез която ще можете да се възползвате от цялото знание на екипа ни. Наистина ли се колебаете все още? Пишете ни!

Искаш да научиш повече как бизнесът ти да стане по-печеливш?

Заяви сега безплатно услугата “Експертна рекламна стратегия” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече