Днес Ви представяме подробна стратегия, която съставихме и приложихме в работата си с онлайн строителен хипермаркет. Чрез нея прекратихме работата на загуба и многократно надскочихме заложения таргет.
Ако и вие имате онлайн магазин, сигурно ви се е случвало разходът Ви за реклама буквално да “изяжда” печалбата Ви. Тази ситуация е не просто страшна, а даже може да доведе до фалит. И тогава, да си собственик на бизнес може да се превърне в истински кошмар.
Подобна ужасяваща ситуация ни сблъска с клиента, който Ви представяме днес. Бизнесът има физическа локация и онлайн магазин, в които се предлагат електроинструменти, ръчни инструменти, продукти за баня и продукти за отопление и климатизация.
Клиентът генерираше продажби, но не успяваше да е на печалба. Разбира се, ще запазим конфиденциалността му, но пък ще Ви покажем подробната стратегия, с която успяхме да го измъкнем от тази ситуация и да постигнем желания ръст.
Разбираемо, конкуренцията в нишата е огромна и от самото начало бяхме подготвени, че ще трябва да тестваме множество подходи, докато открием стратегиите, които са най-подходящи.
Бизнесът не беше разпознаваем бранд за потенциалната аудитория. Ето с какви предизвикателства се сблъскахме, когато започнахме работа:
Предизвикателства за бизнеса
Преди да създадем подробна стратегия, е изключително важно да разберем кои са предизвикателствата, с които бизнес клиента ни се бори. Ето и кои са в конкретния случай:
- Огромна конкуренция в нишата;
- Големи бюджети за реклама от конкурентите;
- Неразпознаваем бранд за таргет групата;
- Предстояща смяна на хостинга;
- SEO оптимизацията на сайта (Често бяха правени промени и имаше линкове, които се чупят. Помолихме клиента да подава информация към нас, когато има съществени промени и ако е възможно – да ги ограничат);
- Промоционалните кампании до момента бяха създавани с отделна категория, която после се изтриваше. Предложихме промо категорията постоянно да е активна в сайта и да се допълва всеки месец с новите промо продукти.
Старт на проекта: 25.07.2022 г.
При първоначалния анализ на проекта, установихме, че клиентът ни има реклами във Facebook и Google, но вместо да носят желаната възвръщаемост, те генерираха реални загуби за бизнеса.
Маржът не надхвърляше рекламния бюджет и онлайн магазинът беше на загуба. Бяхме наясно, че в тази тежка безизходица няма едно лесно решение и ще трябва да минем през редица процеси, за да го “измъкнем”. Да не губим повече време! Ето какви стратегии приложихме:
Подробна стратегия за онлайн строителен магазин,
Без да скрием нито 1 стъпка или детайл
Подробна стратегия – Стъпка 1: Избрахме каналите
Най-удачните рекламни канали за нишата, в която оперираше клиента, бяха Facebook и Google Ads.
Подробна стратегия – Стъпка 2: Заложихме си измерими цели
Таргет: 50 000 лв. при стартиране
Канали: Facebook Ads и Google Ads
Подробна стратегия – Стъпка 3: Изградихме хипотези и стратегия
Стартирахме кампании с добри практики и в двата канала.
Какво направихме във Facebook:
– Изградихме TOF/MOF/BOF фуния;
– Извършихме А/B тестване на различни криейтиви и реклами;
– Изградихме buyer persona и насочихме кампаниите към нея;
– Използвахме предимствата на бизнеса за основа в текстовете. (безплатна доставка над “х” сума, изгодни цени, големи наличности, гаранция на продукти, промоции и др);
– Стартирахме трафик кампании за увеличаване на аудиториите;
– Дадохме предложения за CR оптимизации на сайта.
Какво направихме в Google:
Тъй като бюджета беше ограничен, имахме малко на брой кампании в Google.
– Стартирахме динамични сърч кампании и сърч кампании за конкретни категории и продукти от сайта;
– Добавихме ретаргетинг кампании.
Вижте още постигнати резултати от нас:
- Как помогнахме на онлайн магазин да се превърне в пазарен лидер №1 в спорт и хоби индустрията?
- Как постигнахме 352% ръст в продажбите чрез реклами във Facebook & Google Ads
- Резултат – излизане на външни пазари в Румъния и Гърция и 35% ръст за година – възможен
Подробна стратегия – Стъпка 5: На какви проблеми се натъкнахме
Facebook:
През първия месец Facebook каналът не даваше добри резултати. Рекламите конвертираха трудно и имаха нисък CTR. Ниският бюджет и някои настройки по фийда бяха предизвикателство и поради тази причина се наложи три пъти да сменим кампаниите. Основен фокус в рекламите беше посланието “Безплатна доставка при поръчки над Х лв”. Въпреки голямата аудитория, която имахме налична, кампаниите все пак не конвертираха достатъчно добре и ретаргетинга не даваше много поръчки, затова продължихме да извършваме тестове и да прилагаме различни стратегии.
Google:
Основните приходи през този месец бяха генерирани от Google рекламите, но и там забелязахме незадоволителни резултати в Auction Insights – сайтът на клиента ни се показваше рядко, ремаркетингът също не даваше достатъчно добри продажби. Трябваше да извършим много подробен анализ, за да открием причините, които ни спират да постигнем заложения таргет.
Подробна стратегия – Стъпка 6: Подробен анализ и дефиниране на проблеми
Това, което ни отличава като екип, е че когато се приближаваме до желания резултат, но не до достигаме на 100%, ние започваме да търсим причините и даваме предложения за надграждане. През първия месец успяхме да постигнем 43 147.02 лв. оборот при таргет 50 000 лв. Клиентът беше притеснен, че е на загуба, но разбираше, че е необходимо време и че тестваме различни варианти за подобрение.
Резултати през Месец 1:
25.07.2022г.- 25.08.2022г.
Таргет: 50 000 лв. месечен оборот
Таргет МР: 7.5%
Постигнати:
Оборот: 43 147.02 лв.
МР: 14.7%
Подробна стратегия – Стъпка 7: Извод от анализа и основни стъпки, през които преминахме
Facebook:
Екипът ни продължи да търси стратегии, с които да постигне желания резултат. Заменихме кампаниите във Facebook, като насочихме стратегията си към комуникация “с до -% отстъпки за съответната категория”. Това беше възможно, защото успешно приложихме conversion rate optimization в сайта. Разширихме възрастовата граница в таргета, за да не ограничаваме толкова алгоритъма и приложихме нова стратегия и при ретаргетинг кампаниите.
Google:
Клиентът се показваше рядко и поради тази причина пренасочихме динамичните реклами да показват само определени URL адреси от дадени продукти. Създадохме динамични фийдове с две категории и настроихме две различни Performance Max кампании според тях, като адаптирахме аудиториите и посланията спрямо категориите.
С полагане на усилен труд, ежедневно проследяване на рекламите и навременен анализ и внедряване на нови стратегии, магията започна да се случва.
Стратегия през Месец 2: 26.08.2022г.- 26.09.2022г.
През втория месец стратегиите започнаха да дават резултати. Още в първите 4 дни рекламните кампании надхвърлиха таргет оборота си с почти 100% за ден.
Facebook:
Тествахме Catalogue Sale ретаргетинг, за да намалим CPA и да имаме повече статистика. Стартирахме и кампании за LLA на определени категории от каталога с event AddToCart. Стартирахме и кампании с Giveaway и кампании за трафик, за да повишим ангажираността и аудиториите си.
Google:
През втория месец Google канала започна да дава още по-добри резултати. Стратегията от предходния месец проработи и постепенно поръчките започнаха да стават по-консистентни. Повиши се възвръщаемостта и оборота. Единствено оптимизирахме на база стратегия, за да намаляме cpc & cost per purchase, което водеше до по-голям брой поръчки.
Резултати Месец 2:
26.08.2022г.- 26.09.2022г.
Таргет: 50 000лв оборот
Таргет МР: 7.5%
Постигнати:
Оборот: 65 025.67 лв.
МР: 4.79%
Стратегия през Месец 3: 27.09.2022г.- 27.10.2022г.
През третия месец от нашата съвместна работа резултатите продължиха да се подобряват. Кампаниите и в двата канала даваха консистентни поръчки и висока възвръщаемост.
Facebook:
Продължихме с досегашната стратегия, като заменяхме промоционалните кампании, когато резултатите спаднат или промоциите изтекат. Продължавахме практиката с Givaway кампаниите регулярно.
Google:
Стартирахме бранд кампания, тъй като вече бранда набра достатъчно популярност. В началото нямаше много търсения, освен в локацията, където клиентът ни има физически магазин. Поръчките се увеличиха значително, а цената за клик и конверсия спаднаха. Имахме още по-висока възвръщаемост.
Резултати през Месец 3:
27.09.2022г.- 27.10.2022г.
Таргет: 50 000 лв. оборот
Таргет МР: 7.5%
Постигнати:
Оборот: 95 150.97 лв.
МР: 3.20%
След третия месец работа с нас клиентът увеличи своя бюджет за реклама и поставихме таргет за месечен оборот – 70 000 лв. Клиентът прехвърли онлайн магазина си на нов сайт, който е SEO оптимизиран, на база предложението ни за органик канала.
И за да сте сигурни, че това не е преходен резултат, Ви показваме и
Резултати за 6 месечен период
Нека сравним 3-те месеца от старта на работа с нас, със следващите 3 месеца. За целта ще сравним месеците от Август – Октомври 2022 със следващите 3 месеца – Ноември – Януари 2023 г., за да имаме цели месеци.
Изводи и заключения:
- Използвахме Facebook и Google реклама;
- Постигнахме ръст на оборота – общо с 241,77%;
- Период да стратегията – 6 месеца, като продължава и до момента;
Цели:
- Поддържане на маркетингов разход – постигната!
- Месечен оборот от 70 000 лв. – постигната! И надхвърлена до 178,071.19лв през януари!
Важно уточнение:
Ако целите подобно скалиране, е от ключово значение да подготвите вътрешната структура на бизнеса си. Може предварително да помислите дали ще ви е нужен повече персонал за обработка на поръчките, дали ще ви трябва по-голям склад, както и да предоговорите условията на договорите си с куриерските фирми, за да ползвате по-добри цени за доставка.
Както многократно сме казвали – ние сме супер герои в оптимизацията на рекламите и експертизата ни е доказана в годините. Чрез тези “оръжия” помагаме на множество средни и големи онлайн магазини да скалират бизнеса си и да се превърнат в лидери в тяхната сфера на дейност.
Ако и Вие се стремите към по-голям успех, заявете нашата услуга “Експертен анализ”. Екипът ни ще се свърже с вас и ще можете да се възползвате от цялото знание на екипа ни. Наистина ли се колебаете все още? Пишете ни тук!