В днешното Case Study ще Ви запознаем с точната статистика на онлайн магазин за козметика за коса, използващ Facebook и Google Ads реклама.

Много често бизнесите имат твърде голям разход за реклама, който буквално унищожава печалбата. При този сюжет общият приход често се надхвърля и ако бизнесът не предприеме мерки, му остава само едно – фалит. Тази прогноза е повече от неприятна и е важно да се вземат бързи и добре обмислени решения, с които ситуацията да се овладее.  

Това е причината клиентът, който показваме в днешния материал, да ни потърси. Проектът е в сферата да дамската козметика, и по-специално – в изкусителната грижа за коса с премиум клас шампоани, балсами и други продукти за професионална грижа. Както вероятно предполагате, нишата има огромна конкуренция, пазарът е пренаситен и има огромен брой брандове с по-ниски ценови предложения, които буквално превземат по-големия процент от таргет аудиторията. За да бъдем максимално коректни, ще запазим конфиденциалността на онлайн магазина на клиента ни, но ще Ви покажем подробна статистика за работата ни в последните няколко месеца. 

Поставихме си нелесната задача да намалим маркетинговия разход (MR) до 23% и в рамките на 6 месеца успяхме да я постигнем. Вижте как протече целия процес, по-долу. 

Предизвикателствата:

  • Проект с огромна конкуренция;
  • Непознат до момента бранд в България;
  • Малък трафик в онлайн магазина;
  • Висока цена на клик;
  • Висока средна стойност на артикул (професионална козметика с по-висока крайна цена);
  • Технически проблеми по тракинга и липса на адекватни данни.

Старт на проекта: 11.2021 г.

Започнахме работа по проекта през ноември месец 2021 г., като при първоначалния анализ констатирахме няколко проблема. Проследяването на потребителското поведение и поръчките не бяха настроени правилно и нямахме адекватни данни, с които да започнем работа. Клиентът вече имаше рекламни кампании, но те харчеха бюджета, без да носят желаната възвръщаемост и реално генерираха единствено загуби.  

c4htJdwe21eJ4n7QrUdWYrtsuKosHU3J1FCGI2QMiP3oQPyW M5f3fD vtyhWimSTBA0rj2q34C8w dcNmk3eQagyX49BAhlGUmvle2aPeP7WWDtwv7olutXKNWDhAXT1fUn7Tc

За периода 11.2021 г. – 03.2022 г. успяхме да постигнем следните резултати:

11.2021 (след 19 дни):

  • MR 44%  – 30 поръчки

03.2022 (след 4 месеца):

  • MR 32% ↓ – 95 поръчки
  • Успяхме да понижим MR до 32%;
  • Успяхме да генерираме 3 пъти повече поръчки на месец.

Преди да стартираме работа по проекта, маржът на клиента не надхвърляше рекламния бюджет, съответно онлайн магазинът беше на загуба. Това изискваше експертно мнение и взимане на бързи решения, с които да преминем през тази кризистна ситуация и да помогнем на клиента да се възстанови. За да сме максимално полезни и на вас, днес ще споделим процесите, които изпълнихме в детайли. И да, няма да скрием нищо 😉 

Маркетинг стратегия за онлайн магазин за козметика за коса

Стъпка 1: Избрахме каналите

V0AB3fY 2A1UcNVIoeAbB7uXHEcuKKkh7h7mF5DyKGoq DS0GKK6 HJwC6Cg0CQG3 4chenJNt LVOpJXtaGnL0pQEi2aLwF0u8GaVnBgojZ6MbN1cwx02L7 4J8Hb9 N WJjU

Клиентът все още разполагаше с рекламен бюджет, което ни даде свобода да изберем два рекламни канала, за които сме убедени, че носят резултати. Спряхме се на рекламни кампании в GoogleAds, с които да обхванем най-заинтересуваните таргет персони, които вече търсят такъв тип козметика за коса. Като допълнителен канал избрaхме Facebook, за да можем да покажем бранда и продуктите на максимално голяма аудитория и да повишим, както познаваемостта на бранда, така и продажбите.  

Стъпка 2: Създадохме правилна структура на кампаниите в акаунта

xGu eIl9ON0MjMZ8cBuzPGXyWOiIVslSSwNvfXEcVliLRXpeXkDWzePqt5DtvOyu5mT D

  • TOF – кампании за широка аудитория, която никога не е взаимодействала със сайта или бранда на клиента. Това е изцяло студена аудитория;
  • MOF – кампании за потребители, които вече са виждали бранда и са взаимодействали с него. Може да са посещавали сайта или да са виждали наша реклама;
  • BOF – потребители, които вече са добавили продукти в кошницата или са поръчали. Те познават бранда и са топлата аудитория, която искаме да увеличим. 

Стъпка 3: Facebook реклами 

M2PO8VmHs2GS57sNzQlbNjgGHzQw0DeyGP MGa44PIAZxPk0GYcHHxxFN0TQm197KyJ IN1ZfcINK7836ms8CgOl5D473nQ WSMixcep8DsdFuNIg8hcjNAGFEHxzO4U O GeWc
  • Създадохме кампании със следната насоченост във Facebook
    • Възможно решение на проблемите (косопад,мазна коса, пърхот);
    • Поддържане на добро състояние на косата (запазване на цвета, къдрици, блясък);
    • Промо активности (% намаления, промокодове)
  • Преминаване през различни хипотези и тестове
    • Тествахме различни аудитории – широки аудитории; аудитории, базирани на конкретни интереси; lookalike аудитории и др. 
    • Тествахме различни кампании за всяка от аудиториите, рекламни криейтиви, текстове, СТА и др.
    • Използвахме динамичен продуктов каталог, карусели, видеа и др.
  • Тестване на различни стратегии за бюджетиране – тествахме и двата модела, за да видим кой от тях ще даде по-добри резултати
    • CBO модел – при този модел заложихме бюджет в конкретна кампания и добавихме ad set-ове с различни аудитории. Оставихме алгоритъма да прецени кои аудитории конвертират най-добре, за да насочи бюджетът автоматично към тях;
    • Разпределяне на бюджет на ниво ad set – тук искахме да тестваме и ръчно разпределение на бюджета, на база на хипотезите, които сме създали за всяка таргет група. 

*Пет месеца по-късно имаме активни кампании и с двата модела на офериране, тъй като всеки от тях ни даде добри резултати за различни кампании.

Стъпка 4: Създадохме следните кампании в GoogleAds 

0AiJde0e53iUgY5RMdmDOuD IJll2DOfHb62J1O8LYJuze5Hldgd8Xl6SGDy2No7tqkR8H0lSCAVlz8Mzal VwCEZwVOR9zpcMdvfPRgyCWoCTJTug7fn6yX7EM aODcMYz XzA
  • Search Network & Google Display Network
  • Внимателно подбрахме ключови думи с висока стойност, както и негативни ключови думи, които не конвертират добре и “изяждат” бюджета
  • Използвахме RDSA, RLSA и Dynamic Remarketing кампании
  • Добавихме и актуализирахме всички възможни Extensions

Стъпка 5: Мониторинг и оптимизации 

  • CR (conversion rate) оптимизация на сайта – С тази оптимизация целяхме да подобрим потребителското преживяване в онлайн магазина, за да улесним максимално потребителите и да намират лесно нещата, които търсят.
  • Създадохме цялостна стратегия за разпознаване на бранда – направихме редица видеа, използвахме познати и любими инфлуенсъри и по-малки инфлуенсъри, които също бяха добър избор за лидери на мнение.
  • Важна част от целия процес беше активното съдействие от страна на собственика на онлайн магазина.

Стъпка 6: Създадохме интересни промоции и активности, съвместно с клиента 

  • За да може брандът да изглежда по-апетитно и да предложим неустоими оферти, работихме съвместно с клиента, като създадохме интересни промоции и активности. 
  • Създадохме и тестови кампании с различните продуктови категории в сайта, за да разберем с кои типове продукти потребителите взаимодействат най-добре.

Увеличихме тройно поръчките само за няколко месеца! Намалихме рекламния разход до 32%!

Този резултат беше като „спасителен пояс“ за клиента ни, особено в момента, в който потърси услугите ни. Само за 5 месеца успяхме да стабилизираме поръчките и да понижим драстично рекламния разход, за да може магазинът да работи ефективно и спокойно, с достатъчна печалба за последващи кампании и стратегически решения.

За да го постигнем използвахме много тестове и анализи, които бяха разчетени от експертния ни PPC екип. 

  • Тествахме различни аудитории, визии и текстове, за да открием най-подходящите цветове и послания за всяка тагрет група;
  • Проследявахме резултатите и ги оптимизирахме на дневна база, за да постигнем възможно най-голяма възвръщаемост от маркетинговия разход;
  • Оптимизирахме conversion rate-a на сайта, за да улесним потребителите максимално и да направим сайта приятен и удобен за употреба;
  • Подобреният conversion rate оказа положително влияние върху цената на придобиване на нов клиент. – Така успяхме да заделим по-голям бюджет за най-широката част от потребителската фуния.
  • Клиентът ни активно ни съдействаше, като следеше конкуренцията си и подготвяше промоционални кампании в сайта, които ние да рекламираме.

В следствие на всички процеси, през които преминахме, успяхме да оптимизираме маркетинговия разход. Достигнахме до 32% само за 5 месеца и увеличихме поръчките с 200% 

Изводи и поставени цели:

9830BjQd6 FCQT38 1j7JabphhcxdMr9membkP1fHcYASIjPO9UCDa0IPTTHPdP3sGs 6kDKqeE8T8ssiAt8TXEDHSWeT9Ayhh4MDXnI3TlFJweDJFf ElCe hY1w

  • Понижаване на маркетинговия разход до 32% – постигната!
  • Увеличаване двукратно на месечния брой поръчки – увеличихме поръчките триктатно! Тази цел също е постигната!

С удоволствие и стремеж ежедневно работим по проекта на клиента ни и с всеки изминал ден отчитаме все по-високи резултати. Както винаги сме твърдяли – супер силата на сплотения ни екип е оптимизацията, а експертизата ни вече многократно е доказвана. Когато се срещнем с бизнес в такова положение влагаме цялата си енергия и използваме знанията си, като “оръжия”, за да може бизнесът на клиента ни отново да изплува на повърхността. Така вече редица онлайн магазини успяха да скалират бизнеса си и да се превърнат в лидери в тяхната сфера на дейност.

Ако и вие сте собтсвеник на онлайн магазин, който влага средства в реклами във Facebook и Google и не виждате желаните резултати, не се притеснявайте – има начини, с които да станете успешни и ефективно да се наложите на пазара. Свържете се с нашия екип и се възползвайте от нашата безплатна услуга “Експертна консултация”, чрез която ще разгледаме бизнеса ви и ще имате достъп до всеки експерт в екипа ни. Не губете време, средства и излишни терзания и се свържете с Digital Expert през контактната форма. Очакваме ви!