Днес споделяме как генерирахме 15 984 лв оборот в рамките на 4 дни, за онлайн магазин с много специализиран профил. Бизнесът предлага храна и артикули за домашни любимци.
Предизвикателствата
Основните предизвикателства пред онлайн магазина са свързани с това, че конкуренцията в бранша е силна.
Цените в голяма степен зависят от доставчиците, а партньорът ни присъства отскоро на пазара и все още не е изградил доверие в потребителите.
Какви цели имахме
Реалистичният таргет за оборота за ноември, изчислен на база предишни кампании, беше 18 224 лв, а оптимистичният – 23 326 лв.
На партньора ни от онлайн магазина обаче много му се искаше да постигнем 30 хил. лв за месеца. И ние приехме присърце това негово желание.
Разбира се, възползвахме се от Black Friday периода като организирахме тематична кампания.
Стратегията ни за Black Friday
Опитът ни показва, че практиката да подгряваме аудиторията преди самата Black Friday кампания, дава отлични резултати.
Затова и заложихме на:
Как организирахме продажбите през месеца?
За да насърчим поръчките, използвахме промокод, който ясно комуникирахме с аудиторията. Той беше валиден за дните 1-21 ноември.
В периода 18-21 ноември „подгряхме” потребителите и вкарахме трафик в сайта с подготвителната 4-дневна кампания преди Black Friday.
Големите (вече фиксирани) намаления започнаха на 22-и ноември и продължиха до 25-и ноември включително.
Рекламната стратегия
✔️ използвахме ретаргетинг на аудиторията, посетила сайта в четирите подгряващи Black Friday дни;
✔️ с помощта на broad таргетиране достигнахме до нови потребители;
✔️ използвахме също таргетиране по интереси и
✔️lookalike аудитория.
В стратегията за кампанията заложихме и реклами, оптимизирани да вкарат максимално трафик в онлайн магазина.
И тъй като вярваме, че само благодарение на тестове можем да разберем какво наистина работи за един бранд –
заложихме на различни като стил и комуникация криейтиви. Когато имахме данни за представянето им, оставихме в рекламите само най-успешните от тях.
Ключов момент в стратегията:
Тъй като онлайн магазинът, с който си партнираме, е стартиращ бизнес в сферата, а конкуренцията e силна, предприехме следния ход:
💡изчакахме Black Friday промоциите на основните конкуренти да приключат и тогава стартирахме кампаниите с ниските цени на онлайн магазина, с който си партнираме.
Каналите на реклама
Основният бюджет вложихме в Meta.
Бюджета за Google експертите ни разпределиха между Performance Max кампании и кампании за марки.
Резултатите:
Black Friday
В рамките на четирите дни активна Black Friday кампания успяхме да постигнем общ оборот от:
Обяснимо, поради по-високия бюджет за Mеta реклама, основната част от тази сума – над 9,6 хил. лв, са генерирани през този канал.
Предприехме това, тъй като опитът ни показва, че краткосрочни кампании по-лесно достигат значителни резултати именно през този канал.
Общ оборот за месеца
Повече от удовлетворени сме, че когато дръпнахме чертата за месеца, бяхме генерирали
Тоест не само, че надминахме и реалистичния, и оптимистичния таргет. Благодарение на усилията ни, изпълнихме желанието на клиента за 30 хил. оборот и дори го надминахме го с близо 4,7 хил.лв.
Препоръки към бизнеса
Партньорите ни от онлайн магазина се включват активно в изготвянето на стратегиите, комуникацията с тях е лесна и ефективна.
За надграждане на резултатите препоръчваме включване на имейл маркетинг и UGC видеа.
Още резултати
Какво успяхме да постигнем като резултат от работата ни с други онлайн магазини?