В тази статия ще Ви разкажем как само 3 седмици след стартиране на съвместната ни работа с наш клиент оборотът му скочи с над 20%. Ще споделим какви цели си бяхме поставили и по какъв начин ги постигнахме. Ще проследим подготовката и изпълнението на задачите стъпка по стъпка. Освен това ще ви разкрием какви пропуски открихме при досегашните кампании на бранда, какви оптимизации приложихме и как надградихме резултатите.

Клиентът ни е верига от магазини за детски обувки, дрехи и аксесоари с високо качество и разпознаваем дизайн. Предлага само стоки, изработени от естествени материали. Брандът е популярен, но преимуществата на неговите продукти не са достатъчно известни на потенциалната му аудитория. При предишните си кампании е работил предимно за Brand Awareness.

Анализирахме постигнатото до този момент, проучихме поведението на конкуренцията в съответната пазарна ниша и променихме маркетинговия подход. Отделихме екип от експерти с богат опит в конкретния сектор. Знаехме, че те ще приложат мерки, валидирани в собствената им практика, и ще разработят стратегия, отговаряща в пълна степен на желанията и очакванията на клиента.

Изготвихме план в няколко стъпки и таблица на прогнозните резултати. Стартирахме няколко кампании, които оптимизирахме ежедневно.

Бизнес предизвикателства

  • Преди да се обърне към нас, клиентът е работил с друга дигитална агенция, чиято креативност е била под неговите очаквания.
  • Потребителската му аудитория не е достатъчно запозната с предимствата на продуктите, които предлага.

Основна цел

  • Увеличение на оборота с 20% спрямо миналата година.

Какво постигнахме   

2 banera copy
20 rst v oborota copy
2 banera

Още в първите 3 седмици от началото на проекта изпълнихме 106% от планираното увеличение за целия месец. Успяхме да реализираме 142 927 лв. до 21.11.2023 г., като заложеният таргет за ноември беше 135 000 лв. 

Нашите действия в стъпки

  1. Опознаване на бизнеса. 
  2. Детайлен одит на рекламните акаунти – какви са целите на предишните кампании, кои са най-успешните аудитории, какви криейтиви са използвани, какви бюджети са изразходвани, с какъв ефект. 
  3. Проучване на конкуренцията. 
  4. Изготвяне на стратегия и прогнозна таблица. 
  5. Разговор с клиента относно неговите желания, очаквания и начина, по който си представя съвместната ни работа. 
  6. Обсъждане на стратегията и прогнозната таблица. 
  7. Изясняване на целите. 
  8. Стартиране на кампании.

Анализ и дефиниране на проблемите

  • Липсват тестове на предходните кампании. 
  • Липсва креативност в криейтивите досега.

Цели 

  • 135 000 лв. за месец ноември 
  • Таван на маркетинг разход – 6%

Избор на канали 

  • Facebook Ads и Google Ads. 
  • 1 темплейт за имейл кампания. 

Детайлният анализ, който проведохме, ни насочи, че при детските стоки можем да обхванем потребителите по два начина: 1) емоционална и 2) обмислена покупка. 

Това бе причината и да изберем за рекламни канали именно Facebook Ads и Google Ads.  Facebook е такъв тип канал, в който хората пазаруват емоционално – виждат рекламата, харесват я и кликат на нея. Google от своя страна е място, където родителите, бабите и т.н. проучват офертите, сравняват ги и вземат обмислено решение. 

Ние рекламирахме и на двете места, за да стигнем до възможно най-голяма аудитория.  Според резултатите до момента Facebook Ads е по-успешният ни канал.

Старт на проекта: 25 октомври 2023

Старт на рекламните ни кампании: 31 октомври 2023

Бюджет при стартиране: без крайни параметри, движим се спрямо маркетинговия разход.

Резултати: 

  • 142 927 лв. до 21 ноември 
  • Ммаркетинг разход – 4,18% 

Какво направихме през месец 1

  • Стартирахме кампании към най-успешните аудитории. 

При анализа на досегашните статистики открихме, че най-успешни за целия живот на акаунта са lookalike аудиториите, споделящи общи характеристики с вече съществуващи клиенти на бранда, които са харесали продукт и са го добавили в количката си, но не са завършили своята поръчка. Този тип аудитории даваха двойно по-добра възвръщаемост от средната за акаунта. 

  • Таргетирахме също клиентската листа на бизнеса – потребители, които вече са закупили някакъв продукт и може да го направят отново.
  • Стартирахме кампании за най-продаваните продукти (въз основа на аналитикс отчетите). 

Забелязахме, че предишните кампании на акаунта са най-вече общи за всички продукти и конкретни само за оферти, които са в акция (например при покупка на кожени маратонки клиентът получава като подарък пантофи). 

С оглед на липсата на достатъчно тестове за различен тип кампании, стартирахме следните:

  • За Нова колекция.
  • За Черен петък.
  • PMAX кампания. 
  • Sales кампании (при предходни единствено за Brand Awareness). 
  • Оптимизирахме акаунтите ежедневно спрямо маркетинговия разход.

Отделна информация за Фейсбук + скрийншотове 

Сравняваме ноември 2022 с ноември 2023 (до 21 число)

screenshot results 1
screenshot results 2

И Черен петък 2022 с Черен петък 2023

screenshot results 3
screenshot results 4

Отделна информация за Google + скрийншотове

Сравняваме Черен петък 2022 с Черен петък 2023

5
6
7

Още резултати

Какво успяхме да постигнем като резултат от работата ни с други онлайн магазини?

Изводи

След детайлния одит на рекламния акаунт, който екипът ни осъществи, установихме, че основните пропуски в рекламирането на бранда са идвали от липсата на креативност в използваните дизайни и текстове. Също така до момента не бяха тествани достатъчно различни видове кампании към различни аудитории, които да покрият по-голям спектър от таргет потребителите на бранда. 

Благодарение на експертния ни анализ и съставянето на реалистична прогноза успяхме да стартираме голям брой реклами, които обхващат бестселъри, нови продукти, промоции за Черен петък, както и други кампании. Спрямо отчетите, които изготвяме ежедневно, надградихме и оптимизирахме рекламите и успяхме да преизпълним заложения таргет за ноември още в първите 3 седмици на месеца. 

    • logo
    • logo

      Работим с Digital Expert вече над година и съм доволен от съвместната ни работа. Екипът им работи бързо, отговаря на въпроси, когато имам такива и ми спестява много време в организирането и провеждането на голям брой рекламни кампании. Управлението на големи бюджети за тях е ежедневие.

    • logo

      Заедно с Digital Sales Expert успяхме да изградим цялостна концепция за повишаване разпознаваемостта на дейността DHL ESS сред таргетирана група от софтуерни специалисти. Радваме се, че общите ни усилия доведоха до желаните от нас резултати в предизвикателен и сложен проект като нашия.

    • logo
    • logo

      Рядко се среща екип с истинско разбиране за електронна търговия. Затова, когато започнахме да работим заедно, знаех, че ще постигнем успех, но това, което постигнахме, беше отвъд очакванията ми. Над 8 пъти увеличение на оборота за 5 месеца.

    • logo

      С екип от усмихнати хора с професионално отношение се работи бързо и лесно. Изцяло се доверих на Digital Expert да управляват бюджета ни за реклама. Това ни спести много време в организирането на много рекламни кампании и управлението на големи бюджети.