В тази статия ще Ви разкажем как само 3 седмици след стартиране на съвместната ни работа с наш клиент оборотът му скочи с над 20%. Ще споделим какви цели си бяхме поставили и по какъв начин ги постигнахме. Ще проследим подготовката и изпълнението на задачите стъпка по стъпка. Освен това ще ви разкрием какви пропуски открихме при досегашните кампании на бранда, какви оптимизации приложихме и как надградихме резултатите.
Клиентът ни е верига от магазини за детски обувки, дрехи и аксесоари с високо качество и разпознаваем дизайн. Предлага само стоки, изработени от естествени материали. Брандът е популярен, но преимуществата на неговите продукти не са достатъчно известни на потенциалната му аудитория. При предишните си кампании е работил предимно за Brand Awareness.
Анализирахме постигнатото до този момент, проучихме поведението на конкуренцията в съответната пазарна ниша и променихме маркетинговия подход. Отделихме екип от експерти с богат опит в конкретния сектор. Знаехме, че те ще приложат мерки, валидирани в собствената им практика, и ще разработят стратегия, отговаряща в пълна степен на желанията и очакванията на клиента.
Изготвихме план в няколко стъпки и таблица на прогнозните резултати. Стартирахме няколко кампании, които оптимизирахме ежедневно.
Бизнес предизвикателства
- Преди да се обърне към нас, клиентът е работил с друга дигитална агенция, чиято креативност е била под неговите очаквания.
- Потребителската му аудитория не е достатъчно запозната с предимствата на продуктите, които предлага.
Основна цел
- Увеличение на оборота с 20% спрямо миналата година.
Какво постигнахме
Още в първите 3 седмици от началото на проекта изпълнихме 106% от планираното увеличение за целия месец. Успяхме да реализираме 142 927 лв. до 21.11.2023 г., като заложеният таргет за ноември беше 135 000 лв.
Нашите действия в стъпки
- Опознаване на бизнеса.
- Детайлен одит на рекламните акаунти – какви са целите на предишните кампании, кои са най-успешните аудитории, какви криейтиви са използвани, какви бюджети са изразходвани, с какъв ефект.
- Проучване на конкуренцията.
- Изготвяне на стратегия и прогнозна таблица.
- Разговор с клиента относно неговите желания, очаквания и начина, по който си представя съвместната ни работа.
- Обсъждане на стратегията и прогнозната таблица.
- Изясняване на целите.
- Стартиране на кампании.
Анализ и дефиниране на проблемите
- Липсват тестове на предходните кампании.
- Липсва креативност в криейтивите досега.
Цели
- 135 000 лв. за месец ноември
- Таван на маркетинг разход – 6%
Избор на канали
- Facebook Ads и Google Ads.
- 1 темплейт за имейл кампания.
Детайлният анализ, който проведохме, ни насочи, че при детските стоки можем да обхванем потребителите по два начина: 1) емоционална и 2) обмислена покупка.
Това бе причината и да изберем за рекламни канали именно Facebook Ads и Google Ads. Facebook е такъв тип канал, в който хората пазаруват емоционално – виждат рекламата, харесват я и кликат на нея. Google от своя страна е място, където родителите, бабите и т.н. проучват офертите, сравняват ги и вземат обмислено решение.
Ние рекламирахме и на двете места, за да стигнем до възможно най-голяма аудитория. Според резултатите до момента Facebook Ads е по-успешният ни канал.
Старт на проекта: 25 октомври 2023
Старт на рекламните ни кампании: 31 октомври 2023
Бюджет при стартиране: без крайни параметри, движим се спрямо маркетинговия разход.
Резултати:
- 142 927 лв. до 21 ноември
- Ммаркетинг разход – 4,18%
Какво направихме през месец 1
- Стартирахме кампании към най-успешните аудитории.
При анализа на досегашните статистики открихме, че най-успешни за целия живот на акаунта са lookalike аудиториите, споделящи общи характеристики с вече съществуващи клиенти на бранда, които са харесали продукт и са го добавили в количката си, но не са завършили своята поръчка. Този тип аудитории даваха двойно по-добра възвръщаемост от средната за акаунта.
- Таргетирахме също клиентската листа на бизнеса – потребители, които вече са закупили някакъв продукт и може да го направят отново.
- Стартирахме кампании за най-продаваните продукти (въз основа на аналитикс отчетите).
Забелязахме, че предишните кампании на акаунта са най-вече общи за всички продукти и конкретни само за оферти, които са в акция (например при покупка на кожени маратонки клиентът получава като подарък пантофи).
С оглед на липсата на достатъчно тестове за различен тип кампании, стартирахме следните:
- За Нова колекция.
- За Черен петък.
- PMAX кампания.
- Sales кампании (при предходни единствено за Brand Awareness).
- Оптимизирахме акаунтите ежедневно спрямо маркетинговия разход.
Отделна информация за Фейсбук + скрийншотове
Сравняваме ноември 2022 с ноември 2023 (до 21 число)
И Черен петък 2022 с Черен петък 2023
Отделна информация за Google + скрийншотове
Сравняваме Черен петък 2022 с Черен петък 2023
Още резултати
Какво успяхме да постигнем като резултат от работата ни с други онлайн магазини?
Изводи
След детайлния одит на рекламния акаунт, който екипът ни осъществи, установихме, че основните пропуски в рекламирането на бранда са идвали от липсата на креативност в използваните дизайни и текстове. Също така до момента не бяха тествани достатъчно различни видове кампании към различни аудитории, които да покрият по-голям спектър от таргет потребителите на бранда.
Благодарение на експертния ни анализ и съставянето на реалистична прогноза успяхме да стартираме голям брой реклами, които обхващат бестселъри, нови продукти, промоции за Черен петък, както и други кампании. Спрямо отчетите, които изготвяме ежедневно, надградихме и оптимизирахме рекламите и успяхме да преизпълним заложения таргет за ноември още в първите 3 седмици на месеца.