Днес разказваме как за 3 месеца увеличихме оборота в нишова сфера на електронната търговия с над 100%.

През май тази година стартирахме работа с онлайн магазин за риболовни и ловни артикули.🎣

Към началото на работата ни, брандът имаше присъствие в дигиталното пространство, макар и не засилено. 

Предизвикателствата

Главно предизвикателство е фактът, че продуктите, които онлайн магазинът предлага, са изключително нишови.

Немаловажен фактор са и големите конкуренти, които оперират в тази сфера.

Основната цел

Маркетинг усилията ни и при този бранд са насочени към увеличаване на оборота

Канали, които използваме

➡️Google Ads

➡️Meta Ads

➡️имейл маркетинг (автоматизации)

Стратегията, с която стартирахме

Изградихме първоначалната си стратетия около сезонната обвързаност на бизнеса

Възползвахме се от старта на риболовния сезон🎣, за да рекламираме продукти, които са се наложили като най-продавани за бранда. 

В рекламата заложихме и на артикули от водещи марки в тази сфера.

Разбира се, предложихме и атрактивни оферти.

Основни стъпки по изпълнението на стратегията

  • опознахме асортимента от продукти, благодарение на съдействието и нишовата експертиза на партньорите ни от онлайн магазина;
  • направихме подробен анализ на предишни рекламни кампании;
  • създадохме нови рекламни кампании, като взехме предвид резултатите от одита ни;
  • ежедневен анализ на всяка кампания и надграждане с цел повече продажби;
  • планиране на стратегиите и кампаниите за юни, юли и август.

Бюджет и маркетинг разход

Бюджетът при стартиране на работа, беше 2000 лв.  

Целта през първия месец беше да съберем максимално много статистика, на база която да управляваме оптимално последващите кампании. 

Затова и маркетинг разходът за първия месец беше по-висок от обичайно – 28%.

През втория месец (юни), отново с бюджет 2000 лв, успяхме да намалим маркетинг разхода до 19%

Резултатите

По данни от онлайн магазина, оборотът, преди да стартираме работа, е бил между 6 и 8 хил. лв/месец. 

Юни

През юни, месец след стартиране на работа, постигнахме ръст в общия оборот с 44%.🎉

Възвръщаемостта от Мeta нарасна с 34.94%

А оборотът от Meta се увеличи с почти 74% спрямо май.

cut cut yuni spryamo maj 74 rast v oborota

Юли

Таргет – 14 291лв

Бюджет – 2000 лв

Постигнати резултати:

Оборот – 15 614 лв (44% повече спрямо юни 2024 г.)

Ръстът в общия оборот спрямо май вече беше 109%.

ready 109 razlika v oborota maj yuli ga 1

През юли спрямо май постигнахме:

60% ръст в ROAS

161% увеличение в оборота от Meta реклама.

77% ръст във възвращаемостта от Google Ads

10% увеличение в оборота от Google Ads.

ready 161 rast na oborota

🎯Ключът към успеха

Пътят към надминаването на таргетите ни мина през:

  • правилно таргетиране – пол, възраст, интереси, широка аудитория;
  • следене на тенденции;
  • правилен тайминг при подбора на продукти и категории, които да рекламираме;
  • правилно изграждане на маркетинговата фуния;
  • ефективна комуникация с клиента.

Препоръки към бранда

Препоръка, която сме дали и вече се работи по нея, е добавяне на допълнителни категории в сайта. Целта е да вдигнем стойността на средната количка.

    • logo
    • logo

      Работим с Digital Expert вече над година и съм доволен от съвместната ни работа. Екипът им работи бързо, отговаря на въпроси, когато имам такива и ми спестява много време в организирането и провеждането на голям брой рекламни кампании. Управлението на големи бюджети за тях е ежедневие.

    • logo

      С екип от усмихнати хора с професионално отношение се работи бързо и лесно. Изцяло се доверих на Digital Expert да управляват бюджета ни за реклама. Това ни спести много време в организирането на много рекламни кампании и управлението на големи бюджети.rnrnСъвместната ни работа с агенцията помогна за увеличаването на онлайн продажбите на аптеките ни. Препоръчваме ви работата с агенцията, ако нямате време и ви липсва опит в електронната търговия.