Днес разказваме как за 3 месеца увеличихме оборота в нишова сфера на електронната търговия с над 100%.
През май тази година стартирахме работа с онлайн магазин за риболовни и ловни артикули.🎣
Към началото на работата ни, брандът имаше присъствие в дигиталното пространство, макар и не засилено.
Предизвикателствата
Главно предизвикателство е фактът, че продуктите, които онлайн магазинът предлага, са изключително нишови.
Немаловажен фактор са и големите конкуренти, които оперират в тази сфера.
Основната цел
Маркетинг усилията ни и при този бранд са насочени към увеличаване на оборота.
Канали, които използваме
➡️Google Ads
➡️Meta Ads
➡️имейл маркетинг (автоматизации)
Стратегията, с която стартирахме
Изградихме първоначалната си стратетия около сезонната обвързаност на бизнеса.
Възползвахме се от старта на риболовния сезон🎣, за да рекламираме продукти, които са се наложили като най-продавани за бранда.
В рекламата заложихме и на артикули от водещи марки в тази сфера.
Разбира се, предложихме и атрактивни оферти.
Основни стъпки по изпълнението на стратегията
- опознахме асортимента от продукти, благодарение на съдействието и нишовата експертиза на партньорите ни от онлайн магазина;
- направихме подробен анализ на предишни рекламни кампании;
- създадохме нови рекламни кампании, като взехме предвид резултатите от одита ни;
- ежедневен анализ на всяка кампания и надграждане с цел повече продажби;
- планиране на стратегиите и кампаниите за юни, юли и август.
Бюджет и маркетинг разход
Бюджетът при стартиране на работа, беше 2000 лв.
Целта през първия месец беше да съберем максимално много статистика, на база която да управляваме оптимално последващите кампании.
Затова и маркетинг разходът за първия месец беше по-висок от обичайно – 28%.
През втория месец (юни), отново с бюджет 2000 лв, успяхме да намалим маркетинг разхода до 19%.
Резултатите
По данни от онлайн магазина, оборотът, преди да стартираме работа, е бил между 6 и 8 хил. лв/месец.
Юни
През юни, месец след стартиране на работа, постигнахме ръст в общия оборот с 44%.🎉
Възвръщаемостта от Мeta нарасна с 34.94%.
А оборотът от Meta се увеличи с почти 74% спрямо май.
Юли
Таргет – 14 291лв
Бюджет – 2000 лв
Постигнати резултати:
Оборот – 15 614 лв (44% повече спрямо юни 2024 г.)
Ръстът в общия оборот спрямо май вече беше 109%.
През юли спрямо май постигнахме:
60% ръст в ROAS
161% увеличение в оборота от Meta реклама.
77% ръст във възвращаемостта от Google Ads
10% увеличение в оборота от Google Ads.
🎯Ключът към успеха
Пътят към надминаването на таргетите ни мина през:
- правилно таргетиране – пол, възраст, интереси, широка аудитория;
- следене на тенденции;
- правилен тайминг при подбора на продукти и категории, които да рекламираме;
- правилно изграждане на маркетинговата фуния;
- ефективна комуникация с клиента.
Препоръки към бранда
Препоръка, която сме дали и вече се работи по нея, е добавяне на допълнителни категории в сайта. Целта е да вдигнем стойността на средната количка.