Днес сме ви подготвили страхотен материал, с който ще можете да оптимизирате своите Google Ads реклами за Black Friday и Cyber Monday. За всеки онлайн магазин по света, това са едни от най-важните промо седмици в годината. С наближаването им е абсолютно задължително да се погрижите рекламните ви кампании в Google Ads да са в перфектна форма. Така че запретнете ръкави и се пригответе от по-рано. Настройте кампаниите си, за да постигнете максимален успех с помощта на нашите жестоки трикове и постигнете невиждани резултати на този Черен петък.

Забележка: Когато споменаваме Черния петък, имаме предвид целия период с намаления и промоции – от петъка, през уикенда и Кибер понеделника, включително. Като performance агенция, работим с клиенти от различни ниши и брандове, на които помагаме за постигането на заложените таргети. Разбира се, това важи и за всички кампанийни периоди, като Черния петък. Някои клиенти създават невиждани намаления само в един ден, докато други имат кампании, които продължават цяла седмица около точната дата на Черния петък. В статията ни днес ще ви споделим нашия голям опит, за да можете и вие да оптимизирате успешно своите Google Ads реклами по време на този период. 

Как да подготвите своя Google Ads акаунт за Black Friday

Подготовката винаги е от решаващо значение за успеха на кампаниите ви по време на Черния петък, но имайте предвид, че трябва да си поставите цели въз основа на миналогодишното ви представяне в същия период. Съобразете промяната на потребителското поведение, вследствие на Covid през предходната година (да, и ние не искаме да го споменаваме), при която се наблюдаваше  огромен трафик и увеличаване на потребителите, които пазаруваха онлайн.

Преди всичко помислете дали не си заслужава да инвестирате по-големи бюджети, ако това може да ви донесе тройно или четворно по-големи приходи. И така, нека да видим през какви процеси е желателно да преминете, за да сте убедени, че всичко във вашия акаунт ще е изпипано по конец преди тази силна промо седмица! 

Поне няколко дни преди голямото събитие ви препоръчваме да създадете набор от реклами, които комуникират само вашите конкретни оферти за Черния петък. Тъй като процесът на одобрение от Google Ads става по-строг с всяка следваща година, а вие вероятно искате да сте сигурни, че рекламите ви ще са одобрени предварително, се убедете, че всички кампании са настроени поне седмица по-рано. Така ще се възползвате пълноценно всеки час от уикенда на Черния петък. Ако искате да научите повече по темата, вижте видеото, което Google Ads създадоха, за да обяснят повече за рекламите и разширенията. 

Оптимизирайте текстовете в рекламите си

Рекламните послания като заглавия и описания са жизненоважни, така че отделете достатъчно време, за да ги обмислите и да ги коригирате. Текстът трябва да е кратък и съдържателен, да е с възможно най-привлекателния изказ и задължително да съдържа вашите конкретни оферти за Черен петък в заглавията и описанията. Също така, не забравяйте да създадете и добавите релевантни разширения, като намалена цена, полезни връзки към сайта ви, допълнителни описания, бърза връзка с вас по телефон и други лесно структурирани фрагменти, които могат да са от полза за клиентите ви.

Разширенията на рекламите са чудесен начин да накарате потребителите да извършат допълнителни кликвания към сайта ви чрез показваната допълнителна информация. Ако не знаете как да създадете реклами в платформата на Google Ads, вижте статията ни „Как се прави реклама в Google”.

Използвайте добре подбрани и релевантни ключови думи 

Черният петък и двете седмици преди и след него са отлично време за използването на по-общи ключови думи, които ще ви помогнат да уловите нови варианти на общи термини, различни от вашите бранд думи. Например, помислете за включване на думи за търсене като „подаръци“ или „подарък“, за да увеличите максимално коледните си продажби.

По време на Черен петък винаги използвайте изписване на български и английски и включете думи като подарък, промоция, оферта, намаление. Освен това прегледайте ключовите си думи, които може да са поставени на пауза в рамките на кампаниите ви. Ако ги активирате, те могат да ви донесат още по-голям трафик в периода на силните промоционални седмици.  

Настройте обратно броене в Google Ads рекламите си 

Обратното броене в заглавията на рекламите е изключително лесно за настройка и увеличава усещането за спешност и неотложност. Например, функцията за обратно отброяване на Google Ads отброява по ден, след това по час и след това по минута. Този подход работи особено добре за компаниите, които провеждат еднодневна разпродажба по време на своя Черен петък, тъй като показват на потребителите, че ако не купят сега, ще пропуснат шанса си за максимално най-ниска цена през годината. 

Как да го настроите – когато създавате своето рекламно заглавие, започнете с рекламния текст, който искате да включите, след това напишете тази скоба { и изберете обратно отброяване от падащото меню.  

Google Ads реклами

Използвайте разширения

Добавянето на разширения към всяка ваша реклама преди всичко увеличава полето, което заема рекламата. Това автоматично означава, че тя е по-видима. А така и трафикът неминуемо е по-голям. Добавянето на разширения е и още един начин да добавите повече информация и стойност към стандартните си search реклами. Те ви позволяват да подчертаете всички важни елементи от промоциите си и така потребителите, които активно търсят нещо подобно, със сигурност ще видят рекламите ви. Препоръчваме да добавите разширение за промоция и оферта. То е лесно за настройка и можете да избирате от селекция с предварително създадени думи и изрази. 

NV12Hqtzkh1vG7sRg4gZKDLly1edJR9Z mCuyd7gw9p LkW4cOFahj4V3N9 d3haJKo iZP r07NksgCrrDwXcsjN0aQAGjepnfqum1yCHCKwsllVaBMUL FZmCl

Ремаркетинг и RLSA

Ремаркетингът е ключова тактика, която винаги трябва да използвате, когато създавате своите кампании за Черен петък или за други специални промоции. Когато вече имате ангажирани посетители, например някой, който вече е добавил артикул в кошницата си, но все още не е купил, можете да му покажете продукта отново и даже да му предоставите промоционален код, специално за Черния петък.

Също така е важно да използвате списъците си за ремаркетинг, които са попълнени с потребители през октомври и ноември – това е времето, когато потребителите започват да проучват какво искат да си купят по време на Черния петък и обикновено влизат в сайтове, които са в търсената от тях ниша и сфера. Така че задължително използвайте аудитория с хората, които са посетили сайта ви през предходните 1-2 месеца.

Също така се уверете, че използвате RLSA (списъци за ремаркетинг в мрежата за търсене), като ги добавите към всички кампании за Черен петък и приложите корекции на бидването си.

Повече за RLSA – Обикновено рекламодателите използват дисплейната мрежа на Google за ремаркетинг, но RLSA ви дават възможност да използвате повишеното желание на потребителите и във вашите Google Search реклами, за да увеличите продажбите и приходите си. Това е възможно, тъй като Google ви позволява да прилагате корекции на бидването си към тези потребители, които могат вече са посетили вашия уебсайт. Ако ви е интересно да научите повече за RLSA, можете да ни оставите коментар под публикацията със статията ни във Facebook и ще създадем полезен материал и по тази тема. 

Подобни Аудитории

Google Ads автоматично генерира аудитории, известни като подобни аудитории. За да ги генерира, Google Ads използва таговете, които са поставени на уебсайтовете, списъците за ремаркетинг, базирани на конкретни правила и списъците с хора, които са подобни на вашите клиенти. Така платформата  създава аудитория, която съдържа потребители с поведение при търсене, което е подобно на всички потребители, които са най-ценни за вашия бизнес.

    Чеклист за ефективни Google Ads кампании по време на Black Friday

    • Не ограничавайте бюджета на кампаниите си – уверете се, че имате бюджетен план предварително и използвайте периода максимално.
    • Настройте разширения за всяка една от рекламите ви в Google Ads – включително цена, връзки към сайтове, допълнителни описания и структурирани фрагменти.
    • Добавете препратки за намаления и промоции по време на вашия Черен петък в заглавията и описанията на вашите реклами.
    • Помислете за добавяне на заглавия с обратно отброяване към рекламите си.
    • Управлението на вашия продуктов фийд е ключово за показването на правилните продукти пред правилната аудитория, така че се уверете, че всички продукти в тях са напълно оптимизирани и съдържат цялата необходима информация.
    • Добавете нова кампания, която е изцяло фокусирана върху конкретните продукти, които са в промоция.
    • Използвайте както RLSA, така и подобни аудитории във всичките си кампании за Черен петък.
    • Направете цялостната си стратегия, бюджет, поставяне на цели, създаване на рекламните текстове, разширения и настройки предварително – само така можете да избегнете проблеми с одобренията и актуализациите.
    • Не забравяйте да се възползвате максимално от Черния петък, като организирате маркетинг стратегията си и за всички други канали, които могат да са подходящи, за да увеличите приходите на бизнеса си в този период!

    В заключение 

    Както винаги сме казвали, ако изпитвате затруднения със създаването на реклами и поддръжката на ефективни и конвертиращи реклами в Google Ads, не се колебайте да ни потърсите. Екипът ни вече е готов с подготовката на рекламните кампании за клиентите ни по повод Черен петък и ви съветваме и вие да започнете да мислите по въпроса. Винаги сме на разположение да ви отговорим, ако имате въпроси, свързани с платформата или не можете да вземете решение как да процедирате. Специалистите ни са на линия да ви съдействат. Надяваме се днешната статия да ви е била полезна и вече да знаете как да оптимизирате рекламите си в Google Ads по случай неповторимия Черен петък. Желаем ви успешен промоционален период! До скоро!