Измина и 2020 година и с нетърпение искаме да ви разкажем кои са най-значимите промени в дигиталния маркетинг през 2020 г. Основно ще засегнем рекламите в Google, промените в социалните мрежи и имейл маркетинга. Да започваме! 

nai-znachimite-promeni-digitalem-marketing-2020

Какво промени се случиха с Google Ads през 2020 г.?

Промяна в начина на показване на рекламите в SERP

Много бизнеси, независимо от техния размер, разчитат на реклама в Google, за да достигнат до нови клиенти. След последната актуализация, органичните резултати от търсенето и рекламите изглеждат доста сходни помежду си. Google обявиха, че ще променят изгледа на домейните, които рекламират като добавят удебелен надпис „Ad” преди линка. Така потребителите могат по-лесно да откриват търсеното съдържание, без да се притесняват, че кликват върху реклама.

Повече изкуствен интелект за по-добри резултати

Google продължи да интегрира в по-голяма степен изкуствен интелект в резултатите от търсенето си, за да подобри релевантността и да увеличи приходите си от реклами. С въвеждането на Rank Brain вече се идентифицират групи от думи, за да се предскаже намерението на потребителя. Така рекламите и целевите страници, които се показват, са най-близки до нормалния, човешки език.

BERT – Най-голямата промяна на алгоритъма за последните 5 години

Ако сте следвали промените в органичното търсене на Google с течение на времето, вероятно сте запознати с основните актуализации на алгоритмите. Може би си спомняте Pengui и Panda ъпдейтите, и как те повлияха на SEO. В края на 2019 г. беше обявено пускането на BERT и през 2020 г. стана факт.

BERT използва изкуствен интелект, за да разбере по-добре контекста на търсенето и да определи по-добре намерението на потребителя. Така успешно показва по-релевантни резултати и може да направи по-добро предположение за това, което някой търси с много ограничен обем информация, въз основа на анализ на данните от неговото търсене.

За целите на SEO е важно да се уверите, че вашите страници имат лесен, естествен език и ясен фокус върху ключовите фрази и основната тема. Нежелателно е да запълните текста със стотици ключови думи, а ако го направите, вече можете да бъдете наказани. Това показва непрекъснатия фокус на Google върху мобилното и гласовото търсене, което продължава да изпреварва Desktop търсенията.

Ограничения в употребата на демографските данни 

От 19 октомври вече е ограничено каква демографска информация ще бъде достъпна за използване с определени видове реклами. Накратко пол, възраст, родителски статус и семейно положение вече няма да могат да се използват при създаване на аудитории за рекламиране на жилища, работни позиции и някои финансови услуги, като заеми и кредитни карти. За различните държави, обновяването изисква различно време, така че не забравяйте да проверите персонализираните правила за Google реклама, когато създавате кампании в тези индустрии.

Загиването на таблета

През 2020 г. се наблюдава голям спад в използването на таблети в търсенията с Google, с 45% по-малко от последното тримесечие на 2019 г. Това е следствие и на намаляването на продажбите на таблети. Прегледайте анализа си и проверете дали има основание да направите корекции в офертите ви за различните устройства.

Промени в резултатите с широко съвпадение

Резултатите от широко съвпадение намаляват популярността си и вече представляват само 10% от платените кликвания при търсене. Това е важно, тъй като този тип съвпадение е най-вероятно да съответства на дадено търсене. Това е и типът на съвпадение на ключовите думи по подразбиране при настройване на кампания. 

Очевидно, повече рекламодатели полагат прилични усилия за оптимизиране на кампаниите си, за да се насочат по-конкретно към своята аудитория. Вероятно Google Ads предпочита по-конкретни типове съвпадения, които биха били в съответствие с техния алгоритъм за оценка на качеството.

Съветваме ви да прегледате отчета си за ключови думи за активност и процентите им на реализация. Ако сте използвали настройка за широко съвпадение и не постигате добри резултати, помислете за превключването им към съвпадение по фраза или дори точно съвпадение. Също така проверете отчета за думите със свързани търсения, които може да харчат вашия бюджет. Помислете за добавяне на отрицателни ключови думи, ако е необходимо. Конкуренцията става все по-сериозна и използването на опциите по подразбиране ще ви постави в неравностойно положение.

Standart Delivery

През април 2020 Google Ads премина към Standart Delivery за всички типове кампании. Освен за search, промяната важи и за display, video, app и Hotel кампаниите.
Кампаниите за търсене и пазаруване, използващи ускорено доставяне, ще преминат към стандартно до 1 октомври.

Google Ads има нов вид Bid Simulator за Target ROAS

Google разширява наличността на симулатори на оферти и бюджети, за да предложи по-интелигентни стратегии за офериране. Симулаторът на оферти за постигане на целевия ROAS е достъпен само за офериране ръчно и за целева CPA. Вече е налице за кампании с целева ROAS.  

Как да се адаптирате към промените в Google Ads?

Преглеждайте редовно какво търсят потребителите. Не забравяйте да добавите най-популярните и ефективни конвертиращи фрази във вашите реклами и целеви страници. Това ще подобри вашия рейтинг и ще повиши процента на реализациите ви.

Наблюдавайте дисплейните си реклами, за да следите потенциалния трафик с ниска стойност и изключвайте неефективните, при необходимост. Google продължава да променя параметрите на аудиторията и трябва да сте наясно къде изразходвате бюджета си. По-добра практика от това да позволите на Google да решава къде да показва дисплейните Ви реклами, е да изследвате и задавате разположения. Също така, не забравяйте да изключите конкретни неуместни категории, за да сте сигурни, че Google няма да реши да ги покаже.

Преглеждайте резултатите от оптимизацията си в Google Ads и проверявайте редовно препоръките. Резултатите от оптимизацията се променят с течение на времето, тъй като Google събира повече данни за ефективността на кампаниите Ви. Стремежът да поддържате резултата си за оптимизация възможно най-висок ще бъде полезен за поддържане на ефективността на кампанията Ви.

Не на последно място – изберете уважавани сайтове, в които да споделяте вашите новини и блог постове и редовно следете статиите на сходна тематика.  

nai-znachimite-promeni-digitalem-marketing-2020

Какво се случи с различните социални платформи през 2020? 

 

Facebook магазини

Магазините във Facebook улесняват бизнеса и му позволяват да създаде един онлайн магазин, до който клиентите да имат достъп от Facebook и Instagram. Тъй като магазините са директно вградени в платформите, потребителите не трябва да ги напускат, за да направят покупка. В електронната търговия, това безпроблемно потребителско изживяване е огромен успех, тъй като намалява прекъсването на потребителската пътека. С магазините, вградени директно във Facebook, търговците вероятно ще видят повишени проценти на конверсия.

Instagram Reels

Reels позволява на потребителите да записват и редактират 15-секундни видеоклипове със звук, ефекти и нови творчески инструменти. Това е идеалният начин за Instagram да гарантира, че не губи пазарен дял от TikTok. Били сме свидетели как Instagram и преди е взимал чужди формати и е успявал да ги наложи. Това се случи със сторитата от Snapchat и се превърна в една от най-популярните функции на Instagram. Подобно на Stories, Reels е формат, с който маркетолозите ще трябва да се научат да се справят добре. Понастоящем рекламата не е достъпна в Reels, но когато стартират ще се осигурят отлични рекламни цени за всички компании, които искат да експериментират, така че не пропускайте да се възползвате. 

TikTok

Въпреки зашеметяващия ръст на потребителите, TikTok преживя редица  предизвикателства през 2020 г. Конкуренцията се нажежава, тъй като Instagram стартира Reels. По-тревожното е, че президентът на САЩ подписа изпълнителна заповед, че TikTok трябва да продаде или отдели бизнеса си с TikTok от САЩ. Въпреки това, платформата все още е силно популярна. Все повече брандове залагат на инфлуенсъри, които създават съдържание с продуктите им в TikTok и така марките им достигат до нови аудитории. 

Скритата стойност на Pinterest

Pinterest предлага отлична възможност за определени марки да изпробват нов канал. Вече е добре утвърдена социална мрежа, но често бива подценявана, както в България, така и по света. По време на затварянето ни по време на COVID-19 от Pinterest споделиха, че имат ръст по различни демографски показатели. Хиляди потребители са използвали платформата, за да открият нови начини да спортуват и да се хранят правилно у дома, за подобрение на финансовото си планиране, за ремонт и идеи в интериора, за планиране на бъдещи ваканции и други. С по-малко ограничения за поверителност и по-ниски рекламни разходи, в сравнение с някои от другите платформи, Pinterest си струва да се обмисли като рекламен канал за марки в здравеопазването, начина на живот, “направи си сам” сектора и дори управлението на финансови активи.

Повече марки ще се адаптират към AR и VR технологията

AR и VR са актуални тенденции в социалните медии през 2020 г., тъй като марките се опитват да предложат вълнуващо потребителско изживяване. Много компании за електронна търговия се приспособиха към технологията, което позволява на потребителите да изпробват продукти, преди да ги закупят. 

Инвестиции в инфлуенс маркетинга 

Инфлуенс маркетингът продължи да доминира, но се промени начинът, по който марките и инфлуенсърите си сътрудничат. Брандовете вече искат поредица от публикации за популяризиране в социалните медии, а не само с един пост с промоция. Те също ще положат усилия в популяризирането на съдържанието, създадено от инфлуенсърите. През 2020-та, по-големите марки си сътрудничеха с микроинфлуенсъри и нишови блогъри, за да внесат приобщаване и прозрачност в своите маркетингови усилия и това се очаква да продължи и през 2021 г.

Социалните медии вече предлагат ексклузивни възможности за осигуряване на приходи за влиятелните лица, за да ги подкрепят в осигуряването на тяхното бъдеще, тъй като работят усилено, използвайки различни марки. Много социални медийни платформи, като Facebook и Youtube, пуснаха модел на платен абонамент за последователи, за да получат ексклузивно съдържание.

Локацията на първо място 

Instagram вече позволява на хората да търсят публикации и истории в тяхната близост, което прави местните марки по-откриваеми. Освен това, рекламите в социалните мрежи като Facebook, Twitter и Instagram позволяват на бизнеса да насочва аудитории от конкретно населено място чрез своите IP адреси.

Twitter остана надежден портал за новини

Докато платформи като Facebook, Instagram и Pinterest се използват предимно като развлекателни платформи, където потребителите могат да се насладят на безгрижни закачки, Twitter винаги е запазвал мястото за сериозни разговори по различни теми.

През следващите години се очаква Twitter да провежда по-строга проверка на фалшивите новини и да допуска само тези, които са 100% автентични и са публикувани от надеждни източници на новини. Въпреки че Twitter никога не е оглавявал играта в социалните медии по отношение на популярност или използваемост, той продължава да бъде важна платформа за много пазари. Очаква се Twitter да стане основна медийна платформа за новини и да увеличи значително броя на потребителите си. 

Съдържанието, създадено от потребителите има по-голямо влияние от всякога

User Generated Content-a е всяка форма на съдържание, генерирана от потребители в социалните медии. Много марки започнаха да го използват като социално доказателство за качеството на своите продукти или услуги. Много марки активно популяризират генерирано от потребителите съдържание като част от техния контент календар. По този начин те извличат две ползи – предимството, че могат да намалят маркетинговия бюджет и възможността да накарат клиентите си да се чувстват оценени.

Видео съдържанието продължава да цъфти

Видеосъдържанието може би беше най-ангажиращата форма на съдържание през 2020 г. и ще продължи да бъде и в дългосрочен план. Всъщност, която марките бързо оползотворяват и преминават към видео съдържание, като го приоритизират пред статиите и снимките си. 

Брандовете продължиха да инвестират в реклами в социалните мрежи

Потребителите пазаруват все повече от социалните медии. Скоро бяха въведени персонализирани рекламни преживявания във Facebook чрез динамично показване на продукти на клиентите. Опцията важи за различни формати като carousel, collection и др. Междувременно, неотдавнашното въвеждане на пазаруването в Instagram също подчертава ръста на директните конверсии. Дори рекламната платформа на LinkedIn наскоро вкара промени, с които да подпомогне B2B марките, като им позволи да представят своите продукти пред съответните клиенти. 

nai-znachimite-promeni-digitalem-marketing-2020

Как се промени имейл маркетингът?

Имейл маркетингът придоби още по-голямо значение през 2020 г. и остана водещ канал, който потребителите предпочитат, когато получават оферти от любимите си марки. Освен това, с увеличаване на размера на списъците си, цената за достигане до потребителите не се увеличава значително. Поради това, очакваме компаниите да инвестират по-сериозно в изграждането на свои собствени бази данни с имейли и подобряване на своите програми за електронна поща и през 2021 г. А сега нека разгледаме значителните промени през 2020.

По-широко използване на AI/имейл маркетинг с машинно обучение

През 2020 г. основно бяха внедрени AI и машинно обучение за създаване на автоматизирани имейл съобщения до съответните дефинирани аудитории. Така микросегментирането става по-евтино и по-малко трудоемко. Освен това, голям бонус е, че преминава динамично и персонализирането в реално време е все по-достъпно дори и за малките маркетингови екипи. Маркетолозите създават имейли с по-високо конвертиране, тъй като са ръководени от изкуствения интелект, а машинното обучение помага на търговците по-добре да изпращат имейли.  

AI предлага по-интелигентни филтри за спам

Доставчиците на имейл услуги все повече използват AI за борба със спама. Google обяви, че са включили Tensorflow в своя филтър за нежелана поща, което им позволява да блокират допълнително 100 милиона спам съобщения на ден. През 2020 г. беше трудоемко имейлите да не попаднат в спам. Платформите искаха да се подсигурят, че базата данни с аудитории, които качвате е придобита след ръчно съгласие. Често имейл кампаниите със съмнителни аудитории биваха блокирани, още преди да бъдат изпратени. 

По-малък обем имейли за сметка на по-високо качество

Търговците изпращаха съобщения по-рядко, но имаха по-целенасочено послание. Тъй като филтрите за нежелана поща стават по-умни и маркетолозите се борят с проблемите с доставката, единственото решение ще бъде да се увеличи релевантността на имейла за увеличаване на ангажираността.

Увеличаване на персонализацията

Потребителите очакваха по-високо ниво на персонализация в комуникацията на компаниите с тях и това стана факт през 2020 г. 33% от потребителите казват, че компаниите, препоръчващи продукти, които не отговарят на техните интереси, са основната причина да се отпишат. Машинното обучение и AI играят все по-голяма роля в маркетинга и това изглежда малко вероятно да се промени. Изследването на разходите за CMO на Gartner 2018-19 установява, че разходите за martech, 29%, сега са по-големи от разходите за човешки труд в повечето компании.

Тъмен режим

Каквото и да е мнението ви за тъмния режим, едно нещо е сигурно – той отдавна е тук и е интегриран редовно през 2020 г. Потребителите не са много прощаващи на марките, чиито имейли се показват зле, така че отделете време, за да тествате и обмислите как вашите имейли ще се показват в тъмен режим на различни устройства.  

Различни имейл формати 

И през 2020 г. остана спорът между интерактивните имейли и обикновения текстов имейл. Оказва се, че различните аудитории имат различни предпочитания и не може да се дефинира точно коя от двете стратегии е по-успешна. Ако интерактивните елементи са направени правилно, могат значително да подобрят потребителското изживяване и да улеснят търговците да представят продукти и в същото време да събират данни. Въпреки това, често цифрите не показват, че потребителите имат интерес към такива имейл съобщения. Друг проблем при красивия дизайн в имейлите може да се окаже броя на кодираните елементи – ако е по-голям, е по-вероятно доставчиците на имейл услуги да го етикетират като промоционални или спам.

В заключение

Това бяха част от промените, които се случиха през 2020 г. Кризата с Covid-19 неминуемо се отрази на компаниите и голям брой локални бизнеси се принудиха да преминат онлайн. Ръстът на онлайн продажбите се покачи многократно и поведението на потребителите беше променено. Надяваме се 2021-ва да бъде по-спокойна и по-успешна за всички онлайн търговци. А ако искате да създадете успешни рекламни кампании, не се колебайте да се свържете с екипа на дигитална агенция DigitalExpert! 

Искаш да научиш повече как бизнесът ти да стане по-печеливш?

Заяви сега безплатно услугата “Експертен анализ и консултация” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече