Новият вид разплащане ще е подходящ за малки и големи търговци

Мета пуска нов метод за плащане към малките и средните бизнеси – това обявиха от платформата, като логично продължение на плана им за увеличаване на търговците, които използват социалните им мрежи с бизнес цел. Към момента не е ясно дали тази нова функционалност ще е налична в България, но ако успее да придобие голям брой привържаници в САЩ, би следвало скоро и ние да се сдобием с нея. 

Какво представлява новият вид разплащане

Новият вид разплащане ще е прекрасен метод малките търговци да увеличат приходите си, дори и да нямат собствен онлайн магазин. Функцията е достъпна в Instagram за Америка и някои европейски държави, като е подходяща за малки и средни бизнеси и онлайн търговци, които в момента не използват Instagram Shops. В момента се разработва и нейната вариация за Facebook.  

Както обясняват от Meta:

„Например, ако сте си харесали раница от даден бранд, всичко което трябва да направите, е да изпратите съобщение до бизнеса, като кажете, че искате да я купите. Този метод е полезен за бизнесите, които нямат онлайн магазин, малки търговци са или предлагат персонализиране, например. При подобна поръчка, бизнесът лесно може да предложи и такива опции, като добавяне на инициали например, и след това клиентът да направи поръчката си направо в чата. В същия чат клиентът и бизнесът ще могат да проследят поръчката и да проведат лесна комуникация, ако възникнат някакви въпроси.“ 

В примера по-долу ви показваме как точно изглежда процесът по създаване на заявка от търговец към клиент.

LZFZdWJ3ntlco0cPExC69MDYw4avp Q6KvBppli1362TnbaeIbLOlV6j9ol ZaeOAuAQG9yMYlfpmNKiTvynGp uuiQdzXIT u1rvi2fIblCoBrdvh9r65X5zQBjyuY9fOVotFnfoiZO

Новият метод на разплащане цели максимално да улесни и двете страни в процеса. От една страна, търговците могат да направят заявка към потребителя, който им е изпратил съобщение и е заявил, че иска да купи даден продукт. От друга страна, функцията е изключително удобна за потребителите, тъй като могат да изпратят съобщение на бранда за секунди и директно да наредят плащане чрез Meta Pay.

Какво представлява Meta Pay 

Meta Pay е новото име на системата за плащане Facebook Pay, което е следствие на решението на Зукърбърг да създаде дигитален портфейл за мета вселената. 

Изпълнителният директор на Meta обяви, че Facebook Pay официално се преименува на Meta Pay. Настоящите характеристики на платформата и цялостното потребителско изживяване, с което хората са свикнали с Facebook Pay, ще останат същите във Facebook, Instagram, WhatsApp и Messenger. Промяната беше въведена в Съединените щати и след време ще бъде пусната и в световен мащаб.

Зукърбърг споделя, че въпреки че услугата ще остане същата, преименуването представлява първата стъпка на Meta към създаването на цифров портфейл за метавселената. Той казва, че неговата визия за дигитален портфейл ще позволи на потребителите да управляват сигурно своите самоличности, какво притежават и как плащат.

Потребителите ще могат да използват Meta Pay, за да завършат покупката си, като след това фирмите ще могат да поддържат връзка за актуализации и подробности, докато поръчката се обработва.

Голяма възможност за малки и по-големи бизнеси 

fB6kYITeVQxZ8MKhz2MuERVUo8GtmxXEpJlAKBZ7jBuRLhsfQGK9u5vv4VI8

Meta се опитва да интегрира пазаруването чрез съобщения в Messenger по различни начини от години, чрез експерименти с бутони за купуване, плащания в реално време, създаване на собствена криптовалута и др. Към момента всички те получаваха различно ниво на отблъскване или слаб интерес от страна на потребителите. Но с милиарди хора, които обменят съобщения с любимите си брандове в приложения всяка седмица, Meta вижда голяма възможност, ако успее да настрои своите опции за плащане правилно.

Ето защо този нов тест е толкова важен. Да, новата функционалност не е някакъв голям технологичен напредък (марките, използващи Instagram Shops, вече могат да улеснят плащанията). Но даването на възможност на повече търговци по-лесно да управляват плащанията си, директно от Instagram и Facebook, е голяма стъпка в насърчаването им да използват тези приложения, за да изградят своя бизнес.

Meta работи и върху създаването на подобни опции за плащане в WhatsApp, което може да отвори повече възможности за търговия на нововъзникващите пазари. Като платформа, използвана от по-младите поколения, това е златна възможност и за бизнесите, които искат да разширят обема на студените си аудитории. 

Ако Meta успее да направи тези нови интеграции правилно, това може да направи завършването на потенциалните поръчки в своите приложения много по-лесно.  Все още има регулаторни предизвикателства в някои региони и държави, както и други функционални проблеми, които Meta трябва да преодолее. Но колкото повече доверие може да изгради в платежните си системи, чрез постепенното интегриране на процеси като този, толкова повече напредва към този следващ етап.

В заключение

Новият метод за плащане в чата на Instagram изглежда повече от лесен и приятен и би бил изключително полезен за хендмейд артистите и търговците, които сега стартират с един или няколко продукта и все още нямат уебсайт и не използват Facebook/Instagram Shops. Функцията може да бъде подходяща и за средни и големи компании, които искат да добавят още едно улеснение за потребителите си чрез бърза и лесна поръчка. 

Добрата новина е, че от Meta гарантират разплащането да бъде максимално сигурно и запаметяването на всички лични данни и банкови детайли да остава под строг контрол. За съжаление обаче, няма данни кога точно се очаква функцията да е на разположение в България и дали изобщо ще бъде пусната за нашия пазар. Въпреки че, потребителското поведение в България все още често използва метод за плащане чрез наложен платеж, се наблюдава все по-висок интерес и към плащане с карта и чрез банков превод. 

Ние стискаме палци и се надяваме опцията да стане налична и по нашите ширини, за да може още повече малки бизнеси да стартират своето развитие. Ако статията ви е била полезна, не се колебайте да ни последвате в нашите социални мрежи. На разположение сме и за консултации, свързани с вашето дигитално развитие и увеличаването на продажбите на вашия онлайн магазин.