Намираме се в последните седмици на 2021 година – време, в което да си дадем равносметка за изминалата година, която беше доста нестандартна, заради предизвикателствата, на които бяха подложени повечето бизнеси, предизвикани от Ковид пандемията.

Тук е моментът да направим обобщение и да си извлечем поуки кои бяха сполучливите и кои не толкова сполучливите маркетинг стратегии през тази година, както и да представим ключови аспекти, които да ви помогнат в подобряване на вашите умения в създаването на по-добра маркетингова стратегия  през идващата 2022.

Ето някои уроци, които смятаме, че ще ви бъдат полезни през 2022-ра:

Урок #1: Солидно и постоянно присъствие в социалните мрежи 

В наши дни социалните мрежи за най-силният способ за реклама

Чрез стойностно дигитално съдържание можем да достигнем до много потенциални клиенти и да изградим още по-добра връзка и доверие с настоящите ни клиенти. 

По последни данни социални мрежи използват около 3.78 милиарда потребители!

Анализирайки поведението на вашата таргет група в социалните медии, можете да подобрите връзката си с тях, предлагайки им адекватно дигитално съдържание. 

Урок #2: Маркетинговата автоматизация е откритието на 2021 година 

Маркетинговата автоматизация е мощен начин за събиране на информация за правилните за вас клиенти. 

Помага ви да определите как вашите продукти и услуги се използват, от какво се нуждае вашата целева аудитория и защо разглежда вашия уеб сайт. 

Като използвате тази информация можете да отговорите на ангажираността с препоръчани продукти, услуги и други. 

Маркетинговата автоматизация е основен похват на повечето бизнеси през 2021. 

Друг важен термин, който е неизменна част от автоматизацията е SEO(метод за оптимизиране на търсенето). Tози метод е от изключително значение при изграждане на успешна маркетингова кампания. Благодарение на него компаниите намират начин да се класират на по-предни позиции при търсенето на ключови думи от целевата аудитория и неслучайно 64% от фирмите решават да инвестират в SEO.

Урок #3: Организирането на онлайн събития е от изключително значение! 

През 2021 година повечето собственици на бизнеси бяха домакини на уебинари и други онлайн събития, целящи да ангажират таргет групата в реално време. 

Това беше много ценно през изминаващата 2021 година, тъй като събитията на живо бяха ограничени поради пандемичната обстановка и бизнеса сякаш беше отдалечен от клиентите си поради тази причина. 

Изберете подходящ тип събитие за вашия бранд като например провеждане на уебинар на тема, която знаете, че вълнува много хора. 

Освен това може да организирате интерактивни сесии с въпроси и отговори с вашите последователи. 

Каквото и да изберете целта е да ангажирате вниманието на вашата аудитория в реално време и да се възползвате от всяка бизнес възможност за това. 

Урок #4: Персонализацията трябва да бъде основен приоритет

Персонализацията на бизнеса е от основно значение за неговия успех. От нея зависи дали един бизнес ще се издигне на следващо ниво или ще потъне в посредствеността на комерсиалното.

Благодарение на персонализацията, една компания изгражда специална връзка  и изключително доверие със своите клиенти . Затова при изграждане на един бизнес от изключително значение е фокусът върху нуждите на целевата аудитория. Главните аспекти, над които трябва да се съсредоточи една компания, са откриване на целите, потребностите и интересите на всеки един клиент. 

Урок #5: Никога не подценявайте сътрудничеството и комуникацията

Пандемията ни накара да погледнем на комуникацията по един съвсем различен начин. Преходът към работа от вкъщи беше изключително бърз и този метод на работа се превърна в нова норма. Комуникацията между отделните служители във фирмата и клиентите е едно от най-важните условия за успех на една компания. От изключително значение е използване на данни, когато се прави анализ на успеха на маркетинговите кампании. 

Друга важна предпоставка за успеха на една компания е оптималното използване на технологиите при комуникацията с клиентите. Можете да използвате различни методи за комуникация с клиентите си: онлайн магазин, страници за пазаруване или блогове. За да бъде максимално ефикасна комуникацията с клиентите ви, вие трябва да ги изслушвате. Стремете се винаги да имате обратна връзка и анализирайте информацията получена от тях с цел да постигнете продукт, който максимално отговаря на техните желания.

Урок #6: Бъдете честни и отстоявайте ценностите си

Доверието е изключително важно за изграждането на разпознаваема марка. Затова честността към клиентите е от изключително значение. Когато следвате прозрачен маркетингов подход, можете да започнете да създавате ориентирани към клиента послания, които изграждат доверие между вас и вашата целева група и водят до дълготрайни взаимоотношения. За да го приложите правилно, не забравяйте да създадете съдържание, което отразява вашата марка. 

Каквото и да се случи, не компрометирайте визията, мисията и ценностите на вашия бизнес.За да подобрите вашата връзка с клиентите е нужно да се отнасяте с тях, както бихте провели един разговор в реалния живот. От изключително значение е да отговаряте на техните коментари в социалните мрежи, да споделяте техния опит с други и да насърчавате техните усилия и начинания.

Урок #7: Бъдете готови да се адаптирате към промени

Промяната е неизбежна, особено в света на електронната търговия и маркетинга. По този начин единствената възможност е да бъдете готови и добре оборудвани за всякакви промени. За съжаление много фирми не признават това.Причината за много от тях е, че са жертви на синдрома:”Ако нещо не е счупено, не го променяй”  През 2021 г. пандемията принуди много бизнеси да променят начина, по който взаимодействат с клиентите си. 

Много бизнеси се оказаха в капана на пандемията и за тях се оказа невъзможно да останат верни на тяхната досегашна практика. Маркетинг служителите трябваше да проявят креативност при методите си за справяне със ситуацията и предлагането на продуктите или услугите си. Преминаването към дигитален маркетинг е един от най-важните уроци от пандемията. Въпреки това, фирмите, които не се адаптираха към тези промени, бяха обречени на неуспех.Промените са неизбежни. Те са едно от ключовите условия, за да имате успех като маркетинг специалист.

Съвети, които да ви подготвят по-добре за идващата година:

маркетинг
Маркетинг уроците, които научихме през 2021 3
  • Видеата са бъдещето: Поради настъпилата пандемия срещите на живо загубиха популярност. Те бяха заменени от срещи в платформи като Zoom и Google Meet. Google счита видеата за основополагащи при изграждане на маркетинг съдържанието. Една от причините за нарастващата популярност на видеата е, че те са по-лесни за записване, редактиране и споделяне. Освен това те са по-лесни за възприемане от широката публика и се асимилират по-бързо от хората, за които са предназначени. Видеата са от решаващо значение при покупката на един продукт. Проучвания показват, че 50% от хората вземат решение да закупят стока след като са изгледали видео, което ги информира за ползите от съответния продукт. Затова е от изключителна важност видеата да са достатъчно информативни и фокусът да е насочен към полезните страни на продукта.
  • Не забравяйте Hashtag(#) кампаниите: През миналата година станахме свидетели на популяризирането на все по-важните за бизнеса hashtag кампании. Правилните думи при hashtag подбора могат да накарат хората изключително бързо да дискутират вашия продукт и да изградите цяло общество от хора, които са заинтересовани от марката ви. Друга силна черта на hashtag кампаниите  е, че те могат да бъдат прилагани във всички социални мрежи: Facebook, Instagram, Linkedin. Значението от правилния подбор на Hashtag етикети е съпоставим с един добре изграден уебсайт. 


Заключение

В заключение можем да кажем, че когато става въпрос за дигитализация на бизнеса, няма преки пътища. 

Трябва да се научите да се адаптирате към тази силно конкурентна дигитална ера. Този, който умее да се адаптира и променя към новото – успява. Въпреки че има много маркетингови уроци, които да научите от 2021 година, най-добрите идват от вашите собствени грешки и от тези на другите.

Вземете си поуки от тях и направете необходимите промени. 

А ако искате да постигнете нещо повече от това, което вече имате, защо не се свържете с нашия екип, който може да Ви изготви експертна стратегия за развитие