Колко струва Facebook рекламата е въпрос, който всеки собственик на бизнес си задава. Цената ѝ зависи от няколко фактора, като: местата, на които се показват рекламите, конкурентите във вашата бизнес ниша, целевите ви групи, вашата индустрия, техническата оптимизация на рекламните кампании и периода, в който протича кампанията. Спрямо всички тях можете да наблюдавате по-високи или по-ниски рекламни разходи във Facebook. В днешната статия ще разгледаме как работи Facebook алгоритъмът и кой можете да повлияете на факторите, които определят цените на рекламата в платформата. 

Как се определя цената на рекламата във Facebook

Подобно на рекламните разходи с плащане на клик (PPC) в Google Ads, във Facebook също редица фактори оказват влияние върху цената на рекламите ви. Ако искате да изградите реалистичен бюджет за вашата ефективна маркетингова стратегия, трябва да разберете какво влияние оказват тези фактори. Осемте фактора, които определят колко струват рекламите във Facebook, включват:

  • 1. Избор на аудитория
  • 2. Рекламен бюджет
  • 3. Рекламен бид
  • 4. Цел на кампанията
  • 5. Рекламно разположение /място за показване/
  • 6. Качество на рекламата
  • 7. Сезон/период
  • 8. Индустрия

Ето и по-обстойна информация за тези фактори:

1. Аудитория

Целевата аудитория оказва значително влияние върху цените на рекламите. Независимо дали дефинирате конкретна възраст, пол или интерес, можете да очаквате промяна в рекламните си разходи. Например, ако рекламната ви кампания е насочена към мъже, вашето CPC може да се увеличи и да достигне $ 0,55. Това е с $0,15 повече, отколкото ако рекламната кампания е насочена към жени. Когато погледнете възрастта, рекламите, насочени към лица на възраст 55-65 години обикновено имат значително по-високи разходи от кампаниите, фокусирани върху потребителите на възраст 25-34 години. Това е така, защото Facebook има по-малко на брой потребители на възраст между 55 и 64 години, в сравнение с потребителите на възраст между 25 и 34 години. 

При създаването на аудитории можете да използвате специфични интереси, които да има дадената аудитория. Тази полезна функция може да повлияе на цената, когато създадете прекалено широка таргет група, ако използвате твърде много интереси. Например, ако насочвате рекламите си към всички пътуващи потребители, вместо само към пътуващите извън страната, ще имате много по-широка аудитория, която може да доведе до допълнителни разходи.  

Използването на широки интереси може да увеличи броя на потребителите във вашата целева аудитория, но това не е гаранция, че тези потребители реално ще ви донесат приходи. Това може да се дължи на факта, че те често кликват върху рекламите ви, но не действат според подканващите ви фрази (CTA). Бъдете внимателни когато  ги използвате в реклами, за да не понижите ефективността на кампанията си. Фокусирайте се върху потребителите, които биха имали интерес към бизнеса ви и винаги предлагайте оферти, които показват стойностните ви предложения и са съобразени с нуждите на клиентите ви. Сигурни сме, че не искате да плащате за кликвания, които не ви носят никакви продажби, още повече ако става въпрос за вашите дългосрочни цели.

2. Рекламен бюджет 

Когато стартирате рекламна кампания във Facebook, вие задавате рекламен бюджет, който да се изразходва на дневна база или да е общ за целия период на кампанията и размерът му влияе на цената на вашата реклама. Препоръчва се дневният бюджет да е минимум $5, защото всяка сума, по-малка от него ще генерира незначителни резултати.

3. Рекламен бид

Рекламният ви бид също влияе върху цената за реклама. Facebook предлага няколко стратегии за наддаване, включително:

  • Стратегия за офериране с най-ниска цена: Тази опция, известна още като автоматично офериране, помага на вашия бизнес да постигне възможно най-ниската цена. Тя също така цели да използва ефективно вашия бюджет, поради което бизнесите често започват с тази стратегия.
  • Стратегия за офериране за целева цена: Тази опция, известна също като ръчно офериране, работи за достигане на желаната цена на клик. Препоръчваме ви да използвате тази функция само ако познавате добре създаването на реклами и имате опит с управление на бюджети. Ако това не е така, то по-добре тествайте с по-малки бюджети преди да рискувате финансирането за месечната си кампания. 

В повечето случаи ръчното наддаване изисква по-високи рекламни разходи, докато автоматичното наддаване има тенденция да оползотвори максимално бюджета ви.

4. Цел на кампанията

Когато създавате кампания във Facebook, трябва да изберете една от следните основни цели:

  • Информираност
  • Обмисляне
  • Конверсия

След като я изберете, трябва да кликнете и върху специфична цел, която искате да постигнете. 

A screenshot of bid objectives in Facebook ads

В повечето случаи целите за конверсия и посещение на магазин, водят до по-високи рекламни разходи. Това е така, защото тези действия имат по-голяма стойност за бизнеса. Продажбата чрез продуктов каталог например генерира незабавни приходи за вашата компания.

Докато създавате рекламната си кампания е важно да запомните, че осведомеността и обмислянето са важни процеси, през които трябва да минете, преди да започнете да пускате реклами за конверсии. Въпреки че ще използвате тази функционалност на по-късен етап във фунията, можете да намалите разходите си ако рекламирате пред достатъчно затоплена аудитория. Това се дължи на факта, че по-малък брой бизнеси пускат реклами, които са с цел осведоменост и обмисляне, отколкото с цели, свързани с покупки.

5. Рекламно разположение /място за показване/ 

Местата, на които се показват рекламите ви също определят цената им. Чрез Facebook можете лесно да създавате реклами във Facebook и Instagram, което спестява време на вашия екип.

 Можете да използвате шест места:

  • Instagram
  • Instagram сторита
  • Стената във Facebook  
  • Дясна колона във Facebook
  • Facebook Messenger
  • Свързани с Facebook сайтове – audience network 

6. Качество на рекламата 

Качеството и уместността на вашите реклами (според рейтинга на Facebook) също влияят на това колко ще струват рекламите ви. Ако те са с висока релевантност и ангажираност, ще имате доста по-ниски рекламни разходи. Всяка реклама може да получи оценка между 1 и 10. 10 е най-добрият възможен резултат, докато 1 е възможно най-лошият резултат. Facebook дава оценка за уместност и ангажираност въз основа на положителна и отрицателна обратна връзка.

Изключително важно е екипът ви да създава реклами с висока релевантност и ангажираност. За най-добри резултати следете рутинно своята релевантност и оценка на ангажираността. Можете да ги проверите чрез следните стъпки:

  • Влезте в Ads Manager
  • Изберете рекламата, която искате да видите
  • Изберете падащото меню Колони
  • Щракнете върху Персонализиране на колони
  • Изберете Резултат за уместност
  • Натиснете Приложи
  • Прегледайте оценката си за уместност и ангажираност

Имайте предвид, че Facebook изисква около 500 рекламни импресии или показвания, преди да покаже резултат. Докато рекламата ви е активна, Facebook ще продължи да наблюдава взаимодействието на потребителите с нея и ще продължи да определя дали е подходяща за дадения таргет. Ето защо трябва редовно да проверявате ранка на рекламите си. С този проактивен подход можете да подобрите ефективността, резултатите и разходите за вашата рекламна кампания във Facebook.

7. Сезонност, период от годината  

В кой момент от годината стартирате кампанията си може също да окаже огромно влияние на цената за реклама. В пиковите сезони на пазаруване фирмите са склонни да харчат повече за реклама. Повишеното търсене на рекламно пространство води до конкурентен пазар, което може да доведе до агресивни оферти и по-големи бюджети на конкурентите ви. Ето кои са някои от най-скъпите периоди във Facebook:

  • Черен петък и кибер понеделник
  • Коледа и Нова Година
  • Великден 
  • 8 март 
  • 14 февруари 
  • Ануарски намаления и летни намаления  през август 

Въпреки че тези периоди изискват по-големи бюджети, е желателно да се възползвате от по-голямото търсене от страна на потребителите. Можете да увеличите бюджета си за тези месеци и да го намалитте за всички останали периоди през годината.

8. Индустрия 

Вашата индустрия има огромно значение за сформирането на рекламните бюджети. Ако сте онлайн магазин за мебели и имате много конкурентни, които редовно рекламират, то бюджетът ви ще е по-голям, отколкото ако сте магазин за плочки за баня, например, който почти няма конкуренти, които да ползват Facebook за реклами. Ако сте в конкурентен сектор, съсредоточете се върху създаването на качествени реклами и създаването на конкурентни оферти.

Получете по-добри резултати от вашите реклами във Facebook

Ако искате да подобрите ефективността на рекламните си кампания, както и да намалите разходите си за реклама във Facebook, не се колебайте да се свържете с екипа на дигитална агенция DigitalExpert. Имаме огромен опит в постигането на успешна оптимизация на реклами, с която генерираме ръст в продажбите, без да увеличаваме разходите ви. Можете да видите подробна информация за ефективността на нашите реклами в блога ни. Ще ви помогнем да достигнете до потенциалните си клиенти и да повишите приходите си, без да увеличаваме рекламните ви бюджети.