Искате да увеличите максимално възвръщаемостта си от рекламните ви кампании във Facebook? Ако е така, то неминуемо трябва да започнете да използвате ретаргетинг. Не се притеснявайте ако нямате идея как да го стартирате. В настоящата статия ще ви запознаем с ретаргетинга и начините, по които да го използвате по бърз и лесен начин, за да постигнете желаните резултати. Това е най-добрият вид реклама за онлайн магазини в социалните мрежи, тъй като генерира най-големи приходи. Преди да започнем работа и да упражним целия процес, стъпка по стъпка, нека видим какво ще разгледаме в тази статия:

 

  1. Какво е ретаргетинг и как работи
  2. Каква е разликата между ретаргетинг и ремаркетинг
  3. Как да стартираме ретаргетирането във Facebook Ads
  4. Стратегии за електронна търговия и генериране на потенциални клиенти
  5. Как да използваме продуктовия каталог в рекламите си с ретаргетинг
  6. Заключение

1. Какво е ретаргетинг и как работи

Ретаргетингът е процес на показване на реклами само на тези потребители, които вече са взаимодействали с вашия бранд по някакъв начин. Те може да са коментирали вашия пост във Facebook, да са харесали страницата ви, да са посетили сайта ви, да са извършили някакво действие като „Добавяне в количката“, без да купят, или да са направили поръчка. 

За да създадете реклами към ретаргетинг аудитория е нужно да имате Facebook пиксел, с който да проследявате активността на вашия сайт. Можете да използвате информацията, която събирате, за да сегментирате посетителите и да създавате реклами към тези аудитории, като така ще увеличите и разпознаваемостта на бранда ви. След като настроите пиксела и го добавите към сайта си, трябва да настроите събитията, които искате да проследявате и да използвате в рекламите си. 

От 2021 г. има много промени в настройките на рекламните акаунти, които са свързани с последния ъпдейт на iOS 14. Това налага да направите още няколко стъпки, а именно да верифицирате домейна си (можете да го направите от business manager -> safety -> verify domain) и след като вече имате работещ пиксел да създадете 8 събития, които да ползвате в рекламата си. Тези събития се отнасят специално за потребителите, които използват iOS устройства и не касаят Android. Те могат да бъдат настроени от Aggregated event measurement и така се гарантира, че рекламите ви ще се показват и ще бъдат ефективни и за потребителите на iPhone устройствата. 

2. Каква е разликата между ремаркетинг и ретаргетинг?

Каква е разликата между ремаркетинг и ретаргетинг?

Въпреки че и двете стратегии са предназначени да върнат клиенти, които вече познават бранда ви и са извършили определено действие, ремаркетингът обикновено използва имейл кампании, а не платени реклами. Ремаркетингът включва събиране на информация за посетителите на вашия сайт и изпращането на имейли до вече топлата аудитория, за да я убеди да се върне във вашия уебсайт и да завърши поръчката си. Ретаргетингът от друга страна се нарича насочването на платени реклами към потребители, които вече са взаимодействали с бизнеса ви по един или друг начин. 

Ремаркетингът и ретаргетинг се използват взаимозаменяемо, но има ключови разлики между тях. Те имат сходни цели, но се различават в стратегията и в това до кого можете да достигнете. Важно е да спечелите вниманието на потребителите още преди те да вземат решението да купят вашия продукт. Често най-конвертиращите потребители са тези, които са посещавали вашия сайт повече от веднъж или вече са общували по някакъв начин с вас и познават бранда ви. Ретаргетингът и ремаркетингът дават възможност за достигане точно до тях. И те са тези, които са по-склонни да купуват, в сравнение с посетителите, които за първи път попадат в онлайн магазина ви.

Много търговци и собственици на магазини за електронна търговия използват и двете стратегии за най-добри резултати, тъй като и двете включват човек, който е проявил интерес към вашия продукт, но все още не го е купил. Все пак ретаргетингът вкарва потребителите в конкретна фуния и проследява всяко едно действие. Чрез него можете да разберете къде се прекъсва процеса и да анализирате какво е нужно да подобрите, за да конвертирате и той е най-ефективният начин да накарате топлата аудитория да взаимодейства отново с бизнеса ви чрез реклами. 

3. Как да стартираме ретаргетирането във Facebook Ads

За да настроите реклама с ретаргетинг във Facebook Ads, ще имате нужда от две неща. Трябва да имате инсталиран и работещ Facebook пиксел на вашия сайт и трябва да изградите персонализирани аудитории за рекламните си кампании. Ако не знаете дали сте инсталирали своя Facebook Pixel или искате да проверите дали работи правилно, можете да използвате безплатното разширение за Chrome, наречено Facebook Pixel Helper, за да проверите дали вашият пиксел е активен и си върши работата.

След като пикселът е настроен и работи правилно, можете да започнете да изграждате аудиторията си. Ето какво е нужно, за да създадете персонализирана ретаргетинг аудитория:

  1. Намерете опцията за аудитории във вашия Facebook Ads Business Manager;
  2. Изберете опцията за създаване на персонализирана аудитория;
  3. Изберете вашия уеб сайт като източник за вашата персонализирана аудитория.
1

Има няколко начина за изграждане на персонализирани аудитории за вашите кампании за пренасочване. Най-често срещаният пример за начинаещи е да се изгради аудитория, която да включва всеки, който е посетил вашия уебсайт.

create custom audience 1

 

Ако искате да добавите още аудитории, добавете и хората, които са посетили конкретни страници на вашия сайт. Ето няколко примера за персонализирани аудитории, които можете да изградите въз основа на страниците, които хората са посетили на вашия сайт:

  • Ретаргетирайте хора, които са извършили покупка на вашия сайт:
posetiteli 30

 

  • Показвайте рекламите си на хора, които са посетили страница с вашия продукт, услуга или страници за плащане, но не са завършили поръчката си и са изоставили кошницата си:
izostaveni kolichki

 

  • Създайте реклама за тези, които са попълнили някаква форма на вашия сайт;  
  • Започнете да показвате реклами на хора, които четат вашия блог:
unnamed

С времето ще ставате все по-напреднали в изграждането на вашата аудитория и ще  можете да създадете и аудитория с потребители, които са извършили някакво действие в сайта ви.

За да започнете да използвате вече създадените аудитории, трябва да създадете нова кампания, да изберете целта ѝ (трафик, конверсии, lead generation и т.н.) и да изберете новата custom аудитория, която сте създали. Правило, което препоръчваме при използването на такива реклами е, бюджетът винаги да се разпределя по следния начин – 70% от рекламния бюджет да отива в реклами със студена аудитория, за придобиване на нови клиенти, а останалите 30% да се използват за ретаргетинг кампаниите. Разбира се, всеки бизнес има различни фунии и специфики, които имат значение, но можете да тествате като стартирате с тази стратегия и впоследствие пробвате и други алтернативи. 

4. Стратегии за електронна търговия и генериране на потенциални клиенти

Наш основен фокус са онлайн магазините и затова решихме да споделим с вас базовите стратегии, които можете да прилагате ако имате електронен магазин и искате да генерирате потенциални клиенти. 

Ретаргетинг стратегия за онлайн магазини

Най-печелившата аудитория за електронната търговия почти винаги са техните настоящи клиенти. Това са тези клиенти, които вече познават бранда ви и ви имат достатъчно доверие, за да направят покупка. Това ги прави и много по-склонни да купуват отново от вас в бъдеще.  Един от начините да затвърдите максимално връзката си с тази аудитория е да използвате стратегия, която ние наричаме The Upseller.

Ето как работи The Upseller. Създайте custom аудитория с хора, които са закупили от вас. Ето как можете да идентифицирате тези хора:

  1. Като качите вашия списък с клиенти във Facebook;
    2. Като ползвате пиксела за проследяване на събитието „завършена поръчка“ на вашия сайт, използвайки стандартните FB събития;
    3. Или като използвате линка с Thank-you page страницата ви, която се показва само след успешно финализиране на поръчка. 

След това, създайте реклама, която е насочена само към тази аудитория, генерирайки някаква уникална оферта и послание. Ретаргетингът към вашите най-нови клиенти може да звучи неинтуитивно, но все пак, в нашият опит сме видели, че имаме големи резултати при потребители, които скоро са конвертирали.  

Тази стратегия може да се използва и чрез създаване на Lookalike аудитория с потребители, които имат сходни интереси до тези, които вече са конвертирали.  Рекламите, които можете да ползвате са за трафик, конверсии, каталожни реклами, (които ще обсъдим малко по-късно).

Ретаргетинг стратегия за събиране на lead-ове

Тази стратегия обхваща хората, които са посетили сайта ви, но все още са много далеч във фунията от завършване на поръчка. Можем да им помогнем и да скъсим пътя им. За целта трябва да създадете ценно и много полезно съдържание, което да използвате като lead магнит в рекламите си. Те трябва да са насочени към вашата custom аудитория с посетители на сайта. 

В идеалния случай това съдържание ще е много релевантно и атрактивно за конкретна аудитория. Идеята на тази стратегия не е да получим конверсии мигновено, въпреки че може и това да се случи. Целта ѝ по-скоро е да споделите пред аудиторията си, че какъвто и проблем да има, вие имате точното решение. Ако успешно доказвате, че знаете как да се справите с дадения казус, то вие започвате да градите доверие и по-силна връзка. А това неминуемо води до затопляне на аудиторията и скъсяване на цялата фуния. 

Как да използваме продуктовия каталог в рекламите си с ретаргетинг
Как да използваме продуктовия каталог във Facebook

За да показваме реклами, които са напълно релевантни за даден потребител, може да използваме динамичните реклами, в които добавяме нашия продуктов каталог. Този тип реклами се показват на точния потребител, защото те използват следните данни за потребителя:

  • Местоположение 
  • История на посетените сайтове
  • История на всички завършени поръчки в различни онлайн магазини

По този начин можете да инвестирате по-малко ресурси в реклама, но да видите по-висока възвръщаемост на инвестициите (ROI) под формата на конверсии, честота на кликване (CTR) или импресии.

Предимствата на динамичните продуктови реклами във Facebook
  • Ефективност – Динамичните реклами позволяват да намалите сумата, която инвестирате в реклама, като същевременно увеличавате възвръщаемостта на инвестициите си, тъй като получавате повече трафик, благодарение на подходящото, персонализирано съдържание.
  • Аудитория – Динамичните реклами ви помагат ефективно да общувате и да се свързвате с аудиторията си по начин, който е по-„реален“ за нея. Не само ще можете да увеличите конверсиите, но и ще можете да повишите осведомеността за бранда ви, което е от решаващо значение при опит за по-дългосрочно присъствие на пазара.
  • Уместност – След като настроите кампанията си, алгоритъмът прави всички необходими операции, като създава стотици или дори хиляди уникални реклами, които след това се насочват според релевантността.  
  • Автоматизация – Можете да качите вашия продуктов каталог и да позволите на Facebook автоматично да генерира специфични за продукта реклами. Facebook също ще извършва оптимизации и автоматично ще променя или модифицира лошо конвертиращи се реклами.
  • Специфичност – Понастоящем Facebook позволява на рекламодателите да бъдат много конкретни по отношение на целевата си аудитория за конкретна реклама. Това означава, че не е нужно да разчитате само на автоматично генерираните реклами на Facebook, но наистина да фокусирате кампанията си върху определен сегмент, когато е необходимо.  

5. Как да настроите динамични реклами за продукти

Стъпка 1: Добавете вашия продуктов каталог към Facebook. За целта трябва да кликнете върху „продуктов каталог“ и след това „добавете нов продуктов каталог“. Facebook работи в тясно сътрудничество с Shopify, WooCommerce и други партньори. Ако случайно имате магазин с някоя от тези платформи, ще можете да интегрирате каталога си още по-лесно и изцяло автоматично. Ако не е така, ще е нужно да качите фийд с продуктите си, но можете да намерите детайлна информация за този процес в бизнес мениджъра си. 

Стъпка 2: След като вече имате настроен каталог и работещ пиксел, е добре да настроите шаблон за вашата динамична реклама. Влезте в бизнес мениджъра си и създайте нова кампания с цел „Продажби с Каталог“. Настройте бюджета, графика и custom аудиторията си (това се основава на информация, получена от пиксела, който сте инсталирали в предишната стъпка).

Изберете опция за показване: реклами за един или няколко продукта. След това вземете решение за разположението на рекламата.

Последни стъпки

Ето и последните стъпки, които трябва да предприемете, за да стартирате рекламата си:

  • Добавете добре написано рекламно копи в полето „текст“.
    • Променете заглавието и описанието на рекламата си. Добавете и текст и бутон с подканваща фраза (CTA) към рекламата си.
    • По желание – Можете да добавите „deep link“, която ви позволява да имате по-голям контрол върху това къде е отведен дадения потребител, след като кликне върху ваш продукт.
    • Потвърдете промените си и публикувайте първата си динамична реклама с продуктов каталог.

6. В заключение

Ретаргетингът е изключително ефективна стратегия за собствениците на онлайн магазини и трябва задължително да бъде част от стратегията ви в социалните мрежи. Надяваме се, че статията ще ви помогне да стартирате първата си динамична ретаргетинг реклама с продуктов каталог. На разположение сме за вашите въпроси, като можете да ги зададете директно чрез лично съобщение във Facebook страницата ни или по имейл. А ако нямате време сами да управлявате рекламите си или искате да подобрите възвръщаемостта си, не се колебайте да се свържете с нас, за да обсъдим как бихме могли да сме ви полезни. До скоро от екипа на Digital Expert 😊 

Искаш да научиш повече как бизнесът ти да стане по-печеливш?

Заяви сега безплатно услугата “Експертен анализ и консултация” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече