Когато клиент влезе в маркетинговата фуния, крайната цел на кампанията е потребителят да закупи продукт от онлайн магазина. Но какво да направим, когато той така и не завърши поръчката? Ами ако е стигнал до заветната фраза “Добави в количка” и след това е решил, че май прибързва с решението си? Нужно ли е да оставяте клиент, който вече е почти убеден, че иска вашия продукт? В тази статия ще ви представим какво е ремаркетинг, как се прави и къде може да намери приложение.

Ремаркетинг

Ремаркетингът е практиката да показвате рекламите си на хора, които вече са посетили вашия сайт. Той ви позволява да изградите доверие в потенциалните клиенти, като им покажете стойността на вашите продукти и услуги. Освен това ремаркетингът ви позволява да приключите сделката, като достигнете до хора, които се интересуват от покупка – но все още не са се ангажирали напълно с нея. 

Ремаркетингът е стратегия, използвана понастоящем от много марки за връщане на потребители, които вече са проявили интерес към техния продукт или услуга. Потребителите могат да бъдат насочени чрез различни канали, главно въз основа на типа използвано устройство, използваната операционна система или посетената уеб страница. 

Важно е да отбележим, че ремаркетингът не включва пускане на реклами за потребители, които не са посещавали уебсайта Ви преди.

Видове ремаркетинг

динамичен ремаркетинг
Какво е ремаркетинг?

Повторното таргетиране има за цел да носи персонализирано съобщение от бранда към клиента. Долу ще разгледаме няколко от основните видове ремаркетинг, които са често ползвани в практиката.

  • Стандартен

Показва дисплейни реклами на хора, които преди са посетили страницата. Рекламите се показват в уебсайтове и мобилни приложения.

  • Динамичен

Подобен на стандартния ремаркетинг, но с разликата, че рекламите са персонализирани в зависимост от продуктите и услугите, които потребителите разглеждат във Вашия уебсайт.

  • Мобилен

Когато изберем този тип ремаркетинг,  рекламите се показват само в приложението и на мобилната версия на уебсайта.

  • За търсачките

Този тип кампания не включва дисплейни реклами, но се показват, когато потребители, които вече са посетили нашия уебсайт, търсят в Google. Това ни помага да “стесним кръга”: те не само са хора, които вече са посетили нашия уебсайт, но дори все още търсят неща, свързани с нашите продукти и услуги.

  • Видео

Видео ремаркетингът събира все по-голяма популярност. Тук фокусът е изместен от уебсайта и  се цели в хората, които са реагирали по един или друг начин на видео, свързано с онлайн магазина, или пък са се абонирали за канала. 

Как и защо се прави

Когато влезете в даден уебсайт, налага ли ви се да натиснете “Accept cookies” или “Приеми бисквитките”, “Приеми всички” и т.н.?

От този момент нататък администраторът на сайта знае за съществуването ви като посетител. Може да научи колко пъти сте влизали в сайта, кои места сте посещавали, дали сте добавяли артикули в количката и още доста други неща. Това е важен детайл в анализирането на трафика и насочването му в правилната посока. 

Най-общо казано, процесът е следният:

  1. Потребителят посещава уебсайта.
  2. Потребителят приема бисквитките.
  3. Пуска се кампания, която таргетира този потребител.

Какво прави ремаркетингът толкова успешен

Ключът в успеха на ремаркетинга е доверието. При наличието на толкова сериозна конкуренция в онлайн пространството, най-добрият ход, който можете да предприемете, е да опитате да реализирате трафика, който вече сте получили. Потребителите, които са проявили интерес към Вашия онлайн магазин, трябва да бъдат убедени, че Вие имате точното решение за тях.

Основната причина ремаркетингът да е успешен, е постоянството.

За съжаление, много бизнеси биват лъгани, че трябва да достигат до възможно най-голяма аудитория, за да продават. В нашата практика има не един или два случая на магазини, които генерират голям трафик, който обаче не води до продажби.

Но защо клиентите не купуват веднага?

Това е въпрос, който буди голямо недоумение в много предприемачи. Ако клиентите харесват даден артикул, защо не го закупят?

Всъщност има много причини да не го сторят:

  • Искат да проучат и други опции
  • Не ви вярват достатъчно
  • Заети са с други, неотложни неща
  • Не виждат точното решение за тях
  • Харесват продуктите, но в момента не разполагат със средства

Функцията на ремаркетинга е да накара клиентите, които по някаква причина са били любопитни да разберат повече за онлайн магазина Ви, да бъдат заинтригувани наново.

Истината е, че маркетолозите не разчитат на интуицията си за ремаркетинга. Не и в днешни дни. Всеки похват е предварително проучен, за да се провери кои са най-добрите техники в маркетинга. Именно числата са в основата на успешните ремаркетинг кампании. А какво казват числата, когато стане дума за ремаркетинг?

  •  +180% CTR (Click-through rate*)
  • +291% CR (Conversion Rate*)
  • Цената на клик спада с до 8 пъти

CTR – честота на кликване. Колкото повече, толкова по-добре.

CR или Conversion Rate – честота на конверсиите. Най-общо казано – колко посетителя са се превърнали в клиенти. Колкото висок процент, толкова по-добре.

Ремаркетинг и “Идеален клиент”

Преди да направим връзката между ремаркетинга и идеалния потребител, е редно да споменем какво значи “идеален потребител”

Идеален клиент: Някой, който удовлетворява точните си нужди чрез  това, което предлагате като продукт.

Вече споменахме, че конкуренцията в Интернет е огромна е всеки посетител трябва да бъде таргетиран като потенциален клиент. Опцията да се отказвате с лекота просто не съществува. Но за да бъдете успешни, трябва да знаете кой е идеалният клиент за Вашия бизнес и как да се покажете в най-добра светлина пред него. 

А кой е най-добрият начин да откриете потребителите, които искате да впечатлите? Навярно вече знаете отговора – ремаркетинг. Целевите кампании във вече “затоплени” аудитории могат да дадат значителен резултат. Вече разбрахте какви могат да бъдат преките ползи за Вашите продажби.

Но какви са индиректните бонуси за онлайн магазина? Ако ремаркетингът увеличава продажбите, то колкото повече транзакции генерирате, с толкова повече информация разполагате. Информация, която може да се използва като база за анализ на поведение и демографски признаци на аудиторията. Именно качественият и количественият анализ могат да бъдат в основата на определянето на “Идеален клиент” за Вашия бизнес.

В момента, в който започнете да таргетирате точните хора за бизнеса си, Вие ще увеличите значително приходите си и ще оптимизирате разходите за реклама.

Ремаркетинг и онлайн магазин

Ако се питате дали ремаркетинга може да намери приложение във Вашия онлайн магазин, отговорът ни е положителен. Всеки уебсайт може да използва този похват, за да изгради доверие в клиентите си и да постигне заложената цел – била тя изграждане на репутация, продажби или др.

Повторното таргетиране на потребители не просто е опция, от която можете да се възползвате – това е изключително качествен метод да спечелите клиенти и да спестите от рекламни разходи.

remarketing 2 1
Какво е ремаркетинг?


Как да подобрите ремаркетинг кампаниите си

Работещите ремаркетинг кампании носят страхотни резултати. Но нека разгледаме няколко начина, чрез които можете да видите видимо подобрение на Вашия онлайн магазин.

  • Персонализирайте кампаниите си

Персонализирането е от ключово значение за успеха на кампаниите. Потребителите посещават уебсайта Ви поради различни причини и се интересуват от най-различни неща, така че колкото повече  персонализирате съобщенията си, толкова по-близко ще сте до клиентите си.

  • Наградете настоящите си клиенти

В една наша статия вече споменахме колко важни са лоялните клиенти. Отнасяйте се с уважение към тях, дайте им различни промоции и спечелете тяхното доверие.

  • Тествайте почвата

Няма по-добър начин да проверите резултатите си от тестовете. Пробвайте най-различни опции. Ако сте достатъчно търпеливи и анализирате позитивите и негативите, ще намерите точната рецепта за успешна ремаркетинг кампания.

  • Потърсете съвет от маркетингови експерти

Не е нужно да разбирате от всичко или да се учите с проба-грешка. Нашият екип има дългогодишен опит в създаването на ремаркетинг кампании и знае как да подходи във всяка ситуация.

Обобщение

За един онлайн магазин да спечели доверието на клиентите е дълъг процес. Първичните кампании доста често дават много добри резултати, които обаче не биват използвани напълно. Ако искате да използвате ремаркетинг за Вашия онлайн магазин или пък вече използвате, но не виждате желаните от Вас резултати, защо не се запишете за безплатна експертна рекламна стратегия? Тя ще ни помогне да разберем силните и слабите страни на онлайн магазина, за да Ви дадем точна оценка на това какво може да се подобри в представянето му.