Преди да включите Google Ads в маркетинг стратегията си, вероятно ще се запитате какво представлява рекламата в този онлайн канал и колко би ви струвала. За да разберете какви са цените и да планирате добре стратегията си, е важно да си отговорите на някои въпроси. На правилното място сте, защото в днешната статия ще разгледаме накратко какво представляват рекламите в Google и как се определят цените им. Ще минем през основните точки, които са определящи за бюджета на кампанията и ще обясним как точно се сформира цената. Така ще можете предварително да прецените колко би ви струвало бизнесът ви да присъства в този канал. Да започваме! 

Какво представлява google рекламата

Google Ads е платформа, която поддържа различни типове реклама в няколко разположения – в търсачката, в други сайтове, които са предоставили част от пространството си на Google, в мобилни приложения и в YouTube. Рекламите в търсачката се наричат реклами в мрежата за търсене и се визуализират под форма на текст, а рекламите в различните сайтове се наричат дисплейни и винаги включват изображение или видео. И двата типа са подходящи за почти всички бизнеси, тъй като позволяват използването на много различни формати. Платформата ви дава множество алтернативи – можете да пускате текстови реклами в търсачката, да предлагате услуги на потенциалните си клиенти, да показвате реклами с изображения или анимации в сайтовете, които са предоставили пространствата си за реклама, да пускате видео реклами в YouTube или да рекламирате в мобилни приложения.

Всеки път, когато човек търси нещо онлайн, той почти винаги попада на реклами в търсачката, които се появяват в най-горната или най-долната част на страницата. Посещавайки различни сайтове, също ще видите огромно разнообразие от цветни и атрактивни банери в различни размери. Ако гледате видео в YouTube е почти сигурно, че също ще попаднете на рекламно видео. Всичко това са Google реклами. Едно от ключовите предимства на Google Ads е, че таксуват на клик, затова се наричат Pay-per-click (ppc) реклами. Това означава, че рекламодателите не плащат ако потребителят само е видял рекламата и не е кликнал върху нея. Таксата на цена на клик варира в зависимост от няколко фактора, които могат да повлияят на крайното таксуване. 

Как се определя цената за реклама в Google

Много бизнеси отчитат ръст в продажбите си след провеждането на успешна PPC кампания. Всъщност, в първите години на Amazon, компанията е плащала повече от всички свои конкуренти, за да завземе нови клиенти, които пазаруват онлайн в Google Ads. Тази стратегия, привидно е скъпа, но със сигурност в дългосрочен план им се е отплатила. Успехът на Amazon и на редица други компании провокира интереса на новите фирми към различните алтернативи на Google. Когато разглеждате цените в Google Ads, е важно да знаете, че бюджетът на кампаниите се определя от няколко променливи. Поради тази причина няма пряк отговор на въпроса „Колко струва рекламата в Google?“. 

Преди всичко ще е нужно да направите проучване на цените за клик във вашата ниша да видите какъв е интереса към продуктите и услугите в сферата ви. Ако искате груба оценка за това колко струват рекламите в Google през 2021 г., то средната цена на клик за всички отрасли в мрежата за търсене в Америка е 2,69 долара.

Добрата новина е, че платформата Google Ads позволява на собствениците на фирми да управляват своите реклами с плащане на клик, да избират най-ефективните ключови думи за своята ниша, да определят дневен бюджет и да могат да предвидят какви ще са рекламните им разходи за целия месец. Най-значимият фактор, който влияе на цената, е търгът на Google Ads. Трябва да разгледате какво плащат вашите конкуренти за едно кликване за едни и същи ключови думи и след това да решите дали сте готови да наддавате повече от тях за същата ключова дума.

Какво представлява търгът на Google Ads?

Търгът определя вашата рекламна позиция в Google и разходите, които сте готови да платите за избраните ключови думи. В рамките на търга, рекламният ранг определя разположението на рекламите ви и цената за клик, която трябва да платите. Рангът на рекламата ви зависи от качеството на рекламата и максималната ви оферта за тази ключова дума. Разбира се, офертите на вашите конкуренти са извън вашия контрол, но можете да работите върху качеството на рекламите си.

Ако поддържате висок рейтинг за качеството на рекламата си, ще можете да похарчите по-малки бюджети в Google Ads и въпреки това, рекламата ви ще успее да получи висока позиция. Също така можете да се възползвате от инструментите като екстеншъни, които ще ви позволят да добавите допълнителна информация към рекламите си и ще увеличат пространството, което заема рекламата ви. Така цялата ви реклама ще е по-видима и така ще повишите шанса да бъде видяна от потребителите. А ако има по-голяма видимост, има и по-голям шанс клиентът да кликне и респективно да купи, ако хареса предложението ви.

Колко трябва да похарчите за рекламите си в Google Ads?

През 2021 г. средната цена на клик в Америка е около $ 1 до $ 2 в мрежата за търсене. Някои по-нови ниши все още могат да отчитат по-ниски разходи, докато по-утвърдените фирми могат да имат по-високи средни стойности на цена на клик. Като правило, вашата цена на клик зависи от фактори като вашия тип индустрия, текущи тенденции и разходите за вашия продукт или услуга.

Ценообразуването в Google Ads е изключително субективно, в зависимост от очакваните приходи, които ще генерирате от по-нов клиент. Например, бизнес в сферата на недвижимите имоти може да спечели от $1000 до $10 000 за всеки нов клиент, така че изразходването на $40 на клик върху рекламата вероятно ще си заслужава инвестицията. За индустрии, в които маржът на печалба е по-нисък за един клиент, може да не си струва да похарчите повече от $1 до $2 в една реклама.

В силно конкурентни индустрии, които генерират повече приходи на клиент, компаниите обикновено са склонни да похарчат средно 10 щатски долара на клик. Важно е да разберете относителната стойност между приходите на клиент и колко можете да похарчите за рекламните си кампании в Google. Ако тепърва стартирате и досега не сте рекламирали, е най-добре да започнете консервативно. Най-добрият начин да се уверите, че не харчите прекалено големи бюджети в Google Ads е да имате нисък дневен бюджет.

След като съберете известно количество данни и резултати от рекламните си кампании и вече имате някаква възвръщаемост на инвестицията, можете да промените бюджета, стратегията или оферирането си. Това е огромната полза на онлайн рекламата. Стандартните печатни реклами не могат да ви предоставят толкова ефективни тестове. С онлайн рекламите с плащане на клик можете да продължите да променяте и настройвате кампаниите си, колкото искате и да виждате какво ви дава най-добра възвръщаемост на инвестициите ви.
Вероятно все още всичко това ви звучи леко объркано и не знаете какво да направите, когато решите да пуснете първата си кампания в Google. За да ви улесним ще сумаризираме най-важната информация в няколко точки: 

  • Преди да стартирате кампания, решете какъв бюджет можете да отделите 
  • Преценете кои са конкурентите ви
  • Проверете на кои ключови думи рекламират 
  • Вижте цената за клик на всяка дума и направете примерен план колко би ви струвало да рекламирате на ден 
  • Започнете с малки бюджети и постоянно оптимизирайте думите, стратегията и бюджета си.

Това са съветите ни за начало на кампаниите ви в Google Ads. Ще ви разберем, ако се чувствате неуверени и не искате да похабявате бюджета си в тестване и неясни резултати. Ако е така, то се доверете на дигитална агенция. Специализираният екип на Digital Expert ще ви съдейства с определянето на подходящ бюджет, с поставянето на цели и индикатори, които са важни за бизнеса ви и с постигането на желаните резултати. Прочете повече за работата ни с клиенти в блог секцията ни и ни потърсете по имейл и телефон, за да ви съдействаме. Очакваме ви, за да изградим успешната ви стратегия, която постига желаната ефективност!