Когато си говорим за реклами, няма как да не споменем, че никой в сферата на рекламата и маркетинга не може да даде обективен отговор на това коя е реклама е най-добра и коя – най-лоша. Предполагам всички знаете цитата “Няма лоша реклама”. 

В тази статия ще разберете какво означава банер реклама, какво представлява, как се направи и, разбира, се ще споменем за нейните плюсове и минуси.

Банер реклама – какво представлява?

Банерната реклама е форма на реклама, която е вградена в съдържанието на уебсайт. Тя е проектирана да бъде силно привлекателна, но фина. Както вероятно се досещате, тези реклами с течение на времето са се доказали като доста ефективни. Банерните реклами съществуват от зората на самия интернет.

Разлика между поп-ъп и банер реклама

Много често се срещат потребители, които не могат да разграничат двата типа, защото генерално погледано – и двете са банери. Поп-ъп прозорците обикновено се появяват, докато клиентът разглежда уебсайта, като му дават възможност да кликне и да отиде или на друг линк в сайта, или да си изтегли файл, в който има съдържание. Доста често (но невинаги) поп-ъп прозорците се стремят да покажат стойността на бранда, като предоставят документ тип “whitepaper” или дигитална книга, която включва процесите, които прави компанията, как разрешава проблеми и тн. В замяна, клиентът дава имейла си, за да бъде добавен в имейл листа и в последствие да му се изпращат рекламни послания.


Банер рекламата е доста по-проста –  тя съдържа изпъкващо изображение, малко текст и задължителен CTA (Call to Action) бутон. Целта пред банер рекламата е клиентът да кликне върху нея и да отиде някъде другаде.

Как се прави банер реклама

И така, как можете да създадете  банер реклами, които да донесат тези така желани кликвания? Ние ще ви въведем в стъпките, които трябва да изпълните и ще ви дадем съвети как да си направите добра реклама.

Използвайте стандартни размери

ekranna snimka 2021 10 12 094501
Какво е банер реклама?

Банерите изискват голяма креативност. Те трябва да бъдат вдъхновяващи и да грабват окото. Когато става дума обаче за размери на банера, трябва да се придържаме към стандартите, които работят най-добре:

  • Leaderboard – 728x90px
  • Half Page – 300x600px
  • Medium Rectangle – 300x250px
  • Large Rectangle – 336x280px


Без значение кой вид изберете, по никакъв начин не трябва да добавяте или премахвате пиксели от банера. Човешкото окото работи с шаблони и ако нещо не изглежда съразмерно, то на подсъзнателно ниво вашата реклама ще отблъсне потребителя.

Спазвайте структурата на банер рекламата

Дизайнът на банерната реклама разчита на точният баланс. Ефективните банерни кампании са предназначени да повишат осведомеността за марката и да привлекат свеж трафик към вашия уебсайт. Те имат три основни компонента:

  • Лого на компанията – логото на компанията трябва да бъде на видимо място, за да може да се изгради осведоменост за бранда. От друга страна, логото не трябва да е с по-доминиращо присъствие от предложението, както и от CTA бутона.
  • Стойностно предложение – то представя продукта или услугата, които предоставяте, и привлича вниманието към себе си с атрактивни оферти. Помислете за неща като: „Топ качество“ или „30% отстъпка“, или „Оферта с ограничено време“. Това трябва да заема най-много място в рекламата ви и да бъде първото нещо, което очите на зрителите виждат.
  • Call to Action (CTA) бутон – CTA е текстът или бутонът, който приканва потребителите да кликнат. Фрази като „Научете повече“ или „Започнете“ или „Включете се сега“ са добри примери. Това трябва да е точният фокус на рекламата.

Опростете банера

Потребителите вероятно ще погледнат вашия банер за максимум секунда или две, ако имате късмет. Това е времето, в което можете да ги грабнете или изпуснете.

CTA бутоните са важни

банер реклама
Какво е банер реклама?

В зависимост от вида на банера, бутоните често увеличават честотата на кликване (CTR) на рекламата ви. Задължително използвайте контрастни цветове, за да са лесно забележими и винаги ги позиционирайте на едно място в целия набор от реклами.

Използвайте четливи шрифтове

Идеята на банер рекламата е да бъде бързо забелязана, да грабне вниманието на посетителя на сайта и той да кликне върху банера или CTA бутона. В крайна сметка, целта пред вас е да съдържанието да бъде консумирано от потребителя, а не той се чуди коя буква какво значи.

Използвайте цветовете и шрифтовете на бранда

Вашата банерна реклама ще има връзка към лендинг страница, която включва вашата оферта. Ако цветовете в рекламата са светли, а сайтът или страницата, в която влизат потребителите, е тъмен, много често те ще се объркат и в крайна сметка ще напуснат сайта ви…и ще изразходят част от маркетинговия ви бюджет.

За да създадете истински привлекателни банери, може да се доверите на услугите на графичен дизайнер.

    Създайте усещане за неотложност

    Внесете усещане за неотложност в клиента. Направете рекламата да изглежда така, че той може да загуби много, ако не кликне на рекламата. Явлението FOMO (Fear of Missing out), или в буквален превод – страх от изпускане на нещо, кара много хора да купуват неща, които дори не им трябват. Разбира се, това не е причина да се възползвате от потребителите, но е редно да знаете, че понякога с подтикващи послания и добри оферти можете да превърнете посетителите в клиенти за отрицателно време.

    Използвайте качествени изображения и разучете психологията на цветовете

    Изберете подходящи снимки и графики, които са точно подбрани за вашите продукти. Не използвайте абстрактни картинки, които нямат нищо общо с посланието ви. Ако не можете да си позволите професионална фотосесия, можете да си купите лиценз за изображения от Интернет. Тук можете да видите някои от най-добрите безплатни и платени сайтове за снимки и графики.

    Психологията на цветовете също е важна. Няма да изпадаме в детайли, защото това не е темата на днешната статия, но правилният избор на цветова гама е от фундаментално значение за успеха на банерите.

    Пример: зеленият цвят се асоциира с природата, затова и повечето компании за био продукти го включват като основен. От друга страна, клиентите, които търсят такъв тип артикули, имат вече изградено очакване на подсъзнателно ниво.


    Предимства и недостатъци на банерната реклама

    банер реклама
    Какво е бенер реклама?

    Като всеки друг тип реклама, банерите си имат големи плюсове, но и недостатъци. Като един от най-старите видове интернет реклама, те са добре изучени от маркетолозите.

    Предимства

    1. Директни са – без значение каква е целта – продажба, посещение на сайта или на лендинг страница от него, идеята на банерите е проста – “натисни бутона”.
    2. Добра опция при намаления – ако сте решили да правите разпродажба, или пък искате да стимулирате с намаления клиентите да пазаруват повече, банерите могат да бъдат точното решение.
    3. Привличат внимание – едно от предимствата им пред други видове реклама е визуалния аспект. Те са създадени да привличат внимание.

    Недостатъци

    1. Малка посещаемост – най-големият враг на банерните реклами е AdBlock и другите приложения от такъв тип. Те скриват рекламите и ги правят безполезни.
    2. Явлението “banner blindness” – всеки бранд се стреми да рекламира своите продукти. Но колкото повече реклами се показват пред аудиторията, то тя започва  да игнорира рекламите в сайтовете.

    Обобщение на плюсовете и минусите: Банер рекламите носят послание, което цели директно действие. Те могат да са страхотен избор за компании, които искат да привлекат нови клиенти чрез различни промоции, но всеки, който започне подобна кампания, трябва да е наясно, че много потребители имат софтуер за блокиране на реклами, а тези, които нямат, са се нагледали на банери и навярно нямат интерес.

    Една добра новина е, че все повече сайтове засичат кога някой блокира реклами и не му позволяват достъп, преди да го изключи, предпазвайки своите рекламодатели

    Заключение

    Банерите са едни от най-старите типове реклами. Те със сигурност имат място във всяка успешна рекламна кампания, ако се използват правилно. Ако искате да разберете повече как да създавате невероятни кампании, можете да ни се обадите или да се запишете безплатно за експертна рекламна стратегия, в която ще обсъдим възможностите как най-успешно да се позиционирате на пазара.