Защитете вашите Facebook реклами и вашия бизнес

Хората започват да създават Facebook реклами, без да са запознати с правилата на платформата и това е един от най-често срещаните проблеми, които наблюдаваме. Вследствие, редица реклами са неодобрени или се стига до блокиране на рекламния акаунт. Ако сте получили неодобрение на рекламата, това вероятно се дължи на някакво нарушение, докато деактивираният акаунт е резултат от многократни нарушения на рекламите или силно отрицателна обратна връзка за вашия акаунт. Ще ви разкажем какво да правите ако блокират акаунта ви и как да предотвратите това. И така, вероятно се питате:

Какво да правя ако блокират рекламния ми акаунт?

  1. Подайте жалба

Не се паникьосвайте. Щом са блокирали акаунта ви, има някакъв проблем с рекламите или съдържанието в страницата. Преди всичко, потърсете причините и се опитайте да направите всичко необходимо, за да ги отстраните. След като сте поправили проблемите  е време за действие. Ето и какво да предприемете: 
  • Първо влезте във вашия рекламен акаунт. Ще бъдете подканени да въведете идентификационния му номер. След това ще имате възможност да опишете проблемите, които срещате и да опишете скорошната си активност. Не прибързвайте – внимателно и детайлно споделете какви са последните ви реклами, от колко време използвате акаунта си, какви реклами пускате и всичко друго, което сметнете за важно. 
  • Задължително цитирайте точната политика или правила на Facebook, които смятате, че рекламите ви са нарушили. Не забравяйте да споменете, че ще поправите грешките си и ще се справите по-добре в бъдеще. Помолете за втори шанс. 
  • Ако жалбата ви бъде отхвърлена, все още има някои неща, които можете да направите. Ако нарушението ви е било незначително, може да успеете да създадете нов рекламен акаунт, с който да създавате нови Facebook реклами. Едно от най-важните неща, които трябва да имате предвид, е да продължите да се опитвате. Дори ако получите отказ от Facebook, опитвайте отново и отново.
Не забравяйте, че обжалването ви може да е било прочетено от AI (изкуствен интелект)/робот, който често дава автоматичен резултат. Дори ако отговорът му включва „окончателно деактивиране“, пак можете да продължите да опитвате. Ако обаче вече сте получили 10, 20 или 50 отказа, вероятно трябва да се заемете по-сериозно.
 
kakvo-da-pravia-ako-blokirat-reklamniya-mi akaunt-facebook-2

2. Говорете с експерт по маркетинг във Facebook

Ако подаването на жалба води до задънена улица, се опитайте да се свържете с експерт по маркетинг във Facebook. Експертите са служители на Facebook, които предоставят безплатни консултации и дават препоръки за оптимизиране на рекламите. Тъй като обжалванията най-вероятно се обработват от AI, свързването с експерт ще ви даде възможност да говорите с реален човек. По време на разговора можете да поискате съвет за бъдещи рекламни кампании. Обяснете, че рекламният ви акаунт е деактивиран и търсите съвет за избягване на нарушения на правилата в последствие.Попитайте за неговото мнение защо вашият акаунт е бил деактивиран. Има шанс той да не може да ви даде окончателен отговор, но има вероятност и да разгледа подробности и да ви предостави информирано мнение. Процедурата по обжалване може да отнеме между няколко часа и няколко седмици. За да избегнете това неудобство, най-добре е да се подсигурите, като предварително изпълните нужните стъпки, с които сте убедени, че спазвате всички правила за рекламиране във Facebook. 

Ако се интересувате от разговор с експерт по маркетинг, има само един начин да го направите – трябва да имате кампании, които вече са били активни, преминали са и не са с малък бюджет.  Разговорът с хора, които вече са похарчили пари за реклами, означава, че експертите разполагат с данни и информация за това, което сте се опитвали да постигнете с кампаниите си. В резултат на това те могат по-адекватно да предоставят съвети, специфични за вашия бизнес.

Няма точна формула, по която да се изчисли колко точно трябва да харчите, за да  говорите с експерт, но може би първия път, когато похарчите 700-1000 евро в кампания ще започнете да получавате имейли с покани дали искате да говорите с някого, така че да подобрите рекламите си. За да видите дали можете да говорите с експерт по маркетинг, отидете на тази страница и стигнете най-долу до раздела „Следващи стъпки“. Ако не отговаряте на условията за обаждане, ще получите препратка към други полезни ресурси, които могат да подобрят кампаниите Ви.

kakvo-da-pravia-ako-blokirat-reklamniya-mi akaunt-facebook-3

Какво да направя предварително, за да съм сигурен, че няма да блокират рекламния ми акаунт?

  1. Предварително се запознайте с условията и политиките на Facebook.
  2. Следете за актуализации и изменения. Знаем, че този списък постоянно се обновява, но е важно да сте запознати с насоките.
  3. Настройте една реклама и изчакайте нейното одобрение, преди да я дублирате и да пуснете още няколко реклами наведнъж. По този начин вашия рекламен бюджет няма да бъде изгубен, ако акаунтът ви бъде временно деактивиран за незначителни нарушения.
  4. Желателно е да имате няколко администратора във всеки рекламен акаунт. Използвайте ги винаги като резервен вариант за достъп до вашия акаунт – ако един администратор е деактивиран, друг може да заеме мястото му.
  5. Настройвайте акаунти с информация за плащане, само когато сте готови да ги използвате и не поставяйте информация за плащане в акаунти, които не използвате ежедневно.
  6. Използвайте Facebook Business Manager, а не личния си рекламен акаунт. По този начин можете да имате отделни рекламни акаунти за всеки клиент или бизнес. Ако нещо се обърка, няма да застрашите останалите си банкови карти.
  7. Следете внимателно коментарите към рекламите си и ако видите отрицателна обратна връзка, незабавно се опитайте да поправите грешките си.
  8. Не позволявайте честотата на рекламата ви да стане прекалено висока (т.е. потребителите да виждат една реклама по няколко пъти на ден). Това увеличава риска от отрицателна обратна връзка.
  9. Преди да стартирате реклама се убедете, че всички думи във вашето рекламно описание спазват правилата. Целевата страница, към която изпращате потребителите ви също трябва да е издържана – да зарежда бързо и да е с релевантно съдържание. И не на последно място, бъдете сигурни, че визията ви не съдържа алкохол, лекарства, оръжия, голота, сравнение от типа преди-след, насилие или друго, което би могло да бъде разпознато като нарушаване на правилата. 
За да имате успешни Facebook реклами, отделете нужното време и разгледайте вашата бизнес страница и рекламен акаунт. Не си правете експерименти с рискови реклами, тъй като това може да е сигнал, след който да блокират акаунта ви. За предпочитане е да се запознаете с изискванията преди да стартирате първата си реклама. А ако ви се вижда твърде сложно, не се колебайте и се свържете с нашия екип от експерти. Ще управляваме рекламите ви, без да рискуваме блокирането на акаунта ви и гарантирано ще повишим оборота ви.

Искаш да научиш повече как бизнесът ти да стане по-печеливш?

Заяви сега безплатно услугата “Експертен анализ и консултация” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече