Чудите ли е кой е оптималният вариант за вашия бизнес – инхаус служител или агенция? Днес ще се опитаме да ви отговорим именно на този въпрос

Често собствениците на бизнес си задават въпроса: “Защо да избера агенция, вместо да назнача служител, който да създава цялостната ми маркетинг стратегия и да управлява рекламите ми?”. Несъмнено маркетинг процесите са свързани с привличането на нови клиенти и са едно от най-големите предизвикателства, пред които ежедневно компаниите са изправени. Разбира се, голям брой от малките фирми може би се опитват да поддържат каналите си за комуникация самостоятелно, докато обемът не нарастне и не се наложи да потърсят някого, на когото да предоставят тези задачи. Тук идва моментът, в който проучването дали да изберете агенция или служител във фирмата започва.

Рецептата за най-добри резултати:

Използването на външен маркетинг екип е удачен вариант за средния и големия бизнес. Разбира се, не подценяваме уменията на маркетинг специалиста, който би могъл да е назначен на трудов договор като служител. Истината е, че в оптималният случай ще имате назначено лице, което да движи всички процеси и да делегира задачите, а агенцията ще е тази, която ще ги изпълнява. Това позволява по-лесна комуникация и за двете страни. Така информацията се предава по-бързо към директора или управителя, като в същото време фирмата използва множеството услуги на агенцията на по-ниска цена. А защо това е оптималния случай? Изброяваме съвсем накратко ползите от това да имате назначен инхаус служител, който да работи съвместно с агенция:

  • Имате човек в екипа, който се занимава с координационните задачи и може да стикова дигиталните и офлайн дейностите;
  • Може да планира кампаниите предварително, спрямо очакваните зареждания или производство на продукти;
  • Маркетологът инхаус познава добре бранда ви и бързо и лесно може да дава насоки към различните изпълнителни – агенции, което ще ви спести време;
  • Междувременно ще работите с експерти, които непрекъснато развиват уменията си и актуализират информацията си в различни сфери (нещо, което за един човек е непосилно);
  • Дигиталните агенциите помагат на инхаус служителя, консултирайки за рекламни кампании, промени в платформите и друга информация, която може да се пропусне от назначения маркетолог;
  • Така успявате да оптимизирате време и разходи за вашия бизнес.

Но все пак… ако имате възможност да стартирате или само с агенция, или само с маркетолог, какво да направите? Ето и отговорът, който даваме, подкрепен от редица познати брандове в най-различни ниши, с които сме работили и продължаваме да си партнираме.

защо да изберем агенция

Какво можете да получите, ако се доверите на дигитална агенция?

1. Агенцията ще адаптира стратегията ви за всички канали, които биха увеличили приходите ви

Успехът на рекламите в търсачките и експлозията на социалните мрежи напълно промениха начина, по който компаниите трябва да достигнат своите целеви групи и да комуникират продуктите, с които могат да им помогнат в разрешаването на проблемите им.

Вече има много повече онлайн канали, като с всеки ден се появяват нови алтернативи. Служителите в агенцията следят тенденциите, както и кои потребители ползват дадена мрежа, сайт или канал. Бързият темп на промени изисква екипът винаги да е наясно с нововъведенията и в това отношение агенциите имат преднина, просто защото всеки от екипа знае нещо различно и ежедневно споделя опита си с останалите. 

Това е и причината персоналът в една агенция да може да прецени по-бързо и ефективно кои канали биха били ефективни за вашия случай, гарантирайки че рекламните им послания са удачни, добре обмислени и носещи резултати.   

2. Ако работите с дигитална агенция, можете да се възползвате от следните различни услуги:  
  • Разработка и редизайн на уебсайтове и онлайн магазини;
  • Създаване на графичен дизайн за всички видове визии и визуално съдържание като постове, банери, реклами, корици и др.;
  • SEO/проучване на ключови думи;
  • Проучване на пазара;
  • Разработка и поддръжкка на всички канали – вашия сайт, блог, социални мрежи, подкаст, видео канал и т.н.;
  • Създаване на имейл маркетинг кампании;
  • Създаване на платена реклама в социалните мрежи като Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, в търсачки като Google Ads или реклама от типа Google Sense и Programatic реклама;
  • Анализи и статистики на данните, подредени в лесно разбираеми отчети;
  • Създаване на стратегия и увеличаване на познаваемостта на бранда ви;

Въпреки че това може да изглежда като много задълбочен списък, една агенция със сигурност може да покрие по-голямата част от него, тъй като работи с достатъчен брой служители на различни позиции. Освен това, често срещана практика е агенциите, които имат различни насочености да си партнират. Какво означава това? Наемате дигитална агенция за реклами, но се нуждаете от програмист. Често агенцията може да ви препоръча партньор, с който работят по общи проекти.

За създаването на успешна стратегия имат значение и всички нови технологии и канали, които се появяват ежедневно. Служителите в агенцията обикновено специализират само в една дейност – копирайт услуги, например. Те проследяват новите неща и по-лесно прилагат промените – нещо, което за инхаус маркетолог би било непосилно, имайки предвид всички дейности в дигиталния маркетинг.

От маркетинг мениджъра или специалиста назначен в компания, не бива да се изисква да знае всички детайли за всички канали. Колкото и да е отдаден, един човек трудно би могъл да е експерт наистина във всичко. За него ще е достатъчно да има основите, за да може да разбира съветите от агенцията, да следи процесите и да взима правилните решения. 

3. Агенцията ще ви освободи време, в което да наблегнете на управлението на вашия бизнес

Работата с екип ви помага да намалите разходите за заплати, тъй като ще заплащате конкретен месечен абонамент срещу различни услуги. Те ще се вършат от служителите на агенцията, а вие няма да сте обвързани с наемане или освобождаване на персонал. Работата с дигитална агенция води до дългосрочни резултати, тъй като има много специалисти, които постоянно създават отчети и анализират състоянието на компанията ви в детайли.

Дигиталната агенция ще изпълнява изцяло вашия маркетинг план и ще предлага промени винаги, когато се налага. Работейки постоянно с клиенти, служителите в агенцията се стараят постоянно да генерират потенциални клиенти за вашия бизнес, които след това могат да се превърнат в продажби. Така те защитават имиджа си като експерти, а вие разполагате с повече време, в което да се съсредоточите върху другите аспекти на бизнеса си.  

дигитална агенция или служител

4. Спестявате разходи, които не сте обмислили първоначално

В много случаи собствениците на бизнес обикновено сравняват основната заплата на маркетинг специалиста с почасовата цена на агенцията и предполагат, че тъй като почасовата ставка е по-висока, това е и по-скъпият вариант. Но това не винаги е така. Важно е да вземете предвид всички разходи, свързани с наемането и задържането на служител. 

Освен основната заплата, добавете разходите като данъци, здравноосигурителни вноски, отпуски и болнични дни. Истинските разходи за наемане на служител могат да достигнат 1,25 до 1,4 пъти основната заплата. Добавете и другите разходи, като заплащане на служител, който да се погрижи за подбора на персонала и бъдещите обучения, които са желателни да предоставите на вашия маркетинг специалист. Така общата сума наистина започва да скалира. 

При наемане на агенция ще получите множество услуги, които могат да се адаптират към бизнес нуждите ви на месечна база. Вместо да наемате фрийлансъри, които да изпълняват конкретни задачи, можете да ги възложите на агенцията, с която работите. Например, в Digital Sales Expert можем да ви консултираме и по теми извън рекламата, като бизнес развитие, логистика, мениджмънт. На разположение сме и за съвети и препоръки, на база на опита ни с други компании на различни пазари.  Все пак ако знаете от какви услуги имате нужда, можете да прецените дали вашият маркетинг специалист може да ги изпълни самостоятелно. 

В заключение

Изборът на агенция пред самостоятелен служител може да е удачен вариант както за фирми, които изобщо нямат назначен маркетинг специалист, така и за компании, които имат нужда от разнообразни услуги. Работата със специализирани маркетингови агенции носи много предимства, като някои от тях са – работата с повече служители, които специализират в дадена сфера, спазването на сроковете, подаването на ежемесечни отчети и по-лесното изпълнение на стратегията ви.

Разбира се, както споменахме във въведението на статията, оптималният вариант за големият бизнес е агенцията да комуникира с маркетинг служител или екип, който разбира процесите и би могъл да ги управлява. Работата с дигитална агенция може да бъде от решаващо значение за вашия растеж и може да замени назначаването на допълнителни специалисти.

Ако анализирате маркетинговия си план и целите си ще можете да прецените коя алтернатива е по-подходяща за вас. Не се колебайте да се свържете с нас, ако имате някакви въпроси относно нашите услуги и експертиза. 

Искаш да научиш повече как бизнесът ти да стане по-печеливш?

Заяви сега безплатно услугата “Експертен анализ и консултация” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече