Как се прави реклама в Google е често срещан въпрос и много от бизнесите се страхуват да използват инструмента, защото не го познават добре. Google Ads е един от нашите абсолютни фаворити за рекламна платформа. Това е и най-добрият избор, когато знаете, че аудиторията ви вече търси продукти като вашите. Ако обмисляте да инвестирате в реклами, за да достигнете до целевата си група, е важно да знаете как да започнете, за да похарчите бюджета си обосновано и да постигнете желания резултат. Като се има предвид обширният обхват на Google, има вероятност да сте виждали (и вероятно да сте кликнали върху) реклама от Google и това важи и за вашите потенциални клиенти.

В днешната статия ще откриете стъпки, които обясняват как да започнете да рекламирате в Google. Ще разгледаме специфични за платформата функции и ще ви научим как да оптимизирате кампаниите си, за да постигнете по-добри резултати от рекламите си.

Не е тайна, че в наши дни, колкото по-добре целенасочени са вашите кампании, толкова повече кликвания генерирате – което води до по-голяма вероятност да придобиете нови клиенти. Ето защо Google Ads става все по-популярен сред бизнесите от всички индустрии.

Реклама в Google Ads

Google Ads е платена рекламна платформа, която попада в групата на  маркетинговите канали, известни още като плащане на клик – Pay per Click (PPC), където вие (рекламодателят) плащате за 1 клик или за импресия (CPM) – 1000 показвания на вашата реклама.

Google Ads е ефективен начин да привлечете квалифициран трафик и подходящи клиенти към вашия бизнес, докато те търсят продукти и услуги като тези, които предлагате. С Google Ads можете да увеличите трафика на уебсайта си, да получавате повече телефонни обаждания и да увеличите посещенията във вашия онлайн магазин.

Google Ads ви позволява да създавате и споделяте реклами (на мобилни устройства и настолни компютри) сред целевата си аудитория. Това означава, че вашият бизнес ще се показва на страницата с резултати от търсачката (SERP) в момента, в който идеалните ви клиенти търсят продукти и услуги като вашите чрез Google Търсене или Google Карти. По този начин достигате до целевата си аудитория, точно когато има смисъл тя да попадне на вашата реклама.

Забележка: Рекламите от платформата могат да обхващат и други канали, включително YouTube и дисплейната мрежа на Google.

С течение на времето Google Ads също ще ви помогне да анализирате и да подобрите своите реклами, за да достигнете до повече хора, така че вашият бизнес да постигне поставените цели.

Независимо от размера на наличните ви ресурси в момента, можете да адаптирате рекламите си така, че да отговарят на вашия бюджет. Инструментът на Google Ads ви дава възможност да заложите месечно ограничение на изхарчените средства и дори да спрете рекламите си по всяко време.

реклама в Google
Как се прави реклама в Google? 7

Ако си задавате въпроса: “Наистина ли ще постигна ефект, ако рекламирам с Google Ads?”, ще ви отговорим с няколко статистически данни:

  • Google беше най-посещаваният домейн през февруари 2020 г. със 74,17 милиарда посещения.(First Site Guide, 2020)
  • 62% от всички основни заявки за търсене в САЩ са генерирани от Google (Statista, 2020)
  • Google Ads в момента е най-големият доставчик на реклама в мрежата за търсене на пазара (Statista, 2020)
  • 96% от приходите на Google идват от реклама  (Curvearro, 2020)
  • Има повече от 2 милиона профила в Google Ads (PPC Statistics, 2019)
  • Над 7,000,000 маркетинг специалиста използват Google Ads PPC (KlientBoost, 2019)
  • 80% от всички компании използват Google Ads като PPC канал (WebFX, 2020)
  • 95.88% от търсенията в Google съдържат 4 или повече думи (Statista, 2020)
  • 65% от рекламите, върху които се кликва, съдържат думи като „купувам“, „пазарувам“, „поръчвам“ и др. (PowerTraffick, 2019)
  • Онлайн рекламите могат да повишат осведомеността за марката с до 80% (WebFX, 2019)
  • Две от пет малки и средни предприятия провеждат PPC кампании (WebFX, 2019)

Работи ли Google Ads?

Да, Google Ads работи. С оптимизирана рекламна кампания и достатъчен обем от потенциални клиенти можете да постигнете висока възвръщаемост на инвестициите.

Защо да рекламирате в Google?

Google е най-използваната търсачка, която получава над 5 милиарда заявки за търсене на ден. Платформата съществува от близо две десетилетия, което ѝ дава огромен стаж в областта на платената реклама.

Google е ресурс, използван от хора по целия свят, за да задават въпроси, на които се отговаря с комбинация от платени реклами и органични резултати.

Според Google рекламодателите печелят 8 долара за всеки 1 долар, който харчат в Google Ads. Така че има няколко причини, поради които бихте искали да помислите за рекламиране в Google. 

Нуждаете се от друга причина? Вашите конкуренти използват Google Ads (и може дори да наддават за думите, които включват вашия бранд). Стотици хиляди компании използват Google Ads за популяризиране на бизнеса си, което означава, че дори и да се класирате органично за няколко думи за търсене, резултатите ви се изтласкват надолу по страницата, под конкурентите ви.

    Най-добри практики при управление на реклами в Google Ads 

    Ако сте пускали реклами неуспешно, не се отказвайте. Има много причини, поради които рекламите ви в Google Ads могат да бъдат с ниска ефективност. Нека разгледаме някои общи най-добри практики в Google Ads:

    1. Използвайте PPC шаблон или таблица за планиране – Използването на таблица ви помага да поддържате PPC проектите си организирани. Създайте такава таблица, за да планирате рекламните си разходи, да съберете проучването си с ключови думи и да виждате как рекламите ви ще се показват онлайн.
    2. Избягвайте общите ключови думи – Когато избирате ключовите си думи, избягвайте да използвате твърде общи, защото това може да накара Google да покаже рекламите ви пред грешата аудитория. Това може да доведе и до по-малко кликвания и по-големи рекламни разходи. Тествайте какво работи (т.е. кои ключови думи генерират кликвания) и ги коригирайте така, че да съответстват най-добре на рекламите ви за конкретната целева аудитория. Вероятно няма да получите правилния микс от първия път, но трябва да продължите да добавяте, премахвате и променяте ключови думи, докато не го направите.
    3. Не пускайте неподходящи реклами – Ако рекламата ви не съответства на намерението на търсещия, няма да получите достатъчно кликвания, за да оправдаете разходите си за реклама. Заглавието и рекламното ви послание трябва да съвпадат с ключовите думи, за които наддавате, а решението, което рекламата ви дава, трябва да съвпада с всяка „болка“ или проблем, който има вашия потенциален клиент. Това е комбинация, която ще даде резултатите, които търсите. Имате възможност да създадете няколко реклами в една кампания – използвайте тази функция, за да тествате кои реклами работят по-добре. Можете да използвате и функцията на Google за адаптивни реклами при търсене.
    4. Подобрете своя качествен рейтинг – Вашият качествен рейтинг (QS) е начинът, по който Google определя как вашата реклама трябва да се класира. Колкото по-висок е вашият ранг, толкова по-добри са вашите разположения. Ако е нисък, ще имате по-малко показвания на рекламата си и по-малък шанс за реализация.
    5. Оптимизирайте целевата страница на рекламата си – Вашите усилия не трябва да спират с вашата реклама – потребителският опит след клик е също толкова важен. Какво вижда потребителят ви, след като кликне върху рекламата ви? Проверете дали целевата ви страница е оптимизирана за реализации, дали използва същите послания и ключови думи? Страницата решава ли болката на потребителя и отговаря ли на въпроса му? Вашият потребител трябва да изпита безпроблемен преход от откриването на бранда ви, през вземането на решение до финалната покупка.

    Видове рекламни кампании в Google Ads

    1. Search
    2. Display
    3. Video
    4. App
    5. Shopping

    Можете да избирате един от петте типа кампании в Google Ads. Нека да разгледаме кой в какви случаи се използва за постигане на оптимални резултати. 

    google3
    Как се прави реклама в Google? 8
    1. Search Ad Campaigns

    Рекламите при търсене са текстови реклами, които се показват на страниците с резултати от Google. Като пример, при търсене на „червени обувки с ток“ Google показва предложения с магазини, продаващи червени обувки с ток:

    Ползата от рекламите в мрежата за търсене е, че показвате рекламата си на мястото, където повечето потребители търсят информация първо – в Google. Google показва вашата реклама в същия формат като другите резултати (с изключение на това, че я обозначава като „Реклама“), така че потребителите са свикнали да виждат и да кликват върху такъв вид резултати.

    Responsive Search Ads

    Responsive Search Ads, или познати още като адаптивни реклами, ви позволяват да въвеждате множество версии на заглавия и рекламни текстове, за да може Google да избере най-подходящите за конкретния потребител. С традиционните реклами можете да създавате само една статична версия на рекламата си, използвайки едно и също заглавие и описание всеки път, а с адаптивните могат да се получат хиляди варианти, заради миксирането на различно заглавие и описание.

    Адаптивните реклами създават динамична реклама, която се тества автоматично, докато стигне до версията, която е най-подходяща за вашата целева аудитория, т.е. докато не получите най-много кликвания.

    1. Display Ad Campaigns

    Google има мрежа от уебсайтове в различни индустрии с множество аудитории, които се включват в показването на рекламите на Google Ads, известна като дисплейната мрежа на Google – Google Display Network. В този случай плащате на клик или импресия върху рекламите. Това обикновено са графични реклами, които грабват вниманието на потребителите от съдържанието на уеб страницата:

    1. Video Ad Campaigns

    Видео рекламите се показват преди или след (а понякога и по средата) на видеоклиповете в YouTube. Не забравяйте, че YouTube също е търсачка. Правилните ключови думи ще покажат видеото ви преди потребителя да може да види клипа, който иска, за да се привлече вниманието му.

    Ето видеореклама, която се появява в средата на друг видеоклип за това как да завържете вратовръзка:

    4. App Ad Campaigns

    Google App Campaigns ви позволява да популяризирате мобилното си приложение чрез реклама, показвана в мрежата за търсене на Google, YouTube, Google Play, дисплейната мрежа на Google и др. Можете да пускате реклами, които насърчават вашата аудитория да инсталира приложението ви или, ако вече го използват, да предприеме определено действие в него.

    За разлика от други типове реклами, вие не създавате кампания, а вместо това предоставяте информация за приложението и аудиторията си и избирате начин на офериране. Google прави останалото, за да покаже приложението ви по най-правилния начин:

    5. Shopping Ad Campaigns

    Друг вид реклама в Google са рекламните кампании на Google за Пазаруване. Те се показват в SERP и включват подробна информация за продукта, като цена и изображения на продукта. Можете да създавате кампания за Пазаруване чрез Google Merchant Center, където въвеждате конкретна информация за продукта, от която Google изтегля всичко необходимо, за да създаде рекламите ви. 

    *За съжаление в България все още нямаме достъп до опцията Google Merchant Center.

    Как да създадете кампании с Google Ads?

    Настройването на платените ви кампании в Google е сравнително лесно (и бързо), най-вече защото платформата ви превежда през настройката и предоставя полезни съвети по пътя. След като посетите сайта на Google Ads и кликнете върху „Започнете сега“, ще преминете през поредица от стъпки, за да стартирате рекламите си. Ако сте създали рекламно послание и/или изображения, настройката не трябва да ви отнеме повече от 10 минути.

    Това, което може да е по-малко очевидно, са всички допълнителни неща, които трябва да направите, за да сте сигурни, че рекламите ви са оптимално настроени и лесно проследими. Нека заедно преминем през стъпките, които ще трябва да предприемете, след като рекламите ви бъдат изпратени за преглед.

    1. Свържете акаунта си с Google Analytics

    Вероятно на вашия уебсайт има настроен Google Analytics акаунт, с който можете да проследявате трафика, реализациите, целите и други уникални показатели. Трябва да свържете профила си в Google Analytics с Google Ads. Свързването им ще направи проследяването, анализа и отчитането между различните канали и кампании много по-лесно, защото можете да видите тези събития на едно място. 

    google ads link google analytics
    1. Добавете UTM кодове

    Кодовете на Urchin Tracking Module (UTM) се използват от Google за проследяване на всяка дейност, свързана с конкретен линк. Вероятно сте ги виждали и преди – това е частта от URL адреса, която следва въпросителен знак („?“). UTM кодовете ще ви кажат коя оферта или реклама е предизвикала реализация (продажба), за да можете да проследявате най-ефективните части от кампанията си. UTM кодовете улесняват оптимизирането на Google Ads, тъй като знаете точно какво работи и какво не работи за вас.

    Важно е да добавите своите UTM кодове на ниво кампания, когато настройвате Google Ads, така че да не се налага да го правите ръчно за всеки URL адрес на рекламата. В противен случай можете да ги добавите ръчно с UTM конструктора на Google.

    google ads set up utm codes google campaign url builder
    1. Настройте проследяване на реализациите

    Проследяването на реализациите ви казва точно колко клиенти или потенциални клиенти сте придобили от рекламните си кампании. Не е задължително да се настройва, но без него ще трябва да гадаете каква е възвръщаемостта на инвестициите на рекламите си. Проследяването на реализациите ви позволява да проследявате продажбите (или други дейности) на уебсайта си, инсталирането на приложения или обажданията от рекламите си.

    google ads conversion tracking

    Google Ads bidding стратегии

    След като настроите рекламните си кампании и имате проследяване, е време да започнете да наддавате. Не забравяйте, че способността ви да се класирате в Google Ads зависи от това как оферирате. Въпреки че сумата на офертата ви ще зависи от вашия бюджет и цели, има няколко стратегии и настройки на офертите, които трябва да знаете, когато стартирате платената си кампания.

    Автоматично срещу ръчно наддаване

    Имате две възможности, когато става въпрос за наддаване за ключовите ви думи – автоматизирано и ръчно. Ето как работят: 

    • Автоматичното наддаване позволява на платформата да коригира офертата ви въз основа на вашите конкуренти. Все още можете да зададете максимален бюджет и Google ще работи в рамките на конкретния диапазон, за да ви даде най-добрия шанс да спечелите офертата в рамките на зададените от вас ограничения.
    • Ръчното офериране ви позволява да зададете точните суми на офертите за рекламните си групи и ключови думи, което ви дава възможност да намалите разходите за реклами с ниска ефективност.

    Наддаване за бранд ключови думи 

    Ключовите думи, съдържащи бранд са тези, които съдържат думи или съчетания от думи с името на вашата компания или с уникалното име на продукта ви. Има много дебати дали да наддавате за думи, включващи името на вашата марка или не. От една страна, наддаването при условия, които вероятно ще дадат органични резултати, може да се разглежда като загуба на пари. 

    От друга страна, наддаването на тези думи ви показва преди останалите резултати и ви помага да конвертирате потенциални клиенти, които са по-студена аудитория. Например, ако проучваме инструменти за видео срещи на живо и обмисляме сериозно алтернативата Zoom, тогава изписването на „софтуер за среща с лайв видео Zoom“ ще ни покаже точно резултата, който търсим, без усилията за преминаване през всички резултати. 

    Другият аргумент в полза на наддаването за вашите бранд думи е, че конкурентите ви също могат да наддават за тях. Ако не го направите вие им позволявате да се показват пред клиентите ви, когато те търсят вас, а не тях. Това е сигурен, лесен и бърз начин да дадете предимство на конкурентите си. Затова ние винаги съветваме клиентите си да включват и бранд ключови думи и фрази в стратегията си. 

    Цена на придобиване – Cost per Acquisition (CPA)

    Ако идеята да харчите пари за преобразуване на студените ви клиенти в потенциални клиенти ви кара да се притеснявате, тогава можете да зададете CPA и да плащате само след като потребителят вече се е превърнал в реален клиент. Въпреки че тази стратегия за офериране може да е по-скъпа, поне ще сте спокойни, че плащате само след като придобиете клиент, който действително ви плаща. Тази стратегия улеснява проследяването и оправдаването на рекламните разходи.

    Допълнителни неща, които да обмислите 

    Вашето рекламно послание не е единственият компонент, който прави вашата платена кампания успешна. Да накарате потребителят да кликне е само началото. При клик върху рекламата, той трябва да влезе на целева страница, която е добре оптимизирана за целите на кампанията.

    Ето върху кои неща да се фокусирате, за да подобрите още повече резултатите от кампаниите си в Google Ads:

    • Оптимизирайте целевата си страница – Тя трябва да съдържа сходни или еднакви текстове и визуални елементи, като тези в рекламата и да показва максимално лесно търсената информация. Бутоните, важната информация и заглавията трябва да са видими и лесно достъпни, за да не загубите потенциалния си клиент, след като вече е кликнал на рекламата ви.
    • Оптимизирайте вашата “Thank You” страница, като дадете ясна информация кога поръчката ще бъде обработена и доставена (ако клиентът е поръчал) или какво да очаква като последващо поведение от вас – обаждане за потвърждение и др.
    • Преминете през всички реклами и вижте кои ключови думи и фрази конвертират по-добре. Увеличете бюджета им.
    • Премахнете всички ключови думи и фрази, които харчат бюджета, без да генерират продажби.
    • Проверете дали има нови думи и фрази, които можете да добавите и тествайте какви резултати ви носят за минимум 7 дни.
    • Добавете повече exact keywords и спрете phrase match – ако бюджетът ви е ограничен, тествайте добавянето на повече exact keywords. Правете това с повишено внимание – трябва да търсите по-дълги и точни фрази, които да гарантират, че съвпадат максимално с търсенето на потребителите. Защо да го правите? – Защото по-дългите фрази са по-малко конкурентни, позволяват ви да бидвате на по-ниска цена и ви дават възможност да напишете максимално добро и релевантно послание в рекламата си (особено ако използвате SKAG структура, която силно препоръчваме)  

    Време е да стартирате кампаниите си 

    Добавете Google Ads във вашата маркетингова стратегия, когато избирате платените си канали за реклама. Използвайте съветите, които разгледахме, за да започнете и не забравяйте да прецизирате повторно всяко действие. Прегледът и оптимизацията на кампаниите при малък бюджет трябва да е ваша ежеседмична задача, а при големи бюджети – ежедневна.

    Няма кампания в Google Ads, която е неефективна, има само такава, която се нуждае от правилен анализ и оптимизация. Предоставената по-горе информация е достатъчна, за да създадете успешна рекламна кампания в Google, която кара потенциалните ви клиенти да кликнат и да пазаруват от вашия бизнес. Ако все пак имате нужда от професионална помощ не се колебайте да потърсите екипа ни. В Digital Expert специализираме в създаването на кампании с цел повишаване на продажбите и можем да бъдем вашия доверен партньор. 

    Искаш да направиш онлайн магазина си по-печеливш и успешен?

    Заяви безплатно “Експертна рекламна стратегия” и научи как да продаваш и печелиш повече!