Научете какви са предимствата на Facebook Massanger кампаниите и как могат да ви помогнат за увеличаване на обора и печалбата ви

Повечето брандове често пропускат да включат Messenger маркетинг в своя план, въпреки че той има много висок потенциал и трябва да бъде част от основните маркетингови инструменти. 

Инвестирането на време и усилия в Messenger маркетинг е чудесна възможност, чрез която можете да подобрите диалога с вашите клиенти. Това ще подобри и удовлетвореността им от вашия бранд. Също така, Messenger влиза в ролята на продавач-консултант, който е постоянно на линия и отговаря на въпросите на вашите клиенти. Той е и изкусен търговец, който има потенциала да ви радва ежедневно с автоматизирани продажби.

През последните години, екипът на Facebook инвестира много, за да превърне Messenger в това, което е днес – маркетингов инструмент с много потенциал и допълнителна стойност за всякакъв тип компании, брандове и организации. 

В тази статия ще ви представим възможностите, които предлага Facebook Messenger и разбира начините, чрез които можете да генерирате допълнителни продажби за вашия онлайн магазин, включвайки го във вашият микс от рекламни канали.

Както знаете, разнообразието от социални медии е голямо и с всяка изминала година се появяват все повече възможности за рекламиране. Към всяка една от платформите обаче, трябва да се подходи по различен начин. Причината за това е, че аудиториите, които посещават тези социални мрежи са различни и съответно се изисква различен и индивидуален подход за комуникация с потребителите, които ги ползват.

В Instagram, например, можете да комуникирате с вашите потенциални купувачи чрез визуални материали. Чрез споделянето на публикации и истории, можете да представите продуктите, които предлагате, предимствата им, както и начин за употреба, ако продуктът е по-специфичен. Разбира се, тук е много важно поставянето на релевантни хаштагове в публикациите. Хаштаговете дават възможност за достигане до нова аудитория.

Във Facebook, начините за разпространение на дадена информация или продукт, както и тяхното рекламиране са: 

  • лична страница; 
  • събития; 
  • групи ;
  • истории; 
  • и, разбира се, Messenger! 

 

facebook massanger marketing

Защо е важно да използвате Messenger като маркетингов инструмент

Messenger е от особена важност, като маркетингов инструмент, от гледна точка на удовлетвореността на вашите клиенти. Все повече потребители предпочитат да се свържат с даден бизнес, използвайки социалните мрежи, за да получат определена информация. Те търсят възможност за получаване на допълнителна информация или консултация за продукт или услуга, които са разгледали онлайн. Използването на Messenger се оказва най-честият избор на голям процент от потребителите, а често дори предпочитат да направят поръчка в чата.

Тази тенденция се появява още преди няколко години. Към тогавашна дата, повече от половината от всички онлайн потребители по света, предпочитат да използват приложения за чат, за да се свържат с някого, вместо да му се обадят. Тогавашните данни сочат, че повече от 20 милиарда съобщения са обменяни всеки месец между бизнес и клиент само през Messenger. 

Към днешна дата числата нарастват все повече, особено по време на пандемията. Данните за първото шестмесечие на 2020-та година сочат, че активните потребители са 2,3 милиарда, което е с 8% повече в сравнение с 2019-та. За това допринася и фактът, че времето за изчакване на отговор чрез имейл или телефонно обаждане е по-голямо от когато и да е било преди. Нещо, което често пъти води до създаването на негативното потребителско изживяване.

Наскоро наш колега сподели, че е чакал около 30 минути, за да говори с кол центъра на популярен наш онлайн магазин. След това им е изпратил съобщение в messenger, при което е получил отговор в рамките на няколко часа с изчерпателна информация. Това е чудесен пример за възможностите, които дава Facebook Messenger.

Чат платформата дава възможността на потребителите бързо и лесно да се свържат с вас, да зададат въпросите, които ги интересуват, а вие да им отговорите в удобно за вас време. Разбира се, препоръчваме времето за отговор да е възможно най-кратко, тъй като това повишава не само рейтингът на Facebook страницата ви, но и оставя усещане за удовлетвореност у потребителя. 

Няма как да не споделим и предпочитанията на голяма част от потребителите да направят поръчката си в Messenger. Понякога, онлайн потребителите трудно се ориентират в даден онлайн магазин, поради което поръчват чрез чат. Други потребители пък предпочитат този начин за онлайн поръчки, тъй като им спестява време в забързаното ежедневие. 

Не забравяйте, Facebook показва статистика на вашата страница след колко време приблизително отговаряте. Колкото по-добър показател имате там, толкова повече хора ще си направят труда да ви пишат, тъй като това сигнализира, че вашият бизнес се грижи за своите клиенти и допринася за доверието в бранда ви..

как да използваме facebook massanger за маркетинг

Различни начини, по които можете да използвате Facebook Messenger 

Има няколко ключови начина, по които можете да използвате Messenger:

  1. Отговаряйте на въпросите на вашите клиенти относно цени, работно време или всякакви други въпроси. Този съвет оказва голямо значение за това дали ще спечелите или загубите клиент.
  2. Помогнете на клиент при проблем – Много често ставаме свидетели как потребители се оплакват публично под публикациите на даден бизнес, ако те не са удовлетворени от ваш продукт, услуга или обслужване. Подобни коментари влияят изключително много на решенията на останалите клиенти. В този случай можете да пишете на дадения потребител да се свърже с вас по Messenger или пък директно вие да го направите, като му предложите нещо в знак на компенсация за неудовлетвореността му. 
  3. Използване на месинджър за затваряне на продажби – Facebook има някои изключително полезни допълнения и настройки, които улесняват потребителите в извършването на определени действия, като резервиране на консултация за ваша услуга, например. Можете да се възползвате и да използвате тези функции за генериране на лийдове и активно генериране на допълнителни продажби. Този процес може да бъде почти изцяло автоматизиран с помощта на Чатбот.
  4. Специални текстови реклами – това е възможност, чрез която можете да изпращате платени съобщения до потребителите, с които вече сте комуникирали в платформата. Можете да ги информирате за нова колекция продукти, промоции или друго атрактивно предложение, което имате. Степента на прочитане на тези съобщения е около 90% – т.е.90% от всички потребители, които таргетирате ще отворят и ще видят рекламното съобщение – възможност, която никой друг плейсмънт не предлага

Messenger има от 10 до 80 пъти по-големи нива на ангажираност, в сравнение с имейл маркетинг. Има по-добра  честота на отваряне около 70-80% и 20% по-добра кликаемост върху изпратен линк. За сравнение, между 5% и 10% е честота на отваряне на имейл маркетинг, който генерира 1% кликаемост.

Това е изключително ценна възможност за правилно комуникиране с вашата аудитория, която ви съветваме да не пропускате! 

 

Искаш да научиш повече как бизнесът ти да стане по-печеливш?

Заяви сега безплатно услугата “Експертен анализ и консултация” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече