Потребителските навици се променят с всеки изминал ден. Индустриите масово се прехвърлят от физически магазини към онлайн пространството. Мебелните магазини не правят изключение. Доста от тях вече имат солидно присъствие във виртуалното пространство. В тази статия ще разгледаме как можем да подобрим представянето на онлайн магазин в сферата на мебели и обзавеждане. 

Защо е важно да имаме оптимизиран онлайн магазин за мебели и обзавеждане?

Забързаното ежедневие и мобилните технологии значително стесняват опциите за клиенти. И докато преди се е считало за нормално човек да си закупи стоки и услуги от физически магазин, то в днешно време вече не е така. Обикалянето по магазини за някои е хоби, но рядко човек изпитва огромно желание да губи по цял един почивен ден в обиколки по магазини, които понякога са без резултат. В интернет потребителите имат достъп до стотици хипермаркети на един клик разстояние.

Мобилните телефони – пръв наш приятел

За никого не е изненада, че модерният консуматор прекарва все повече време онлайн. Според статистиката, потребителите прекарват средно по около 3 часа на мобилните си телефони. Това означава, че средностатистическият човек не просто използва мобилното си устройство за разговори, той събира и споделя информация. И когато провери един сайт за мебели във виртуалното пространство, търсачките ще му намерят и втори, и трети такъв. Къде е уловката? 

Не всеки посетител е купувач

Ако искате да имате онлайн магазин за мебели, който процъфтява, е важно да разберете един детайл – не всеки посетител ще се превърне в купувач. Ако таргетирате всички възможни посетители, е възможно да загубите тези, за които си заслужава да се преборите. В статията ще обсъдим няколко стратегии как да подобрим представянето на онлайн магазина, за да го направим по-доходоносен.

Изберете си “Идеалния клиент”

Идеалния клиент на онлайн магазин за мебели
Как да подобрим представянето на онлайн магазин в сферата на мебели и обзавеждане? 4

Ако не сте Amazon или IKEA, най-вероятно ще трябва да загърбите част от егото си да се позиционирате в определен сегмент от пазара. Ако държите на имиджа на бранда, Вашите клиенти трябва да Ви разпознават по цена, демографски показатели и визия на уебсайта. 

Според цената

Ако мебелите, които продавате, са скъпи, е логично да не продавате и евтини такива. Хората, които плащат повече, обикновено са ценители на качеството и когато видят нещо на по-ниска цена, първото нещо в главите им е, че Вие може би произвеждате и лоши мебели. Второто най-вероятно нещо е, че Вие не просто произвеждате лоши мебели, ами ги и продавате с надценка. И обратното – клиенти, за които обзавеждането трябва да е евтино, не обичат да виждат скъпи мебели. За да избегнете подобни случаи, Вашите цени трябва да поддържат едно сравнително постоянно ниво. 

Демографски показатели 

Продуктовият каталог трябва да е съобразен с потребителите. Ако по-голяма част от клиентите залагат на стандартни избори, не е нужно да се рискува с “по-арт” дизайни на мебели. Отделно, тук трябва да прецените възрастта и възможностите на клиентите си. Дали предпочитат качество пред функционалност, предпочитат ли класически цветове, или обичат да са в крак с модата? Все въпроси, на които трябва да намерите отговор. 

Визия на уебсайта

Визията на уебсайта е малко като обобщение на горните две категории. Визитната картичка на един онлайн магазин е неговият уебсайт. “Идеалният клиент” трябва да разпознае Вашия уебсайт като точното място за пазаруване – сайтът трябва да е леснодостъпен от компютър, както и от телефон.

Постоянни оферти за различни продукти и безплатна доставка

Потребителите обичат намаления. Затова и всяка година по времето на Черния петък ставаме свидетели на какво ли не. Истината обаче е, че един ден в годината не стига. Според статия от Globenewswire, 82% от потребителите искат намаления като част от кампаниите за лоялни клиенти.

Това означава, че трябва да пускате различни промоции от време на време (разбира се, не тотални разпродажби на целия продуктов каталог). Така ще задържате вниманието на потребителите и те ще се чудят кога техния желан артикул ще бъде на промоция. Те ще проверяват сайта Ви редовно и има доста голям шанс да си закупят нещо, което дори не са искали в началото.

Когато става дума за доставки, там потребителите са безкомпромисни – 9 от 10 човека биха закупили стока, ако тя е с безплатна доставка. Клиентите не обичат да плащат за нещо, което реално не получават. Безплатната доставка е сериозен стимул да направят поръчка онлайн.

Обслужване на клиенти

Обслужването на клиенти е важна част от всеки бизнес. За да поддържате или подобрите репутацията на своя онлайн магазин за мебели и обзавеждане, Вие трябва да наложите високи стандарти. Не чакайте да се случи нещо, бъдете проактивни. Един добър екип от специалисти не само биха разрешили много проблеми, ами биха генерирали и доста добри продажби. 

Бъдете на разположение на клиента


Покупката на мебели за дома е важна стъпка за всеки човек. Най-доброто решение, което можете да вземете, е да оставите координати на видно място в сайта, както и да има опция за жив чат. Хората, които се включват на чат, са 2.8 пъти по-склонни да направят поръчка.

Онлайн маркетинг

За да бъдете забелязани в онлайн пространството, трябва да заложите на онлайн маркетинг. Но как да оптимизирате стратегията за Вашия онлайн магазин за мебели и обзавеждане? 

Съдържание

Най-важната част от маркетинга е съдържанието. То трябва да бъде ясно, конкретно и изпълняващо целта си. Важно е посланието на бранда да достигне до клиента и да бъде разбрано.

Уебсайт

Съдържанието на уебсайта трябва да бъде описателно. Тук клиентът трябва да види пълни спефицикации на продукта, които са лесно достъпни. Отделно, наличието на дълъг текст е задължително. Клиентите обичат да бъдат убеждавани с аргументи – блогът е страхотен начин да се отличите от конкуренцията и да покажете, че сте специалисти в сферата на обзавеждането и декорациите.

Социални Медии

Присъствието в социалните мрежи е задължително. Хората прекарват почти два часа и половина в социалните медии (източник: Statista). Създаването на съдържание и пускането на постове редовно значително увеличава шансовете Ви за успех.

Реклама

Конкуренцията в онлайн пространството е голяма. Трудно е да си представим бизнес без бюджет за онлайн реклама. За съжаление, моделът проба-грешка в начална фаза излиза доста скъпо. Тук идва въпросът – струва ли си да се рекламира и как може да си оптимизирате разходите за реклама?

Истината е, че за да постигнете резултати, трябва да се доверите на експерти. Това е инвестиция, която ще Ви спести време и усилия. Управлението на рекламни кампании е трудна задача, която изисква особено внимание към детайла. Проследяването и анализирането също са част от успешните кампании и само експерт в сферата с опит и задълбочени познания може да постигне търсените резултати. За да открием най-доброто решение за Вас и Вашият бизнес, ние Ви предлагаме  безплатен анализ и консултация.