Използвайте съветите ни, за да постигнете по-добри резултати в онлайн магазина си за козметика

За да се превърнете във водещ онлайн магазин в сферата на козметиката, със сигурност трябва да увеличите трафика на сайта си и да създадете стратегия, която да превърне посетителите ви в реални клиенти, за да ви донесе по-големи продажби. Добрата новина е, че за да постигнете това, трябва да следвате вече описан процес от стъпки, с които да се доближите до клиентите, да повишите доверието им към бранда ви и да поддържате интереса им. В днешната статия ще ви дадем лесни за изпълнение съвети, с които да подобрите представянето на онлайн магазина си. 

Как да създадете стратегия

За да създадете работеща стратегия, с която да подобрите представянето на онлайн магазина си, първо трябва да идентифицирате проблемите, които ви пречат да постигате успехи. За целта можете да използвате различни изследвания и анализи, с които да изведете нужните данни. Ето и кои са те:

  • Проучете нуждите на таргет клиентите ви – За да разберете от какво имат нужда, можете да направите анкета, да изпратите запитване към настоящите си клиенти, да използвате агенция за проучвания или да посветите време в четене на форуми, коментари и дискусии, където вече има дадени мнения, оценки и отзиви.
  • Проучете конкурентите си – Проверете какво правят най-успешните онлайн магазини за козметика, за да увеличават непрекъснато своите онлайн продажби. Създайте си таблица, в която да отбелязвате техните кампании, промоции, инициативи и канали, които използват. Така ще видите как можете да подобрите промоциите си и дали не изпускате рекламен канал, който може да ви донесе множество ползи.
  • Направете задълбочен анализ на вашия магазин и рекламните ви канали – Разглеждането на детайлните статистиките за сайта ви с инструменти като Analytics и HotJar могат да ви помогнат да видите как се държат потребителите на сайта ви и да откриете дали имате проблем с ориентирането им в различните страници. Проверете дали завършването на поръчките става лесно, обмислете дали формата ви не съдържа прекалено много ненужни полета, проследете скоростта на сайта, вижте дали начините на плащане и избора на куриери работят добре.
  • Превърнете се в таен клиент – Разгледайте магазина като клиент и вижте как работи. Проследете процеса на покупка, като направите няколко поръчки и тествайте дали веднага получавате имейл за потвърждение, дали всичко в сайта е функционално и работещо, дали бутоните са видими и отчетливи. Превръщайки се в таен клиент ще можете да проверите и отношението на служителите си, времето за доставка и цялата фуния от начало до край.

След като изпълните тези стъпки, можете да дефинирате кои са основните точки, върху които трябва да се фокусирате, за да подобрите резултатите си. Можем да се похвалим, че екипът на Digital Expert има голям опит в оптимизацията за конверсии в сферата на козметичните продукти, грижата за косата и кожата. През годините идентифицирахме кои са работещите подходи за козметичния бранш, благодарение на натрупаните данни и ще ги споделим с вас по-долу.

Важни фактори за онлайн магазина ви

В тази точка ще обсъдим факторите, които оказват влияние върху вземането на решение за покупка в онлайн магазините за козметика. Съветваме ви да ги приложите, за да подобрите резултатите си.

1.  Описания на продуктите – Когато говорим за козметика, е от огромно значение всеки ваш продукт да има подробно описание. То трябва да е с минимална дължина 150 – 200 думи и да съдържа следните абзаци:

·         Какъв е продукта

·         Какви проблеми решава и за кого са подходящи (тип коса, кожа)

·         Какво съдържа – в състава има ли високо активни съставки, които имат по-специфично действие, натурални ли са

·         След колко време може да се забележи ефект

·         Каква технология е използвана за създаването на продукта

·         Колко е голяма опаковката, с какъв срок на годност е

·         Опаковката биоразградима ли е

2.     Мнения от клиенти – Абсолютно задължително трябва да добавите мнения от реални клиенти във всяка продуктова страница. Преценете дали да ги качвате ръчно, или да поставите поле, в което всеки клиент да може да сподели мнението си и да даде оценка за продукта. Не се страхувайте, ако някой продукт понякога има и ниска оценка – това показва, че коментарът е истински и гарантира коректността ви като търговец. Все пак, всеки козметичен продукт може да има страхотен ефект при един клиент и да не е толкова подходящ за друг. В случаи с ниска оценка, можете да отговорите любезно на коментара, като зададете въпроси какъв точно е проблемът на потребителя и да се опитате да го насочите към нещо, което може да е по-подходящо за него.

3.     Добавете достатъчно продуктови снимки и видеа с професионално качество – Ако продуктите в сайта ви изглеждат професионално, ще можете да постигнете по-голямо доверие в клиентите си. Добавянето на видео също може да се окаже добра стратегия, тъй като с него можете да покажете как изглежда даденият продукт, какъв е реалният размер на опаковката му и други характеристики, които са важни. Ако продавате лосион за тяло с блестящи частици например, можете да качите видео, в което показвате блясъка при нанасяне. При маските за лице и коса, ампулите, кремовете и другите продукти можете да създадете видеа с „Как да нанасяме дадения продукт“, или да създадете цялостна дневна/вечерна рутина, която включва няколко продукта. За целта можете да се доверите и на известни инфлуенсъри, които знаят как да създадат видео съдържание, което грабва вниманието. Те ще ви донесат и ползи за разпространението на бранда, тъй като вече имат изградена аудитория, която им вярва и следва насоките и съветите им. Малко по-късно ще поговорим по-обширно за работата с инфлуенсъри.

4.  Свързани продукти – Ако все още нямате свързани продукти, то задължително ги добавете. Дневният крем може да бъде използван с тоник, серум, почистваща пяна/гел/вода, нощен крем, крем за околоочен контур и т.н. Ако към дадения крем добавите и останалите продукти от серията, ще улесните клиентите си, тъй като те често искат да закупят всички или поне няколко продукта от дадена серия. Това неминуемо ще повиши стойността на поръчката и ще ви помогне да повишите прихода си, без да увеличавате рекламните бюджети.

5.  Бонуси над конкретна стойност на поръчката – Това може да е безплатна доставка, промокод, който да изпратите в имейл след завършване на поръчката (той ще ви помогне да подтикнете клиентите да закупят отново), бонус с мостра или мини версия на продукт от серията, която е поръчал и др. Бъдете креативни – можете да добавите стотици продукти, които имат ниска себестойност, но създават усещане за грижа и отговорност към клиента.  

6.  Накарайте клиентът да се чувства специален – Можете да го направите като предложите по-добри условия при поръчка или като добавите по-дълъг срок за право на връщане на неизползван продукт, например. Можете да добавите опция за подаръчна опаковка с картичка преди завършването на поръчката, да създадете функция за подаръчни ваучери, да добавите персонализация към всяка пратка. Можете да изпратите персонализирано писмо как се използват продуктите и да добавите 2-3 съвета за най-добри комбинации с други продукти, например. Всеки път, в който проявявате лично отношение, си гарантирате, че ще се отличите от конкуренцията и ще комуникирате с клиентите като реален човек, а това е всичко, което търсят потребителите в тази ниша през последните години.

cosmetics ecommerce 1
Как да подобрим представянето на онлайн магазин в сферата на козметичните продукти 4

Рекламни канали

Козметиката е силно конкурентна ниша и разбираме колко е трудно да прецените в кои канали трябва да присъствате. Затова ще ви споделим само тези, които показват най-добри резултати и ще ви помогнат да сте атрактивни и да се откроите от конкурентите си. Започнете да ги използвате още сега, за да оптимизирате рекламната си стратегия. През годините, в които трупаме опит, достигнахме до една формула, която важи с огромна сила за нишата на козметиката:

Ако предлагате известни брандове, със сигурност трябва да имате реклама в Google Ads. Ако тепърва започвате или искате да разширите познаваемостта на брандовете, които предлагате, е по-уместно е да стартирате с реклама във Facebook и Instagram

Ето и малко повече информация за отделните канали: 

  • Google Ads: Препоръчваме ви да заложите на тясно таргетирани ключови думи и фрази, които съдържат името на бранда. Можете да добавите и дисплейни реклами с продуктов каталог, като ключов фактор е да имате и ремаркетинг.
    Пример: Clinique дневен крем за лице  
  • Facebook и Instagram: Ако сте малък онлайн магазин и сте създали своя линия козметика или тепърва внасяте непознати за пазара марки, то първо трябва да постигнете някаква познаваемост на бранда си. Facebook и Instagram ще ви бъдат от полза, за да достигнете до потенциалните си клиенти, като само трябва да включите някои трикове в стратегията си, като:
  • Използвайте съдържание, създадено от клиентите;
  • Създавайте образователно съдържание, в което споделяте всички ползи и характеристики на продукта и разглеждайте редовно разнообразни проблеми;
  • Организирайте игри, с които да достигате до повече хора;
  • Правете лайв видеа с демонтрации или техники за грижа за кожата
  • Споделяйте професионални снимки, но не забравяйте и натуралното съдържание;
  • Поканете гост лектори като дерматолози или личности, които са изявени лидери на мнение, за да докажете експертизата си;
  • Бъдете много активни в сторита и често карайте хората да отговарят на въпроси, загадки и интерактивно съдържание;
  • Създайте отделни реклами за вашите студени и топли аудитории (задължително използвайте продуктов каталог и ремаркетинг);
  • Новото любимо място за развлечение – TikTok! Безспорно трябва да се включите в тази платформа и да започнете да генерирате съдържание в нея. Очаква се тя да се разгърне с най-голяма сила през лятото, когато вече ще можем да рекламираме в нея. TikTok ще ви изненада с големия си брой верни фенове, които са на различни възрасти. Кратките видеа, заснети с филтри и ефекти постигат чудесни резултати, а алгоритъмът ще бъде благосклонен и ще ви покаже на хора, които показват интерес към сходни продукти на тези, които предлагате. Винаги използвайте хаштагове, снимайте с актуални филтри и прекарвайте известно време в платформата. Това ще ви донесе по-добри органични резултати, отколкото ако само споделяте видеата си и директно я напускате. 
  • Инфлуенсъри – Работата с инфлуенсъри за козметичната индустрия е повече от задължителна. Те създават съдържание, което можете да преизползвате многократно, достигат до голям брой потребители, които им имат доверие и определено имат талант да разпространяват новите марки на пазара. Те правят демонстрационни видеа и на първо място ще подобрят познаваемостта ви, а на второ – ще повишат продажбите. Често споделят, че даден продукт спонсорира видеото, но това изобщо не гарантира, че със сигурност инфлуенсърът ще хареса и ще промотира продукта. Това не бива да ви тревожи – нека е искрен и даде реална оценка, като спомене, че козметичните продукти са строго индивидуални и действат различно на отделните потребители. Използвайте инфлуенсърите редовно, поне веднъж в месеца или на два месеца, за да имате голямо достигане.

Рекламни визии  

Тук ще обърнем специално внимание на визиите, които използвате в рекламите си, защото са повече от жизненоважни за резултатите. Банерът е първото нещо, с което потребителят се сблъсква и той трябва да съдържа някои основни компоненти. В него трябва да има ясно изображение, което е достатъчно видимо, така че да привлече погледа на потенциалните ви клиенти и точно послание, с което да разберат какво виждат. Споделяме следните препоръки:

  • Снимки – Най-голям успех имат портретните снимки, минималистичната фотография и lifestyle изображенията. Те трябва да са красиви и да показват продуктите ясно. Препоръчваме ви да инвестирате средства за професионална фотография, но бихте могли да се справите отлично и с мобилния си телефон. За да направите актуална фотосесия, изберете локация, на която да снимате и задайте тема. Подберете продуктите и всичко, което ще участва в кадрите като интериор или детайли. Помислете дали да поканите и модел, който да участва. Изберете подходящо време от деня, в което светлината е добра. Препоръчваме да е час преди и след изгрев и залез слънце – тогава естествената светлина е най-мека. Можете да се справите професионално и с помощта на софтбокс (бяла кутия за снимки), в който да поставите  продуктите и да постигнете желания ефект. Разбира се, след сесията е важно да обработите снимките, като можете да използвате програма като Adobe Photoshop или да заложите на готови филтри. 
  • Банери и визии – Тук трябва да изберете една стилистика, която да следвате. Ако сте бранд, който използва пастелни цветове, винаги ги внедрявайте във фоновете си, така че продуктът да изпъкне на преден план. Ако брандът ви е неонов, използвайте неонови акценти, които създават по-голям контраст и веднага хващат окото. Най-важното правило за всяка рекламна визия е да отговаря на стила на бранда ви, да се разбира бързо и ясно какво се комуникира и да показва ясно продукта. 
cosmetics ecommerce 2
Как да подобрим представянето на онлайн магазин в сферата на козметичните продукти 5

Рекламни послания  

Най-доброто рекламно послание е това, което следва тона на бранда ви. Ако използвате агресивни призиви за действие, кратки текстове и реклами, провокиращи бърза поръчка, то и посланията ви трябва да следват този тон. Ако сте бранд, който продава скъпа козметика, можете да си позволите да имате по-дълги описания, в които да добавите сторителинг и да покажете по-лично отношение. Художествените описания също се приемат добре, така че можете да експериментирате, за да намерите оптималното за вашия случай. 

Създавайте посланията си, така че да отговарят на таргет групата ви.

Бъдете внимателни с посланията, които използвате във Facebook и Instagram – правилата на платформите не позволяват да споменавате целулит, бръчки, лекуване на конкретни проблеми и т.н. За да може рекламите ви да са одобрени и да нямате проблеми с рекламния си акаунт е желателно да се запознаете с правилата за реклама на Facebook тук

В заключение 

За да подобрите представянето на онлайн магазина си в сферата на козметичния бранш винаги трябва да съобразявате стратегията си с вашата таргет група. Ако сте бранд, който е насочен към майките, то визиите, посланията и рекламите ви трябва да предизвикат нежност и грижа. Ако пък сте насочени към тийнейджърки, можете да използвате ярки цветове и закачливи текстове, които даже да могат да се превърнат в изрази и фрази, използвани в ежедневието. Ако пък продавате био козметика, то неминуемо трябва да използвате бели и натурални тонове, които кореспондират с природата и Земята.

Изградете цялостна концепция и я следвайте. Така брандът ви ще бъде разпознаваем и ще успеете да достигнете до точната аудитория. Използвайте рекламни кампании до нови аудитории и се старайте да ги ангажирате максимално. Все пак никога не оставяйте назад настоящите си клиенти – те даже трябва да са с по-висок приоритет от придобиването на нови клиенти, тъй като вече познават бранда ви и са много по-склонни да поръчат отново. Ако имате някакви въпроси или бихте искали да подобрим представянето на онлайн магазина ви, не се колебайте да се свържете с екипа на дигитална агенция Digital Expert