Научете как да подобрите представянето на своя онлайн магазин в сферата на модата с практическите съвети от нашите експерти

Сферата на модата, без съмнение е една от най-конкурентните ниши не само у нас, но и на световния пазар. За да се изгради успешен и печеливш бизнес е важно не само да имате целесъобразно изградени бизнес модел и структура, но и да бъдете по-подготвени и по-атрактивни от конкурентите си. Днес ще се опитаме да ви помогнем с втората задача.

Знаем колко трудно е да се справите с всички задачи, които изникват около един онлайн магазин – от логистика и дистрибуция, до маркетирането – всичко изисква време и внимание. Затова нашият екип иска да ви помогне поне с една от тях – рекламните канали. Ще ви споделим онези специфични моменти в сферата на модата, които се различават от останалите магазини. Няма да ви даваме обща информация, а само онези важни детайли, които не бива да изпускате, ако имате онлайн магазин за облекла, обувки, аксесоари и всякакви продукти в това направление. Започваме:

1. Рекламни канали

Годините опит на екипа ни доказа, че изборът на рекламни канали, специално в сферата на облеклата, е една идея по-различен. При редица наши клиенти забелязваме, че дамските облекла се продават много по-добре във Facebook и Instagram, отколкото в Google ads, затова ви препоръчваме да насочите усилията си именно в тази посока. Същото важи и за дамските чанти и повечето аксесоари.

Ако все пак искате да тествате Google ads като рекламен канал, разбира се, можете да го направите, но ви препоръчваме това да е на по-късен етап. Тук ви предлагаме да заложите на много тясно таргетирани ключови думи.

Пример: Вместо да използвате ключовата дума “дамска рокля” или “къса рокля”, заложете на по-нишово търсене като “къса червена рокля” или “лятна рокля на цветя”. Макар тези ключови думи да генерират по-малко на брой кликове, то тяхната цена за клик е по-ниска и така оптимизирате разходите си. Освен това, толкова конкретно търсене на ключова дума увеличава шансът ви потребителя да поръча именно от вас. И не забравяйте винаги да съобразявате ключовите думи с вашите реални наличности в онлайн магазина.

При дамските бижута обаче, забелязваме по-различна тенденция. В тази ниша на модната индустрия, Google ads дават много добри резултати САМО ако предлагате бижута от благородни метали – злато, сребро, платина. Ако предлагате продукти на по-ниска стойност – придържайте се само към Facebook ads.

Що се отнася до обувките, тук забелязваме следната тенденция. Ако обувките, които предлагате са в нисък или среден ценови клас, то по-добре заложете на Facebook. На същата платформа можете да заложите ако предлагате комерсиални спортни марки като Nike, Puma и Adidas. Ако онлайн магазинът ви за обувки предлага по-висок ценови клас продукти, то по-добре е за даложите на сърч кампаниите в Google.

kak-da-podobrim-predstaviyaneto-online-magazin-moga-2

2. Рекламни формати

Когато говорим за рекламни формати можем да обхванем всичко, което Facebook и Instagram предлагат като възможност. Конкретизирайки обаче модния бранш, ви представяме най-успешните формати според нашия опит:

  • Динамични реклами;
  • Сингъл реклами;
  • Реклами тип колекция, които комбинират сингъл имидж + продуктов каталог.

Колкото и да харесваме каруселите, сме забелязали, че в тази сфера (за разлика от много други), представянето им не е оптималното, което може да се постигне. 

Допълнителен съвет: Ако имате онлайн магазин в сферата на модата е много важно да бъдете активни чрез публикации в социалните мрежи и разбира се сторита. Story формата и във Facebook, и в Instagram е толкова популярен, че направо можем да го наречем задължителен. Ако можете да публикувате по 3 или 5 сторита на ден би било още по-добре, тъй като сме забелязали, че повечето на брой сторита дават в пъти по-добри резултати от една история на ден. 

Обърнете внимание на снимките на самите продукти. Добре е да имате снимки от няколко различни ъгъла на предлагания продукт. Ако предлагате бижута, посочете дължина на обеците или колието например. В сферата на обувките е добре е да снимате от всички ъгли, включително и самата стелка.

3. Тип рекламни визии

Да, ще обърнем внимание специално на типа рекламни визии, защото това е много важно. Все пак банерът е първото нещо, което потребителят вижда. Той има за цел да привлече погледа на потенциалните ви клиенти, които едва на втора стъпка четат текста върху него и самия текст над рекламата. Тук имаме следните препоръки за вас:

  • Lifestyle снимки – най-успешните визии без капка съмнение са lifestyle снимките. Нищо не работи по-добре от добре направените снимки на самите продукти, затова ако имате средства, за да инвестирате за lifestyle фотосесия при нова колекция продукти – изобщо не се колебайте. Тази инвестиция гарантирано ще ви се отплати. 

Малка тайна: Дори не ви трябва скъп фотоапарат и много техника. Необходим ви е мобилен телефон с добра камера. Изберете локация, на която да направите снимките и снимайте сутрин (до час и половина след изгрев) или вечер (час преди и час след залез слънце). Тогава светлината е най-мека и ще получите най-добри резултати. Ако имате онлайн магазин за бижута, поръчайте софтбокс, който също можете да свържете с мобилен телефон. Имайте предвид, че заснемането винаги отнема време и изисква обработка.

  • Сезонни визии – в сферата на модата е по-важно да се съобразите със сезона от всички други ниши за онлайн магазини взети заедно. Без значение дали предлагате облекла, аксесоари или обувки, важно е да съобразите цялостната концепция на банера, за да може да отговаря и максимално релевантно на продуктите ви. Не е нужно да добавяте именно оранжеви есенни листа за новата си колекция например, но можете да ползвате есенни цветове, леко загатнати листа за фон или друг елемент, който може да се свърже със сезона.

Важно допълнение: Не забравяйте, че е добре визиите за рекламите ви да кореспондират визуално с облика на сайта ви, за да можете да създадете логическа връзка за бранда у вашите клиенти.

4. Рекламни послания

Тук няма как да дадем “точна рецепта” за най-правилно подходящо рекламно послание, тъй като това зависи много и от бранд комуникацията, която водите. Това, на което бихме искали да акцентираме в случая е, че можете съвсем спокойно да заложите на по-дълги и описателни послания, дори можете да използвате художествени описания. Разбира се, това съвсем не означава, че един рекламен текст трябва да бъде дълъг колкото есе. 

Съобразете посланието си спрямо аудиторията, рекламната кампания и начина, по който реагират вашите потребители. Тествайте и открийте най-подходящия за вас вариант.

И след като споменахме, че трябва да съобразите посланието с рекламната кампания, продължаваме със:

kak-da-podobrim-predstaviyaneto-online-magazin-moga-3

5. Специфични рекламни кампании

За разлика то доста други сфери, тук можете да се развихрите с цялостните концепции на кампаниите. Обърнете внимание на думата “концепция”. В тази сфера думата “промоция” е ефективна само до онзи момент, в който бранда ви не набере популярност. Тогава потребителите започват да ви следят много по-стриктно и трябва да “стъпвате” една идея по-внимателно. 

Затова ви съветваме: Организирайте промоция, но нека тя има цялостна концепция. Може да е по повод специална фотосесия с модел, който сте снимали, нова сезонна колекция или друг повод, като коледните и новогодишните празници. А ето и предложенията ни за рекламни кампании, които дават страхотен резултат само във вашата ниша:

  • Кампания за нова колекция – Такъв тип кампании обикновено са изключително успешни, особено ако подготвите предварителна кампания. При вас има сезонност на продуктите, която можете да използвате като предимство. Обявяването на новата ви лятна колекция дрехи, аксесоари или обувки може да се превърне в истински празник за вашите клиенти, ако откриете подходящия начин да поднесете информацията.
  • Кампания с предварително записване – ако трябва да бъдем честни, подобен тип кампании са успешни при повечето продукти, които са с ограничена наличност, но в сферата на модата са просто впечатляващи. Какво имаме предвид. Ако сте производител или просто получите нов продукт в лимитирано количество, можете да стартирате рекламна кампания с предварително записване за продукта. Така например, новият лимитиран модел обеци, от който са налични едва 20 броя, най-вероятно ще се разпродаде още преди да сте ги получили в склада си. Ако шиете облекла и имате ограничено количество качествен плат, можете да организирате същата кампания.
  • Кампания за края на сезона – ако бизнес моделът ви позволява да организирате промоция на продукти, чиито сезон е към края си, то това е чудесен начин да организирате намаление и по този начин да освободите място в склада си за новите сезонни продукти. Забелязваме, че много дами предпочитат да пазаруват в края на сезона именно поради подобен тип промоции.

kak-da-podobrim-predstaviyaneto-online-magazin-moga-4

6. Обслужването

Обслужването във всички онлайн магазини е изключително важно, но в сферата на модата това е от съществено значение. Напълно вероятно е дами да върнат поръчката си само подари грубо отношение по телефона или не достатъчно детайлно представена информация. Имайте предвид, че във вашата ниша потребителите по-често са жени, а дамите оценяват високо цялостното качество на обслужването, което предоставяте.

Коментирайки специално поръчките на облекла и обувки, няма как да не отбележим, че тук броят на върнатите продукти е по-голям, отколкото при онлайн магазините от други ниши. И това е съвсем логично. Вашите клиенти могат да не са поръчали подходящ номер дреха или обувки, а може би просто не се харесват, облечени в тях. В такива ситуации ви препоръчваме да подходите с разбиране и да улесните максимално процеса по връщане на поръчката. 

7. Препоръки за сайта

Колкото и добре да сте организирали вътрешните процеси във фирмата ви, колкото и страхотни кампании да сте подготвили, ако онлайн магазинът ви не е удобен за употреба на потребителите, магията на поръчката трудно ще се реализира. Тук ви препоръчваме да обърнете внимание на следните особености, които са изключително важни специално за вашата ниша:

  • Филтри на сайта – ако предлагате дрехи или обувки, няма как да не подминете филтрите за размер и цвят. Това улеснява многократно потребителите ви и те ще открият много по-бързо търсения от тях продукт. Ако предлагате бижута, не забравяйте за възможността бижутата да се филтрират спрямо благородния метал, който предлагате (ако имате различни опции) и да добавите филтри за бижута с камъни и бижута без камъни.
  • Улеснете максимално поръчката – повечето продукти от сферата на модата (а и като цяло), се правят през мобилен телефон. Опростете максимално този процес, за да намалите шанса някой да се откаже от поръчката си, само защото трябва да попълни 10 полета.

kak-da-podobrim-predstaviyaneto-online-magazin-moga-5

8. Допълнителни канали за комуникация

Безспорен факт е, че Facebook и Instagram рекламите дават най-добри резултати в сферата на модата, но не можем да не отбележим и допълнителните възможности, които имате и е добре да обмислите като начин за връзка с потенциалните и настоящите ви клиенти. Ето и нашите предложения:

  • Инфлуенсъри – така нашумялата “нова професия” лесно ще ви помогне да достигнете до нова аудитория и то чрез доверието на човек, който те следят в социалните мрежи. Препоръката ни е да потърсите инфлуенсър, който е специализиран във вашата ниша, а не рекламира всичко, което му се предложи. Така ще сте сигурни, че ще достигнете до точната аудитория за вас.

Бележка: Колкото по-искрен е инфлуенсърът, толкова по-добре. Нека сподели пълното си мнение за предлаганите от вас продукти и цялата услуга. Бърза и коректна ли е доставката, продуктът оправдава ли очакванията, би ли го препоръчал? Дори и да “чуете” негативна насока, не я приемайте остро, а по-скоро я анализирайте като градивна критика. Най-вероятно това е мнението на много от вашите клиенти. Помислете как да подобрите процеса и удовлетвореността на клиентите си. 

  • TikTok – социалната мрежа за видеа е изключително подходяща за вас. Ако имате възможност да инвестирате в кратки видеа с продуктите, които предлагате, определено ще увеличите разпознаваемостта на бранда си. Добре е да обърнете внимание на факта, че аудиторията в TikTok е по-млада и е добре да представите съдържание в мрежата спрямо представите на публиката. Не забравяйте също, че дори тези потребители да не са настоящия ви идеален клиент, след няколко години ще пораснат и е добре да помнят бранда ви

Идея: Тук можете да представите кратки видеа с цялостно съчетание на облекло и обувки или съвети как дамите да подберат бижута според формата на лицето си.

  • Имейл маркетинг – абсолютно наясно сме, че този канал е приложим за всички онлайн магазини, но тук ще си позволим да ви дадем следния съвет. Ако използвате някоя от готовите платформи за изпращане на имейли, то акцентирайте в техния дизайн. Все пак вие сте моден брад и е важно всеки детайл да бъде естетически издържан. Забравете готовите темплейти и превърнете имейлът в инстинско модно приключение

Нашата тайна: Признаваме, че не ни се иска да я издадем, но с цел да ви бъдем максимално полезни, ще споделим как постигаме 35% кликаемост на отворен имейл.

Знаете какво представлява каруселната реклама, нали така? Сега си представете, че тя не е хоризонтална, а верикална. Вкарайте целия текст в банерите, вместо в неестетически красиви полета. Добавете бутони на всеки отделен елемент и воала!

П.П. Ако поне 30 от вас коментират публикацията на тази статия, ще ви покажем и шаблона за имейл маркетинг 😉

Предполагаме, че тази статия ви се стори дълга, но се надяваме в нея да сте открили информация и насоки, които можете да приложите във вашия бизнес. Разбира се, ако имате онлайн магазин в сферата на модата. 

Ще се радваме да ни споделите и кои от насоките ви бяха най-полезни в коментари в социалните мрежи.

Искаш да научиш повече как бизнесът ти да стане по-печеливш?

Заяви сега безплатно услугата “Експертен анализ и консултация” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече