Conversion rate оптимизацията едва ли някога е била толкова лесна. Вижте 8 бързи и ефективни начина, с които можете да оптимизирате онлайн магазина си за по-добри резултати

Как да оптимизираме онлайн магазина си, целевата си страница или фуния е въпрос, който касае всички собственици на онлайн магазини. Постоянните промени се правят с цел по-добро преживяване на потребителите, което неминуемо генерира повече доволни клиенти и повече продажби. Но как да разберем какви промени да направим? Отговорът е в А/В тестовете. Те генерират нужните данни спрямо вашия таргет и ви показват слабите места на платформата и дизайна ви. За да сме максимално полезни, както на онлайн търговците, така и на маркетинг специалистите, събрахме редица примери от експерименти, които са донесли успех в световен мащаб.  

И преди да ви разкажем повече за едни от най-лесно използваните трикове, ви запознаваме с кратка информация. Conversion rate оптимизацията има за цел не само да улесни вашите онлайн посетители и те да могат да се ориентират бързо и лесно в магазина ви, но и практически да увеличи вашите оборот и печалба. Можете да увеличите резултатите си с повече от 10%-15%, благодарение на две-три подобрения, които да направите по сайта си. Сметнете това на месечна база. Сега на годишна. Смятате ли, че си струва? Ако отговорът ви е ДА, ето и нашите препоръки.

1. Форматирайте текста си в една колона, вместо в няколко  

Въпреки че оформлението в една колона изглежда малко остарял метод и визуално не е особено вдъхновяващо за дизайнерите, това не значи, че не може да е по-успешна стратегия. Наличието на две или три колони често разсейва погледа на потребителите и дори да добавите бутон с ясно дефиниран призив за действие, има шанс текстът да не бъде прочетен и да не може да ви свърши нужната работа. Вместо това, редуцирайте някои изречения и поместете важното съдържание в една колона. Така посетителите на сайта ви ще имат само една опция – да прочетат текста ако желаят и да кликнат върху бутона, който е позициониран точно под колоната. 

Форматирайте текста си в една колона, вместо в няколко

2. Добавете стойност с малък подарък преди да прекъснете фунията 

Подаряването на нещо малко обикновено не е единствено приятелски жест. Това е ефективна тактика за убеждаване, която се основава на правилото за реципрочност. Можете да дадете допълнителна отстъпка на артикули, които са били разгледани или да подарите нещо малко, което би било от полза на клиента, спрямо поръчката, която е направил току що. Колкото и очевидно да звучи, когато подарите нещо малко, като знак на признателност, това може да се върне във ваша полза. Например, ако клиентът си поръча очила, можете да му подарите калъф за тях.

Една от най-често срещаните практики е да дадете на потребителите малък процент намаление (най-често 5%), за да завършат поръчката си или за ползване при следваща покупка. Изпробван и добър метод е, но сме сигурни, че можете да измислите далеч по оригинална идея спрямо собствения ви бизнес. Самият процент намаление можете да изпратите като ваучер тип комплимент с първата поръчка на ваш нов клиент, а за завършване на поръчката, помислете какво би било най-полезно на вашите клиенти и го приложете на практика.

Добавете стойност с малък подарък преди да прекъснете фунията

3. Доверете се на отзивите за вас, вместо сами да изтъквате плюсовете си

Така наречения “social proof” има все по-голямо значение за купувачите от онлайн магазините. Преди да се направи покупка, често се преминава през стъпка, в която продуктът се проучва, разглеждат се форуми, рейтинги, класификации, четат се коментарите за обслужването и качеството. Не пропускайте тази стъпка – старайте се да предоставяте добра комуникация с вашия отдел за продажби, бъдете на линия, предлагайте добри услуги за доставка, гарантирайте сигурността на плащането. Всичко това ще генерира добра обратна връзка от клиентите, които можете спокойно да споделяте в социалните мрежи и в сайта си. Помолете редовните си клиенти да напишат ревю в социалните ви мрежи и в Google, за да генерирате по-голям брой отзиви по-бързо. 

Доверете се на отзивите за вас, вместо сами да изтъквате плюсовете си

4. Създайте секция с препоръчани от вас продукти, вместо да показвате само „свързани продукти“ 

Когато показвате множество оферти, около основното търсене, е желателно да покажете какво препоръчвате като търговец. Кои са най-купуваните и най-добрите продукти? Покажете ги един до друг и създайте заглавие, което да показва, че вие гарантирате за качеството им като експерти в сферата. Това ще помогне на хората, които имат някакви съмнения и трудно вземат самостоятелни решения. А и нека не забравяме, че понякога по-големият избор действа по-объркващо и шансовете поръчката да се завърши стават по-малки. 

Създайте секция с препоръчани от вас продукти, вместо да показвате само „свързани продукти“ 

5. Дефинирайте кой продукт за кого е подходящ, вместо да продавате на всички 

Опитвате се да продавате на широката публика или добре знаете кои са вашите потребители? Преобразувайте продуктовите си описания, като добавите булети, в които дефинирате за кои групи от хора е най-подходящ продукта или услугата. Показвайки критерии, на които трябва да отговарят купувачите ви, те могат да се припознаят по-лесно и по-бързо ще ви се доверят. Това е техника, с която ще се доближите повече до тях и ще им покажете, че наистина знаете какво правите. А нещата, които продавате биха им послужили перфектно.

Например, ако продавате техника, създайте специални послания за геймърските клавиатури и мишки и други послания за продукти от същата категория, които са по-подходящи за работа у дома или в офис.

Дефинирайте кой продукт за кого е подходящ, вместо да продавате на всички 

6. Съкратете максимално броя на полетата във формата за завършване на поръчка 

По своята същност хората не обичат да изпълняват прекалено трудни задачи, а попълването на 10-20 полета преди завършване на поръчката има огромен шанс да ги откаже. Всяко поле, което поискате да бъде попълнено, е риск и може да накара посетителите ви да се откажат. Запитайте се кои от полетата наистина са ви необходими и премахнете възможно най-много от тях. Ако имате много незадължителни полета, помислете дали да не ги преместите на отделна страница, след като поръчката е завършена. Много по-лесно е да добавите множество полета, но е доказано, че колкото по-кратка е формата ви, толкова по-лесно бива завършена дадената поръчка. 

Съкратете максимално броя на полетата във формата за завършване на поръчка

7. Изреждайте стойностните предложения, вместо предимствата 

Тук можем да ви гарантираме, че бързо можете да проследите разликата в резултатите, ако смените текстовете си и вместо предимствата и характеристиките на продуктите, започнете да комуникирате с приоритет вашите стойностни предложения. Вашите  предимства са причината този клиент да пазарува именно от вас. Създавайки стойностните си предложения, трябва да помислите кои са ползите, които давате. Дефинирайте как се чувства потребителя след като вече използва услугата.

Пример:Прахосмукачката робот ви освобождава много време за любимите ви занимания, докато домът ви блести от чистота.“ – Това стойностно предложение показва усещането и директната полза на потребителя. То определено ще генерира повече конверсии в сравнено с техническата информация – “Прахосмукачката робот има силна всмукателна мощност и 3 режима на работа”. Не премахвайте функциите напълно, можете просто да ги преместите по-надолу в самото описание на продукта или услугата, която предлагате.

Blog Post 8 2

8. Използване на Thank you  страницата като upsell метод

Последния ни практически съвет (поне в тази статия) касае стъпката след финализирането на дадена поръчка във вашия онлайн магазин. Имате thank you страница, нали (страницата, която се показва след регистриране на поръчка и обикновено благодари на потребителя и показва номера на самата пръчка)!? Можете да използвате тази страница, за да увеличите стойността на поръчката от потребителя, като покажете на нея промо предложения от релевантна категория. Така дори след завършването на поръчката си, потребителят има възможност да добави още нещо към нея. Препоръчваме това да е промо продукт на по-ниска стойност. Например, ако клиентът ви е поръчал спортен екип, можете да му предложите лента за ръка, ръкавици за фитнес или друг подобен аксесоар.

Blog Post 9

Оптимизирането на онлайн магазин изисква ежедневно проследяване на потребителското преживяване и поведение. Не всички добри практики са валидни за всички пазари и таргет аудитории. Все пак, единственият начин да се убедите кое е ефективно във вашия случай, е да тествате. Тъй като това са само част от примерите, които сме наблюдавали в работата си с онлайн магазини, ще се радваме да създадем и втора част на тази статия. Споделете с нас и вашите преживявания в оптимизацията на онлайн магазина си. 

Искаш да научиш повече как бизнесът ти да стане по-печеливш?

Заяви сега безплатно услугата “Експертен анализ и консултация” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече