Успешен имейл маркетинг – това е мечтата на всеки собственик на бизнес и маркетинг специалист. Като собствен канал, имейл маркетингът позволява създаването на персонализирани и автоматични съобщения към различни таргет групи, без да изисква рекламен бюджет. Единственото, което би ви било нужно, е да имате истински добра стратегия, дизайн и текстово съдържание. Е, важно е да разполагате и със специалист, който да може да настройва кампаниите и да отчита и оптимизира резултатите.

В днешния материал ще ви споделим техники и подходи, с които имейл кампаниите ви да станат наистина уау! Ако искате да научите повече по темата, не се колебайте да прочетете статията докрай. Гарантираме, че ще ви споделим най-добрите практики за всички процеси от създаването на стратегия, през създаването на списък до проследяването на резултатите.

Какво е имейл маркетинг?

Cjl 8AvEY3FV S ipq6PAw

Първата имейл маркетинг кампания е изпратена през 1978 г. и е довела до продажби от 13 милиона долара. Това поставя началото на развитието на един от най-ефективните маркетингови канали и до днес. Като се има предвид ранното му начало, не очаквайте изключителен дизайн, какъвто сме свикнали да виждаме сега.

Въпреки това, изпращането на този имейл показва, че това е ефективен начин за изграждане на собствена аудитория, която дава много задоволителни резултати. Имайте предвид, че клиентите ви ще ви предоставят данните си само, ако наистина видят, че ще получат полезна информация или специални оферти.

Затова, използвайте правилно този инструмент – от събирането на списък с имейли до изпращането на имейлите. Така ще можете да използвате този инструмент за изграждане на взаимоотношения и печалба. И така, нека разгледаме как всъщност се случва магията. 

Как работи имейл маркетинга?

Имейл маркетингът е процесът на достигане до вашите клиенти чрез изпращане на имейл. Той ви помага да увеличите продажбите и приходите си, като предоставяте ценна информация на абонатите си, с която ще могат да решат своите проблеми. 

Нека да разгледаме кога трябва да използвате имейл маркетинга, както и някои предимства и статистически данни, които подкрепят причината, поради която имейл маркетингът е толкова ценен.

Кога да използвате имейл маркетинг кампании?

Употребата му е почти неограничена, но ето кои са най-често срещаните цели, които можете да постигнете с него:

  • Да изградите взаимоотношения чрез персонализирани съобщения;
  • Да повишите осведомеността за марката и услугите ви;
  • Да популяризирате съдържанието от вашия блог, сайт или магазин;
  • Да генерирате потенциални клиенти и да привлечете абонати, които да предоставят личната си информация в замяна на актив, който биха намерили за ценен;
  • Да рекламирате вашите продукти, услуги и промоции;
  • Да потвърдите регистрация, поръчка и доставка;
  • Да съберете обратна връзка от текущите си клиенти;
  • Да увеличите стойността на поръчката на всеки клиент. 

Ползи от имейл маркетинга 

  • Има над 4 милиарда потребители с имейли по целия свят, така че ако търсите начин да достигнете до вашите клиенти, това е идеалното място за комуникация.
  • От 2020 г. имейлът генерира $36 за всеки похарчен долар.
  • 79% от търговците посочват имейл маркетинга в своите топ 3 най-ефективни маркетингови канала.
  • Може би най-добрата причина да използвате имейл маркетинг е, че сте собственик на канала. Извън разпоредбите за съответствие няма външен субект, който може да повлияе на това как, кога или защо се свързвате с абонатите си.

Как да изградим успешна имейл маркетинг кампания?

Нека разгледаме някои ключови стъпки, с които можете да започнете да изграждате ефективна имейл кампания, която ще зарадва клиентите ви.

Започнете със стратегията

Когато започвате създаването на вашата стратегия, помислете за следните пет стъпки като последователност:

1. Определете аудиторията си

Ефективният имейл е този, който достига до правилните потребители. Както всичко останало в маркетинга, започнете с вашата buyer person-a, разберете какво иска и съобразете имейл кампанията си с нуждите на аудиторията си.

2. Установете своите цели

Преди да определите целите на кампанията си, съберете някакъв контекст. Важно е да проучите данните за отварянето и ефективността на имейлите във вашата индустрия. Опитайте да откриете такива данни и ги използвайте като еталон за целите си. Тази стъпка е изключително важна, за да можете да определите към какво се стремите и кои резултати биха били достатъчно добри за вашия бизнес.

Споделяме ви и една таблица с данните за имейл маркетинг за различните индустрии в Съединените Щати. Както можете да видите, тези показатели се различават значително в зависимост от нишата.  

email benchmarks by industry 2021: open, clickthrough, click-to-open, unsubscribe

3. Създайте своя имейл лист с контакти

Разбира се, за да разпращате имейли, преди всичко трябва да се погрижите да съберете потребители, които могат да са ваши потенциални клиенти или потребители, които вече пазаруват от вас. Списъкът с контакти трябва да се състои само от потребители, които са ви дали предварително разрешение за получаване на вашето съдържание чрез електронен бюлетин.

4. Изберете типа на вашата кампания

Кампаниите се различават спрямо своята цел и изборът между тях може да бъде огромен. Може би се чудите дали да изпращате седмичен бюлетин, дали трябва да изпращате съобщения за вашите нови продукти и помоции и  как да решите кои публикации в блога си струва да споделяте. Тези въпроси тормозят всеки търговец. А отговорът всъщност е субективен.

Можете да започнете, като научите различните типове кампании, които съществуват, след което да решите коя е най-добра за вашата аудитория. Трябва също да създадете различни списъци с потребители, спрямо вашите различни типове имейл кампании, така че клиентите и потенциалните ви клиенти да могат да се регистрират само за имейлите, които са подходящи за тях.

5. Създайте график

Решете колко често планирате да изпращате електронен бюлетин и информирайте аудиторията си предварително. По този начин тя ще знае точно какво да очаква. Ако пропуснете да направите това, може да предизвикате отписване на голям брой хора или дори имейлите ви да попаднат в техния спам. А това не е препоръчително.

След като зададете график, бъдете последователни. Това ще изгради доверие и ще ви гарантира, че ще се превърнете в първия бранд, който идва на ум на вашата аудитория.

6. Бонус стъпка – Измерете резултатите си

Това не трябва да е изненада. Като търговци, ние измерваме всичко. Внимателното отношение към всеки ключов показател ще ви помогне да направите малки промени в имейлите си, които ще доведат до големи резултати. Ще се докоснем до точните KPI, които е важно да бъдат наблюдавани.  

Сега, когато разбирате стъпките за създаване на стратегия за имейл маркетинг, ще разгледаме какво е включено в изграждането на вашия имейл списък.

Как да създадете своя имейл списък

Dssih9Rvoh5qbD9C9q7jOvnVIl5o2AHvRpOLumD2vhLJH8auZox5tz3ahbR7P Yg7Lig4 VlRKdoz3o0N eMQi2zLXNlYbk57WPduyQAOQR2ZJwYv3 N9X hippBj3Sr1RVeaKL5

 Има много начини да създадете своя списък с имейли (разбира се, закупуването на имейли не е такъв). Изграждането на списъци се свежда до два ключови елемента, с които можете да увеличите броя на вашите абонати: Lead magnet-s (магнити) и форми за попълване с неустоима оферта. 

Ето как да започнете да изграждате и разраствате своя списък

  1. Използвайте Lead Magnet-и

Lead magnet-ът е нещото, което привлича вашите потенциални клиенти към абониратено им за вашия електронен бюлетин. Обикновено магнитът е под формата на безплатна оферта. Офертата може да приеме редица формати, но трябва да бъде ценна за вашите потенциални клиенти и се дава безплатно в замяна на предоставянето на имейл адреса на клиента.

За нещастие има един проблем: хората вече се отнасят с особено внимание към споделяне на личната си информация. Не можете да очаквате да получите имейл адрес, без да го размените за нещо ценно.

Помислете какъв тип lead magnet би бил уместен, полезен и улесняващ живота на вашите потенциални клиенти.

Ето няколко вида магнити, които можете да създадете:

  • Електронна книга
  • Инфографика
  • Доклад или проучване
  • Чеклист 
  • Шаблон
  • Уебинар или курс
  • Безплатно приложение или използване на даден инструмент

2. Създайте примамлива форма за попълване (opt-in form) с неустоима оферта 

Това представлява контактна форма, в която подканвате потребителя да се включи в замяна на неустоима оферта – промоция, намаление, промокод. Ето няколко съвета за създаване на примамлива форма за попълване:

  • Създайте атрактивен дизайн и заглавие, които привличат вниманието – вашата форма трябва да бъде брандирана и да подканва хората да се регистрират. Направете текст, който е подходящ за текущата ви оферта. Въпреки че целта ви е да накарате хората да въведат информацията си, не искате да ги заблуждавате. Всяка информация във вашата форма трябва да е коректна спрямо реалната ви оферта.
  • Направете формата си лесно разбираема – Това може да е едно от първите ви взаимодействия с потенциалния ви клиент. Не го плашете с дълъг формуляр, който съдържа голям брой полета, защото това може да го откаже. Поискайте само най-важната информация, като собственото име и имейл.
  • Добавете двойно потвърждение за участие в имейл списъка ви – Може да изглежда усложняващо и тромаво да помолите абонатите си да се включат в имейлите ви два пъти, но така намалявате шанса да попаднете в спам и да получите нисък рейтинг. Изследвания показват, че някои клиенти може да предпочитат да получат първи имейл от вас, който да съдържа потвърждение за включване в списъка, в сравнение с първи имейл за добре дошли.

Сега нека да разгледаме някои от универсално приетите най-добри практики за начина на изпращане на имейли.

Как да изпращате кампаниите си

hCU RWG00hbzJquajtsis9sOl5Maq1wtEbMuaJJ4ZEOSyFkrpqTXXwG4Y6PHO6r0TgtY4H K3LUPWd7XgZE87jRVJtY8A23ccNc2pLDektOY8 qOV3TayNZlkFAvOZDnsftyHbzS

Изберете 

  1. Изберете платформа за имейл маркетинг – препоръчваме Klaviyo, SendInBlue, Mailchimp.
  2. Създайте списъците си с аудитории
  3. Създайте стратегия за всяка аудитория 
  4. Създайте съдържанието за всеки имейл
  5. Персонализирайте своя имейл маркетинг
  6.  Включете автоматизация на имейл маркетинга.
  7.  Използвайте шаблони за имейл маркетинг.
  8.  Преди изпращане на ръчни имейли, винаги изпращайте тестови имейли, за да видите как изглежда готовата кампания.

Имейл маркетинг анализ 

След като сте създали изключители кампании с добър дизайн, приветлив текст и въздействащи послания е време да видите резултатите си. Ето най-добрите начини да анализирате ефективността на вашите имейл маркетингови кампании.

1. A/B тест

Някои аудитории предпочитат персонализирани съобщения, други смятат, че е спам. Някои аудитории ще харесат ярки, привличащи вниманието бутони за CTA, други ще предпочетат по-фин подканващ призив за действие.

A/B тестването е начин да видите кой тип имейл се представя най-добре с вашата аудитория, като анализирате резултатите от имейл А срещу имейл Б.

Ето процеса стъпка по стъпка за A/B тестване на вашите имейли:

  • Изберете една променлива за тестване наведнъж, напр. текст, CTA бутони, изображения.
  • Създайте две версии на имейла: една с и една без променливата.
  • Позволете вашите имейли да бъдат изпращани едновременно за определен период от време.
  • Анализирайте резултатите си и запазете само версията, която се е представила по-добре.
  • Тествайте нова променлива и повторете процеса.

Повечето доставчици на имейл услуги ще имат A/B тестване, вградено в техния софтуер, което ще ви улесни да сравнявате резултатите по имейл без много ръчна работа.

2. Задайте си цели за измерване – KPI

Има четири ключови показателя, на които трябва да обърнете внимание, когато оценявате ефективността на вашата имейл маркетингова кампания.

  • Deliverability измерва скоростта, с която имейлите достигат до входящите кутии на вашите абонати.
  • Open Rate е процентът на хората, които отварят имейла ви, след като достигне входящата им кутия.
  • CTR (Честотата на кликване) е процентът на хората, които кликват върху вашите бутони.
  • Unsubscribers (Отписването) измерва броя на хората, които се отказват от вашия имейл списък, след като получат имейл от вас.

3. Използвайте шаблон за имейл маркетингов отчет

Вашите данни не са полезни, ако не можете да ги отчетете и разберете. Докладът е таблица, в която да записвате резултатите си на едно място, за да направите изводи от вашите KPI и да предприемете действия за подобряванеро им. 

Ето как трябва да организирате отчета си:

Метрика:

  • Общ брой изпратени имейли
  • Брой доставени имейли
  • Процент на доставка (Deliverability Rate)
  • Степен на отпадане (Bounce Rate)
  • Брой отваряния (Open Rate)
  • Честота на кликване (Clickthrough Rate) 
  • Процент за отписване (Unsubscribe Rate) 

Данни:

  • Заглавие
    Дължина на имейла
  • Оферта
  • Призив за действие (CTA – Call to action)
  • Сегментирана аудитория 

Въпроси, които да си зададете:

  • Имейлът ви беше ли доставен достатъчно бързо, спрямо предишни периоди?
  • Как се сравнява CTR с вашия Open Rate?
  • Имате ли повече отписани абонати от обикновено?
  • Дали определено заглавие се е представило по-добре от други?
  • Дължината на имейла влияе ли на CTR?
  • Може ли друг стил на CTA бутоните да се представи по-добре?
  • Подходяща ли беше офертата за сегментираната аудитория?

Заключение

Въпреки че има много правила за изпращане на ефективни електронни бюлетини, има едно нещо, което взима най-голям превес: Отнасяйте се с абонатите си като с хора. Можете да постигнете всичките си цели, ако спазвате това златно правило във всеки автоматичен отговор, заглавие или Lead Magnet. Ако имате колебания дали можете да се справите с тази задача, можете да се свържете с екипа на Digital Expert. Не забравяйте, че вашите абонати искат да научат повече полезна информация и биха искали да се свържат с вас. Създавайте ценни и полезни ресурси, които те да очакват с нетърпение, точно както биха направили, ако получат имейл от техен приятел.