Интернет рекламата е все по-обсъждана тема през последната година, вследствие на разразилата се пандемия и промяната в потребителското поведение. Все повече бизнеси достигнаха до извода, че е от съществено значение да присъстват в онлайн пространството, и то не само създавайки онлайн магазини, но и насочвайки маркетинговите си усилия в интернет реклама. В днешната статия ще разгледаме различните опции, с които можете да достигнете до вашите потенциални клиенти и да увеличите продажбите си, използвайки   дигитални реклами.

Какво представлява интернет рекламата

Интернет рекламата е използването на онлайн пространството като място за достигане до предварително идентифицирана таргет група на даден бранд със съответните подходящи, маркетингови съобщения. Основно се използва за увеличаване на трафика към уеб сайтовете и повишаване на познаваемостта на конкретния бранд. Главната функция на онлайн рекламата е да убеди целевия клиент да извърши конкретно действие. Спрямо вида на бизнеса, то може да е само едно или няколко, като например: поръчка на дадена стока, предоставяне на имейл, разглеждане на целева страница, участие в онлайн игра, коментиране, споделяне сред приятели, обаждане, посещение на място, записване на час, резервиране на хотел, покупка на продукти и услуги и много други.

Какви са различните видове интернет реклама

Има много видове реклама в онлайн пространството и може би ще ви е трудно да прецените откъде да започнете, ако току що сте стартирали онлайн бизнеса си. За да ви помогнем, ще обясним накратко някои от най-важните интернет реклами:

1. Реклама в социалните медииСоциалните мрежи са страхотен инструмент за изграждане на вашия бранд и за повишаване на познаваемостта му, затова не се колебайте и веднага започнете да поддържате тези, които са релевантни за бизнеса ви. Важно е да използвате и реклама, тъй като органичното достигане отдавна не генерира резултати. Социалните медии ви позволяват лесно да достигнете до таргет групите си и да популяризирате вашите продукти и услуги. В тях имате достъп до детайлни анализи, с които ще можете да оцените ефективността на рекламните си кампании.

2.  Създаване на съдържание – Това е друг начин да достигнете до правилните потребители. Основната цел е да привлечете органичен трафик към уебсайта си, като подобрите SEO оптимизацията си, създавайки съдържание. Платената реклама може да ви помогне да увеличите възвръщаемостта на инвестициите си от създаването на съдържание.  

3. SEM (Платена реклама в търсачките) – Платената реклама в търсачки (като Google) увеличава видимостта на уебсайта ви на страниците с резултати (SERP), като заплащате, за да се показвате на конкретна позиция. Не бива да бъркате тази интернет реклама с оптимизацията за търсачки (SEO). SEM често се нарича и PPC (заплащане на клик) и може да се използва например в Google Ads или Microsoft Bing Ads. Ефективността на инвестицията обикновено се измерва чрез CPC (цена на кликване) или CPI (цена на импресия).


4.Дисплейна реклама – банер реклама и ремаркетинг – Дисплейната реклама е визуално представяне на рекламното ви съобщение чрез банери, снимки, видео или анимация, които се поставят в уебсайтове на трети страни. При клик върху рекламата ви, тя препраща потребителя към вашия сайт. Една от най-ефективните форми на дисплейна реклама е ремаркетинга. Чрез него вие достигате до потребители, които вече са извършили действие с бранда ви – вече са посетили сайта ви, или вече са видели ваша реклма, например.

Как екипът на Digital Sales Expert може да ви помогне с интернет реклама

Интернет рекламата обхваща все по-голяма част от общия годишен маркетингов бюджет, тъй като има все по-голямо значение за успешните ви резултати. Тя трябва да бъде фокусирана върху желаните цели и да бъде стимулираща и интересна за аудиторията. В Digital Sales Expert имаме огромен опит и създаваме различни дигитални кампании, с които повишаваме възвращаемостта на клиентите си многократно. Можете да ни потърсите, за да планираме и вашите бюджети и да изградим работеща дигитална стратегия.