С Facebook, който има 1,5 милиарда дневни активни потребители и Instagram, с 1 милиард активни потребители месечно, инфлуенсърите в тези две социални медии имат уникалната възможност да влияят на милиарди хора само с едно натискане на бутон.

Въпреки това, ако искате да се утвърдите като инфлуенсър в социалните медии, трябва да сте запознати със специфичните нюанси на отделните платформи. Стратегиите, които се използват от инфлуенсърите във Facebook, се различават значително от стратегиите, които се използват от тези в Instagram. Нека разгледаме някои от ключовите разлики в двете платформи.

Какви са разликите между Instagram и Facebook През 2019 година?

1. Целева аудитория

Една от най-големите и забележими разлики между двата гиганта в социалните медии е средната възраст на потребителите. Базирайки се на съдържанието, което е налично на двете платформи, ще открием ясна разлика в зрелостта на хората, които публикуват там.

Instagram се управлява главно от тийнейджъри, или млади хора. Всъщност, 90% от потребителите на Instagram са под 35-годишна възраст. Това означава, че продуктите и услугите, насочени към по-младите поколения, ще работят по-добре тук. Това е и основната причина, поради която Instagram е пълен със страници, свързани с мода, фитнес, храна, пътуване. Ако сте бизнес, който оперира в някои от тези области, Instagram ще работи по-добре за вас, отколкото Facebook.

Facebook също се населява от милениали и младежи. Той се използва широко и от хора над 65-годишна възраст, но нека това не ви заблуждава – Facebook се ползва и от голям брой млади хора. Цели 82% от интернет потребителите на възраст между 18 и 29 години имат профил във Facebook, а при Instagram процентът в 59. Facebook се използва предимно за корпоративна реклама, проучвания, маркетинг, политически постове. Facebook е платформата, където можете да намерите по-зряло съдържание, което се занимава със значими въпроси касаещи съвременния свят, които често се подлагат на дълги дискусии, или дебати. Така че, когато избирате платформа за онлайн реклама на вашия бизнес, имайте това предвид.

2. Стил на съдържанието

Основната разлика между платформите е в начина, по който се показва съдържанието на тях. Когато говорим за Instagram и Facebook реклама, вашият продукт определено играе голяма роля, но влиянието, което той ще има върху клиентите, се определя от начина, по който той ще се рекламира.

Както вече отбелязахме, Instagram е вашата дестинация, когато говорим за красота, мода, лайфстаил и постове свързани с пътувания, тъй като такива постове, видеоклипове или снимки могат по-лесно да бъдат представени по един по-атрактивен и бляскав начин. Instagram улеснява значително своите потребители, защото им осигурява много филтри за регулиране на текстурата, цвета и контраста на изображението, за да могат да го направят по-привлекателно за останалите.

Instagram не е добър избор, ако искате да обсъдите последните политически новини, маркетингови услуги, или например фондовия пазар, защото аудиторията ви е предимно млада и е малко вероятно това съдържание да бъде интересно за тях. Това не означава обаче, че подобен тип съдържание ще бъде задължително пренебрегнато, просто ще трябва да положите много повече усилия да направите подобен тип съдържание атрактивно за останалите потребители. Facebook несъмнено е по-добрият избор в този случай.

Освен това, в Instagram, едно от неписаните правила е във вашите снимки да има много малко текст. Ако има много информация, която искате да споделите, вкарайте я в описанието на поста към самата снимка. Не поставяйте прекалено много текст върху самото изображение, защото това ще го направи неуместно. Също така е важно да позиционирате вашето бизнес лого на изображението. То обаче трябва да е едва доловимо, защото не искате вашата аудитория да мисли, че името на марката или нейното лого е всъщност по-важно от самия продукт, който продавате.

Видеоклиповете трябва да са задължителна част от вашия маркетингов план. Хората често забравят, че те имат много висок процент на ангажираност и са важни за увеличаването на конверсиите на вашия сайт. Статистиката показва, че използването на видеоклиповете може да увеличи конверсиите ви с цели 80%. Няма причина да пренебрегвате тези статистики, възползвайте се от тях.

3. Ангажираност

fb vs ig 1Facebook е безспорно по-голямата платформа, когато става въпрос за броя на последователите. Но тя все още не печели, когато става въпрос за ангажираността на аудиторията, което е ключов фактор, поне що се отнася до инфлуенсърите.

Въпреки многото функции, предоставени от екипа на Facebook, като създаване на групи, директни връзки, реклами с адаптивен дизайн, страници и др., той все още не може се доближи до високата степен на ангажираност, която се наблюдава в Instagram.

В случая не говорим за броя на харесванията и коментарите във Facebook и Instagram, а за вниманието, което се обръща към съдържанието, предоставено на двете платформи. Instagram потребителят прекарва средно 192.04 секунди на платформата, а този, който използва Facebook прекарва по-малко време там – средно 164.02 секунди.

Лайковете, които най-големите брандове получават също могат да бъдат анализирани, за да се определи коя платформа получава по-голяма ангажираност. Instagram, отново, побеждава Facebook в това състезание.

4. Реклама

Тук вече двете платформи са доста сходни, като основната причина за това е придобиването на Instagram от страна на Facebook. За реклама можете да използвате и двете платформи,дори и само да имате Facebook профил. Не се нуждаете от профил в Instagram, за да позиционирате реклами там. Рекламите, които работят добре във Facebook, работят по същия начин и в Instagram. Причината за това е, че те са част от една и съща рекламната мрежа – тази на Facebook.

Instagram разделя рекламните си цели в 3 категории – осведоменост за марката (brand awareness), внимание към продуктите и конверсии. Цената на кликовете (CPC) се влияе в зависимост от държавата, възрастта, месеца, деня, рекламното разположение и др.

fb vs ig 2

В САЩ средната цена на клик е най-висока – $3.53. Тя е най-висока за рекламите, които са насочени към възрастови групи от 25 до 34 години. Средната цена за клик пък за реклама разположена в дясната колона на рекламното пространство е около $4.38. Както вече споменахме, има редица други фактори, които определят CPC в Instagram. Например, цената за клик в сряда е най-скъпа – $1.03. За сравнение, средната цена за клик на рекламите във Facebook през 2016 г. беше $0,27 а средната цена за 1000 импресии за реклами във Facebook през 2016 г. беше $7,19.

Фактът, че Facebook придоби Instagram е добра новина за рекламодателите, защото числата показват, че няма да имате нужда да инвестирате обширни и мащабни ресурси за създаване на постове, които да са специфични за нуждите на Instagram рекламата. И двете платформи са почти сходни. Така че персонализирането на рекламите според платформата няма да се окаже пречка. Просто използвайте инструментите, които Facebook ви предоставя и създайте своите рекламни кампании.

Instagram срещу Facebook: Кой печели?

Facebook и Instagram вече отдавна не са просто инструменти за общуване или свързване с някой дигитално. Двете платформи са се превърнали в могъщ маркетингов инструмент, нещо, което всеки бизнес трябва да използва – рано или късно. Instagram и Facebook имат много различни качества, но и двете могат да бъдат използвани за една и съща цел: маркетинг. Спрямо вашият бизнес, вие трябва да прецените къде е по-адекватно да се позиционирате.

С голямата си популярност и висока степен на ангажираност, и двете социални мрежи са се превърнали в истински рай за всички инфлуенсъри. Трудно обаче бихме могли да излъчим победител, така че помислете за всички фактори, които касаят вашия бранд, преди да вземете решение къде да се фокусирате.

Ако имате нужда от съдействие относно това коя социална мрежа да използвате за вашите бизнес цели, ние можем да ви помогнем в избора. Запишете се на нашия сайт за експертна консултация и нашите специалисти от маркетинг агенция Digital Expert ще отговорят на вашите въпроси и ще ви предложат индивидуален маркетингов план за развитие на вашия бизнес, съобразен изцяло с нуждите ви. Запишете се за консултация още днес, очакваме ви.

Искаш да научиш повече как бизнесът ти да стане по-печеливш?

Заяви сега безплатно услугата “Експертен анализ и консултация” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече