Ето как можете да отбележите продуктите в Instagram Shopping акаунта си и да ползвате социалната мрежа като успешен канал за електронна търговия
След като гигантът на социалните мрежи Facebook купи своя основен конкурент, а именно Instagram, то промените по мобилното приложение за снимки и визуални материали са съвсем очаквани. Освен промените по дизайна и сравнително сходното визуално представяне на двете платформи, има нови промени, които предстоят и засягат бизнес профилите и всички онези от вас, които биха се радвали да продават онлайн чрез реклами в социалните мрежи.
Освен онлайн магазините, новостите касаят всички създатели на съдържание (content creators), които след въвеждането на въпросните промени вече ще могат да се свързват по-лесно с потенциални клиенти за своя мърч, например.Независимо от това в коя ниша оперирате – дали продавате ръчно направени фигурки от восък или сте артист, който иска да продава по-лесно своите творби онлайн, то новата функционалност, наречена Shopping tags, ще ви бъде от изключителна полза.

Новите изискванията влизат в сила от 9 юли 2020 г. във всички държави с наличен Instagram Shopping. В България можем да ползваме функционалността, но ако търгувате в чужбина или искате да постигнете аудитория в конкретна държава, то можете да се запознаете със списъкът с държавите, които тази функционалност е налична тук.
Самите нововъведения се изразяват в следното:
- Бизнесите вече могат да “тагнат” продукти от техния онлайн магазин в Instagram, за да могат потребителите на мрежата да имат по-бърз, лесен и удобен процес на пазаруване.
- Също така, Instagram обновява и формата за регистрация с цел внасяне на повече прозрачност и яснота, адаптирана специално за онези бизнеси, които главно целят да привлекат.
- Когато нов бизнес се регистрира за Instagram Shopping, той ще бъде известен веднага щом бъде одобрен. От този момент той ще може “тагва” продукти и да използва новите предимства. Ако пък даден бизнес не бъде одобрен, Instagram му предоставя конкретна причина за това, както и стъпки за да действие в посока одобрение.
- Бизнеси, които тепърва се регистрират за Instagram Shopping се запознават с новите мерки чрез обновен начален брийф, а пък вече активните потребители на услугата получават известие с новите промени, както и инструкции за това как да ги приложат в действие.
Ето как можете да настоите акаунта си в Instagram така, че да отбелязвате продуктите си:
- Необходимо е да имате Instagram Business account – ако имате вече създаден акаунт, който ползвате за тази цел, можете да настроите него. Случва се в 4 лесни стъпки. Вижте как на картинката под текста. Ако нямате акаунт – създайте си такъв.
- Необходимо е задължително да продавате физически продукти – за съжаление, опцията не допуска предлагането на услуги по този начин.
- Трябва да свържете Facebook и Instagram бизнес профилите си – така ще можете да споделите продуктите от продуктовия си каталог във Facebook бързо и лесно в Instagram.
- Качете снимка на продукта си в Instagram и кликнете върху мястото с продукта, за да го отбележите – ще се отвори поле, в което да попълните името на продукта си. Продуктовият каталог ще ви покаже онзи продукт, който съответства на това име. Кликате върху него и това е!
Показваме ви нагледно как ще изглежда самата функционалност:

Източник: https://giphy.com/
Всички нови промени са налични в Help Center-a на Facebook. В бъдеще очакваме описаните промени в този линк да обхванат и Facebook платформата, но към момента няма информация кога точно ще се случи това. По непотвърдена информация, “магазинът в социалните мрежи” ще стане факт в началото на 2020-та година.
Ако все пак имате затруднения по това как да настроите Instagram business акаунта си, не се колебайте да се свържете с нас и нашите експерти за съдействие.
Вижте повече и за нашите услуги които предлагаме от дигитална агенция DigitalExpert: