Ето как можете да отбележите продуктите в Instagram Shopping акаунта си и да ползвате социалната мрежа като успешен канал за електронна търговия

След като гигантът на социалните мрежи Facebook купи своя основен конкурент, а именно Instagram, то промените по мобилното приложение за снимки и визуални материали са съвсем очаквани. Освен промените по дизайна и сравнително сходното визуално представяне на двете платформи, има нови промени, които предстоят и засягат бизнес профилите и всички онези от вас, които биха се радвали да продават онлайн чрез социалните мрежи.

Освен онлайн магазините, новостите касаят всички създатели на съдържание (content creators), които след въвеждането на въпросните промени вече ще могат да се свързват по-лесно с потенциални клиенти за своя мърч, например.Независимо от това в коя ниша оперирате – дали продавате ръчно направени фигурки от восък или сте артист, който иска да продава по-лесно своите творби онлайн, то новата функционалност, наречена Shopping tags, ще ви бъде от изключителна полза.

Instagram Shopping
Instagram Shopping

Новите изискванията влизат в сила от 9 юли 2020 г. във всички държави с наличен Instagram Shopping. В България можем да ползваме функционалността, но ако търгувате в чужбина или искате да постигнете аудитория в конкретна държава, то можете да се запознаете със списъкът с държавите, които тази функционалност е налична тук. 

Самите нововъведения се изразяват в следното:

  • Бизнесите вече могат да “тагнат” продукти от техния онлайн магазин в Instagram, за да могат потребителите на мрежата да имат по-бърз, лесен и удобен процес на пазаруване.
  • Също така, Instagram обновява и формата за регистрация с цел внасяне на повече прозрачност и яснота, адаптирана специално за онези бизнеси, които главно целят да привлекат.
  • Когато нов бизнес се регистрира за Instagram Shopping, той ще бъде известен веднага щом бъде одобрен. От този момент той ще може “тагва” продукти и да използва новите предимства.  Ако пък даден бизнес не бъде одобрен, Instagram му предоставя конкретна причина за това, както и стъпки за да действие в посока одобрение.
  • Бизнеси, които тепърва се регистрират за Instagram Shopping се запознават с новите мерки чрез обновен начален брийф, а пък вече активните потребители на услугата получават известие с новите промени, както и инструкции за това как да ги приложат в действие.

Ето как можете да настоите акаунта си в Instagram така, че да отбелязвате продуктите си:

  1. Необходимо е да имате Instagram Business account – ако имате вече създаден акаунт, който ползвате за тази цел, можете да настроите него. Случва се в 4 лесни стъпки. Вижте как на картинката под текста. Ако нямате акаунт – създайте си такъв.
  1. Необходимо е задължително да продавате физически продукти – за съжаление, опцията не допуска предлагането на услуги по този начин.
  2. Трябва да свържете Facebook и Instagram бизнес профилите си – така ще можете да споделите продуктите от продуктовия си каталог във Facebook бързо и лесно в Instagram.
  3. Качете снимка на продукта си в Instagram и кликнете върху мястото с продукта, за да го отбележите – ще се отвори поле, в което да попълните името на продукта си. Продуктовият каталог ще ви покаже онзи продукт, който съответства на това име. Кликате върху него и това е!

Показваме ви нагледно как ще изглежда самата функционалност:

Shopping On Instagram GIF by Product Hunt - Find & Share on GIPHY

Източник: https://giphy.com/

Всички нови промени са налични в Help Center-a на Facebook. В бъдеще очакваме описаните промени в този линк да обхванат и Facebook платформата, но към момента няма информация кога точно ще се случи това. По непотвърдена информация, “магазинът в социалните мрежи” ще стане факт в началото на 2020-та година.

Ако все пак имате затруднения по това как да настроите Instagram business акаунта си, не се колебайте да се свържете с нас и нашите експерти за судействие.

Искаш да научиш повече как бизнесът ти да стане по-печеливш?

Заяви сега безплатно услугата “Експертен анализ и консултация” и научи как да продаваш онлайн по-добре и да печелиш повече