Новият формат Instagram Reels се появи след значителни усилия от Facebook да догонят световния си конкурент – Tik Tok. В днешната статия ще споделим полезна информация за тази нова и супер интересна функционалност, тъй като тя дава възможност за създаване на кратко видео съдържание, което е силно ангажиращо. Всяко видео може да се обработва с филтри, стикери и да се добавя музика, за да бъде още по-впечатляващо, като така става абсолютно задължително за бизнесите, които поддържат профили в Instagram. Reels вече е достъпно в 50 страни по света, като е налично и в България. 

Facebook отдавна се подготвяше да пусне функционалност, с която активно да конкурира Tik Tok и ето, че тя се появи. Reels вече трупа хиляди почитатели, които се увеличават с всеки ден. Това не е първият път, в който Facebook искат да „откраднат“ аудиторията на Tik Tok – в края на 2018 г. те пуснаха клонинг на приложението, наречен Lasso. Той не успя да се популяризира и през 2020 г. беше премахнат. Макар и неуспешен като самостоятелен продукт, Lasso позволява на Facebook да провежда мащабни бета тестове, с които могат да се събират значително количество данни за потребителското поведение, които след това могат да бъдат използвани при създаването на нови функции, като Instagram Reels.

Instagram пусна Reels в Бразилия през ноември 2019 г., където беше наречен Cenas, за да се направи тест как аудиторията ще реагира на различен вид мобилно видео изживяване. Тези проучвания се правят непрекъснато извън САЩ, в пазари като Индия и части от Европа. С Reels целта на Instagram не е просто да улови потенциалната аудитория на Tik Tok в САЩ – те силно искат да я откраднат, дори и Tik Tok да остане на пазара.

Какво представлява Reels 

Reels функцията позволява на потребителите да създават и публикуват 15-секундни видеоклипове, като използват нов набор от инструменти за редактиране. Те включват опции като AR ефекти, таймер за обратно броене, нов инструмент за подравняване, с който да се подредят различните елементи, и добавянето на музика, разбира се. Instagram са подписали договори с огромни звукозаписни компании, за да може да предоставят голям набор от музика с платени авторски права на своите потребители. Важно уточнение е, че когато сваляте Reels видеото си на своя телефон, за да го ползвате в други платформи и социални мрежи, то няма да има звук, тъй като авторските права важат само за използване в Instagram и Facebook. 

Когато имаше вероятност да забранят използването на Tik Tok в САЩ, потребителите им започнаха да използват конкурентни приложения. Едно от основните им оплаквания, в този напрегнат момент, беше именно липсата на популярни песни. Instagram разбира се, побърза да реши този казус още преди да пусне новата си функционалност и със сигурност са платили висока цена, за да осигурят достъп до най-слушаната музика в световен мащаб. 

Използването на Reels е лесно, защото е вградено в камерата на Instagram и хората вече знаят как да я използват. За да създадете ново видео с Reels, трябва да изберете опцията в долната част на камерата, разположена точно до Story-то. След това, инструментите за редактиране ще се появят в лявата част на екрана, където ще намерите AR ефектите и другите опции, като таймер, функции за скорост и подравняване.

Подобно на други публикации в Instagram, Reels могат да бъдат запазени в Чернови, докато сте в процес на работа и обработка. Когато сте готови, можете да ги споделите във вашите Story-та, като пост на стената си или да ги изпратите в съобщение. Ако имате публичен акаунт в Instagram и публикувате Reels на стената си, той може да бъде открит и в новото пространство в Explore, което е специално за Reels. Ако споделите Reels в Story, то ще изчезне след 24 часа, но ако е на стената ви, ще остане безсрочно в раздела за Reels на профила ви. За да намирате нови Reels, трябва да отидете в секцията Explore, където ще ви се покажат видеа във вертикален формат – 9 х 16, персонализирани според вашите интереси, подобно на Tik Tok. 

Instagram Reels Срещу Tik Tok

Откакто Instagram пусна Reels, все повече се задава въпросът по какво този формат прилича и по какво се отличава от Tik Tok? Същността на Instagram Reels и Tik Tok е една и съща: да предостави креативен начин за създаване и споделяне на кратки и ангажиращи видеа на потребителите си. И двете имат сходни функции и могат да послужат за създаването на възможно най-красивите клипове. 

image1 1
Новият формат Instagram Reels - Какво представлява и как може да е полезен за бизнеса ви 5

Все пак, между двете приложения има и някои разлики:  

digitalexpert instagramreels 1
Новият формат Instagram Reels - Какво представлява и как може да е полезен за бизнеса ви 6

Tik Tok създаде нещо, което не може да бъде взаимствано толкова лесно от конкурент – това е общността от потребители, които започнаха живота си в социалните медии още докато бяха непълнолетни с Musical.ly. Те израснаха с приложението, преживяха ребрандирането му и вече не виждат нужда да се „преместят“ в Instagram, освен ако Tik Tok наистина не изчезне.  

Instagram Reels Срещу Instagram Stories?

Може би сте объркани от различните формати на Instagram – Reels и Stories. Въпреки че звучат много подобни един на друг, те имат някои ключови разлики:

  • Reels има няколко инструмента за редактиране, включително AR ефекти, контрол на скоростта, опция за подравняване на множество елементи и създаване на по-плавни преходи между различните кадри.
  • Reels могат да се пресподелят в Explore и в Story секциите. Когато го качвате, можете също да го публикувате на стената на вашия профил. Всички Reels, които създавате ще се появят и в специалната секция на вашия профил за Reels, подобно на публикациите в IGTV. Ако искате да не се визуализират на общия ви профил, можете да ги премахнете от там след споделянето им, а те ще останат видими само в специализираната им секция.
  • Ако включите звуци, които записвате във видеото от заобикалящата ви среда, вашият звук ще бъде приписан на вас и другите потребители ще могат да го преизползват за създаването на техните Reels.

Кои потребители използват Reels 

Днес Instagram се използва от определени потребители, които най-често са създатели на съдържание. Те не винаги се припокриват с по-младата аудитория (Gen Z и нагоре), която основно използва Tik Tok. Вместо това, потребителите на Instagram споделят красиви, подбрани снимки в своя профил, публикуват лични и непринудени видеоклипове в Stories и споделят почти подобно на YouTube съдържание в IGTV. Междувременно, ако влезете в Instagram от браузър, няма да можете да разгледате видеоклиповете, както е възможно в Tik Tok.

Защо Instagram Reels имат значение за бизнесите

Reels привличат нова аудитория и нови бизнеси към Instagram. Тази популярна функция беше причината за огромния успех на Tik Tok, така че защо да не се възползвате от предоставената възможност за създаване и ползване на подобно съдържание и в Instagram? Ето и с какво този нов формат може да е полезен за бизнеса ви: 

1. Видимост

Reels имат изключителна видимост. В момента, те са най-показваните видеа в Explore секцията и заемат много по-голяма видима площ, отколкото всички останали постове в платформата. Също така,  Instagram Reels вече имат бутон, върху който можете да кликнете още на началната страница на Instagram. Тази по-голяма видимост гарантира по-голям брой ангажирана аудитория, за която не сте заплатили с реклама. Instagram се опитват да направят Reels супер видими, както вече са сторитата и видеата в IGTV, като искат максимално да ангажират потребителите с тях. Те са наясно, че предлагането на всички видове публикации в едно приложение, може да им помогне за това, и това е козът, който използват срещу Tik Tok. Можем да очакваме, че ще има множество опити на платформата да насърчи използването им и потребителите вероятно ще участват в този процес на някакъв етап. Това означава, че със сигурност ще можете да откриете ваши потенциални клиенти и да увеличите целевата си аудитория.

2. Отчети и анализи

Скоро Instagram стартира нови отчети за Reels в професионалното си табло за управление, предоставяйки на създателите най-важните данни за достигането на тяхното съдържание. Тези инструменти ще помогнат на Reels да настигне конкурента си Tik Tok, който вече предлага подробен анализ на потребителите си. Тъй като Instagram и Tik Tok продължават да се преследват взаимно, това може да има положителен ефект върху малкия бизнес, който използва тези платформи, за да увеличи доходите си.

3. Пазаруването ще бъде достъпно и през Instagram Reels

Въпреки че функцията Reels не предлага непременно нещо ново за платформата на Instagram като цяло, добрата новина е, че функциите за пазаруване ще могат да бъдат използвани и в този нов формат. Той ще преобразува цялото приложение Instagram в един динамичен продуктов каталог, който може да продава, ако решите да го използвате като такъв. Причината това да е най-значимата промяна в момента е, че с тази функция неминуемо побеждават Tik Tok, който в момента работи с Shopify, за да създаде подобна интеграция. Въпреки че Tik Tok все още може да ви представи пред нова аудитория, тази опция е голямо предимство за марките, които ползват Instagram като канал с рекламни цели.

instagram
Новият формат Instagram Reels - Какво представлява и как може да е полезен за бизнеса ви 7

Най-добри практики за създаване на Instagram Reels

Ако сте готови да пробвате тази нова функция, следвайте нашите лесни препоръки, за да окажете най-голямо въздействие, когато създавате такова съдържание. Те включват следното:

  • Помислете за създаването на супер кратки уроци и ресурси – Светкавично бързите и кратки видеоклипове с обучително съдържание, съчетани със съответния саундтрак (известен още като 15 секунди от песента), могат да изглеждат изключително добре с Reels. Можете да покажете на хората как да направят страхотна дъска за сирене или да отговорите бързо на някакъв въпрос като „как да получите бизнес кредитна карта“. Помислете как можете да създадете образователно и полезно съдържание, което е свързано с вашата бизнес ниша.
  • Използвайте правилния звук – Ако говорите по време на видеото си, то със сигурност не искате фоновата музика да ви заглушава. Използвайте функцията „микс“, за да настроите нивата на звука за фоновата песен и вашия глас.
  • Използвайте силно заглавие, в което сте включили хаштагове – Започнете с много ясно и релевантно послание, с което сте сигурни, че ще грабнете вниманието на потребителите си, още в първите секунди. Добавете достатъчно хаштагове, които са подходящи за видеото ви, за да повишите потенциалната видимост на вашия Reel. Запомнете, че само първите няколко думи ще бъдат визуализирани във видеото, ако потребителите не кликват върху таба “Виж повече“, затова избирайте заглавията си внимателно.
  • Имайте чувство за хумор – В момента хуморът може да ви е много полезен, особено след като това е най-често срещаният подход към създаването на съдържание. Не е нужно да надхвърляте границите на бранда си, но не се страхувайте да експериментирате и да сте по-смели, специално в този формат. Тествайте как хуморът може да работи специфично за вас, ако го съобразите с tone-of-voice-а на вашата марка.

В заключение

Reels представя уникалната възможност на Instagram да се конкурира с Tik Tok и позволява на Instagram аудиторията, която вече използва платформата, да насочва маркетинг усилията си за създаване на съдържание само на едно място. За много марки този нов формат изглежда като забавен инструмент, но не непременно е такъв. Той може да е силно въздействащ, точно както са и рекламите, показвани на стената или в Story. Препоръчваме ви да го тествате и да се опитате да създавате такова съдържание поне веднъж седмично, за да разберете дали работи добре за вас и вашата аудитория. Проследявайте ангажираността и следете броя на показванията и гледанията, за да видите дали имате по-добри резултати с него. Ние сме сигурни, че ако започнете да използвате Reels, той може да подпомогне бизнеса ви и да го популяризира допълнително. А ако имате нужда от помощ за популяризирането на бизнеса си в социалните мрежи, не се колебайте да се свържете с екипа на Digital Expert!